Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2805

    Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

    Nå som mannen er ansatt, er det på tide å la spekulasjonstråden synke.

    Gratulerer med oppdraget, Simon. Måtte du lykkes og bidra til å gjenreise den gamle storheten Lillestrøm Sportsklubb. Vi skal ikke frede deg, men vil følge deg i tykt og tynt. Du har allerede et godt rykte som en skvær og likanes kar, og du har gode skussmål fra de oppgavene du hittil er satt til og som du har påtatt deg.

    Jeg er overbevist om at du er et godt valg også som sportsdirektør.
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2805

    #2
    Opprinnelig skrevet av Kimito
    Jeg har noen korte ukvalifiserte tanker. Mefsin har imponert meg de gangene jeg har sett han i media, og han gjør et godt inntrykk i intervjuet. Han kjenner klubben (noen vil tolke det negativt), og har en solid utdannelse. Fyren jobber hardt og er ung nok til å se at klubben ikke bare må fortsette i samme spor. Han er trolig svært sulten på å lykkes, og peker selv på at manglende spillererfaring vil kunne få kritikere til å kvesse kniver. Dermed er han også klar over at han må levere.

    Gode menn (og kvinner) bør kunne gjøre et godt arbeid dersom de har kompetanse på området de skal jobbe med, så jeg tenker at dette kan bli bra. Mefsin virker som en god mann.
    ....

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2805

      #3
      Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
      Ifølge twitterprofilen hans så har han master i sports management fra Johan Cruyff institute. Ifølge intervju i rb så ønsker han å få på plass en sportplan, noe klubben per dags dato ikke har.
      Virker nysgjerrig og ivrig og generelt som en bra mann.
      ....

      Kommentar

      • CFC1976
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2015
        • 341

        #4
        Fy faen. Lillestrøm er så ute å kjøre de. Eneste positive er at Simen kommer til å jobbe mye mer enn Torgeir, selv om han jobber med ting han ikke har peiling på.

        Bjarmann blir agent nå. Koselig det

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2805

          #5
          Opprinnelig skrevet av Tvilling
          Var mer betenkt tidligere i vår..
          kjente litt på det når det kom info om at han nesten var "kapret" av FFK.... Tenkte da at det ville vært et tap av klubben om han ikke fikk vist sine evner hos LSK først..
          Og det får han.. og det kjennes positivt. Tror dette blir noe annerledes enn Bjarmann, på godt og vondt. Og kommer til å bli fulgt tett av mange. Kommer selvsagt både til å treffe og bomme.underveis. ..men er garantert dedikert! og vil ha kort innkjøringstid i et miljø han allerede er en del av.
          ,,,,

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2805

            #6
            Opprinnelig skrevet av andersmm
            Det viktigste er å få på plass en sportsplan, noe vi ikke har for øyeblikket. Sammen med strategiplanen er det klubbens viktigste dokument. Vi vil bli målt i høst da akademiklassifiseringen kommer. Da er det også viktig å ha planer for utviklingsspillerne våre.

            Er vel ganske tynt grunnlag å uttale seg på, men jeg synes det er oppløftende Å lese denne passasjen. Bjarmann har gjort en relativt god jobb på overgangsmarkedet men har aldri slått meg som noen sportslig visjonær. I det store og hele virker det som Torgeir har holdt seg til spillerlogistikk og ikke brukt for mye tid på å utvikle en sportslig profil som gjennomsyrer klubben. Det har ytret seg blant annet i form av sjukt random rekrutteringsprosesser hver gang vi har vært på trenerjakt.

            Jeg vil ikke diskvalifisere Mesfin på bakgrunn av at han har vært i LSK-systemet under flere år. Det finnes mange eksempler på folk som har jobbet i skyggen av andre i flere år og deretter implementert egne prinsipper når de selv har kommet i posisjon. En fordel er at Mesfin følger i fotsporene til en sportsdirektør som ikke har hatt all verdens suksess. Han har masse å tape på å bare fortsette i samme spor som Torgeir, og masse å vinne på å sette sitt eget preg på jobben. At han ikke har en gedigen spillerbakgrunn er også positivt. Ex-spillere får ofte muligheten uten å egentlig ha fortjent det, mens en type som Mesfin faktisk har vært nødt til å utdanne seg og jobbe på seg erfaring.
            ....

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2805

              #7
              Opprinnelig skrevet av Totti21

              På ingen måte. Egentlig hadde jeg blitt noenlunde fornøyd så lenge de i alle fall hadde klart å se utenfor husets fire vegger og tidligere spillere i klubben. Men, dette var vel egentlig som ventet. På samme måte som det vil overraske meg om ikke Magnus Powell eller Arild Sundgot blir Arne Erlandsen sin arvtaker. Ekstremt forutsigbart, og sånn vi har holdt på i alle årene vi har ligget og kavet i gjørma og utrolig nok tror er det som skal få oss ut av det igjen.

              Jeg tror dog Simon Mesfin blir et steg opp fra Bjarmann på sport, men får bare håpe han ikke er for preget av taperkulturen som har vokst seg inn i klubben og relasjonene som andre har vært opptatt av å bevare. Man kan være heldige med valget, men det er lite som tyder på at man har brukt noe særlig tid på å kartlegge de beste kandidatene i dette tilfellet heller, selv om det er snakk om den viktigste rollen når det kommer til sport i klubben.

              En sportsplan er jo en start, men dette er jo faktisk på grensen til det komiske at ikke er på plass allerede, men er jo noe jeg har mistenkt at har manglet i lang tid, selv om dette er noe selv breddeklubber på fjerde og femtenivå i Norge stort sett har på plass. Kan man i tillegg legge denne ut åpent og være 100% lojale til den over tid, så kan det jo bli bra.
              .,.,

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2805

                #8
                Opprinnelig skrevet av OlaG
                Jeg hadde vel samme refleksreaksjon som deg da jeg leste nyheten, fordi jeg også har håpet på noen "nye impulser" og et annet hovedfokus for posisjonen enn spillerlogistikk. Men jeg syns intervjuet ihvertfall gir forhåpninger om 1 av 2, og kanskjetil og med det viktigste av de to punktene. Enn så lenge er jeg avventende positiv til Mesfin, og så får vi se hva som kommer ut av arbeidet med sportsplan når den kommer. Om ikke annet er han jo enig med oss i at det er viktig, og at den ikke er på plass allerede kan jo ikke Mesfin få skylda for

                Når det kommer til "kompisansettelser" så er det jo vanskelig å si om Magnus Powell er en god trener når Erlandsen skal erstattes eller ikke. Han er jo ute og får erfaring utenfor Lillestrøm nå, som for meg er viktigere enn om han har vært i Lillestrøm før.
                ,..,

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2805

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                  Det er jeg enig i, og man skal jo ikke diskvalifiseres heller fordi om man har spilt i LSK før, selv om jeg tror man kan ta til seg mye mer lærdom av å hente noen med mer erfaring fra andre miljøer. Men, det jeg hovedsakelig har kritisert klubben for er at man har ansatt tidligere profiler uten å gjøre en skikkelig jobb først, og det har virket å være personavhengig kontra hva slags filosofi treneren skal stå for, som igjen bør være klubbstyrt, ikke trenerstyrt. En sportsplan man er lojal mot vil jo legge noen føringer der, så det vil være en veldig god start.

                  Simon skal få tillit av meg når man først har tatt det valget, og som sagt kan man være heldig, men jeg synes dette har gått litt for fort igjen til at man kan ha sondert markedet skikkelig. Det er først og fremst det, og ikke resultatet jeg er misfornøyd med nok engang.
                  .,..

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2805

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

                    Det har tatt ca to måneder. Det er ganske raskt, men ikke uforsvarlig. Har brukt gode headhuntere som sier de i snitt bruker rundt 50 dager per ansettelse fra oppdragsstart til beslutning. Varierer sikkert fra selskap til selskap.

                    Håper det blir bra. Utdannelse fra Johan Cruyff institute kan være bra, jeg kjenner ikke de. Også at han får jobben uten å ha vært toppspiller taler for andre kvalifikasjoner. Styret som sikkert godkjente ansettelsen har en del nye fjes, inkludert styreleder. Optimist inntil videre. Håper han slår til som Thomas Berntsen gjorde for Sarp.
                    ..,.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2805

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Skal ikke påstå jeg kjenner Simon godt, men godt nok til at jeg har et inntrykk av ham. En superbra mann og veldig hyggelig type, selvsagt, men det er besides the point. Han er en særs skarp fyr med et kjølig og analytisk hode, og jeg tror han også ser at klubben trenger nye impulser og en ny retning. Gi ham en sjanse.
                      ...,

                      Kommentar

                      • TomLundby
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 616

                        #12
                        Å ønske en overordnet sportslig plan for klubben er alt Mesfin har gjort i jobben så langt såvidt jeg har sett. Jobber han hardt i det stille eller er sportsdirektør kanskje ikke så viktig tross alt? Merket meg også at Mesfin rapporterer til Lauritzen og ikke direkte til styret.

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 857

                          #13
                          Nå begynner han ikke offisielt før 1. Juli, og det er helt normalt i alle bedrifter at man faktisk utarbeider en plan før man går offentlig ut med den. Nøyaktig hva er det man forventer at han skulle ha gjort siden han fikk jobben?

                          Kommentar

                          • Tor Olav
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Aug 2016
                            • 17

                            #14
                            Fornyet kontrakten til Bonke?

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 857

                              #15
                              I rb-magasinet 'før kampen' så ønsket Simon å påpeke at det ikke er sånn at klubben ikke har en sportsplan, de har en sportsplan, men istedenfor å oppdatere den så vil han utarbeide en ny og har satt en frist på dette i november.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2805

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                I rb-magasinet 'før kampen' så ønsket Simon å påpeke at det ikke er sånn at klubben ikke har en sportsplan, de har en sportsplan, men istedenfor å oppdatere den så vil han utarbeide en ny og har satt en frist på dette i november.
                                Han ville bare ikke henge ut forgjengeren og mentoren Bjarmann med å antyde at han ikke jobbet ut fra en "plan". Det kan godt hende at han har rett.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9329

                                  #17
                                  Nå skal ikke jeg selge skuddet før bjørnen er skinn, men tipper denna fyren er den viktigste signeringene på lenge!

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13240

                                    #18
                                    Imponerende aktivitet om dagen, ordene "kartlegging" og "lenge" er sjelden kost i samme setning fra LSK. Ettersom Mesfin var avbildet foran grillen i RBs ansettelsereportasje regner jeg med at forarbeidet hva gjelder knær og muskler er gjort.

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      #19
                                      Jeg har vært ekstremt skeptisk til at vi ansatte Mesfin i denne rollen, og tillater meg fremdeles å være avventende ift at ord ender i handling (dessverre opplevd for ofte at det ikke alltid stemmer med forgjengeren), men basert på nettavisen intervjuet må jeg si at vi i alle fall har fått inn en mann som virker å allerede ha distansert seg fullstendig fra Torgeir Bjarmann, og evner å tenke nytt og ambisiøst. Basert på dette intervjuet virker han definitivt å være den rette typen jeg har etterlyst i lang tid nå, så får tiden vise om han også har erfaring og gjennomføringsevne nok til å få gjennomslag for disse tankene.
                                      Den analytiske tilnærmingen til spillerlogistikk, og ikke minst til å finne potensial i egne rekker har jeg ståltro på, så får heller speidere og nettverk supplere ift å finne ut om spillerne har rett personlighet og mentalitet til å lykkes i LSK. Det er der den viktigste jobben deres blir fremover, da gode fotballspillere ikke nødvendigvis er gode over alt. Som Arsene Wenger sa, så er ikke den viktigste jobben til en speider å fortelle han hvilke spillere han skal hente, men hvilke han ikke skal hente.

                                      Så jeg er med andre ord snudd til forsiktig optimist nå, og håper virkelig han får gjennomslag for de tankene han har ift en rød tråd i klubben og en mer analytisk tilnærming til fotballen.

                                      At Simon Mesfin er en herlig karakter har jeg dog aldri vært bekymret for, og det viser han også i intervjuet.

                                      Kommentar

                                      • CFC1976
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2015
                                        • 341

                                        #20
                                        Han har vært i stillingen i litt over ett år nå.
                                        Hvor mye ansvar har han for den situasjonen LSK er i pdd?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎