Kamptråd: vålerengen IF - Lillestrøm SK, lørdag 24. juni kl 18:00, Ullevål Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    Opprinnelig skrevet av G-Man

    For oss som ikke har RB, hvilke spikere da?
    Som enkelte har vært inne på både før og etter vif-kampen: Feil laguttak i går.
    Og feil spillerlogistikk over flere år.

    Kommentar

    • Kristian
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 689

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Elendig kamp fra vår side, og nok en gang lar vi motstanderen ha ballen og initiativet frem til 1-3 før vi tør å flytte laget litt høyere i banen. Det har jo fungert greit i en del kamper og spille fotball uten ball og vilje til å ta tak i kampene, men i dag møtte vi et lag som ønsker å ha ballen mest mulig, og evnet å utnytte det. De lagene som har skapt trøbbel for vif tidligere i år har jaget de over alt på banen og gitt de minimalt med tid med ball, men vi kjørte på med akkurat samme opplegg som i alle andre kamper, som veldig ofte har fått oss under 0-1.

      I dag ga det ikke oss 0-1, men vi fikk 1-0 på en kontring som viser potensialet til dette laget i angrep, og at det finnes mer enn nok av ferdigheter til å spille en fotball som kanskje kan utvikle seg over tid også. Dessverre ville det alltid være et spørsmål om tid før vi skulle slippe inn mål når vi lå slik, og denne gangen klarte vi heller ikke omstille oss etter at vi kom oppskriftsmessig under i kampen vår, og det ble også enda tøffere når vif fikk 3-1 såpass tidlig i 2.omgang.

      Ift styrkeforholdet mellom lagene på papiret er dette det mest skuffende byderbyet jeg har sett.

      Ronny Deila hadde naturligvis helt rett i forkant av oppgjøret ved å si at LSK spiller en lite utviklende fotball under Arne E, selv om det svir å si at vif sin trener er spot on. Det er på ingen måte sikkert at vif havner over oss på tabellen denne sesongen, men jeg skal garantere at de er betydelig bedre enn oss om tre år, og at de vil stabilisere seg der, samt utvikle flere profiler som blir aktuelle for landslag og profftilværelsen.
      Det er gevinsten ved å tenke langsiktig, mens vi sikkert er mer enn fornøyde med å den kortsiktige tankegangen der fotballen spilles over hodet på vår desidert beste fotballspiller, og angrepsspillet baseres på at motstanderen skal gjøre en feil, slik at vi kan kjøre en kontring med 2-3 involveringer. At folk maser så mye på nye signeringer kan jeg ikke skjønne, da vi knapt trenger fotballspillere for å få til dette. Mulig elskerne kan slå seg på brystet over en 7.plass eller lignende når sesongen er over, men dette vil sette oss tilbake også utover Erlandsen sin periode.
      Jeg tror ikke det er noen brannfakkel å hevde at vif er bedre enn oss om tre år. Om det er fordi Deila byr på utviklende champagnefotball eller om det er fordi de kan kjøpe og lønne dyre, gode spillere og ha over 30 av dem i stallen vites ikke.

      Kommentar

      • Xavi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 1275

        Opprinnelig skrevet av G-Man

        For oss som ikke har RB, hvilke spikere da?
        Kan kokes ned til at det ble alt for mye rokeringer, skulle byttet Knudtzon med Ajeti (Som er dårligere, men samme type, Skoda er motsatte av Knudtzon) og Anotniaejirdhieahdia hva han heter for Kippe. Kommenterte også hvorfor etter såpass lang prøvetid og 2 års kontrakt at han ikke fikk spille når Kippe er ute.

        Samtidig at han brukte samme bekkrekka som tapte første 4 kampene (SKM som midtsopper)
        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
        Anders, Tidligere styremedlem KFL

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4375

          Ikke ofte jeg er irritert på Arne, men er det etter kampen i går. Mulig vi hadde tapt uansett men dette må han ta på sin kappe. Helt horribelt å flytte på 4-5 mann fordi Kippe er ute. Hvis den løsningen er bedre enn å bare sette inn Antonijevic bak der så er det totalt uforståelig at den spilleren er i klubben.
          ..................

          Kommentar

          • Roll75
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 834

            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Ikke ofte jeg er irritert på Arne, men er det etter kampen i går. Mulig vi hadde tapt uansett men dette må han ta på sin kappe. Helt horribelt å flytte på 4-5 mann fordi Kippe er ute. Hvis den løsningen er bedre enn å bare sette inn Antonijevic bak der så er det totalt uforståelig at den spilleren er i klubben.
            LIKE. Håpløst at man ikke kan endre tomler opp og ned.

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎