LSK Sesongen 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2104

    LSK Sesongen 2018

    Kunne ikke finne at vi hadde en åpen tråd for årets sesong ennå , så da var det vel like greit å opprette en ny vel.
    Så da er det bare å komme med noen fakta,rykter,glede,misnøye eller alt annet mann har på hjertet , når det gjelder LSK 2018.
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    #2
    Er dette sesongen hvor nedrykkstråden glimrer med sitt fravær??

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3922

      #3
      Opprinnelig skrevet av dollyholly
      Er dette sesongen hvor nedrykkstråden glimrer med sitt fravær??
      Håper dette er sesongen hvor vi ender topp seks og med maks flyt kanskje snuser på medalje! Alltid lett å være optimist i januar!
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2278

        #4
        Små marginer som skiller himmel fra helvete. Er Charles tenkt som direkte arvtager til Matthew, montro. Hvordan skal midtbanen komponeres hvis Matthew drar.
        Spennende at Lehne Olsen og Tokstad prioriteres, så lenge ikke banken sprenges. Skulle de to komme inn bør vi absolutt ta mål av oss å kjempe blant topp 6.

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2852

          #5
          Kjenner meg ganske lunken foran 2018. Udo, en av de viktigste suksessfaktorene i 2017, har reist, Erling kanskje på vei ut og Mathew forsvinner til sommeren, mens vi snuser på smårusk som Lehne Olsen og denne SSS fra Nest. Samtidig virker det ikke som om våre spennende unggutter blir noe videre prioritert i klubben. Håper vi unngår bunnstrid også i år og klarer oss over i alle fall det første hinderet i EL så vi får i alle fall litt valuta for festen i desember. Men tror pr dato ikke på mye bedre plassering enn rundt 10 og håper søpla gjør det enda dårligere, kanskje en kvartfinale og minst SU mot søpla i serien. Samme grå massen som de siste tolv åra, altså...

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3314

            #6
            Kjenner jeg virkelig er spent på hva Ødemarksbakken kan bidra med denne sesongen. Rafn, Melgalvis og Haakenstad tok jo nivået lekende lett. Øde har noen ekstremferdigheter som laget mangler. Venstrekanten bør bli hans denne sesongen.

            Leser at enkelte er negative til Gary Martin (bl.a på FB). Spent på hva grunnlaget for det er. Hadde han ikke fire mål på ti kamper når han var her sist? Nå kjenner han klubben, miljøet, supporterne, spillere og Arne. Han veit hva som kreves. Jeg har klokketro på Gary denne sesongen. (Det hadde jeg forsåvidt med Tagbajumi også..) Nå får han to måneder med trening og hardkjør. Når han kom hit var han jo ikke 100 %, noe han selv har sagt.

            Største behovet er fortsatt en ny sentral midtbane ved siden av Mathew. Jeg har fortsatt stor tro på Charles, og de første kampene i fjor var jo tross alt meget lovende selv om kvaliteten falt utover sesongen. Men han er fortsatt ung og trenger tid. Uansett får nok Charles mye spilletid i år og kommer nok til å bytte med Krogstad med mindre det kommer noen direkte inn der. Tokstad er nevnt og kan bekle flere posisjoner.

            Så blir det spennende å se om vi ender opp med Lehne Olsen som har et pent målsnitt de to siste sesongene. Spilleren virker jo positiv til å spille for klubben.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              4-4-2 duger ikke, Charles og Matthew sammen sentralt duger ikke. Er man ute etter Tokstad bør en formasjonsendring bli enda mer aktuell, for jeg synes Krogstad begynte å vise såpass mot slutten av sesongen at han bør få beholde en plass i startelleveren. Han og Tokstad har evnene og motoren til å stå stand som to sentrale midtbanespillere. Løft opp Matthew i en friere offensiv midtbanerolle, men selvfølgelig ikke fritatt fra defensivt ansvar. Selges han til sommeren er arvtageren klar i Charles. Skal vi snart tjene skikkelige penger på våre afrikanere eller skal vi fortsette i blindsporet? Matthew må få en sentral rolle i dette laget og komme ut av det som etterhvert ble en vedvarende spiral nedover. Fortsetter det som i 2017 vil vi oppleve nok en skuffende salgssum for det som jo skal være en vesentlig inntekskilde for klubben.

              Legges ting til rette kan innoverkanten Ødemarksbakken og Matthew bli en formidabel duo for oss med veggspill, finter og stikkere. Jeg ser positivt på at man nå ihvertfall nå har blinket ut noen spillertyper som har arbeidskapasiteten og lagånden i bånn, men skal man fortsette med 442 må det gjøres tydelige grep. 2017-utgaven var ubalansert og ble altfor ofte utspilt, selv i etablert forsvar.

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5091

                #8
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Skal vi snart tjene skikkelige penger på våre afrikanere eller skal vi fortsette i blindsporet?
                Hva mener du med blindspor?

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4264

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Skal vi snart tjene skikkelige penger på våre afrikanere eller skal vi fortsette i blindsporet?
                  Om noe i det hele tatt kan betegnes som en økonomisk suksess de siste ti årene, så må det vel være vår afrikanske satsning? Hadde vært kroken på døra for flere år siden om det ikke hadde vært for Ujah, Nosa etc. En Dosso i ny og ne må man regne med.

                  Ingen tvil om at klubben har blitt drevet ganske så katastrofalt siden pengegaloppen begynte, men credit where credit is due sier nå jeg

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3306

                    #10
                    Det er altfor tidlig å tørre å spå noe. I utgangspunktet er Forsvaret bra besatt. Eneste svakhetspunkt er backup til MA. Ellers er det god dekning på alle plasser. Den sentrale midtbanen er fortsatt urutinert, men veldig spennende. Matthew og Krogstad har vist at de har nivået. Charles er spennende, og satser på at Sheriff kommer tilbake til der han var før skaden.

                    spørsmålstegnene er keeperplassen med to unge, tilsynelatende jevne talenter, og på spissplass. Føler meg trygg på Martin, og er spent på Ødemarksbakken. Moses har fått tid til akklimatisering, og ser frem til nye steg der.

                    Nå som Rafn, Melgalvis og Haakenstad har fått ett års erfaring. Det har også unggutta sentralt på midtbanen.

                    I fjor var det frustrerende at vi gikk på smeller hver gang vi var i posisjon til å ta steget opp i medaljestriden, og det ligger an til å bli like jevnt i ES i år. Med litt flyt så kan dette bli en meget artig sesong.

                    P.S. Er det sikkert at Matthew drar til sommeren? Han har vel en grei kontrakt, og er vel lysten til å smake på EL-kvalliken. Er ikke like opplagt for meg at han drar. En god prestasjon i EL kan bety mye for hvor han havner.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • OlaG
                      Oversetterdrone
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 872

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av McGuffy

                      Hva mener du med blindspor?
                      Det var ikke jeg som sa det, men hvis det var hadde svaret mitt vært at vi spiller Matthew på en måte som gjør at han ikke får utnyttet styrkene sine fullt ut. Dermed ser han mindre imponerende ut enn han kanskje er, og blir ikke like attraktiv som salgsobjekt.

                      ​​​​​​

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2852

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Nå som Rafn, (...) har fått ett års erfaring.
                        Simen hadde vel brukbart med erfaring fra før..? Synes f.ø. han fikk litt for lite skryt for innsatsen i 2017. Jevnt over bra, løste oppgavene han ble satt til tilfredsstillende pluss. Og noen spesielt gode og avgjørende øyeblikk. Men jeg er enig i å forvente at han tar ytterligere steg denne sesongen.

                        Kommentar

                        • lsk_rob
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2016
                          • 139

                          #13
                          Er totalt sett litt mer optimistisk foran kommende sesong enn sesongen før, da vi ikke har så mange nye, uprøvde, på en gang, i tillegg til mer rutine blant de som var nye på nivået ett år siden. Personlig ser jeg gjerne at vi tør å prøve nye formasjoner for å få enda mer ut av (eksempelvis) Matthew. Få inn noen få forsterkninger til så tror jeg det blir en ok sesong uten den verste neglebitingen. Sier jo litt om hvor lite som skal til når det ifjor skilte 6 poeng fra 6. plass til 13. plass. Men optimismen forutsetter jo at vi, i motsetning til vårparten, klarer å sette sjansene våres og unngår de verste "hjerneblødningene" når vi forsvarer oss, i kamp etter kamp...

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2278

                            #14
                            Ettersom VM kræsjer med ES, og vi såvidt jeg ikke husker i farten har noen spillere som skal delta, så kan dette være til fordel for oss. RBK er ute etter å finne en erstatter for Bendtner tex.
                            Det er også et poeng når man skal vurdere nye spillerkjøp. Men de vi har i kikkerten enn så lenge er vel heller ikke aktuelle for noen VM-klare lag.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3306

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                              Simen hadde vel brukbart med erfaring fra før..? Synes f.ø. han fikk litt for lite skryt for innsatsen i 2017. Jevnt over bra, løste oppgavene han ble satt til tilfredsstillende pluss. Og noen spesielt gode og avgjørende øyeblikk. Men jeg er enig i å forvente at han tar ytterligere steg denne sesongen.
                              Uten å si noe sikkert, men Simens erfaring er vel Obosliga og All-Svenskan? Det er ikke noe automatikk at det blir suksess, men Rafn tok overgangen lett. Regner også med nye steg i år.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2852

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av MortenA

                                Uten å si noe sikkert, men Simens erfaring er vel Obosliga og All-Svenskan? .
                                Pluss 27 kamper i ES i 2011/12.

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2104

                                  #17
                                  Er det noen nye rykter i det minste , når det gjelder evt nye spillere ?

                                  Savner "gamle dager" , hvor jeg på disse årstider stod opp på morgenen i spenning , for å starte dagen med å lete seg frem til alle LSK news bla om evt spillere på vei inn eller ut m.m
                                  Slik fortsatte det også videre ut over dagen , og plutselig kunne det også bli meldt om pressekonferanse på Åråsen , hvor timene/dagene stod stille føre disse.

                                  Denne spenningen føler jeg har vært helt borte de siste årene . Forventer liksom ikke noe som helst rundt LSK lenger...... litt trist egentlig..
                                  Vi er på en måte blitt til en "grå mus" i norsk fotball , selv om Cup gullet var en skikkelig opptur da.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3314

                                    #18
                                    Ruud Tvedter som var på prøvespill i LSK i vinter har nå signert for Sarpsborg.

                                    Lukter det litt Lehne Olsen nå? VIF, Godset, S08 (to spisser) har alle styrket seg på topp. Stabæk har fortsatt Ohi og Boli. Da er det ikke så veldig mange Østlandsklubber igjen å ta av..

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      #19
                                      Lehne Olsen bør kunne signeres nå som alle de andre har hentet andre typer. Når en sjekker lønnstoppen på Romerike så finnes det tydeligvis mange gniene folk der ute.
                                      Må være en ihuga LSK supporter som har lyst å investere litt i laget.

                                      Litt mer alvor. Håper LSK legger et godt trykk på Tromsø. De har en spiller som går gratis neste sommer. En som vil bort fra klubben. Kan løsningen ligge i litt cash og eventuelt sende en på lån?

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3314

                                        #20
                                        Prisen på Lehne er visstnok i følge denne artikkelen fra i dag pålydende 2.5 (!) millioner.

                                        Merk: Han legger ikke skjul på at en klubb som Lillestrøm ville vært spennende dersom en overgang blir en realitet i vinter.

                                        – Jeg vil ikke si noe mer om det, men kanskje er den klubben den mest fristende, sier Lehne Olsen til iTromsø.


                                        iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎