Ifeanyi Mathew

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4273

    Blir så sjukt forbanna av det enorme hatet for Mathew som regjerer på FB-sidene til KFL. Blir slakta kamp etter kamp med dedikerte hattråder hver gang navnet hans står å lese i startoppstillingen.

    I går var han stor på midtbanen etter at BBS gikk ut. Vinner et helt absurd antall dueller og skubba vekk reservetrønderne som om de var laget av isopor. En jordfreser av vanvittig kaliber som vi skal være glade for at valgte å bli i klubben. Bærebjelke med snart 100 kamper for Sportsklubben som fortjener bedre enn den skammelige behandlingen han får av hylekoret på FB.

    Synd vi ikke får penger for'n, men hvis han hjelper oss til opprykk så får det da være greit? Så signerer vi Kairinen og dyrker ham i Mathew-rollen. Ferdig snakka

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3139

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Blir så sjukt forbanna av det enorme hatet for Mathew som regjerer på FB-sidene til KFL.
      Åpenbart nok en grunn til å ignorere FB-sidene til KFL. Gode diskusjoner har ingen plass på FB.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3310

        Mathew har fått en annen rolle enn den han hadde når han kom. Fra å være den kreative på midtbanen har han blitt den defensive, kontrollerende ryddegutten. At folk ikke har fått med seg det må nesten stå for deres regning. Jeg tror også at vi får se mer fra han når Bjørn kommer i form og gjør seg spillbar mellom leddene.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • OlaG
          Oversetterdrone
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 873

          Synes han blir bedre og bedre i rollen. De kortene han fikk tidligere i sesongen fordi han var på etterskudd kommer ikke lenger.

          Det er også noen små glimt av offensiv brillianse hver kamp, stort sett som fremspill i bak eller mellomrommet. Han har helt åpenbart tekniske ferdigheter en mot en, det er bare at han stort sett gjør ting mer effektivt/"økonomisk". Han vender vekk fra press og spiller enkle pasninger, selv om han helt fint er i stand til å dra av en mann og gå forbi når han vil (han gjorde det igjen mot Ranheim en gang i andre omgang, hvor han lekte vekk mannen som presset han for å komme fri og spille en pasning fremover).

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4273

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Mathew har fått en annen rolle enn den han hadde når han kom. Fra å være den kreative på midtbanen har han blitt den defensive, kontrollerende ryddegutten. At folk ikke har fått med seg det må nesten stå for deres regning. Jeg tror også at vi får se mer fra han når Bjørn kommer i form og gjør seg spillbar mellom leddene.
            Dette siste poenget er viktig. Björn ble fort sliten på tirsdag, men det var noe deilig Smarason-esque over måten han beveget seg og fant rom på som har manglet siden starten av 2019-sesongen. Nøyaktig den link up-spilleren vi har savnet der framme. Tror dette blir gull for Mathew og Kairinen framover.
            Last edited by Kanarivogel89; 10.09.2020, 18:47.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3310

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

              Dette siste poenget er viktig. Björn ble fort sliten på tirsdag, men det var noe deilig Smarason-esque over måten han beveget seg og fant rom på som har manglet siden starten av 2019-sesongen. Nøyaktig den link up-spilleren vi har savnet der framme. Tror dette blir gull for Mathew og Kairinen framover.
              Udoji var også en ekspert på å utnytte de rommene, og han skal nok ha mye av æren for at Mathew fremstod som en åpenbaring i 2017. Håpet er at Bjørn får en lignende rolle.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4273

                Stor kamp i kveld. Sterk som en okse og toneangivende også framover i banen. Ble litt vel nonchalant på tampen. Kælk unna, for helvete!

                Har virkelig vokst de siste kampene. Veldig god sammen med Kairinen

                Kommentar

                • Holterkanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 560

                  Fortsett sånn Mathew- klasse i dag
                  ________________________
                  TB

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1462

                    Ønsket med videre av klubben,
                    men tydligvis ikke bakkekontakt med lønnsnivå i Lsk. Selv ikke for han.
                    Og med tabben om å være i Norge uten gyldig oppholdstillatelse.. (han må vel da hjem igjen for å søke på nytt, ..eller?)
                    spørs om ikke det er nok for Lsk nå?

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 487

                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      Ønsket med videre av klubben,
                      men tydligvis ikke bakkekontakt med lønnsnivå i Lsk. Selv ikke for han.
                      Og med tabben om å være i Norge uten gyldig oppholdstillatelse.. (han må vel da hjem igjen for å søke på nytt, ..eller?)
                      spørs om ikke det er nok for Lsk nå?
                      En av våre beste og en jeg gjerne ser at skulle blitt med videre. Men dette begynner å bli en parodi, begynner å bli mange situasjoner hvor han nøler og ikke klarer å ta en beslutning.

                      Kommentar

                      • Dumbo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2004
                        • 462

                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                        En av våre beste og en jeg gjerne ser at skulle blitt med videre. Men dette begynner å bli en parodi, begynner å bli mange situasjoner hvor han nøler og ikke klarer å ta en beslutning.
                        I dette tilfellet virker det vel ikke som han nøler? Han har lagt frem et krav som klubben ikke har valgt å akseptere.

                        Marius Amundsen uttalte nylig at Matthew trolig var en av våre få spillere som kunne spilt seg inn på et topplag og at han håpet klubben ville ha mulighet til å belønne slike spillere. Det er bare å innse at det har vi tydeligvis ikke.

                        Det er veldig forståelig at Matthew legger stor vekt på det økonomiske ved valg av klubb.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3924

                          Det er selvsagt trist at Matthew nå etter all sansynlighet er ferdig i klubben. Trist også at Matthew tilsynelatende ikke forstår klubbens situasjon og at han og hans nye agent har hatt en forestilling om at Matthew er så god at klubben ville kunne trylle frem millioner som ikke finnes i den virkelige verden.

                          Jeg synes også det er oppsiktsvekkende at Matthew selv ikke har sørget for å ha søkt om ny oppholdstillatelse. Dette er en grunnleggende plikt man har som utlending fra utenfor EØS-området og en plikt det er svært alvorlig å bryte. Dette kan fort føre til at Matthew heller ikke vil kunne spille for andre klubber i Norge. Jeg er overrasket over at Matthew enten ikke har tatt seg bryet med å sette seg inn i norsk lov eller om han gir blaffen og tror han skal kunne komme unna med dette. Han har ansvaret selv, men han har også åpenbart svært dårlige rådgivere.

                          Takk for mange gode kamper for LSK, Matthew! Håper det går bra med deg!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • OptimistFugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 462

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                            Jeg synes også det er oppsiktsvekkende at Matthew selv ikke har sørget for å ha søkt om ny oppholdstillatelse. Dette er en grunnleggende plikt man har som utlending fra utenfor EØS-området og en plikt det er svært alvorlig å bryte. Dette kan fort føre til at Matthew heller ikke vil kunne spille for andre klubber i Norge. Jeg er overrasket over at Matthew enten ikke har tatt seg bryet med å sette seg inn i norsk lov eller om han gir blaffen og tror han skal kunne komme unna med dette. Han har ansvaret selv, men han har også åpenbart svært dårlige rådgivere.

                            Takk for mange gode kamper for LSK, Matthew! Håper det går bra med deg!
                            Det fremstår som at den nye agenten hans ikke akkurat er en oppgradering fra den forrige. Atta Aneke ville ikke bommet på dette.

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 487

                              Opprinnelig skrevet av Dumbo

                              I dette tilfellet virker det vel ikke som han nøler? Han har lagt frem et krav som klubben ikke har valgt å akseptere.

                              Marius Amundsen uttalte nylig at Matthew trolig var en av våre få spillere som kunne spilt seg inn på et topplag og at han håpet klubben ville ha mulighet til å belønne slike spillere. Det er bare å innse at det har vi tydeligvis ikke.

                              Det er veldig forståelig at Matthew legger stor vekt på det økonomiske ved valg av klubb.

                              Mulig jeg overreagerer litt, men det er ingen hemmelighet at Lsk har et lønnstak og det er Mathew også klar over. Som Simon beskriver er det totalt urealistisk det forslaget de har kommet med.

                              Denne saken i seg selv er nok ikke det som får begeret til å "renne over" for min del, men er totalpakken som gjør at jeg er lei hele fyren.

                              Kommentar

                              • Dumbo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2004
                                • 462

                                Opprinnelig skrevet av Fugggel


                                Mulig jeg overreagerer litt, men det er ingen hemmelighet at Lsk har et lønnstak og det er Mathew også klar over. Som Simon beskriver er det totalt urealistisk det forslaget de har kommet med.

                                Nettopp derfor har vi et lag blottet for profiler. Det er selvsagt naivt å tro at Matthew eller andre spillere velger å bli i Lillestrøm i årevis av ren lojalitet dersom de kan tjene det dobbelte og tredobbelte i andre klubber.

                                Håpet får være at noen av de unge spillerne blomstrer og at Mesfin klarer å trylle frem en kvalitetsspiller som for en sesong er fornøyd med å tjene gjennomsnittlig industriarbeiderlønn.




                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 487

                                  Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                  Nettopp derfor har vi et lag blottet for profiler. Det er selvsagt naivt å tro at Matthew eller andre spillere velger å bli i Lillestrøm i årevis av ren lojalitet dersom de kan tjene det dobbelte og tredobbelte i andre klubber.

                                  Håpet får være at noen av de unge spillerne blomstrer og at Mesfin klarer å trylle frem en kvalitetsspiller som for en sesong er fornøyd med å tjene gjennomsnittlig industriarbeiderlønn.



                                  Helt enig.
                                  Når forhåpentligvis økonomien stabliseres og det er mer penger til sport, så håper jeg at vi hever lønnstaket.
                                  dersom vi skal etablere oss på øvre halvdel så blir det vanskelig med et lønnstak på 70 tusen i måneden.

                                  Kommentar

                                  • OptimistFugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 462

                                    Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                    Nettopp derfor har vi et lag blottet for profiler. Det er selvsagt naivt å tro at Matthew eller andre spillere velger å bli i Lillestrøm i årevis av ren lojalitet dersom de kan tjene det dobbelte og tredobbelte i andre klubber.

                                    Håpet får være at noen av de unge spillerne blomstrer og at Mesfin klarer å trylle frem en kvalitetsspiller som for en sesong er fornøyd med å tjene gjennomsnittlig industriarbeiderlønn.
                                    Artikkelen sier at taket vårt er 70 000 i måneden. Det gir 840 000. Det er ikke topplønn, men heller ikke småpenger.
                                    Gjennomsnittlønn i eliteserien er visst 600 000 (omtalt på spillerrådet podkast i desember).
                                    Det er klubber som går langt over dette, som rbk og molde, men vi er ikke noen fattig fetter i denne serien. At vi har en grense tyder på sunn drift.

                                    Matthew bør få kred for at han har spilt for lite penger sammenlignet med alternativene. Kunne lett hentet mye mer høs trøndera ved flere anledninger. Alltid en helt i min bok for det.

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1462

                                      Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                      Nettopp derfor har vi et lag blottet for profiler. Det er selvsagt naivt å tro at Matthew eller andre spillere velger å bli i Lillestrøm i årevis av ren lojalitet dersom de kan tjene det dobbelte og tredobbelte i andre klubber.

                                      Håpet får være at noen av de unge spillerne blomstrer og at Mesfin klarer å trylle frem en kvalitetsspiller som for en sesong er fornøyd med å tjene gjennomsnittlig industriarbeiderlønn.
                                      Bakke påpekte også at det økonomiske må opp på et høyere plan, og da mente han nok spillerlønninger også?!
                                      Men vi er ikke der nå. Det vil ta mer enn "noen uker" fra OBOS, tenker jeg. Kanskje om et par år?

                                      Jeg har ikke oversikt over lønnsnivået i norske ESklubber, og det er ingen hemmelighet i at LSK har måttet legge seg på et realistisk nivå. Å konkurrere med feks RBK eller Molde, det går nok ikke. Håper dog at feks treningsfasiliteter, trenerteam, klubb-sjel, fantastisk fan-skare, gressbane, m.m. er faktorer som også betyr noe i en arbeidshverdag.
                                      Og det er mulig å ikke oppleve seg underbetalt. Feks 800 000 kr for å spille ES fotball, er vel ikke nødvendigvis ille?

                                      Jeg tror heller ikke vi først og fremst nå kan vente store navn inn som skal redde sesongen. Jeg håper og tror at det er helheten, det kollektive - som skal skape det ekstra som trengs.

                                      Om Matthew ikke blir med, er hans valg. Og heldigvis er heller ikke han uerstattelig.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1323

                                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                        Helt enig.
                                        Når forhåpentligvis økonomien stabliseres og det er mer penger til sport, så håper jeg at vi hever lønnstaket.
                                        dersom vi skal etablere oss på øvre halvdel så blir det vanskelig med et lønnstak på 70 tusen i måneden.
                                        Enig, men det må nok gå gradvis - og vi må ha et rettferdig system for hvordan vi lønner spillerne. Ut fra kvalitet og at han er en viktig spiller for laget, mener jeg Mathew bør ha omtrent samme lønn som TLO.

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 487

                                          Poenget er ikke at 850 tusen i året er lite.
                                          poenget er at vi snakker et ganske mye høyere nivå på spillere om vi betaler fra 1,2-1,4 mill i året.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎