Ifeanyi Mathew

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3120

    Opprinnelig skrevet av kunden
    Virker som han ligner mer på Bonke enn Matthew. De som har fulgt 2.laget har kanskje et annet inntrykk(?)
    Nei, jeg synes det er helt riktig. Uslepen er han, så får vi satse på at det er mer diamant enn kvarts.

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1358

      Høres ut som en svært dårlig avtale for oss.

      Kommentar

      • yeh_boiii
        Medlem
        Hoffnarr
        • Feb 2018
        • 44

        Like før overgangsfristen gikk ut ved midnatt signerte Ifeanyi Mathew på papirene som gjør at han fortsetter karrieren i tyrkiske Osmanlispor. I første omgang lånes han ut til sommeren.


        Da var det offisielt. Er snakk om et lån med opsjon om kjøp. Nøyaktig hva vi tjener på dette står det lite om, annet enn at vi får flere millioner for lånet. En eventuell overgang skal også være på et betydelig beløp.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Opprinnelig skrevet av BD
          Høres ut som en svært dårlig avtale for oss.
          Det er prisen man betaler for å vært en bånnklubb uten en sportslig plan. Likevel altfor tidlig å stemple dette som en dårlig avtale. Matthew har alle forutsetninger for å overbevise sin nye klubb om å bruke opsjonen, og da vil LSK sitte igjen med mer penger enn man kunne forvente. En spiller som i praksis er skadefri, svært profesjonell og tilpasningsdyktig. Langt mer bekymra over fremtiden til Charles og Moses.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3891

            Vi håper alle at dette blir en god avtale for klubben! Det som gjør at det kan synes som noe gambling, er tyrkiske klubbers noe brokete historie når det gjelder å innfri avtaler. Med bakgrunn i det som skrives, kan det virke som om prisen de eventuelt skal betale i juni er på cirka 7 millioner pluss.(Totalt noe i underkant av 10 millioner minus cirka 2 millioner for leieperioden minus at de sikkert "krydrer pillen" litt.) Vi får håpe at han finner seg til rette og overbeviser nok til at noen vil betale denne summen hvis ikke denne klubben klarer å betale det opsjonen sier.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

              Spillere må selges når de er som best og det smerter mest for klubben. Gjør man ikke det får man elendig pris. Det må alle i administrasjonen, fans og media huske neste gang. Bare nylig har LSK kasta bort mange millioner på feiltiming av når Lundemo, Knudtzon og Matthew forsvant fra klubben.

              Kommentar

              • Kjøttkaka
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2012
                • 284

                Mathew kommer nok til å bli vanskelig å erstatte. Han har faktisk spilt samtlige 90 minutter i alle kamper LSK har spilt de siste to sesongene. Det er 82 kamper inludert serien, cupen, Europa og mesterfinalen. Jeg tror det er veldig få i Norge som kan matche det. 7380 obligatoriske spilleminutter på rad.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3309

                  RBK var altså villig til å betale over 10 millioner i sommer.. Men på en annen side så veit ikke hvordan laget hadde greid seg uten Mathew i høst mtp tabellsituasjonen, så det blir bare spekulasjoner. Men 10 mill + er uansett mye penger for en klubb som LSK.

                  Kommentar

                  • caLitri
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 634

                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    RBK var altså villig til å betale over 10 millioner i sommer.. Men på en annen side så veit ikke hvordan laget hadde greid seg uten Mathew i høst mtp tabellsituasjonen, så det blir bare spekulasjoner. Men 10 mill + er uansett mye penger for en klubb som LSK.
                    Men LSK godtok det budet. Det var Matthew selv som ikke ville gå til en norsk klubb. Så det er ikke noe å ta klubben på her uansett.
                    Gi alt, stå på LSK

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                      Det er prisen man betaler for å vært en bånnklubb uten en sportslig plan. Likevel altfor tidlig å stemple dette som en dårlig avtale. Matthew har alle forutsetninger for å overbevise sin nye klubb om å bruke opsjonen, og da vil LSK sitte igjen med mer penger enn man kunne forvente. En spiller som i praksis er skadefri, svært profesjonell og tilpasningsdyktig. Langt mer bekymra over fremtiden til Charles og Moses.
                      Jeg har ikke vært fryktelig imponert over arbeidet rundt planlegging i klubben selv, men jeg forstår ikke hvordan du kan mene at denne avtalen skyldes mangel på sportslig plan. Matthew har ikke levert godt nok i år til at utenlandske klubber har vært villige til å legge penger på bordet for han. Vi fikk i sommer et bud vi mente var godt nok, men som Matthew selv ikke ønsket å hoppe på. Det virker som klubben har vært innstilt på, og åpne for et salg siden i sommer, men interessen har ikke konkretisert seg. Nå har man tydeligvis kommet til et punkt der Matthew var tilstrekkelig frustrert til at han var villig til å bla opp av egen lomme for å komme seg ut, og da virker det som dette var den beste løsningen. Optimalt skulle vi selvsagt solgt han for 10 millioner pronto, men det virker som dette var alternativet til et halvt år med en misfornøyd spiller.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1358

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                        Det er prisen man betaler for å vært en bånnklubb uten en sportslig plan. Likevel altfor tidlig å stemple dette som en dårlig avtale. Matthew har alle forutsetninger for å overbevise sin nye klubb om å bruke opsjonen, og da vil LSK sitte igjen med mer penger enn man kunne forvente. En spiller som i praksis er skadefri, svært profesjonell og tilpasningsdyktig. Langt mer bekymra over fremtiden til Charles og Moses.
                        Med tanke på Matthew sin kvalitet og alder er dette en dårlig avtale. Hvis Matthew mislykkes får vi tilbake en spiller som ikke vil være her, og har enda lavere salgsverdi. Det du nevner er et annet alternativ. Om avtalen er god eller dårlig må vurderes etter dagens forutsetninger, og et utlån med kjøpsklausul kan ikke sees på som annet enn gambling fra klubbens side.

                        Fraværet av bud på Matthew er det lite å gjøre noe med, både for klubben og Matthew. Man burde da ikke gå for hva som helst, men heller si til han at han blir solgt i sommer hvis han spiller bra nok til at vi får inn et ok bud.

                        Selvfølgelig er fremtiden til Charles og Moses mer usikker - ingen av dem har så langt prestert. Matthew tok sjansen med det samme han fikk muligheten, og har vært av den bedre halvparten av spillerne på laget i så og si hver eneste kamp han har spilt.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1199

                          Osmanlispor........Kjempeavtale for alle parter Det finnes ikke en grunn til at vi ser noe til de 10 millionene i sommer.....Osmanlispor.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3148

                            I følge Mesfin skal vi motta "flere milllioner", dvs minst to, i løpet av få dager. Gjør vi ikke det, henter vi ham tilbake. Uten at det er vår skyld. Mathew var så "ekstremt desperat" etter å komme ut I Europa at han ser ut til å ha sagt fra seg sign-on fee, som Osmanlispor istedet betaler LSK. Bra betalt for å låne ut en spiller som hadde fullt fokus på alt annet enn å spille fotball for LSK. Mesteparten av tida i pre-season, med treningskamper.

                            Det er ikke slik at Mathew ender i Osmanlispor, selv om han gjør det bra. Og det gjør han - han har spilt hvert minutt av samtlige kamper for oss.

                            Flere klubber er interessert i å kjøpe Mathew. Men ingen av dem klarte å komme opp med et tilfredsstillende tilbud nå. Osmanlispor har en kjøpsopsjon og må sette pengene på vår konto innen 15. juni for å innfri den, men Mathew selv avgjør hvor han vil spille. Slett ikke umulig at andre klubber kommer inn i bildet hvis Osmanlispor roter det til.

                            gilbert

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2082

                              Noen som har noen info hvordan han har gjort det
                              l Tyrkia ?
                              kan vi regne med å få han tilbake i sommer?

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3309

                                Han har spilt seg inn i laget, 5 kamper fra start og 1 som innbytter. Står med 0 mål.
                                Han er forøvrig lagkamerat med tidligere Stabæk-spiller Lumanza for de som husker han som imponerte stort i 2017 sesongen.

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2082

                                  Takk for info LS89.
                                  blir spennende å se om han kommer tilbake , eller om
                                  vi får ekstra sårt tiltrengte kroner da?

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2082

                                    Noen som har noe Nytt om Matthew nå ?

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3148

                                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                      Noen som har noe Nytt om Matthew nå ?
                                      På RBs Studio Åråsen etter seieren over Godset ble dette tatt opp. Lennartsson ville ikke si noe, men viste til Simon Mesfin. Svesengen var derimot ganske klar på at Mathew ikke kommer tilbake til Åråsen som spiller. Det betyr nok at det han vet tyder på at han blir solgt, enten til Osmanlispor for minst den avtalte summen på rundt 7 millioner kr, siden de ikke innfridde opsjonen per 15. juni, eller til andre, europeiske, klubber som opplagt er interesserte, og som LSK nå står helt fritt til å godta, hvis også Mathew aksepterer.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4207

                                        Trist å se hvor mye Vålerenga fikk for Ejuke. Har vært god på våren i år, samt høsten i fjor = 19 millioner. I Mathews tilfelle er vi heldige dersom vi sitter igjen med tosifra. Tegner seg i rekken av noe skuffende salg. Irriterer meg fortsatt at vi bare fikk 3 mill for Fofana back in the day, en spiller som var veldig lik Ejuke, bare mye bedre

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2082

                                          Takk for svar.
                                          ja dyrt å være fattig. Når vi først skal/ har noen å selge , så vet alle dessverre at vi er lette å tyne ned prisen

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎