Mats Haakenstad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3309

    #81
    Opprinnelig skrevet av TomLundby
    Jeg har hørt ett rykte om at Haakenstad er forbanna på LSK for diverse vrakinger og ønsker seg bort. Jeg ble litt overraska men kilden er normalt pålitelig. Har andre hørt noe om dette?
    Vanskelig å skjønne at han skal være forbanna pga lite spilletid. I sin første sesong spilte han samtlige 30 kamper i Tippeligaen. Året etter 27 kamper, der 22 av dem var fra start. I år har han startet 9/10 kamper. Og da har jeg ikke medberegnet cupkamper for disse tre årene. Haakenstad er dermed en av de som har spilt mest av spillerne på LSK siste sesongene, så dette kan umulig stemme.
    Last edited by LS89; 01.07.2019, 10:44.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3269

      #82
      Opprinnelig skrevet av G-Man

      Er så uenig som det er mulig å bli. Rafn er i en helt annen klasse enn Haakenstad, og det viste seg også i går.
      Det må du forklare nærmere. Hva gjorde Rafn i går som tilsier at han fortjente en bedre karakter? Begge hadde god kontroll på sidene sine, men Haakenstad var stadig med fremover. Rafn var sjelden med fremover, men det tror jeg har mye med at Ødemarksbakken var foran han.

      Dersom begge hadde fått 5, så hadde det vært greit. Når RB gir forskjellig karakter til tross for at beskrivelsene er tilnærmet like, kanskje med Haakenstad hakket bedre, så forstår jeg ingenting.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2253

        #83
        Muligens pga "vellykede" raid. Rafn har en tendens til å enten få frispark, corner eller lagt inn. I større grad spiller Håken støtte når han kommer til motstanders dødlinje. Begge fortjener vel samme karakter, ingen spesielle feil på noen av dem som trekker ned. Mulig Rafn dro det i land med det siste raidet etterfulgt av en piruett og klabb og kebab inne i TILs 16?

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3269

          #84
          Ser RB presterer å gi Mats 3 på børsen i dag. Selv mener jeg han spilte til minst en 4er, hadde nok gitt 5. Han har en hel grei kamp uten avgjørende feil og fortjener bedre. Følelsen av at RB har en agenda mot han blir bare sterkere.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9329

            #85
            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Ser RB presterer å gi Mats 3 på børsen i dag. Selv mener jeg han spilte til minst en 4er, hadde nok gitt 5. Han har en hel grei kamp uten avgjørende feil og fortjener bedre. Følelsen av at RB har en agenda mot han blir bare sterkere.
            Hva fikk Rafn da? 2?

            ​​​​​Haakenstad har ikke lenger aluminiumsfolie på huet. Han har rett!

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3269

              #86
              Opprinnelig skrevet av knut

              Hva fikk Rafn da? 2?

              ​​​​​Haakenstad har ikke lenger aluminiumsfolie på huet. Han har rett!
              Rafn fikk 6. Helt greit etter en slik kamp. Det jeg reagerer på er den konsekvente nedvurderingen av Mats. Han har sine begrensninger, men har hevet seg etter B/G kampen. Jeg synes han gjorde en god figur i dag. Rafn er hakket bedre, men ikke dobbelt så god.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4375

                #87
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Ser RB presterer å gi Mats 3 på børsen i dag. Selv mener jeg han spilte til minst en 4er, hadde nok gitt 5. Han har en hel grei kamp uten avgjørende feil og fortjener bedre. Følelsen av at RB har en agenda mot han blir bare sterkere.
                3 er kanskje litt strengt, men 4 er maks. Synes han gjør mye rart i hver eneste kamp og det er en spiller jeg overhodet ikke føler meg trygg på. Rett etter pause kløner han det til nede ved cornerflagget da han mister ballen istedenfor å feie den opp. 3 sekunder etterpå får han ballen tilbake og spiller den uforståelig rett til en godset spiller i farlig rom. Helt horribelt og det er bare et eksempel. Så er det han som opphever offsiden på målet. Mulig det var hårfin offside, men likevel ligger han en meter bak linja. Han skal ha for at han løper mye og han rydder også opp i en del avgjørende situasjoner, men totalt sett så synes jeg ikke han er god nok til å være et førstevalg.
                ..................

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3120

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av _Jonern

                  3 er kanskje litt strengt, men 4 er maks. Synes han gjør mye rart i hver eneste kamp og det er en spiller jeg overhodet ikke føler meg trygg på. Rett etter pause kløner han det til nede ved cornerflagget da han mister ballen istedenfor å feie den opp. 3 sekunder etterpå får han ballen tilbake og spiller den uforståelig rett til en godset spiller i farlig rom. Helt horribelt og det er bare et eksempel. Så er det han som opphever offsiden på målet. Mulig det var hårfin offside, men likevel ligger han en meter bak linja. Han skal ha for at han løper mye og han rydder også opp i en del avgjørende situasjoner, men totalt sett så synes jeg ikke han er god nok til å være et førstevalg.
                  Helt 100% enig. Mats virker som en veldig fin fyr, og innsatsen er det aldri noe å si på, men at enkelte her inne vurderer Haakenstad og Rafn som jevnbyrdige er helt uforståelig.

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1199

                    #89
                    Hvis Haakenstad fikk 3 på børsen i RB så kan den personen like godt avskiltes som fotballekspert. Det var vel det samme som Slørdahl fikk etter Kristiansund kampen. Det er rett og slett et hån og agenda mot Haakenstad. Jo da Haakenstad gjorde et par brølere i starten av andre omgang men hvis man ikke får med seg hva han bidrar med av andre ting og hvordan han nærmest alene skaffet 3 innkast på overtid med sin løpskraft. Fikk ros flere ganger i løpet av kampen av Rekdal også.
                    Last edited by maxpayne; 14.07.2019, 22:58.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      Helt 100% enig. Mats virker som en veldig fin fyr, og innsatsen er det aldri noe å si på, men at enkelte her inne vurderer Haakenstad og Rafn som jevnbyrdige er helt uforståelig.
                      De fleste holder nok Rafn som hakket bedre generelt, men i denne kampen var de jevnbyrdige etter min mening. Ikke 6 mot 3 som RB skal ha det til.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 865

                        #91
                        Syns det er spennende å gi han trekk for å oppheve en offside som TV-bildene viser at ikke ble opphevet og skulle blitt avblåst.

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 457

                          #92
                          Stemmer det at han ikke har noen målpoeng hittil i sesongen?

                          Følg med på LIVE resultater for dine favorittlag og ligaer i hele verden og Eliteserien, Toppserien, Obos-ligaen og resten av norsk toppfotball.

                          Kommentar

                          • Radulovic
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Mar 2016
                            • 83

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Dumbo
                            Stemmer det at han ikke har noen målpoeng hittil i sesongen?

                            http://www.altomfotball.no/element.d...eFullUrl=false
                            Han har vel ingen assist i serien for LSK i det hele tatt? Eller er jeg på bærtur?

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3269

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Dumbo
                              Stemmer det at han ikke har noen målpoeng hittil i sesongen?

                              http://www.altomfotball.no/element.d...eFullUrl=false
                              Tror det stemmer, men henger meg ikke så mye opp i det. Mats har ikke blitt satt opp i mange situasjoner hvor han får spille på styrkene sine. I år har vi brukt lang tid på å forflytte masse spillere over på siden hvor ballen er og dermed har det ikke blitt rom for Mats til å løpe. Se tilbake på første sesongen hans, da fikk han rom til å komme på løpene og Melgalvis stakk ballen gjennom rommet mellom stopper backen slik at Mats kunne slå 45• ut mot 16-meteren.

                              Magefølelsen min er ikke at Mats har blitt dårligere, men at situasjonene han blir satt i har vært vanskeligere. Mats sin styrke ligger i å komme på løpene bakfra. Nå får han oftere ballen langt bak i banen og må så sette fart fremover, og det passer han dårligere.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av OlaG
                                Syns det er spennende å gi han trekk for å oppheve en offside som TV-bildene viser at ikke ble opphevet og skulle blitt avblåst.
                                Han var uansett klart feilplasssert.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av vermu

                                  Han var uansett klart feilplasssert.
                                  Men hverken Rafn eller Ødemarksbakken fikk vel kritikk for at innlegget kom fra deres side? TLO fikk vel ikke trekk for alle sjansene han brant i fjor? Å se Studio Åråsen med Svesengen som jakter på ting som han kan laste de spillerne han ikke liker, mens favorittene hans slipper unna all kritikk, er mildt sagt irriterende.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2253

                                    #97
                                    Kontrakten er terminert iflg RB.

                                    Fikk etterhvert mye tyn på forumet. Etter min mening var mye av det uberettiget. Var kanskje ikke den beste til å plassere seg men var et arbeidsjern og bidro sterkt til at vi tok cupgull i 2017 og at vi holdt plassen i ES 2018 da han som innbytter kom inn og scoret 2 mål og snudde 1-2 til 3-2 mot Stabæk.

                                    Lykke til videre Haaken.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7004

                                      #98
                                      Han skal ha for scoringen i cupfinalen og de to mot Stabæk, men det er enda godt at han forlater klubben. Holdt aldri nivået, og hadde ingen stor utvikling.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3309

                                        #99
                                        Med Rafn og Ranger foran seg i køen er det et riktig valg, men terminere kontrakten? Ikke mulighet for salg?

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Det viste seg altså at man ikke trengte enn høyrebeint venstreback med stilen LSK forfekter. Og det kan ikke Haakenstad lastes for. Men bra jobbet å få kontrakten terminert, neste!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎