Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1358

    Opprinnelig skrevet av KFL109
    Denne tråden fortjener å komme til overflata igjen.
    Kritikk med dårlige resultater avløses ikke automatisk av ros når det går bedre.

    Synes Mesfin går i pluss.
    Mesfin er fremdeles i minus i min bok, men han skal ha ros for de siste signeringene.

    Signeringen av Björn var egentlig en no brainer og handlet først og fremst om Björns LSK-historie etter at han ble hentet av en annen sportssjef. Mesfin skal få litt av æren, men ikke alt.

    Garnås var i en klubb vi burde ha total oversikt over, men det ser ut som vi hentet han på rett tidspunkt. Bra.

    Den siste signeringen er jeg mest fornøyd. En spiller med stort potensial som ikke koster skjorta. I tillegg virker han å være reflektert og har forhåpentligvis lært seg å takle motgang. Denne typen spillere er det verdt å satse på. Potensiell gevinst er stor i forhold til risiko. Bra jobbet, Simon! Mer av dette!

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 431

      Mange flere plusse enn minuser i boka mi i alle fall!

      Bakke og Myhre er terningskast 6
      BBS er så sterk 6'er som det er mulig å få. Og sånn jeg forstår det er det fordi Mesfin har vært flink til å holde kontakt med han at overgangen har vært mulig.
      Kairinen er en 6'er.
      Toni Ordinas er en 6'er.
      I tillegg så ser Garnås til å være en veldig sterk signering.

      Selv om det har vært en del minuser, så er plussene i stort flertall.

      Og i 2021 er jeg overbevist om at vi har et lag og en klubb som vil slå bedre fra seg i Eliteserien enn på veldig mange år.

      ​​​​​

      Kommentar

      • bema0806
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2011
        • 521

        Opprinnelig skrevet av banan
        Mange flere plusse enn minuser i boka mi i alle fall!

        Bakke og Myhre er terningskast 6
        BBS er så sterk 6'er som det er mulig å få. Og sånn jeg forstår det er det fordi Mesfin har vært flink til å holde kontakt med han at overgangen har vært mulig.
        Kairinen er en 6'er.
        Toni Ordinas er en 6'er.
        I tillegg så ser Garnås til å være en veldig sterk signering.

        Selv om det har vært en del minuser, så er plussene i stort flertall.

        Og i 2021 er jeg overbevist om at vi har et lag og en klubb som vil slå bedre fra seg i Eliteserien enn på veldig mange år.

        ​​​​​
        I tillegg til det du nevner så er det signert nye kontrakter med våre unge spennende spillere. Det er like viktig å få signert kontrakter med dem. Som å hente etablerte spillere fra andre steder. Ranger stod med foten i døra, Knudsen er spiller det kan forventes mye av fremover.

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 857

          Er det noen som vet hvilket mandat han har som sportssjef? Kan ikke huske å ha sett noe om det.

          Om oppgaven er å stake ut spillestil og plukke trenere/spillere utifra det så er jeg mindre fornøyd med det enn om oppgaven er å hente best mulige spillere utifra treners preferanser.

          Uansett, jobben med å bygge opp akademiet er nok det som står igjen som den største plussen. Ja, det er Ordinas som leder det, men Mesfin er den som la planen og solgte den inn for å hente de dyktige folk vi har der.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            Opprinnelig skrevet av banan
            Mange flere plusse enn minuser i boka mi i alle fall!

            Bakke og Myhre er terningskast 6
            BBS er så sterk 6'er som det er mulig å få. Og sånn jeg forstår det er det fordi Mesfin har vært flink til å holde kontakt med han at overgangen har vært mulig.
            Kairinen er en 6'er.
            Toni Ordinas er en 6'er.
            I tillegg så ser Garnås til å være en veldig sterk signering.

            Selv om det har vært en del minuser, så er plussene i stort flertall.

            Og i 2021 er jeg overbevist om at vi har et lag og en klubb som vil slå bedre fra seg i Eliteserien enn på veldig mange år.

            ​​​​​
            Bakke og Myhre er ikke seksere i min bok ennå. Vi har vært der vi skal være de siste 6 kampene, men før det spilte vi uavgjort hjemme mot Raufoss til tross for at vi spilte nesten en hel omgang med en mann mer. Til tross for en stall som er spiller for spiller soleklart best i Obos og en oppkjøring som var mye mer optimal enn noen motstander, så brukte de 1/3 av sesongen før ting begynte å gå seg til.

            Når det gjelder Mesfin, så virker han å gjøre en god jobb, men uten å vite alle detaljene blir det bare synsing.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3891

              Nedturen til LSK begynte lenge før Mesfin fikk jobben. Han overtok jobben på et Titanic på full fart mot isfjellet. Man kan selvsagt drømme om en sportsjef med samme makt og myndighet som i England, men jeg kan aldri tenke meg at styret i LSK har gitt Mesfin noen slik makt. I Norge er det nok slik at treneren langt på vei har tilsvarende funksjon og makt mht spillerlogistikk som manageren har i England. Så kan man selvsagt fortsette å drømme om og håpe på en modell mer lik den engelske.

              Dette synes jeg er viktig å tenke på når man vurderer Simons prestasjoner.

              Jeg vil verken geni- eller idioterklære Mesfin, men med tanke på at det nok er slik i LSK, som i mange norske klubber, at det er treneren som velger både spillestil og hvilke spillere han ønsker, synes jeg samarbeidet med Bakke begynner å virke lovende.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1358

                Å hevde at Mesfin er i pluss er for meg helt uforståelig. Dårlige ansettelser og dårlig spillerlogistikk gjennomsyret et lag som til slutt rykket ned. Det var mer enn nok til avskjed på grått papir.

                De to siste signeringene, hvor vi for endelig signerer spillere med potensial, er positive (men også på høy tid). Dette skal han ha skryt for - satser på at dette vitner om revurdert overgangstaktikk.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7004

                  Vi har vel diskutert dette i noen omganger nå, men den stallen vi rykket ned med i fjor var et lappeteppe av spillere som kom til klubben under forskjellige trenere, og som var tilpasset ulike spillesystemer. Det er i dette overgangsvinduet at Geir Bakke har begynt å bygge stallen han vil ha med seg videre. Unge spillere kommer inn og spillere som ikke bør få være med videre forsvinner gradvis ut. Jeg syns Mesfin har gjort en glimrende jobb i høst. Går vi opp i år mener jeg vi bør være godt rustet til å slå vesentlig bedre fra oss neste år.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Holterkanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2009
                    • 553

                    Jeg er også til dels positiv over flere signeringer, men jeg tviler på om de to siste kommer til å styrke oss om vi skulle befinne oss i Tippeligaen neste år. Håper jeg tar feil, men vi skulle hatt et 2.lag i 2. divisjon for å heve kvaliteten nok i hele klubben.
                    ________________________
                    TB

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1309

                      Problemet med å vurdere Simons jobb er at det blir så prega av etterpåklokskap. Jeg har vært positiv til de aller fleste signeringene han har gjort, jeg, det tar tid før man kan vurdere om det var en god avgjørelse eller ikke. Mye av det er også prega av ting utenfor Simon sin kontroll.

                      Men det er vanskelig å kritisere at klubben henter unge talentfulle spillere. Så får tida vise om de blir så gode som vi håper.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3269

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Går vi opp i år mener jeg vi bør være godt rustet til å slå vesentlig bedre fra oss neste år.
                        Blir feil tråd å gå nærmere inn i en diskusjon på da den bør legges til en tråd om sesongen 2021, men utfordringen før neste år blir å erstatte Mathew og Kairinen, og muligens Krogstad. Vi risikerer å gå inn i neste sesong med en helt ny midtbane. Knudsen er nærmest eneste som er på kontrakt per nå.

                        Jeg er enig i mange av grepene som er gjort, men det er ingen tvil om at neste overgangsvindu blir kritisk for veien videre. Det blir virkelig eksamen for Simon, men jeg både tror og håper han fikser det.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 434

                          Det heller litt begge veier for min del, det var vel Mesfin som signerte Arne etter at Bjarmann hadde signert Runar, så Mesfin er jo på en måte ansvarlig for at trenerne han har ansatt har hatt såpass forskjellig spillestil og vi derfor sitter med et lappeteppe nå, samtidig er han jo nødt til å kjøpe inn folk den til enhver tid sittende trener ønsker.

                          Mye bunner vel ut i den mangelfulle sportsplanen de viste fram for noen år tilbake, som stort sett handla om ønska tabellplassering x antall år fram i tid, og veldig lite konkret om hvordan vi skulle nå de måla bortsett fra å eksempelvis "gi alt".
                          Istedet for Mesfin ut kunne jeg godt tenkt meg noen flere fotballfolk inn i det styret som er med å skrive sportsplanen, gi Simon noen å spille ball med.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2082

                            Har Faktisk trua på Mesfin fremover jeg

                            Kommentar

                            • 14
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2005
                              • 91

                              Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                              (...) det var vel Mesfin som signerte Arne etter at Bjarmann hadde signert Runar, så Mesfin er jo på en måte ansvarlig for at trenerne han har ansatt har hatt såpass forskjellig spillestil (...)
                              Arne ble ansatt av Bjarmann, ikke Simon. Etter nok en skuffende sesongen i 2016 skulle Bjarmann og styret gjennomføre en komplett og übergrundig vurdering av alt klubben hadde gjort de siste, skuffende sesongene, under Runar. Ingen stein skulle ligge usnudd, ble det sagt men vipps en uke senere var det klart: Arne vil gjøre Fugla great again, back to basics etc. Noe som førte til to år med rævvafotball, en spillerstall full av anti-kvalitet vi fortsatt sliter med, men også et jævlig deilig cupgull.

                              Bjarmann sa for øvrig opp jobben som sportsdirektør seks måneder etterpå, et års tid før Arne fikk sparken av Simon. Bjarmann gjorde mye bra som sportsdirektør, spesielt i første del av karrieren, men etter mitt syn er den avgjørelsen fra slutten av 2016 den viktigste bidragsyteren til at nedrykket til syvende og sist ble en "uunngåelig" realitet.

                              Nuvel, onwards and upwards...



                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7004

                                Opprinnelig skrevet av 14
                                Arne ble ansatt av Bjarmann, ikke Simon. Etter nok en skuffende sesongen i 2016 skulle Bjarmann og styret gjennomføre en komplett og übergrundig vurdering av alt klubben hadde gjort de siste, skuffende sesongene, under Runar. Ingen stein skulle ligge usnudd, ble det sagt men vipps en uke senere var det klart: Arne vil gjøre Fugla great again, back to basics etc. Noe som førte til to år med rævvafotball, en spillerstall full av anti-kvalitet vi fortsatt sliter med
                                Amen til det. Bjarmanns styre som sportsdirektør i LSK var en katastrofe. Kortsiktighet, kjappe løsninger og ingen rød tråd i sikte, toppet med to kompisansettelser som gikk til helvete. Uforståelig at han har sluppet så billig unna.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • niko
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 433

                                  Apropos: noe som vet hvordan han har gjort det i Stabæk så langt? Han har riktignok ikke vært der så lenge, men han har rukket to overgangsvinduer hvis jeg ikke tar feil?

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1309

                                    Opprinnelig skrevet av trigz

                                    Amen til det. Bjarmanns styre som sportsdirektør i LSK var en katastrofe. Kortsiktighet, kjappe løsninger og ingen rød tråd i sikte, toppet med to kompisansettelser som gikk til helvete. Uforståelig at han har sluppet så billig unna.
                                    Synes du er vel streng med Bjarmann her, han var involvert i mye bra også i tida han var sportsdirektør. Han tok ikke minst med seg Nigeria-linken fra Lyn, uten den hadde det sett veldig stygt ut for klubben på 2010-tallet.

                                    Kommentar

                                    • Tjodleif
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2017
                                      • 848

                                      Jeg kom til å tenke på; det er mange spennende signeringer, og tydelig en plan og retning i lagbygging for fremtiden, men hvem er med på dette prosjektet? Er det solo-Mesfin, eller er Bakke og Myhre med på dette? Jeg kom til å forestille meg Bakke og co. sitter helt på sidelinjen når det gjelder spillerlogistikk, noe jeg håper ikke stemmer

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1358

                                        Opprinnelig skrevet av trigz

                                        Amen til det. Bjarmanns styre som sportsdirektør i LSK var en katastrofe. Kortsiktighet, kjappe løsninger og ingen rød tråd i sikte, toppet med to kompisansettelser som gikk til helvete. Uforståelig at han har sluppet så billig unna.
                                        Det peneste man kan si om dette innlegget er at det er svært unyansert. Må begrunnes.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7004

                                          Opprinnelig skrevet av BD
                                          Det peneste man kan si om dette innlegget er at det er svært unyansert. Må begrunnes.
                                          Det er min mening at Bjarmanns to siste treneransettelser var amatørmessige langt ut i parodien. Runar Kristinsson: Ansatte en kompis uten å vurdere andre kandidater seriøst, så langt man vet, og Arne Erlandsen: Total helomvending ift. klubbens den gang uttalte mål (siden Haglund-ansettelsen noen år før) mht spillestil og utviklende fotball, der det ble sagt at man nå skulle tilbake til røttene, det skulle være vondt å møte LSK, og alt det vanlige sjablongpratet.

                                          At dette bidro sterkt til å forsterke ørkenvandringen som utviklet seg til en situasjon der klubbens eneste mål var å berge plassen, år etter år, og forsterket den negative spiralen som kulminerte med nedrykk mener jeg er hevet over enhver tvil. Nei, Bjarmanns siste år som sportsdirektør var absolutt ikke bra.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎