Mats Haakenstad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 865

    #61
    Ifølge Gilbert er han 24 frem til 14. November.
    #TrustInGilbert

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3309

      #62
      Ute i media (Nettavisen og VG) og syter over slakten og kjegle-beskrivelsen av RB i går. Sves bøyer etter og beklager.

      Bør ikke spillerne tåle såpass? Føler de seg virkelig så krenket etter fiaskokvelden i går? Haakenstad sier det ikke er noe nytt at det kommer kritikk fra den kanten. Hva med å se på sine egne prestasjoner i sin helhet før du kritiserer?

      Er mentaliteten virkelig så dårlig? Mats hiver seg på krenketoget 2019.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3269

        #63
        Er vel mer skuffet over at RB bruker slike floskler, og endrer børsbeskrivelsen uten å si noe nærmere. Det er direkte feigt. Skjønner godt at Haakenstad reagerer når han indirekte får skylden for at det gikk galt. Dyer, som også fikk 1, er ikke i nærheten av samme slakt i beskrivelsen. Å kalle reaksjonen for syting synes jeg også er lavmål. Haakenstad erkjenner at det var en ræva kamp fra hans side, men det må være lov å reagere når media skyter seg selv i foten.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Roll75
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 834

          #64
          Opprinnelig skrevet av LS89
          Ute i media (Nettavisen og VG) og syter over slakten og kjegle-beskrivelsen av RB i går. Sves bøyer etter og beklager.

          Bør ikke spillerne tåle såpass? Føler de seg virkelig så krenket etter fiaskokvelden i går? Haakenstad sier det ikke er noe nytt at det kommer kritikk fra den kanten. Hva med å se på sine egne prestasjoner i sin helhet før du kritiserer?

          Er mentaliteten virkelig så dårlig? Mats hiver seg på krenketoget 2019.
          Jeg foreslår at Mads setter seg ned og ser hele kampen i sin helhet. Gjerne sammen med Daniel og Aleksander. Så kan de etterpå svare ærlig på om egne prestasjoner hører hjemme i eliteserien. Da får de også sett en av mange skrekkfilmer som så mange av oss lider oss igjennom enten i sofaen eller direkte på stadion.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1199

            #65
            Opprinnelig skrevet av Roll75

            Jeg foreslår at Mads setter seg ned og ser hele kampen i sin helhet. Gjerne sammen med Daniel og Aleksander. Så kan de etterpå svare ærlig på om egne prestasjoner hører hjemme i eliteserien. Da får de også sett en av mange skrekkfilmer som så mange av oss lider oss igjennom enten i sofaen eller direkte på stadion.
            Eller så kan Roll75 sette seg ned og se kampene mot Ranheim, Sarpsborg, Molde og Haugesund der Haakenstad har vært mere enn bra nok

            Kommentar

            • Gjedda
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Apr 2015
              • 147

              #66

              Liker veldig dårlig at RB latterliggjør enkeltspillere etter Glimt kampen.

              Laget som kollektiv funket rett og slett ikke i denne kampen. Veldig vanskelig å forstå hvorfor Lennart absolutt skulle bruke Rafn som stopper. Lennart tok en merkelig sjanse og tabbet seg ut. Tabben til Lennart gjorde at mange av spillerne naturlig nok ble veldig usikre og de relajsonelle utfordringene ble forståelig nok nye og uhåndterbare. Dette var en trenertabbe. I mine øyne en veldig merkelig tabbe av Lennart. Jeg hadde ikke trodd at en så flink og erfaren trener som Lennart ville gjøre en slik tabbe. Lennart får ta det på sin konto for læring. Derfor blir det så helt fjernt og feigt av RB å drite ut enkeltspillere. Kjeglefjaset til RB er drittjournalistikk, og hører ingen sted hjemme. Her prøver de å gjøre seg morsom på bekostning av en spiller med usaklig vås. Helt uforståelig at dette fikk komme på trykk. Merkelig at ikke en meget erfaren journalist som Svesengen skjønner dette selv. Dette var dumt Svesengen. Her kan det være greit at ansvarlig redaktør tar et oppgjør på kammerset med de involverte journalister. Virker som det kan være på sin plass.

              Haakenstad har fått alt for mye pepper i forhold til innsatsen. Hvor er nyansene i beskrivelsen av hans prestasjoner. Det er ille når RB bare blir en useriøs forlengelse av drittselngingen i sosiale medier. Noe av kritikken fra RB og i forumet her mot Haakenstad har vært saklig og berettiget. Men det overdrives så voldsomt. Og hva med alle de bra involveringene hans. De blir så å si alltid oversett dersom det ikke fører til mål eller assist. Nei Mads får sjelden eller aldri rosen han fortjener og nesten alltid for mye kritikk for feilene han gjør. Jeg liker figherviljen og arbeidsinnsatsen hans. Han er kanskje den på laget som er flinkest til å gå på løp, både med og uten ball. Den med sterkest vilje til fremdrift. Alltid klar til å utfordre. Fra naturen side er han nok en type med mer lange muskelfibre enn korte, men har vist med en treningsvilje ut av en annen verden at han langt på vei har greid å nøytralisere det som kunne vært en stor svakhet.

              Kommentar

              • Roll75
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 834

                #67
                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                Eller så kan Roll75 sette seg ned og se kampene mot Ranheim, Sarpsborg, Molde og Haugesund der Haakenstad har vært mere enn bra nok
                Jeg har sett de kampene også jeg, men ble vel ikke akkurat blendet av at han briljerte i noen av de heller. At han ikke er alene om å være ræva er en annen ting, men nå var det han vi diskuterte i hans tråd.

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 865

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Gjedda
                  Haakenstad har fått alt for mye pepper i forhold til innsatsen. Hvor er nyansene i beskrivelsen av hans prestasjoner. Det er ille når RB bare blir en useriøs forlengelse av drittselngingen i sosiale medier. Noe av kritikken fra RB og i forumet her mot Haakenstad har vært saklig og berettiget. Men det overdrives så voldsomt. Og hva med alle de bra involveringene hans. De blir så å si alltid oversett dersom det ikke fører til mål eller assist. Nei Mads får sjelden eller aldri rosen han fortjener og nesten alltid for mye kritikk for feilene han gjør. Jeg liker figherviljen og arbeidsinnsatsen hans. Han er kanskje den på laget som er flinkest til å gå på løp, både med og uten ball. Den med sterkest vilje til fremdrift. Alltid klar til å utfordre. Fra naturen side er han nok en type med mer lange muskelfibre enn korte, men har vist med en treningsvilje ut av en annen verden at han langt på vei har greid å nøytralisere det som kunne vært en stor svakhet.
                  Veldig enig. Ting blir ofte ekstremt svart/hvitt her inne.

                  Et av de stadig tilbakevendende ankepunktene mot laget her på forumet (ja, jeg er klar over at dette blir en delvis stråmann basert på generalisering) er mangel på innsats, at folk ikke tar returløp osv.. Men Haakenstad løper så ofte og så mye han kan, og går i en haug av hodedueller og vinner ganske mange.
                  Han stoppa vel Layoni to ganger i andre omgang i går, den ene av dem med en glimrende takling rett før han hadde blitt løpt fra. På 4-0 blir han finta på ræva, men det er ihvertfall i et hederlig forsøk på å blokkere et skudd med hele kroppen (i motsetning til å å vende ræva til skuddet).
                  Han har stort sett også vært forskånet for hjerneblødninger a la Amundsen (jeg kommer ikke på noen i farta, men det er det sikkert noen som kan hjelpe meg med) og har vel ikke vært ute med karantene ennå (?).

                  Så har han noen åpenbare begrensninger som fotballspiller, men det er jo ikke han som tar ut laget. Alt Haakenstad kan gjøre er å gjøre så godt han kan der han får beskjed om å spille, og å trene på det han ikke er noe god på. Og der synes jeg det er vanskelig å kritisere han, jeg oppfatter at han gjør så godt han kan.

                  For kontekst: jeg foretrekker Rafn foran Haakenstad på høyreback, fordi jeg synes Rafn er en bedre back. Jeg er også en av dem som kunne tenkt meg å se Haakenstad brukt på høyre kant, enten fra start (DG har ikke gjort noe som viser at han skal være et klart førstevalg) eller på benk. Og hvis Rafn er ute så er Haakenstad en så bra backup som vi kan forvente å ha i LSK for tiden, gitt at vi ikke har budsjett til noe mer).

                  Og at han skal få lov til å stå opp for seg selv etter den kommentaren til Svesengen skulle faen meg bare mangle. For de som så intervjuet med Haakenstad etter kamp så er det ganske åpenbart at han ikke forsvarer verken sin egen eller lagets prestasjon, men synes karakteristikken er over streken (noe Svesengen, som skrev det, også er enig i) og ikke synes det er rettferdig at han blir hakkekylling. Om sin egen prestasjon sier han i samme forbindelse:
                  Jeg vet ikke hva det står denne gangen, men vi kan være enige om at jeg ikke spilte min beste kamp
                  .
                  Og det er vel alle enige om.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3120

                    #69
                    Det er defensivt at Haakenstad kommer til kort. Når vi har en bra høyreback i Rafn, så bør han få den plassen. Jeg er imidlertid overbevist om at Haakenstad er en langt bedre høyre kant enn svensken, så hvorfor ikke prøve Mats der neste gang? (Forutsetter da at Baccay fortsetter på venstre back).

                    Haakenstad kunne også muligens egne seg som en jordfreser på midten, siden jeg også forutsetter at også den andre svensken er ute neste gang. For en ting kan du ikke ta fra Haakenstad, og det er innsatsen, og det manglet katastrofalt på midten i går.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7004

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                      Men Haakenstad løper så ofte og så mye han kan, og går i en haug av hodedueller og vinner ganske mange.
                      Haakenstads offensive bidrag starter og slutter med å løpe RETT FREM, kanskje ta en Kreta-finte og spille støttepasning. Det er meningsløst å si "jo, han er så flink til å komme på løp" så lenge basisferdighetene er på 4. divisjonsnivå. Hvor mange kvalifiserte innlegg slår han i løpet av en sesong? Jeg tipper de kan telles på to hender. Defensivt: Det er lett synlig, og det har vært lett synlig så lenge Haakenstad har vært i LSK og fått tillit gjentatte ganger, at motstandere fokuserer mye av spillet sitt nettopp på hans side. Dette er det jo en grunn til. Med mindre jeg ikke kan noen verdens ting om fotball, ligger han stort sett for lavt og passivt i presset. Han har fart nok til at han klarer å løpe opp mange spillere og avverge situasjoner, men heller ikke noe mer. Paniske klareringer er normalen når han er på banen. Han har ikke evner til mer. Han har pokker meg ikke engang et ordentlig ballmottak. Han har ingenting å gjøre i elleveren til et seriøst elitelag.

                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                      Så har han noen åpenbare begrensninger som fotballspiller, men det er jo ikke han som tar ut laget. Alt Haakenstad kan gjøre er å gjøre så godt han kan der han får beskjed om å spille, og å trene på det han ikke er noe god på. Og der synes jeg det er vanskelig å kritisere han, jeg oppfatter at han gjør så godt han kan.
                      Spør deg selv om nivået han legger for en dag, gang etter gang, virkelig er nivået vi bør kreve av en LSK-spiller. Han har snart spilt 100 kamper for LSK. Er terskelen for å spille hos oss virkelig så laber? Svaret på det er åpenbart ja, men: er det greit? Dagen jeg aksepterer at dette er standarden som kreves i LSK er dagen jeg gir opp klubben.

                      Opprinnelig skrevet av OlaG
                      Og at han skal få lov til å stå opp for seg selv etter den kommentaren til Svesengen skulle faen meg bare mangle. For de som så intervjuet med Haakenstad etter kamp så er det ganske åpenbart at han ikke forsvarer verken sin egen eller lagets prestasjon, men synes karakteristikken er over streken (noe Svesengen, som skrev det, også er enig i) og ikke synes det er rettferdig at han blir hakkekylling.
                      Sier som jeg sa etter sutreutspillet hans til RB ("heis det frem slik dere pleier, det går bra") og sutringen hans i riksmediene etter den svært velfortjente slakten han fikk i Bodø: Hvis han ikke tåler å bli kritisert og vurdert etter innsatsen han viser, har han ingenting i Eliteserien å gjøre. Det fins masse fine breddeklubber der kravene ikke er like store. Og dette mener jeg helt seriøst. Når du ser ut som en bedriftsspiller i en kamp på øverste nivå og er så delaktig i at LSK blir ydmyket som det han var i Bodø, får du tåle å høre det. Ellers er du ikke eslet til å spille i Eliteserien. Det kan hende Haakenstad er verdens hyggeligste mann, men han er ikke god nok til å spille for oss. Det MÅ være yngre spillere i systemet vårt som vi heller kan bruke som reserve for Simen Rafn. Lars Ranger trenger erfaring, så han er sendt ut på lån. Hent ham tilbake i sommer. Det er vel det mest nærliggende jeg kan se for meg.

                      Simen Rafn er en under middels venstreback (som blir totalt ineffektiv som venstreback iom at han er høyrebeint, og må vende opp hver gang han kommer til på den siden), men han er en god høyreback, med fart og gjennombruddskraft og en bra innleggsfot. Josef Baccay har vist at han er god nok for laget, han må spille. Dette er løsningen. Haakenstad er ikke løsningen, han er en del av problemet, sammen med en håndfull andre spillere som overhodet ikke holder mål. Vi har vært et bunnlag i 11 sesonger, dette har festet seg i klubbveggene og erstattet den såkalte vinnerkulturen vi tidligere var så kjent for. Terskelen og kravene til de som spiller for Sportsklubben skal være høyere enn dette. Noe annet er uaktuelt, da kan vi like gjerne gi opp.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 865

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Spør deg selv om nivået han legger for en dag, gang etter gang, virkelig er nivået vi bør kreve av en LSK-spiller. Han har snart spilt 100 kamper for LSK. Er terskelen for å spille hos oss virkelig så laber? Svaret på det er åpenbart ja, men: er det greit? Dagen jeg aksepterer at dette er standarden som kreves i LSK er dagen jeg gir opp klubben.

                        ...

                        Haakenstad er ikke løsningen, han er en del av problemet, sammen med en håndfull andre spillere som overhodet ikke holder mål. Vi har vært et bunnlag i 11 sesonger, dette har festet seg i klubbveggene og erstattet den såkalte vinnerkulturen vi tidligere var så kjent for. Terskelen og kravene til de som spiller for Sportsklubben skal være høyere enn dette. Noe annet er uaktuelt, da kan vi like gjerne gi opp.
                        Jeg er ikke nødvendigvis uenig i dette, men poenget mitt er at det ikke er Haakenstad sin feil. Det vi kan kreve av han er at han gjør så mye ut av de evnene han har som mulig når han tar på seg drakta, og det synes jeg jevnt over at han gjør. Det er ikke noe vits i å la det gå ut over spilleren Haakenstad hvis man mener at problemet er at klubben burde sørget for å ha en bedre spiller til førsteoppstillinga.
                        Den dagen Haakenstad står med hoftefest på midten og ser på motstanderen angripe så er det bare å lade skjellsord-kanonene, men jeg tviler på at den dagen kommer.

                        Og bare for å bli drit tørr og kjedelig: Det er objektivt feil at en kjegle ville gjort en dårligere jobb enn Haakenstad. Haakenstad hadde taklinger i løpet av kampen, kjegler kan ikke takle. Jeg forventer meg et mer saklig nivå fra sportsredaksjonen i RB enn jeg forventer av meldinger i kamptråden skrevet i affekt under og rett etter kamp. Hvis du hadde hatt en spiller som ikke hadde protestert på en sånn karakteristikk så kan du virkelig begynne å snakke om total mangel på stolthet.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3891

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av OlaG
                          Og bare for å bli drit tørr og kjedelig: Det er objektivt feil at en kjegle ville gjort en dårligere jobb enn Haakenstad. ... Jeg forventer meg et mer saklig nivå fra sportsredaksjonen i RB enn jeg forventer av meldinger i kamptråden skrevet i affekt under og rett etter kamp.
                          Det er kanskje litt kjedelig av meg å påpeke det, men det er overraskende at du her sier deg fullt ut enig med rb's første karakterisikk av Haakenstad!

                          Men det er muligens skrevet i affekt...?
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • OlaG
                            Oversetterdrone
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 865

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                            Det er kanskje litt kjedelig av meg å påpeke det, men det er overraskende at du her sier deg fullt ut enig med rb's første karakterisikk av Haakenstad!

                            Men det er muligens skrevet i affekt...?
                            Hahaha, da klarte jeg ikke å bli så kjedelig som jeg ville, allikevel

                            Det jeg mente var så klart at en kjegle umulig kunne gjort en bedre jobb enn Haakenstad. Lar originalposten stå, sånn at flere kan få seg en liten latter

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1199

                              #74
                              Jeg skal ikke trekke frem Haakenstad spesielt i dag fordi dette var en lagseier men for en sweet sweet revenge etter helt urettmessig å ha fått nærmest skylda i Bodø. Jeg har sagt det mange ganger denne sesongen at så lenge Kind Mikalsen er skadet så skal den bakre fireren bestå av Rafn på venstre og Haakenstad på høyre.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2809

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                Jeg skal ikke trekke frem Haakenstad spesielt i dag fordi dette var en lagseier men for en sweet sweet revenge etter helt urettmessig å ha fått nærmest skylda i Bodø. Jeg har sagt det mange ganger denne sesongen at så lenge Kind Mikalsen er skadet så skal den bakre fireren bestå av Rafn på venstre og Haakenstad på høyre.
                                Helt uenig. Bacca til venstre, Rafnur til høyre!

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  #76
                                  Hvordan klarer RB å gi Mats 4 og Rafn 5 i dag? Synes begge er like gode, og Mats kanskje hakket bedre. Han har et par svake innlegg, men er mer med offensivt enn Rafn. Synes det lukter favorisering av RB.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1199

                                    #77
                                    Drit i spillerbørs. Mast Haakenstad spiller fordi han pr. dags dato er det mest åpenbare backvalget og det ser de fleste trenere med litt kompetanse. Riktignok har Haakenstad noen svakheter plasseringsmessig bakover men med tanke på løpskraft og kloke avgjørleser på når han kan bevege seg fremover i banen så er han mere enn bra nok.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3120

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Hvordan klarer RB å gi Mats 4 og Rafn 5 i dag? Synes begge er like gode, og Mats kanskje hakket bedre. Han har et par svake innlegg, men er mer med offensivt enn Rafn. Synes det lukter favorisering av RB.
                                      Er så uenig som det er mulig å bli. Rafn er i en helt annen klasse enn Haakenstad, og det viste seg også i går.

                                      Kommentar

                                      • TomLundby
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 616

                                        #79
                                        Jeg har hørt ett rykte om at Haakenstad er forbanna på LSK for diverse vrakinger og ønsker seg bort. Jeg ble litt overraska men kilden er normalt pålitelig. Har andre hørt noe om dette?

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          #80
                                          Det er utrolig pussig, om det stemmer bør han få litt i seg selv og se at vraking er en del av spillet, og at denne klubben er den eneste grunnen til at han er eliteseriespiller på tredje året.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎