Mats Haakenstad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7004

    Opprinnelig skrevet av LS89
    Med Rafn og Ranger foran seg i køen er det et riktig valg, men terminere kontrakten? Ikke mulighet for salg?
    LSK ble enige med en klubb i 2. divisjon i Belgia i fjor sommer, men Haakenstad sa nei. Hvorfor kan jeg ikke forstå, han kan umulig ha tjent så utrolig bra i LSK. Etter dette har han jo spilt svært lite, og klubben har rykket ned. Markedet var neppe særlig stort for å selge ham.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2082

      Takk for innsatsen i LSK-trøya Mats , og lykke til
      videre .

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3269

        Opprinnelig skrevet av trigz
        Han skal ha for scoringen i cupfinalen og de to mot Stabæk, men det er enda godt at han forlater klubben. Holdt aldri nivået, og hadde ingen stor utvikling.
        Han spilte samtlige kamper i 2017 og var da en konstant trussel med sine løp langs kanten. De siste to årene ble det tydelig at han var mer kant enn back for de aller fleste, men fikk sjelden/aldri prøve seg der. For meg virker det uforståelig å kvitte seg med Mats samtidig som man ønsker å kjøpe Tokstad som innehar mye av de samme kvalitetene.

        Han ble dessverre Svesengens hakkekylling og fikk skylda for alt som gikk galt når han var på banen. Brukt riktig er Mats absolutt god nok for Obos, og jeg hadde ikke sagt noe om han ble ut kontrakten som går ut i desember.

        Takk for innsatsen og lykke til videre, Mats.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7004

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Han spilte samtlige kamper i 2017 og var da en konstant trussel med sine løp langs kanten
          Da husker vi den sesongen ganske forskjellig. Jeg er iallfall helt enig i vurderingen om å terminere kontrakten, vi trenger nye og yngre spillere med mer potensial.

          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            Opprinnelig skrevet av trigz

            Da husker vi den sesongen ganske forskjellig. Jeg er iallfall helt enig i vurderingen om å terminere kontrakten, vi trenger nye og yngre spillere med mer potensial.
            Kontrakten hans hadde neppe blitt forlenget etter sesongen, men synes det er litt prematurt å terminere den før overgangsvinduet virkelig har startet. Dersom vi var sikre på at resten av troppen forblir intakt, så hadde det vært helt greit, men vi er i en tøff økonomisk situasjon og kommer det gode bud så forsvinner nok spillere, til tross for Mesfins løfter. Han sa vel så mye som at erstattere fort koster like mye som vi får for den utgående spilleren, og da er det litt raskt å kvitte seg med en spiller som holder greit Obos-nivå, men dette er ikke en katastrofal avgjørelse for min del.

            Jeg bare registrerer at Bakke ønsker løpskraft, og da er det merkelig å kvitte seg med vår nest sterkeste løper. Jeg tror også at Bakke kunne utnyttet styrkene til Mats og skjult svakhetene mye mer enn hva Jørgen klarte. Men som sagt, Mats var ikke en nøkkelspiller og dersom valget stod mellom han og Ranger, så er jeg helt enig. Jeg blir ikke overrasket dersom vi møter Mats i løpet av sesongen.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4375

              Det kan godt være at spilleren selv ønsket dette like mye som klubben. Det virker egentlig sånn. Man skulle være nådeløse med spillere som ikke vil være i LSK og da er saken grei. Takker Haakenstad for innsatsen, den har det aldri vært noe galt med, og 3 særdeles viktige mål. Lykke til videre.
              ..................

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7004

                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Jeg bare registrerer at Bakke ønsker løpskraft, og da er det merkelig å kvitte seg med vår nest sterkeste løper.
                Jo da, jeg er ikke uenig i det. Jeg mener klubben er nødt til å bli kvitt en god del spillere rett og slett fordi de var sentrale i fornedrelsen. De kan ikke løpe ut på Åråsen med troverdighet igjen. Haakenstad spilte lite i høst, for hans del syns jeg det mest av alt handler om dokumentert fravær av riktig nivå, pluss alder og behovet for å frigjøre plasser i troppen. En del andre spillere faller inn under den førstnevnte kategorien.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3269

                  Opprinnelig skrevet av trigz

                  Jo da, jeg er ikke uenig i det. Jeg mener klubben er nødt til å bli kvitt en god del spillere rett og slett fordi de var sentrale i fornedrelsen. De kan ikke løpe ut på Åråsen med troverdighet igjen. Haakenstad spilte lite i høst, for hans del syns jeg det mest av alt handler om dokumentert fravær av riktig nivå, pluss alder og behovet for å frigjøre plasser i troppen. En del andre spillere faller inn under den førstnevnte kategorien.
                  De er mange som var mer sentrale i fornedrelsen, men jeg er enig i alder, manglende spilletid og behovet for å redusere troppen. Dersom klubben kun så på Mats som en back, så ligger han nok bak både Rafn og Ranger på rangordenen. Men som kant i 4-4-2 kunne han gjort en god figur, og kunne vært et godt alternativ som innbytter. Ser man på posisjon og dybde, så er det naturlig å bryte med Mats, men som sagt er det veldig tidlig i vinduet og det er mye som kan skje med troppen. Å beholdt Mats en måned eller to hadde neppe vært noe krise økonomisk, han hadde nok hevet treningshverdagen, og ville sikkert gjort en god figur i Obos.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9329

                    Kanke skjønne at Rafn skulle vært særlig forran Haakenstad.

                    Dårligere formkurve enn Sportsklubben.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1199

                      Ble på en måte Marius Amundsen 2.0. Ikke ønsket av lokalavisen og fikk et ufortjent hakkekyllingstempel av mange andre. Hadde vært gull verdt i obos ligaen med mye eliteserieerfaring og løpskraft. I de 24 seierene vi har de tre siste årene i eliteserien var MH på banen i 23. Kun mot Mjøndalen i 2019 bidro han ikke. I høst ble han benket for godt og det kom heller ingen ny LSK seier.
                      Last edited by maxpayne; 07.01.2020, 10:21.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3120

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Ble på en måte Marius Amundsen 2.0. Ikke ønsket av lokalavisen og fikk et ufortjent hakkekyllingstempel av mange andre. Hadde vært gull verdt i obos ligaen med mye eliteserieerfaring og løpskraft. I de 24 seierene vi har de tre siste årene i eliteserien var MH på banen i 23. Kun mot Mjøndalen i 2019 bidro han ikke, før han i høst ble benket for godt og det resulterte som kjent med 0 seiere i den perioden.
                        Morsom bruk av statistikk. Så hadde bare Haakenstad spilt alt, så hadde vi vel vunnet serien, da. Det er ingen automatikk i at spillere som ikke holder mål i Eliteserien skal "bli gull" i divisjonen under. Jeg liker ikke hvordan Haakenstad ble hakkekyllingen til Svesengen, men samtidig vil jeg stille meg veldig undrende til de som faktisk mener at Haakenstad var god som back.
                        Han burde derimot ha fått flere sjanser som kant. Med sin løpsstyrke hadde han vært en viktig bidragsyter når vi spilte mot lag som er bedre enn oss, og som stiller med angrepsvillige backer. Som førsteforsvarer i Eliteserien kunne Haakenstad faktisk vært gull verdt. I OBOS, hvor vi må forventes å styre kamper, ville Haakenstad med sin manglende innleggsevne falle mye mer gjennom.
                        Og for den som ikke har sett Sarp spille særlig ofte, så er Bakke veldig opptatt av innlegg fra kantene, og dermed presise innleggsføtter. Og med all respelt for hva Haakenstad har gjort i LSK: Han har ingen god innleggsfot (og er heller ikke særlig god til å gå av en mann).

                        Mats er en kjempefin fyr som jeg ønsker alt godt, men denne skilsmissen er både riktig og naturlig.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1199

                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                          Morsom bruk av statistikk. Så hadde bare Haakenstad spilt alt, så hadde vi vel vunnet serien, da. Det er ingen automatikk i at spillere som ikke holder mål i Eliteserien skal "bli gull" i divisjonen under. Jeg liker ikke hvordan Haakenstad ble hakkekyllingen til Svesengen, men samtidig vil jeg stille meg veldig undrende til de som faktisk mener at Haakenstad var god som back.
                          Han burde derimot ha fått flere sjanser som kant. Med sin løpsstyrke hadde han vært en viktig bidragsyter når vi spilte mot lag som er bedre enn oss, og som stiller med angrepsvillige backer. Som førsteforsvarer i Eliteserien kunne Haakenstad faktisk vært gull verdt. I OBOS, hvor vi må forventes å styre kamper, ville Haakenstad med sin manglende innleggsevne falle mye mer gjennom.
                          Og for den som ikke har sett Sarp spille særlig ofte, så er Bakke veldig opptatt av innlegg fra kantene, og dermed presise innleggsføtter. Og med all respelt for hva Haakenstad har gjort i LSK: Han har ingen god innleggsfot (og er heller ikke særlig god til å gå av en mann).

                          Mats er en kjempefin fyr som jeg ønsker alt godt, men denne skilsmissen er både riktig og naturlig.
                          Jeg hevder ikke at MH er en usedvanlig god fotballspiller men han har fått altfor mye tyn i forhold til hva han har bidratt med. Med MH på banen vant vi statistisk 1 av 4 kamper. Jeg bare registrerer at vi ikke vant noen av de 10 uten MH på banen i høst.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3120

                            Opprinnelig skrevet av maxpayne

                            Jeg hevder ikke at MH er en usedvanlig god fotballspiller men han har fått altfor mye tyn i forhold til hva han har bidratt med.
                            Og det skriver jeg at jeg er enig med deg i.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2811

                              Takk for innsatsen, Mats. Jeg vil huske deg spesielt for to gylne øyeblikk: 2-0-skåringa på Ullevaal, og snuoperasjonen hjemme mot Stabæk i fjor. Den siste kampen og seieren ble direkte avgjørende for at vi tross alt spilte i Eliteserien i 2019, med tanke på når seieren kom og måten den kom på. Du er for evig fugl, og vil alltid bli møtt med gjensynsglede når du seinere legger turen om Åråsen - på tribuna, eller på bana. Lykke til videre i livet som i karriera.

                              Kommentar

                              • lsk_rob
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2016
                                • 139

                                Totalt sett en helt grei avgjørelse for begge parter. Lykke til videre Mats!

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎