Sarpsborg 08 - Lillestrøm SK, mandag kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Skal man være fornøyd med poenget eller pissed fordi man rota vekk to? Man må lære noe av kamper som dette, ellers er det helt sjanseløst. Jeg tror ikke dette laget blir bedre av nye spillere, jeg mener lagets fryktelige defensiv henger på mentalitet og treners valg. Hovedansvaret ligger på Arne.
    Se åssen Anton spiller når han kommer inn. Forstår ikke hva han gjør på benken når Kippe er skada. For et par uker sida virket det som en Luke Rodgers signering, men fyren er hel ved. La SKM være back! Gjør Anton til vår nye Kippe.

    Jeg mener vi rota bort to poeng ved å fortsette et eksperiment som rett og slett ikke funker. Og det får Arne ta på sin kappe. Og så skal han ha honnør for å ha skrapa sammen det kollektivet han har gjort. Det er jo også Arnes fortjeneste at vi har et lag med dundersterk moral, innsats og fysikk. Det er jo det som gjør at vi ror i land et velfortjent poeng på tross av all dumskap og motgang idag. Vi må jo være helt grønnjævlig å spille mot nå om dagen.

    En del for Arne og spillerne å jobbe med, men dette er det kuleste fundamentet vi har hatt å bygge på siden Gud veit når.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av Marit
      Helt enig at man kan legge hovedansvaret på Arne, men da skal han ha hovedansvaret for alt som funker også.
      Og i dag rota han vekk to poeng. Og det startet allerede før kamp, med laguttaket. Det er underholdning, ikke kvalitet. Og det jeg er mer enn litt redd for er at nettopp denne fotballen er noe LSK slår seg på brystet av og er stolte av, men den vil aldri ta oss noe sted så lenge man ikke kan forsvare seg.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3319

        Å bevitne Arneball kontra Runar-fotball er hvertfall klasseforskjell i favør Arne.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2281

          Topp innsats og underholdning. Klønete baklengs. Men vi skaper antagelig mer enn andre lag har gjort der. Elvis skulle hatt straffe i første. Klønete av Arnesen. Reagerte umiddelbart selv da han løp innpå. Anton ser bra ut så det skal nok holde greit til lørdag

          Kommentar

          • Marit
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2010
            • 885

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari

            Og i dag rota han vekk to poeng. Og det startet allerede før kamp, med laguttaket. Det er underholdning, ikke kvalitet. Og det jeg er mer enn litt redd for er at nettopp denne fotballen er noe LSK slår seg på brystet av og er stolte av, men den vil aldri ta oss noe sted så lenge man ikke kan forsvare seg.
            Jeg er også oppgitt over Arne angående laguttaket og synes det er høl i hue å bruke SKM fremfor Anton som stopper. Men som andersmm påpeker ovenfor her så har Arne skapt et kollektiv som funker sammen, jeg ser faktisk et lag på banen om dagen i motsetning til 11 usikre og utskremte menn man så under Runar. Du kan ikke bare skille ut det negative med Arne og gi han skylda for å ha rotet bort to poeng uten å anerkjenne at han har gjort noe med laget som gjør at det burde vært tre poeng i dag.
            Andas in och andas ut
            Orkar jag så orkar du

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13243

              Opprinnelig skrevet av andersmm

              Jeg mener vi rota bort to poeng ved å fortsette et eksperiment som rett og slett ikke funker.
              Eller ved å spille 10 mot 11 halve kampen? Hvordan kan dette ende opp i kritikk mot Arnes trenergjerning? med fratrekk av et par personlig feil hadde vi gruset sarp i en av deres beste kamper noensinne, har aldri sett østfoldinger løpe så mye uten at NAV hadde ekstrautbetaling.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9364

                Opprinnelig skrevet av reka

                Eller ved å spille 10 mot 11 halve kampen? Hvordan kan dette ende opp i kritikk mot Arnes trenergjerning? med fratrekk av et par personlig feil hadde vi gruset sarp i en av deres beste kamper noensinne, har aldri sett østfoldinger løpe så mye uten at NAV hadde ekstrautbetaling.
                Feilen ligger i at vi taper hver jævla gang SKM og amundsen er stopperparret vårt.

                Dette veit Amundsen, og tok ansvar slik at vi fikk poeng!

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2281

                  Uberettiget kritikk. Vi var par med Særp selv med 10 spillere. Og putte 2 med en mindre. Hvor ofte ser man det?

                  Kommentar

                  • brune stakkeland
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2012
                    • 863

                    Opprinnelig skrevet av reka

                    NFF og "dommerstanden" kanskje? Tenker du at en dommer vil dømme annerledes mot 20k trøndere og en illsint rikspresse med boblegåsa i "eagle-spread" på forsida versus lille sarpsborg eller lillestrøm på bortebane?
                    Jeg sikta til de som sutrer om taperkultur og mener alt dårlig er treneren sin skyld og alt positivt er tilfeldigheter, ikke innlegget ditt.

                    Dommer har regelverket helt på sin side når han gir gult til Amundsen. Bortsett fra at han skulle ha stoppa spillet umiddelbart siden det var hans andre gule og medførte utvisning. Han skulle derimot ha dømt straffe når Melgalvis ble felt.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Opprinnelig skrevet av reka

                      Eller ved å spille 10 mot 11 halve kampen? Hvordan kan dette ende opp i kritikk mot Arnes trenergjerning? med fratrekk av et par personlig feil hadde vi gruset sarp i en av deres beste kamper noensinne, har aldri sett østfoldinger løpe så mye uten at NAV hadde ekstrautbetaling.
                      Jeg er overbevist om at vi ikke hadde kødda det til for oss selv på samme måte i første omgang med en funksjonell backfirer.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9364

                        Opprinnelig skrevet av reka

                        En selvmotsigelse nesten på høyden med de politiske bremsesporene du presterer backstage knut :-)
                        So bad it must be good.
                        Ha litt humor nå.

                        Vi har tapt hvergang pompel og pompel har vært stopperparret vårt. Seks ganger er det vel.

                        Det er elendig av Arne å til stadighet putte de to nissene sammen.

                        Særlig når Anton motbeviser skepis minutt for minutt!

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1206

                          Melgalvis!

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av Marit

                            Jeg er også oppgitt over Arne angående laguttaket og synes det er høl i hue å bruke SKM fremfor Anton som stopper. Men som andersmm påpeker ovenfor her så har Arne skapt et kollektiv som funker sammen, jeg ser faktisk et lag på banen om dagen i motsetning til 11 usikre og utskremte menn man så under Runar. Du kan ikke bare skille ut det negative med Arne og gi han skylda for å ha rotet bort to poeng uten å anerkjenne at han har gjort noe med laget som gjør at det burde vært tre poeng i dag.
                            Jeg er enig i at laget nå endelig også fysisk begynner å ligne noe. Brann var bare et av flere lag som lenge gjorde dette bedre enn oss, not so much anymore! Men jeg har også hele tiden vært klar på at dette laget er bedre enn mange her inne og tydeligvis Arne selv vil ha det til, og da sikter jeg til hvor lavt man legger seg. Vi har ESs kanskje beste sentrale midtbane og kamper i dag vinnes på midten. Og se hva vi har langs kanten, spesielt på høyresida. Og på topp da, Udoji er mannen som kan holde på ball og løfte hele laget opp i banen på egen hånd. Og det gir mange flere muligheter for Erling til å skinne, som vi jo allerede ser prov på. Det bør og skal ikke bare handle om bakrom når det gjelder Erling, uansett hvor mange ganger Bengt Eriksen repeterer dette som om det er det eneste LSK har å by på.

                            Jeg tør påstå at vi ved å vise oss mer frempå offensivt også blir bedre defensivt. Så lenge ting går igjennom Matthew.

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5092

                              Det bør bemerkes at vi etter utvisningen til Marius fortsetter i 4-3-2, og at vi kjører på. Selv etter 2-2 scoringen til Erling! Kudos!

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2105

                                Moro å se på Fugla igjen !
                                Samt innsatsen er jo helt suveren , da er det også lettere å akseptere poeng tap Innimellom , når de virkelig viser at de prøver.
                                stolt over å være Fugl om dagen !

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  Kamptråden i dag har også alt. Konstruktiv, positiv, negativ, usaklig og morsom. Ler så jeg griner innimellom. Helt fantastisk.

                                  Kommentar

                                  • Joha
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 314

                                    Ganske sterkt med 3-3 mot Sarp 08 med en mann mindre i nesten en omgang

                                    Kommentar

                                    • woody
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 374

                                      Så på rødt kort situasjonen igjen. Dommerteamet kunne definitivt håndtert dette på annen måte. Det er pause i spillet og Amundsen løper inn på banen. Ser nesten ut som Kjensli får det med seg før han setter i gang spillet igjen. Med mikrofoner og høyttalere så kunne det vel også vært kommunikasjon mellom dommerteamet før spillet blir satt i gang igjen og innkastet tatt. Men, det var vel ikke Kjensli interessert i . . .
                                      woody

                                      Kommentar

                                      • Wanker
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 632

                                        Han var vel mer interessert i å få en stjerne i boka hos Terje Hauge, som sikkert har fortalt dommerne om LSKs lange historikk med usportsligheter
                                        Pøh, hvem vil vel forsøke å forhindre regelbrudd i en slik setting?
                                        Hunter S. Thompson:

                                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                        Kommentar

                                        • woody
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 374

                                          Her er for øvrig regelen (merk at ballen var ute av spill da Amundsen kom inn på banen igjen - for øvrig var vel Amundsen i duell på femmeteren før ballen gikk ut av spill - og skulle det vært logikk i dette så burde vel kanskje Sarpsborg hatt indirekte frispark på femmeteren . . . . .):

                                          Ulovlig gjeninntreden av en spiller


                                          Dersom en spiller som har forlatt spillebanen med dommerens godkjenning, kommer inn på spillebanen igjen uten godkjenning, skal dommeren
                                          • stanse kampen ved første naturlige mulighet, med mindre denne spiller forstyrrer spillet eller drar annen fordel av situasjonen, hvorpå spillet skal stanses øyeblikkelig
                                          • tildele spilleren gult kort ved første stans i spillet
                                          • pålegge spilleren å forlate spillebanen, for så å kunne komme inn på igjen etter tegn fra dommeren.

                                          Hvis dommeren stanser spillet, må det gjenopptas ved
                                          • et indirekte frispark fra der ballen var når spillet ble stoppet
                                          • på slik måte som fastsatt i Regel 12 for overtredelser av denne regel.

                                          En spiller som havner på utsiden av spillebanen som del av spillet og som kommer inn igjen på spillebanen kan ikke straffes etter denne regel.
                                          woody

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎