Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4376

    #41
    Det er jo mange faktorer som spiller inn ved et salg. Spillerens trivsel, klubbens økonomi, utlendingkvota etc. Det kan godt være at vi er nødt til å kvitte oss med Mathew for at vi kan investere i ytterligere noen nye spillere før seriestart. Er helt enig i at denne overgangen virker litt rar og risky for oss, men enn så lenge velger jeg å stole på at dette er det beste for klubben.
    ..................

    Kommentar

    • brune stakkeland
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2012
      • 863

      #42
      Står mer i rb nå. Vi får ca 2 mill for utlånsavtalen, pluss at vi sparer lønnsutgifter. For at opsjonen skal være gyldig så må avtalt beløp for opsjon være på konto innen 15. Juni.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3139

        #43
        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
        For at opsjonen skal være gyldig så må avtalt beløp for opsjon være på konto innen 15. Juni.
        Det vil være tidenes overraskelse... Men om LSK mot all formodning skulle ha klart å finne en ærlig og seriøs kontakt i Tyrkia, så all honnør til Simon for avtalen.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4273

          #44
          Opprinnelig skrevet av G-Man

          Det vil være tidenes overraskelse... Men om LSK mot all formodning skulle ha klart å finne en ærlig og seriøs kontakt i Tyrkia, så all honnør til Simon for avtalen.
          Er det ikke bedre å se på det slik Simon nevner i RB? Hva hvis Mathew storspiller, men tyrkerne trøbler med å utløse kjøpsopsjonen? Da kommer han jo bare tilbake til Lillestrøm som en enda mer attraktiv spiller i et lang mer aktivt sommervindu.

          Mathew var etter sigende "desperat" etter å komme seg ut. Da handler det også om å lytte til spillernes ønsker sånn at ikke stemningen surner. Nå har vi for første gang på veldig lenge tilsynelatende harmoni i klubben, og da synes jeg det er riktig å agere som Simon har gjort i denne situasjonen for å hindre at det dukker opp råtne egg i kurven.

          Ikke at jeg egentlig tror Mathew ville surnet da. Makan til oppofrende og ydmyk type skal man lete lenge etter. Uprofesjonell er i hvert fall ikke et ord jeg forbinder ham med
          Last edited by Kanarivogel89; 01.02.2019, 19:42.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #45
            Mesfin fortjener også litt fokus.

            Kommentar

            • occean-fan!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 646

              #46
              Må nok ut han også. Likandes, men dessverre lite utover akkurat det

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2848

                #47
                Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                Må nok ut han også. Likandes, men dessverre lite utover akkurat det
                Alle må ut. Absolutt alle! For å håpe at vi kan krige om opprykk om 3 år
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1323

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Mesfin fortjener også litt fokus.
                  Spørs jo hva slags forventninger man legger på ham, da. Han har lagt en langsiktig sportsplan og henta mange gode spillere på et lite budsjett. Spillerne var i hvertfall gode da han henta dem, at de er ræva nå skylder jeg på trenerapparatet for.

                  Den eneste åpenbare feilen han har gjort er, etter min mening, er å forlenge med Arne. I etterkant er det klart at Lennartsson var en feil, men da han ble signert var de aller fleste enige i at å få tak i ham var et varp.


                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #49
                    Hvilken langsiktig sportsplan? Det eneste han har utmerka seg med og som virker å komme fra han personlig sportslig sett er fokuset på å sette sammen en tropp som fungerer på og utenfor banen. Og resultatet snakker for seg selv. Han fikk en ny sjanse med ansettelsen av Lenny og bommet kapitalt igjen.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3925

                      #50
                      Jeg vet ikke hvor stor makt eller innflytelse Simon har i klubben. Men Simon, daglig leder og ikke minst styret har totalt sviktet sitt ansvar når de ikke for mange runder siden tok grep og erstattet Jørgen. Dette laget har blitt trent og spilt planmessig dårligere, runde for runde. Vi slo VIF borte - en seier som var like uventet, overraskende og uforståelig for Jørgen som den var for fansen. Siden har alt pekt rett ned. Vel, vi flakset oss vel til en uventet seier i Haugesund også. På de ti siste kampene har vi ikke evnet å vinne en eneste en! Sick! Selvsagt burde og skulle de ansvarlige i klubben ha tatt grep. Alle har sett hvilken vei dette har gått. Bortsett fra trener og de ansvarlige i klubben da.




                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #51
                        Sannsynligvis den eneste i klubben, sammen med Ordinas, som ikke bør fjernes. Dette er ikke på Simon, han har skaffet spillerne treneren hans ville ha, og papiret var de gode signeringer alle sammen. At vi har tidenes mest inkompetente og evneveike trener i klubben er ikke hans skyld, det var faktisk ikke noe som tilsa at han skulle være så ille, og som det påpekes, var vi alle enige om at dette var bra saker da han kom.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #52
                          Skal stillingen som sportsdirektør bety noe som helst så tilsier det at han sitter med hovedansvaret for ståa. Så enkelt er det. Her sitter det nå folk og skriver om mulig politieskorte for treneren som er ansatt av Mesfin, og så skal han ikke sitte med noe ansvar? Det er helt absurd. Og han godkjente signeringene av en fotballinvalid nøkkelspiller, en dansk nøkkelspiller som har vært en flopp etter tidlig skulderskade, og en svensk tremillioners økonomisk og sportslig blåveis.

                          Lagbygginga hans står til stryk.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3925

                            #53
                            Hvis denne klubben noen gang skal kunne komme tilbake etter nedrykket, må samtlige som har hatt ansvar for fadesen bort.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #54
                              Takk for prestasjonene på TV2 for så mange år tilbake, men du kan ikke leve på det lenger. Som sportssjef er du en gedigen flopp.

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4376

                                #55
                                Hele spillerlogistikken og filosofien hans har floppa big time. Stort fokus på hyggelige spillere med fin oppførsel. Resultatet er at det er altfor snilt både på trening og i kamp. Salquist var inne på det etter fadesen i Ranheim og nevnte at man burde vært hardere med hverandre, men det er dessverre altfor seint. Også er det sammensettingen av ferdigheter i troppen, da. Helt krise. Vi har total mangel på kreativitet og fart i laget. Dette burde vært ordnet i januarvinduet, og hvertfall i sommer. Skandale å bruke penger på Tamm istedenfor å hente en offensiv spiller med de ferdighetene troppen mangler.
                                ..................

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #56
                                  Og planen med å hente Tamm var å parkere bussen like nærme eget mål som før. Bare med en raskere stopper. Tør man tenke på hva planene bak denne nye "speed-datinga" med internasjonale klubber fører frem til? Jeg forventer nå at han går ut i media og sier han vil ta ansvar ved å bli sittende.

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3310

                                    #57
                                    «Tabben» Mesfin gjorde i år var å bruke de siste ressursene på å hente Dyer før sesongstart. Dersom han og Jørgen hadde hatt litt is i magen, så kunne vi kanskje ha hentet inn en spillertype laget behøvde i sommervinduet. Uavhengig av utfallet av kvaliken, så har Simon en tøff jobb å gjøre i vinter.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2848

                                      #58
                                      Uavhengig av utfallet av kvaliken, så har Simon en tøff jobb å gjøre i vinter.[/QUOTE]

                                      Han bør ikke ha noen jobb i vinter. Hva var det som tilsa at han hadde kompetanse til å ha denne stillingen? Nok en kompisansettelse av en fyr som blir ansatt kun fordi han er intern og liksom kjenner klubben. Dette har gjennomsyret klubben i 30 år nå og har medført at vi ligger der vi ligger
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2104

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        «Tabben» Mesfin gjorde i år var å bruke de siste ressursene på å hente Dyer før sesongstart. Dersom han og Jørgen hadde hatt litt is i magen, så kunne vi kanskje ha hentet inn en spillertype laget behøvde i sommervinduet. Uavhengig av utfallet av kvaliken, så har Simon en tøff jobb å gjøre i vinter.
                                        Dyer var jo en kjempe investering i forhold til Gustavson da , 6 mnd vs 3 år .

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7023

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          «Tabben» Mesfin gjorde i år var å bruke de siste ressursene på å hente Dyer før sesongstart. Dersom han og Jørgen hadde hatt litt is i magen, så kunne vi kanskje ha hentet inn en spillertype laget behøvde i sommervinduet. Uavhengig av utfallet av kvaliken, så har Simon en tøff jobb å gjøre i vinter.
                                          Etter det jeg har hørt, var både Dyer og Gustavsson signeringer Lennartson ønsket og fikk gjennom. I tilfelle er det vanskelig å skylde på Simon Mesfin. Treneren har nødvendigvis en del å si når det gjelder nysigneringer.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎