Ifeanyi Mathew

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2104

    #81
    Takk for info !

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      #82
      Kommer mest sannsynlig til å bli solgt en av de aller nærmeste dagene ifølge denne artikkelen:

      http://aoifootball.com/2019/01/17/if...llestrom-exit/
      Last edited by banan; 17.01.2019, 19:05.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4273

        #83
        Krysser fingrene for Tyrkia. Mye penger i omløp der borte for tiden. S08 fikk vel 10 mill eller noe for Tobias Heintz? Synes det er svært fornuftig å la Mathew gå asap sånn at vi har tid til å få på plass en struktur i laget uten ham fram mot sesongstart. Samtidig har han fortsatt halvannet år igjen av kontrakten, så her bør det ikke være snakk om noe billigsalg. Krysser fingrene for tosifra antall millioner!

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1323

          #84
          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Krysser fingrene for Tyrkia. Mye penger i omløp der borte for tiden. S08 fikk vel 10 mill eller noe for Tobias Heintz? Synes det er svært fornuftig å la Mathew gå asap sånn at vi har tid til å få på plass en struktur i laget uten ham fram mot sesongstart. Samtidig har han fortsatt halvannet år igjen av kontrakten, så her bør det ikke være snakk om noe billigsalg. Krysser fingrene for tosifra antall millioner!
          Enig. Får vi tosifra skal vi være veldig fornøyd etter den sesongen han hadde i fjor. Han har ikke hatt den utviklinga man hadde håpa på, men jeg tror fortsatt han har et veldig høyt potensiale.

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            • Nov 2003
            • 6248

            #85
            10 mill for Heinz er jo ikke en bra pris...
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 438

              #86
              Ifølge RB er det ikke kommet noen bud enda: https://www.rb.no/lsk/ifeanyi-mathew.../s/5-43-968528

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13242

                #87
                Fremstod ikke som noe salgsobjekt i 2018, ihvertfall ikke som noen europeisk midtbanemotor. Desto bedre for oss at han er nødt til å overbevise i 2019.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #88
                  Matthew kunne spilt EL-gruppespill i 2018 hvis han ville og trenger ikke overbevise noen. Spilte samtlige kamper og er en maskin, men det klikket aldri som vi håpet på med trenerskiftet og i lag med nysigneringen DAP. Noe må han ta på sin kappe, men står på at Matthew ble det tydeligste offeret for de taktiske grepene Lennartsson tok. Å kunne dytte Matthew inn i en mer fremskutt rolle, der han kan bidra mer offensivt uten at han mister det han først og fremst bidrar med defensivt i form av gjenvinninger, må være et ønskescenario for en trener som har sagt at noe av det viktigste i vårt eget spill vil være å utvikle vår evne til å stå høyere med laget.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3139

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Å kunne dytte Matthew inn i en mer fremskutt rolle, der han kan bidra mer offensivt uten at han mister det han først og fremst bidrar med defensivt i form av gjenvinninger, må være et ønskescenario for en trener som har sagt at noe av det viktigste i vårt eget spill vil være å utvikle vår evne til å stå høyere med laget.
                    Tja, det jeg husker mye av fra Matthew i 2018 er elendige pasningsvalg når vi stod høyt, og skudd så dårlige at de fikk Amundsen til å fremstå som en teknisk åpenbaring. Mannen har åpenbare kvaliteter som fotballspiller, men å få han høyt i banen vil ikke akkurat booste målforskjellen vår.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      Tja, det jeg husker mye av fra Matthew i 2018 er elendige pasningsvalg når vi stod høyt, og skudd så dårlige at de fikk Amundsen til å fremstå som en teknisk åpenbaring. Mannen har åpenbare kvaliteter som fotballspiller, men å få han høyt i banen vil ikke akkurat booste målforskjellen vår.
                      Og likevel en av våre aller viktigste spillere. Uten ham hadde vi rykket ned. Den åndssvake uthenginga av klubbens eneste salgsobjekt blir helt absurd når flere førstelagsspilere faktisk bidro lite til ingenting hele sesongen, og spesielt i de siste kampene da kontrakten ble sikra i fjor. Og disse har nå Mesfin sagt at klubben vil ha med videre til tross for begrensa midler. Hvis denne klubben skal ta seg opp dit den vil og bygge stein for stein er det slike prioriteringer som vi bør diskutere. For meg fremstår det som håpløse selvmål.

                      Det er lov å være skuffa over at Matthew sluknet mot slutten av sesongen, men selv da er han mer enn god nok for LSK og udiskutabel i laget. Problemet med å få det beste ut av våre antatt beste er dessuten noe som heller er regelen av unntaket, og som er et av de viktigste punktene for mange av diskusjonene vi har her inne. Og til tross for dette hersker det fortsatt en merkelig konsensus om at det eneste som duger for at vi skal kunne hevde oss er å fortsette å hente kjente navn og "stjerner". Men Zane var bra da, folk lever fortsatt på røversigneringa for nesten 20 år siden! Og jeg skjønner at det er lettere å ta Matthew enn type Kind Mikalsen for prestasjoner under forventningene, men for klubbens muligheter til å nå sportslige fremganger med pengemessig handikapp er det dårlig nytt. Feighet er det også, og man har liten rett til å klage på ledelsens prioriteringer.

                      Og grunnlaget for å kunne dytte Matthew høyere (ikke høyt) i banen ligger selvfølgelig i faktumet at man nå har (hentet) spillere som er i bedre stand til å dekke rommene han gir fra seg. Og i faktumet at vi i større grad vil holde mer på ballen. At man nå kan være i stand til å ta ballen forbi første pressledd langs bakken er en revolusjon i LSK.
                      Last edited by GIFKanari; 19.01.2019, 01:46.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3139

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                        Den åndssvake uthenginga av klubbens eneste salgsobjekt blir helt absurd når flere førstelagsspilere faktisk bidro lite til ingenting hele sesongen, og spesielt i de siste kampene da kontrakten ble sikra i fjor.

                        Det er lov å være skuffa over at Matthew sluknet mot slutten av sesongen, men selv da er han mer enn god nok for LSK og udiskutabel i laget.

                        Og grunnlaget for å kunne dytte Matthew høyere (ikke høyt) i banen ligger selvfølgelig i faktumet at man nå har (hentet) spillere som er i bedre stand til å dekke rommene han gir fra seg. Og i faktumet at vi i større grad vil holde mer på ballen. At man nå kan være i stand til å ta ballen forbi første pressledd langs bakken er en revolusjon i LSK.
                        1) Å synke ned dit at man må kalle andre åndssvake er bare trist.
                        2) Jeg har aldri ment at Matthew ikke er god nok for laget, selv ikke når han var som verst siste sesong.
                        3) Man kan gjerne prøve Matthew høyere i banen, men min bekymring er ikke rommene han etterlater seg, men de dårligste skuddene av alle.
                        4) Om Kind Mikalsen eller Matthew skuffet mest i forhold til forventningene, er åpent for diskusjon. Potensialet er en helt annen diskusjon.
                        5) Jeg blir nok (minst) like glad som deg om vi plutselig klarer å ta ballen forbi første pressledd og sende den videre med presisjon - og ja, det blir en revolusjon.

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2280

                          #92
                          Som nevnt i nyhetstråden så blir det nest øverste nivå i Tyrkia. Her er RB lenka: https://www.rb.no/lsk/sport/fotball/.../s/5-43-978724

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3139

                            #93
                            Tja...er skeptisk hvis det virkelig er snakk om en låneavtale med opsjon på kjøp. Hadde vært greit hvis det var et sivilisert land, men i klovneteateret Tyrkia kan alt skje.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1323

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Tja...er skeptisk hvis det virkelig er snakk om en låneavtale med opsjon på kjøp. Hadde vært greit hvis det var et sivilisert land, men i klovneteateret Tyrkia kan alt skje.
                              Tyrkisk nivå 2.. slettes ikke sikker på om det er noe steg opp rent sportslig. På den annen side får han sikkert en god kontrakt, men om han får penga utbetalt noen gang er et annet spørsmål.

                              Benytter de seg ikke av opsjonen vil markedsverdien hans ha gått ned en god del, siden han bare vil ha ett år igjen av kontrakten. Kjenner jeg er skeptisk til denne avtalen!

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2280

                                #95
                                Ikke optimalt. På en annen side har vi antagelig fått ut max av han i LSK-drakta. Skulle vi ha nekta han denne muligheten hadde han muligens surnet. Kun spekulasjon, men synes det er greit å la han få denne sjansen og mulighet for ca 10M på bok, og med større sjanser for ny venstre back, midtbane og spiss.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3139

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  og mulighet for ca 10M på bok
                                  HVIS Mathew klare å trives
                                  HVIS tyrkerne betaler det de skal i leie
                                  HVIS de benytter seg av opsjonen
                                  HVIS de mot all formodning faktisk betaler kjøpesummen
                                  HVIS de ikke har skiftet trener 3 ganger før sommeren
                                  ​​​​​​​HVIS klubben ikke har gått konkurs

                                  Krysser alt jeg har - da Matthew etter min mening har stagnert hos oss, men frykter at dette er gambling på høyt nivå.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7023

                                    #97
                                    Ayagwa er vel tiltenkt som hans erstatter, må vi regne med. Har noen fått et inntrykk av nivået hans? Ezeh har vel aldri vært god nok.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1323

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Ayagwa er vel tiltenkt som hans erstatter, må vi regne med. Har noen fått et inntrykk av nivået hans? Ezeh har vel aldri vært god nok.
                                      Ja, det ble vel sagt da han ble henta.

                                      Det er nå Charles og Ayagwa har sjansen til å bevise at de er gode nok. Forventer at en av dem klarer det og utkonkurrerer Krogstad om den ledige plassen.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2280

                                        #99
                                        Ezeh var en åpenbaring i et par kamper men var ikke vant til å ta defensivt ansvar. Men et udiskutabelt potensiale. Ayagwa har jeg kan sett i cupkampen mot Bryne og de få minuttene som innbytter. Virker å ha bra arbeidsradius men slo en del feilpasninger (som Matthew). Virker som han ligner mer på Bonke enn Matthew. De som har fulgt 2.laget har kanskje et annet inntrykk(?)

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1323

                                          Har vi ikke en «fri» spiller for mye i stallen per i dag? I så fall betyr det vel at en må ut uansett. Da virker det litt desperat å sende Mathew på lån til tyrkisk 2. div, på den siste dagen av det internasjonale overgangsvinduet.. Tviler på at dette var førstevalget til Simon, for å si det sånn.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎