Europa League 2018/2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    Dagens tre nedturer.

    Feilkomponert venstreside igjen, enda vi har ny trener. Ufattelig.
    Amundsen har begynt å tro han er så god med ballen, at han kan ta all mulig risiko han vil.
    Krogstad, Kind Mikalsen (som kant) og Martin er så langt unna akseptabelt nivå at det trengs to forsterkninger til (i tillegg til Smarason).

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4264

      Se på Sarpsborg da dere! De er et bedre lag enn oss, men de er virkelig ikke slå-St-Gallen-gode. Knallhardt arbeid, som et lag, i alle ledd. Massiv prestasjon, og den rake motsetningen til makkverket vi ble servert over to kamper av våre utvalgte

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7021

        Mye å ta tak i her. Syns Mathew gjorde en bra kamp, Brenden var mye involvert og virket livlig. Antonijevic med et plettfritt innhopp, Rafn også en god kamp, men lider som alltid under av at han spiller på feil back. Igonen var fin. Sjanseløs på målene, to gode redninger, stort sett bra igangsettinger. Lehne Olsen var bra, flott mål, mange gode involveringer.

        Derimot: Erling Knudtzon er det bare å bli kvitt med det samme. Hodet er et annet sted, ikke fortell meg noe annet. Har ikke gått helhjertet inn i en 50/50-duell siden juni. Og jeg ble oppmerksom på at Gary Martin var på banen etter 42 minutter, det sier faktisk alt. Er han overtrent, eller gir han faen? Kind Mikalsen skjønner jeg meg ikke på. Var god da han kom, nå er han en tomt skall av en fotballspiller. Ingen av dem tilfører noen verdens ting. Mats Haakenstad skjønner jeg ikke hvorfor blir med frem i det hele tatt. Kan knapt huske sist han klarte å komme til et innlegg. Vi trenger en venstreback, slik at Rafn, vår klart beste høyreback, får spilt høyreback. Ingen får overbevist meg om noe annet.

        Men Marius Amundsen tar faen meg kaka. Proffen kan stikke av gårde til en lukrativ tilværelse i Lyngby eller et tilsvarende drittlag når han vil. Utgående kontrakt og vil ikke signere? Men adjøss, da. Cheerio. Ingen av disse fem forsvarer per dato en plass i elleveren til et lag i øverste divisjon i Norge. Smarason er ikke nok, uansett hvor god han er. Vi trenger et halvt lag. Utsiktene våre er skrekkelige hvis det ikke investeres mer før vinduet lukker. Har Ezeh gjort noe galt, siden han aldri får muligheten? Jeg skjønner ikke at Krogstad kan være uunnværlig for dette laget.

        Fin treningskamp ble det likevel, sjansemessig kunne vi faktisk vunnet, men Linz gjorde ikke mer enn de absolutt måtte. Moro med jallasynging i 90 minutter likevel. Jeg tror dette kan ha vært vår siste kamp i Europacupen.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4264

          Opprinnelig skrevet av trigz
          Kind Mikalsen skjønner jeg meg ikke på. Var god da han kom, nå er han en tomt skall av en fotballspiller.
          For øvrig en perfekt beskrivelse av Ringstad. LSK elsker å ødelegge venstrebacker (eller kant, som han jo var da han kom fra Turn)

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3314

            Deilig å se Lehne sitt innhopp i går. Kroner det med en klassescoring. Vår beste spiller sammen med Mathew. Dessverre står resten av laget til minus.

            Jeg må si jeg er litt overrasket over Jørgen som fortsetter i samme spor som Erlandsen med spillerdisponeringer. Da tenker jeg først og fremst med backer på kant. Nå fikk Brenden muligheten i går, og gjorde en grei figur. Nær scoring også, og bør få fornyet tillit mot Molde. Dog, forstår jeg fortsatt ikke valget med å bruke SKM på kant. Han prøver, men han får det bare ikke til. Simen er rett og slett ingen kantspiller og kommer aldri til å bli det. Dette laget skriker virkelig etter en kantspiller, så får vi se om vår nye islending har det som skal til.

            I går fikk vi se tydelig Rafn som er på feil side. Han MÅ komme seg over på høyreback, evt. kant. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kunne prøve dette i går. Jeg forstår at man skal være forsiktig med å gjøre for mange endringer på laget og disponeringer, men hva hadde vi å tape? Hvorfor prøver vi ikke SKM på back, og Rafn over på høyre? Haakenstad er jo en vandrende katastrofe når det kommer til innlegg. Da må det da være bedre å drille Rafn på høyreback? Han kan da i det minste løfte innleggene sine, selv om frisparkene i går var rimelig katastrofe.

            En annen som skuffer meg er Gary. Han virker treig og overtrent. Uvenn med ball, og klager stort sett til dommere og medspillere. Får heller ikke til noe som helst. Benken neste.

            Amundsen synes jeg leverte en god 1.omgang i går, men dessverre overskygges dette at parodien med ball der han tror han fremstår som en ballkunster på midten på 0-2. Uff. Få det bort.

            2.omgangen i går bedre enn første, og det var tendenser. Men laget virker rett og slett for dårlig med ball, både mottak og pasninger er helt fraværende. Dette har vi sett i hele år, og spillerne virker å være ødelagt av treningsopplegget til Arne. Sett fra et supporters ståsted.

            Kom hjem i går og satte på 2.omgang mellom S08 - St. Gallen. Det er så stor forskjell at jeg ble sjokkert. Vi taper 6-1 mot et lag som nettopp har startet sesongen mens S08 tar seg videre mot et lag som er minst like bra som Linz. Skremmende.

            Spørsmålet er om Jörgen har nok tid til å redde dette laget fra nedrykk. Vi kan vel trygt si det brenner på dass om dagen. Et Molde i superform søndag, grøss.. Det kan bli stygt.

            Og en annen ting; 1975 tilskuere? Kom igjen, a! Greit nok at vi hadde lite å spille for, men fellesferien er over - fint vær. Europa. Jörgen sin første hjemmekamp. Så greier vi ikke å bikke 2000, der LASK står for 1/5 av tilskuerne. Det var kanskje gårsdagens største skuffelse.

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3314

              Apropo tilskuertall, Amundsen ikke tilfreds;

              Marius Amundsen hyllet supporterne i Linz forrige uke. Etter 1-2-tapet torsdag var tonen en helt annen.

              – Det er litt merkelig at det var flere supportere som møtte opp i Østerrike, enn det var her.

              – Det kan jo ha noen med utgangspunktet å gjøre?

              – Uansett, det er en internasjonal «happening». Det er ikke sikkert det kommer til å skje igjen. Det er jo ti år siden sist. Det er skuffende at det ikke ble mobilisert mer, mener midtstopperen som tok all skyld for Linz' andre mål.

              Kilde: https://www.rb.no/lsk/thomas-lehne-o.../s/5-43-845266

              NB: MA er vel den siste som skal snakke om mobilisering av tilskuere. Har han glemt 2016-sesongen!?
              Last edited by LS89; 03.08.2018, 12:01.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4376

                Opprinnelig skrevet av LS89
                Apropo tilskuertall, Amundsen ikke tilfreds;

                Marius Amundsen hyllet supporterne i Linz forrige uke. Etter 1-2-tapet torsdag var tonen en helt annen.

                – Det er litt merkelig at det var flere supportere som møtte opp i Østerrike, enn det var her.

                – Det kan jo ha noen med utgangspunktet å gjøre?

                – Uansett, det er en internasjonal «happening». Det er ikke sikkert det kommer til å skje igjen. Det er jo ti år siden sist. Det er skuffende at det ikke ble mobilisert mer, mener midtstopperen som tok all skyld for Linz' andre mål.

                Kilde: https://www.rb.no/lsk/thomas-lehne-o.../s/5-43-845266

                NB: MA er vel den siste som skal snakke om mobilisering av tilskuere. Har han glemt 2016-sesongen!?
                Patetisk. Kan Amundsen gi en jævla god grunn til at folk skal betale 200 kr for å se at vi blir pissa på? Når du er så bedritent dårlig så kan du heller takke de som faktisk gadd å komme istedet. Nå begynner jeg å bli lei holdningene til enkelte spillere. Hold kjeft og begynn å ta i et tak her!
                ..................

                Kommentar

                • Fredenburg91
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2013
                  • 377

                  Amundsen kan bare holde kjeften sin, og stikke avgårde til den første som måtte tilby han en kontrakt. Jeg er også skuffa over at det ikke kommer flere på en kamp i Europa League, uavhengig av at vi tapte den første kampen 4-0, men jeg klarer å forstå det også. Som Jonern sier: han bør takke de som gadd å møte opp, og så får dem ta en lang god titt i speilet alle mann. Ingen i LSK kan være stolte over det de presterer denna sesongen. Enkeltspillere er hederlige unntak nå og da, men totalt sett er det begredelige greier.

                  Håper Jörgen ser at han må bruke spillere i riktig posisjon. Det vil være et stort steg i riktig retning. Hva faen er så bra med Haakenstad at han skal spille hver kamp? Hvorfor får ikke Charles spilletid? Brenden viser at han vil noe, bruk han. Anton fortjener en sjanse. Tenk å miste en så fet og solid spiller fordi en Amundsen foretrekkes på tross av at han vil bort, og er en i beste fall helt middel Obos-stopper.
                  ---------------------------------------------------------------------
                  Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                  Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                  ---------------------------------------------------------------------

                  Kommentar

                  • Wanker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 632

                    Beklager, Marius, men jeg sovnet av på sofaen. Snoozet alarmen minst 5 ganger, så innerst inne var jeg kanskje ikke så motivert som jeg trodde jeg var. Men sånn tror jeg kanskje noen spillere også har det?

                    For hvorfor ser vi ikke noen tydelig framgang på det individuelle plan? Jeg vil ha spillere som ved sesongstart står på scenen og sier: I år skal jeg først og fremst bli bedre på <velg en av: slå pasninger/innlegg/motta ball/skyte/heade/etc> Det skal finnes en plan for hvordan dette kan gjøres. Det skal gjøres i tillegg til fellestreningene.
                    Jeg er så lei av alle personlige feil fra fulltids fotballspillere. Det er så mange eksempler å ta av, at det blir feil å henge ut noen spesielt. Men det som går igjen på treningene er hårreisende pasninger og dempinger. Samspillet tror jeg imidlertid Lennartsson kan gjøre mye med.

                    For dere som så kampen: Lennartsson sa han syntes kampen startet bra, og var et solid steg mot der man ønsket å være. Stemmer dette med deres inntrykk?
                    Lennartsson sier også at han har bedt Amundsen om å ta større risiko i spillet, men at han i går krysset linja til "hasardiøst".

                    Siden noen har kommentert disse, kommenterer jeg dem også:
                    Angående Gary, så er inntrykket fra treninger absolutt ikke at han gir faen. Men han hører kanskje mer hjemme rettvendt i 16-meteren enn feilvendt 10 meter inn på motstanders banehalvdel? På treninger gjør han seg hele tiden spillbar, men får sjelden ballen. Jeg vet ikke om det skyldes at løpene er taktisk feil, eller hva det er.

                    Charles har vel ikke gjort noe spesielt galt, bortsett fra at han fomler og blir for treg med mottak og pasning, så han blir taklet før han får spilt videre. Om jeg skal gjette, er han ikke helt på topp psykisk nå for tida, men får håpe spesialtrening kan gjøre ham aktuell for laget. Det bor veldig mye i ham, tror jeg.

                    Krogstad varierer mye, som andre har nevnt. Vet ikke hva som ligger bak dette. På treninger bruker han en del energi på å banne. Når han bommer under skytetrening, ved feilpass, og av og til når andre gjør feil. "Faen, ass". En new-age hippie ville kanskje sagt at det blir mye negativ energi av dette, og lite analyse av hva som gikk feil. Skal det ikke 10 gode opplevelser/tanker til for å kompensere for 1 negativ?

                    Matthew har ikke trent så mye på skudd som jeg ville forventet, gitt fjoråret. Husker Nosa var vaksinert ett år, og konge året etter. Det må jo ha vært resultat av målbevisst egentrening?
                    Hunter S. Thompson:

                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      Opprinnelig skrevet av Wanker
                      Beklager, Marius, men jeg sovnet av på sofaen. Snoozet alarmen minst 5 ganger, så innerst inne var jeg kanskje ikke så motivert som jeg trodde jeg var. Men sånn tror jeg kanskje noen spillere også har det?

                      For hvorfor ser vi ikke noen tydelig framgang på det individuelle plan? Jeg vil ha spillere som ved sesongstart står på scenen og sier: I år skal jeg først og fremst bli bedre på <velg en av: slå pasninger/innlegg/motta ball/skyte/heade/etc> Det skal finnes en plan for hvordan dette kan gjøres. Det skal gjøres i tillegg til fellestreningene.
                      Jeg er så lei av alle personlige feil fra fulltids fotballspillere. Det er så mange eksempler å ta av, at det blir feil å henge ut noen spesielt. Men det som går igjen på treningene er hårreisende pasninger og dempinger. Samspillet tror jeg imidlertid Lennartsson kan gjøre mye med.

                      For dere som så kampen: Lennartsson sa han syntes kampen startet bra, og var et solid steg mot der man ønsket å være. Stemmer dette med deres inntrykk?
                      Lennartsson sier også at han har bedt Amundsen om å ta større risiko i spillet, men at han i går krysset linja til "hasardiøst".

                      Siden noen har kommentert disse, kommenterer jeg dem også:
                      Angående Gary, så er inntrykket fra treninger absolutt ikke at han gir faen. Men han hører kanskje mer hjemme rettvendt i 16-meteren enn feilvendt 10 meter inn på motstanders banehalvdel? På treninger gjør han seg hele tiden spillbar, men får sjelden ballen. Jeg vet ikke om det skyldes at løpene er taktisk feil, eller hva det er.

                      Charles har vel ikke gjort noe spesielt galt, bortsett fra at han fomler og blir for treg med mottak og pasning, så han blir taklet før han får spilt videre. Om jeg skal gjette, er han ikke helt på topp psykisk nå for tida, men får håpe spesialtrening kan gjøre ham aktuell for laget. Det bor veldig mye i ham, tror jeg.

                      Krogstad varierer mye, som andre har nevnt. Vet ikke hva som ligger bak dette. På treninger bruker han en del energi på å banne. Når han bommer under skytetrening, ved feilpass, og av og til når andre gjør feil. "Faen, ass". En new-age hippie ville kanskje sagt at det blir mye negativ energi av dette, og lite analyse av hva som gikk feil. Skal det ikke 10 gode opplevelser/tanker til for å kompensere for 1 negativ?

                      Matthew har ikke trent så mye på skudd som jeg ville forventet, gitt fjoråret. Husker Nosa var vaksinert ett år, og konge året etter. Det må jo ha vært resultat av målbevisst egentrening?
                      Du har nevnt mye basic ting som pasninger, mottak og innlegg etc. Jeg er helt enig. Dette er skremmende lavt nivå. Det var nesten skummelt å se Sarpsborg rett etter vår kamp i går. De er på et helt annet nivå når det gjelder disse basic tingene.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Nosferatu
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 658

                        Beklager å bumpe denne, men jeg har lett i det vide og det brede etter en reprise av Lehne Olsens frisparkmål uten hell - er det noen som kan hjelpe meg?
                        Your importance in this world is incalculable.

                        Now get some sleep.

                        Kommentar

                        • Nosferatu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 658

                          Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                          Beklager å bumpe denne, men jeg har lett i det vide og det brede etter en reprise av Lehne Olsens frisparkmål uten hell - er det noen som kan hjelpe meg?
                          Glem det, fikk det på Åråsen nå.
                          Your importance in this world is incalculable.

                          Now get some sleep.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4264

                            Opprinnelig skrevet av Nosferatu

                            Glem det, fikk det på Åråsen nå.
                            Haha, fytti, takk skal du faen meg ha! Gratulerer, du er dagens vinner av forumet

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4264

                              Linz taper bare 1-0 borte mot Besiktas. Ingen enkel motstander vi møtte. Kan fort ta det i Østerrike

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3314

                                LASK leder 2-0 mot Besiktas, og er for øyeblikket videre med 2-1 sammenlagt.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4264

                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  LASK leder 2-0 mot Besiktas, og er for øyeblikket videre med 2-1 sammenlagt.
                                  Negredo scorer på overtid og sender tyrkerne videre på bortemål. Får samtidig rødt kort. Surt for LASK. Østerriksk fotball skal man ikke kimse av

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2852

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                    Negredo scorer på overtid og sender tyrkerne videre på bortemål. Får samtidig rødt kort. Surt for LASK. Østerriksk fotball skal man ikke kimse av
                                    Selv om vi leverte under pari størstedelen av de to kampene mot Linz, setter dette "prestasjonen" i et visst perspektiv. Besiktas er ikke hvem som helst i europeisk fotball. Noen her inne mente at vi tapte mot et betydelig dårligere lag enn det sveitsiske som S08 slo ut i samme runde. Det sier det meste om enkelte forumdeltakeres kunnskaper om europeisk fotball.

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1498

                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                      Selv om vi leverte under pari størstedelen av de to kampene mot Linz, setter dette "prestasjonen" i et visst perspektiv. Besiktas er ikke hvem som helst i europeisk fotball. Noen her inne mente at vi tapte mot et betydelig dårligere lag enn det sveitsiske som S08 slo ut i samme runde. Det sier det meste om enkelte forumdeltakeres kunnskaper om europeisk fotball.
                                      Imidlertid skal S08 ha stor ære for å ha slått ut både et sveitsisk og kroatisk lag. Meget sterkt. Rijeka ligger blant annet foran lag som Hertha Berlin, Malmø FF og Rosenborg på UEFA's rangering av klubblag.

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2852

                                        Opprinnelig skrevet av Dole

                                        Imidlertid skal S08 ha stor ære for å ha slått ut både et sveitsisk og kroatisk lag. Meget sterkt. Rijeka ligger blant annet foran lag som Hertha Berlin, Malmø FF og Rosenborg på UEFA's rangering av klubblag.
                                        Absolutt!

                                        Kommentar

                                        • TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

                                          Hørte også rykter om at S08 slo et enda bedre lag i sin nasjonale serie mellom kampene mot Rijeka.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎