Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    Dette MÅ være slutten! Svake serieresultater i 1/12 sesong. Spillemessig til tider begredelig. Slipper til og med inn for mye mål! Nitrist filosofi i spillerlogistikk. Og oppi alt dette: mista tilliten spillergruppa!

    Her finnes ingen tvil. Arne Erlandsen - min gamle favorittspiller, må gå snarest!

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      Og jeg glemte: Utrolige mange, nesten konsekvent merkelige/feil laguttak - med spillere i posisjoner de ikke er best.

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1199

        Tipper RB har livesending fra styremøte i morgen ala det de hadde da Runar forsvant ut døra.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          De samme fjolsene som fant på å forlenge med Arne skal nå finne en erstatter, og det tar ihvertfall en natts søvn fra meg.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1199

            Jeg håper styret har ryggrad til å fortelle spillerene at hvem som er LSK trener har de strengt tatt ikke noe med. Odd er et glimrende eksempel på hvordan det skal gjøres. Fagermo har vel mistet garderoben en gang pr år, men der er det gjort klinkende klart at spillergruppa og spillere må finne seg noe annet å gjøre hvis de ikke er fornøyd. Sportslig sett finnes det ikke noen grunn til å fjerne Arne nå. Det kan selvsagt finnes andre grunner....

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              . Sporslig sett finnes det ikke noen grunn til å fjerne Arne nå. Det kan selvsagt finnes andre grunner....
              Virkelig? Har du fått med deg mange kamper i år? Har du sett tabellen i år og i fjor? Har du sett kampene mot storlagene BG, KBK, Ranheim, Stabæk (alle tap og elendige prestasjoner) i år.? Vi har kun slått bånnlagene Sandefjord og Start i tillegg til (en god kamp mot) Tromsø.

              Har du sett målforskjellen? Til tross for en i utgangspunktet defensiv spillestil, er det bare 4 lag som har sluppet inn mer. Og 4 lag som har scoret mindre.

              Har du sett noe utvikling og forbedringer fra i fjor?

              Hvis ikke dette er sportslige grunner, skjønner jeg lite.


              Last edited by vermu; 24.06.2018, 23:34.

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5089

                Når man skal gjennomføre en fotball/spillestil som Arne forfekter så er det én ting som er viktigere enn alt annet. 100% lojalitet til systemet og treneren. Hvis spillerne begynner å miste troa og tilliten til Arne, og gjennom det, tilliten til fotballen han prøver å gjennomføre så tror jeg det er best at klubben og Arne skiller lag.

                Kommentar

                • Marit
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2010
                  • 885

                  Er det mulig? Burde seriøst ikke gå an å forlenge med en trener for så å miste tilliten til han 2 måneder senere. Jeg gir opp ass. Noen må gå. Vet ikke hvem. Kanskje meg?
                  Andas in och andas ut
                  Orkar jag så orkar du

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1309

                    Dette er mildt sagt merkelig. Jeg regner med at klubben må ut med mye mer i sluttpakke og etterlønn hvis de sparker treneren like etter de har inngått ny kontrakt?

                    Det er også urovekkende at klubben har brukt to år på å bygge opp en stall som er tilpasset Arnes filosofi, og jeg håper en eventuell ny trener har ganske lik spillestil som Arne, om enn kanskje ikke like ekstrem.

                    Er det noen som vet hva som ligger i dette med Arnes oppførsel overfor spillerne som det blir referert til?

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1199

                      Opprinnelig skrevet av vermu

                      Virkelig? Har du fått med deg mange kamper i år? Har du sett tabellen i år og i fjor? Har du sett kampene mot storlagene BG, KBK, Ranheim, Stabæk (alle tap og elendige prestasjoner) i år.? Vi har kun slått bånnlagene Sandefjord og Start i tillegg til (en god kamp mot) Tromsø.

                      Har du sett målforskjellen? Til tross for en i utgangspunktet defensiv spillestil, er det bare 4 lag som har sluppet inn mer. Og 4 lag som har scoret mindre.

                      Har du sett noe utvikling og forbedringer fra i fjor?

                      Hvis ikke dette er sportslige grunner, skjønner jeg lite.

                      Det er svartmaling. Høyst sannsynlig står vi foran en ny semifinale i cupen. Starten på sesongen var meget svak, men det finnes ingen grunn til å frykte nedrykk hvis en ser på hva LSK har prestert siden runde 9. Derimot frykter jeg nedrykk hvis vi nok en gang skal prøve noe helt nytt. Hadde Kjetil Rekdal vært ledig på markedet så kanskje trenerbytte kunne forsvares med dagens stall.
                      Last edited by maxpayne; 25.06.2018, 10:41.

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne

                        Det er svartmaling. Høyst sannsynlig står vi foran en ny semifinale i cupen. Starten på sesongen var meget svak, men det finnes ingen grunn til å frykte nedrykk hvis en ser på hva LSK har prestert siden runde 9.
                        Siden runde 9 har vi slått Tromsø, spilt uavgjort mot Haugesund og Brann og tapt mot RBK og søpla. Det er ett poeng pr kamp som helt klart er det samme som nedrykksform.

                        Så vi kan kanskje si at poenget i Brann var et ekstrapoeng, men utover det er det vel ikke noe å skryte av akkurat?

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 857

                          Jeg sa før sesongen at jeg har trua på Arne, men at jeg forventa en utvikling fra ifjor til i år med tanke på presshøyde. Har kun sett dette glimtvis i år, da med at man står etter og gjenvinner etter at man har fått flyttet opp nok spillere. Har da til tider satt motstander under vedvarende trykk. Jeg har liten tvil om at Arne virkelig kan sin fotball og hvis man hadde spillere som fullt ut gjorde som han ønsket så ville man vært bortimot uslåelige.

                          Dessverre for Arne så virker det som om han sliter ut omgivelsene og spillerne, han har vel som oftest blitt værende +/- halvannet år i hver trenerjobb unntatt sin første periode i Lillestrøm. Jeg håpet han hadde fått luket vekk dette slik at han ikke maser spillerne lei, men det ser ikke sånn ut.

                          Uansett skal Arne ha en enorm takk for å ha reddet plassen i 2016 og cupgull i 2017. Flere av mine beste fotballminner har vært på åråsen under Arne (årets cupseier mot brann deriblant), men det er kanskje greit å sette strek nå.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3120

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            De samme fjolsene som fant på å forlenge med Arne skal nå finne en erstatter, og det tar ihvertfall en natts søvn fra meg.
                            Etter 7440 innlegg hvor jeg stort sett har ristet på hodet kom det et innlegg fra GIF jeg er enig i!

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              https://www.rb.no/meninger/lsk/romer.../o/5-43-815335

                              Nå har kaffekameratene til Arne, herrene Hoff, Bjerk og Falkum gått ut i RB og beskyldt Svesengen for skjult agenda.

                              Veit ikke om jeg skal le eller grine. De to førstnevnte er de første til å slakte treneren i LSK når resulatene er dårlige. Men dette gjelder selvfølgelig ikke når det skjer deres egen kamerat. Så de har jo ingen agenda.

                              Videre finner de de "merkelig at ingen har stått fram med denne mistilliten", så derfor er det "enda merkeligere at Svesengen går ut med dette"
                              Er det vanlig at spillere og ledere går ut med slike ting offentlig? Nei, selvfølgelig ikke.

                              Det er jo nettopp dette som er RB sin jobb. Ingen andre bortsett ifra styret og ansatte, vet mer enn Svesengen om hva som hva som skjer i LSK. Han finner jo ikke på dette selv. Han snakker daglig med spillerne.

                              Videre skriver de at Svesengen var skeptisk til at Erlandsen tok over som redningsmann, "men siden det gikk bra har det vært stille".
                              Dette er jo også feil. RB var ikke skeptisk til Erlandsen som redningsmann. De var skeptisk til - i likhet med flere andre at Erlandsen fikk ny kontrakt utover 2016.

                              Nå må disse gamlegutta ta seg sammen og få konjakken opp av kaffen.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av vermu
                                Videre finner de de "merkelig at ingen har stått fram med denne mistilliten", så derfor er det "enda merkeligere at Svesengen går ut med dette"
                                Er det vanlig at spillere og ledere går ut med slike ting offentlig? Nei, selvfølgelig ikke.
                                Sant nok. Slike ting filtreres og finsiktes, sånn som å gå ut i media og etterlyse mindre løping.

                                Kommentar

                                • 10theri
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2010
                                  • 438

                                  Sparket.

                                  Lillestrøm Sportsklubb har igangsatt en prosess med sikte på å avslutte arbeidsforholdet med hovedtrener Arne Erlandsen.
                                  Heia Lillestrøm......

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Takk for cupen!
                                    Hvem tar over nå? Berg? Smedrud? Skogheim? Solbakken - drømmer!!

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Takk! Forhåpentligvis er dette vendepunktet for klubben. Takk for en fantastisk spillerkarriere og min morsomste LSK sesong noensinne i 2001. Denne perioden har dessverre vært grå og trist fra dag en med unntak av et nydelig cupgull og at han gjorde jobben som vikar for å holde oss oppe. En jobb Arne E var perfekt til.

                                      Nå håper jeg virkelig at man gjør den grundige prosessen man ikke har gjort ved de siste ansettelsene og bygger stein for stein. Dette blir Simon Mesfin sin syretest.

                                      Kommentar

                                      • Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 419

                                        Bør ha sjekket ut andre kandidater FØR de sparket Arne. Ellers er farsen komplett.

                                        Kommentar

                                        • woody
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 374

                                          Hm - bekymret - håper at ledelsen har en umiddelbar "back up"-plan; ellers er jeg redd vi åker på første klasse ned i OBOS og ut av cup'en.
                                          woody

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎