Ifeanyi Mathew

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
    Trist å se hvor mye Vålerenga fikk for Ejuke. Har vært god på våren i år, samt høsten i fjor = 19 millioner. I Mathews tilfelle er vi heldige dersom vi sitter igjen med tosifra. Tegner seg i rekken av noe skuffende salg. Irriterer meg fortsatt at vi bare fikk 3 mill for Fofana back in the day, en spiller som var veldig lik Ejuke, bare mye bedre
    Nå ja.
    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4207

      Opprinnelig skrevet av El Caco

      Nå ja.
      Ejuke: 59 kamper, 13 mål, 3 assists (poengsnitt per kamp: 0,27)

      Fofana: 71 kamper, 13 mål, 13 assists (poengsnitt per kamp 0,37)

      Mye fiksfakseri på Ejuke, men ikke like mye sluttprodukt. Mye bedre er kanskje å ta litt i, men definitivt bedre. Uansett var hovedpoenget mitt den skandaløse summen vi satt igjen med.

      Kommentar

      • OptimistFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 462

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Ejuke: 59 kamper, 13 mål, 3 assists (poengsnitt per kamp: 0,27)

        Fofana: 71 kamper, 13 mål, 13 assists (poengsnitt per kamp 0,37)

        Mye fiksfakseri på Ejuke, men ikke like mye sluttprodukt. Mye bedre er kanskje å ta litt i, men definitivt bedre. Uansett var hovedpoenget mitt den skandaløse summen vi satt igjen med.
        Hadde ikke Fofana bare noen måneder igjen av kontrakten?
        Han ville bare til Frankrike noe som begrenset markedet og brukte lenger tid enn forventet på å bli god nok for salg slik jeg husker det. Mener vi nå har justert kontraktslengden for afrikanere så vi skal tåle at de bruker litt mer tid før de slår til og fortsatt ha en god forhandlingsposisjon.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4207

          Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

          Hadde ikke Fofana bare noen måneder igjen av kontrakten?
          Han ville bare til Frankrike noe som begrenset markedet og brukte lenger tid enn forventet på å bli god nok for salg slik jeg husker det. Mener vi nå har justert kontraktslengden for afrikanere så vi skal tåle at de bruker litt mer tid før de slår til og fortsatt ha en god forhandlingsposisjon.
          Hmm, jo dette kan stemme. Får bare håpe vi har litt mer flaks med våre afrikanske importer framover

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Har kommet frem til at afrikanske importer langt på vei bør skrotes. Dette var Bjarmanns greie, kort og godt. I mellomtiden har såpass mye skjedd og vi ser med egne øyne hvor mye hele integreringsprosjektet har blitt utvanna. Og ansettelsen av Ordinas var forhåpentligvis et tydelig signal også fra ledelsen om hvor mye ting har forandra seg. Det ligger mye mer penger i å dyrke frem egne norske talenter, og det kobbelet av unge som kommer frem nå, vi har jo en hel bakre femmer av spillere som er i a-lagsskorpa og som har fått sine debuter, er helt vanvittig spennende.

            Sportslig sett har afrikaimportene alene gjort at vi fremdeles er en eliteklubb, og dette kan ikke overvurderes. Samtidig tilsier alt annet at pengene ligger i unge norske spillere. Mulighetene til å utvikle klubben og å gjøre den mer enn i stand til å holde følge ligger der. Matthew bør stå som eksempel på akkurat den type import vi nå konsentrer oss om, den ferdige spilleren som på alle måter kan gå rett inn i laget og fyller en rolle vi av forskjellige årsaker ikke har for øyeblikket. Og så kan man bare håpe på den samme profesjonaliteten og skadeimmuniteten, selv om dette langt på vei også kan scoutes.

            De skal som alle andre utlendinger sette en standard for våre egne.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3269

              Er ikke helt klar for å skrote Afrika-prosjektet, men vi bør ha en helt klar og langsiktig filosofi når vi ser etter talenter derifra. Kartlegging og prøvespill bør gjøres mer grundig enn det virker som at det har gjort de siste årene.

              Videre bør vi se nærmere på hvordan vi bruker talentene. Det synes tydelig at Matthew under Arne og Jørgen har blitt liggende for lavt i banen, og dermed har han ikke fått lov til å vise seg frem for speidere. Jeg mistenker at det er noe av årsaken til at han så desperat ønsker seg vekk. Han stagnerte veldig det siste halvannet året, og det har sannsynligvis noe med arbeidsoppgavene han fikk.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1358

                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Det synes tydelig at Matthew under Arne og Jørgen har blitt liggende for lavt i banen, og dermed har han ikke fått lov til å vise seg frem for speidere. Jeg mistenker at det er noe av årsaken til at han så desperat ønsker seg vekk. Han stagnerte veldig det siste halvannet året, og det har sannsynligvis noe med arbeidsoppgavene han fikk.
                På klippene jeg har sett ser det ut som han har ligget enda dypere i banen i Tyrkia (sammendrag fra de fleste kampene ligger på youtube). Så da er det tre trenere som har vurdert han som best langt bak i banen...

                Kommentar

                • Holterkanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 553

                  De trenerne har da ikke peiling i forhold til oss på forumet
                  ________________________
                  TB

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3269

                    Opprinnelig skrevet av BD

                    På klippene jeg har sett ser det ut som han har ligget enda dypere i banen i Tyrkia (sammendrag fra de fleste kampene ligger på youtube). Så da er det tre trenere som har vurdert han som best langt bak i banen...
                    Har ikke sett klippene fra Tyrkia, så jeg kan ikke si noe om det. Trenere må se på laget som helhet, så det kan være at de vurderer det nødvendig å holde Mathew tilbake i banen. Jeg synes han likevel var best når han kom på løp bakfra, spesielt når han kombinerte med Udoji. Da var han også blant det heteste midtbanespillerne i ES. Trenerne må som sagt komponere lag og fordele arbeidsoppgaver etter hva som er best for laget, ikke den enkelte spiller, og jeg tror Mathew har lidd for dette under Arne og Jørgen.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3120

                      Det store problemet for Mathew var at samtidig som han var meget dyktig til å komme i skuddposisjoner, så hadde han (med enkelte hederlige unntak) en skrekkelig dårlig skuddfot.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3309

                        Status noen? Problemer med å få solgt han?

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4375

                          Opprinnelig skrevet av LS89
                          Status noen? Problemer med å få solgt han?
                          Igjen sitter vi der med ekstremt dårlige kort på hånda. Hele verden veit at vi må selge Mathew i dette vinduet og alle veit at vi har lite penger. Det er ingen klubber som forhaster seg og kaster penger etter han nå. Han skulle vært solgt i forrige sommer, eller senest i vinter. Tipper vi slipper han mot slutten av dette vinduet for langt under den summen vi hadde håpet.
                          ..................

                          Kommentar

                          • fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1507

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern

                            Igjen sitter vi der med ekstremt dårlige kort på hånda. Hele verden veit at vi må selge Mathew i dette vinduet og alle veit at vi har lite penger. Det er ingen klubber som forhaster seg og kaster penger etter han nå. Han skulle vært solgt i forrige sommer, eller senest i vinter. Tipper vi slipper han mot slutten av dette vinduet for langt under den summen vi hadde håpet.
                            Var en risiko den avtalen helt fra starten av. Kjedelig at det ser ut til at vi får lite ut av dette. Jeg tror også at vi ender opp med å selge han til langt lavere pris enn det man så for seg før. For alternativet er at han kommer tilbake til norsk fotball, og det tror jeg veldig lite på.
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2082

                              Opprinnelig skrevet av fjacob82

                              Var en risiko den avtalen helt fra starten av. Kjedelig at det ser ut til at vi får lite ut av dette. Jeg tror også at vi ender opp med å selge han til langt lavere pris enn det man så for seg før. For alternativet er at han kommer tilbake til norsk fotball, og det tror jeg veldig lite på.
                              Skal aldri si aldri , var det ikke 7-8 millioner RBK
                              villi gi for han litt tid tilbake? Da ville ikke Matthew , men
                              kanskje endret mening nå , om de fortsatt er interressert da?

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1199

                                RB skriver at Matthew kunne blitt solgt hvilken dag som helst men at tilbudene til nå har vært for lave. Klubben ønsker rundt 7 millioner, og ettersom Matthew nå står uten klubb vil han mest sannsynlig returnere til Åråsen innen kort tid. Klubben har i år budsjettert med salg av Matthew, så mye avhenger av hans situasjon før nye spillere evt kommer inn.

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  Sannsynligvis tilbake på trening fredag.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3309

                                    RB avis skriver i dag (kommer sikkert ut på RB.no i løpet av dagen) at de kunne solgt Mathew 7 dager i uka, men at det foreløpige tilbudene ikke er godt nok for LSK (type 7 millioner ifølge RB). RBK er fortsatt, slik jeg tolker det, et av lagene som ønsker Mathew, men han vil fortsatt til utlandet. LSK er avhengig av salg for å forsterke, vinduet åpner torsdag og det er spissposisjon som er ønskelig å forsterke.

                                    Kommentar

                                    • fredpet76
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 1199

                                      Var tilbake på trening i går men er veldig klar på at han ikke skal spille mer i Norge ifølge RB

                                      Kommentar

                                      • hekk
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2019
                                        • 219

                                        Nå ser det ut til at han er villig til å gå til RBK eller Molde om de ikke kommer noen akseptable bud fra utlandet

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2253

                                          Litt OT men han ligner ganske mye på en ung Mike Tyson. Mangler noe på vekt og galskap for å være tvillingbror. Håper det ordner seg for han og klubben. Virket som en sympatisk type og hadde flere bra kamper og viktige mål. Skortet til tider litt på pasningskvalitet og defensiv jobbing, men er ikke et rivjern som Bonke. Vår stil er nok ikke hans forsje

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎