LSK Sesongen 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • plantemiddel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2012
    • 797

    Jeg tenker man må ha gjort mye feil når Kristiansund borte oppleves som uoverkommelig motstand.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3120

      Hvis jeg sier min ærlige mening her så blir jeg beskyldt for jinxing, men dere vet herved hva jeg tror og forventer.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13240

        Opprinnelig skrevet av plantemiddel
        Jeg tenker man må ha gjort mye feil når Kristiansund borte oppleves som uoverkommelig motstand.
        Ser ut som vi sliter, ja...

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          Intet nytt denne sesongen. Til tider begredelig spill. Tap mot "stormakter". Trygve Kjensli er minst like elendig. Og vi mangler keeper igjen.

          Kommentar

          • woodford
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2004
            • 162

            Ser ikke ut som om de stadige byttene av keeper trener skaper noe stabilitet heller. Hva siste trener driver med må gudene vite, sette opp en mur er barne lærdom. Noen som vet hvordan han er på treninger ? Fikk han jobben bare fordi det ikke er andre ledige ?

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Mesfin bør komme på banen og forklare hva det egentlig er klubben prøver på. Hvis han tror stillingen hans er en videreføring av det Bjarmann holdt på med så er klubben dødsdømt. Faktum er at laget har spilt sine beste kamper når de i praksis har opptrådt på tvers av alt Arne forespråker når det kommer til offensivt spill og press.

              Dette tåpelige mantraet om å gå tilbake til røttene blir direkte pinlig når man tydeligvis legger alt av ambisjoner om å spille fotball på hylla og legger seg bakpå og bare tar imot. Hva i svarte er det som er så forførende med Arnes ballsparking? Kan noen av tilhengerne engang gi et noenlunde faglig godt svar?

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4375

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Dette tåpelige mantraet om å gå tilbake til røttene blir direkte pinlig når man tydeligvis legger alt av ambisjoner om å spille fotball på hylla og legger seg bakpå og bare tar imot. Hva i svarte er det som er så forførende med Arnes ballsparking? Kan noen av tilhengerne engang gi et noenlunde faglig godt svar?
                På det aller beste synes jeg det er ålreit. Bra trøkk i spillet og høyt tempo rett på mål. Men, problemet er at Arne er altfor feig. Som du sier så ligger vi for det meste og tar i mot langt inne på egen halvdel. Også på hjemmebane mot bunnlag. Man kan vel telle på en hånd de gangene vi har tatt tak i en match og trykka motstandern før vi har havna under. Men mindre det skjer noe drastisk de neste ukene så kan jeg ikke se for meg at Arne sitter lenger enn denne sesongen maks. Og i drastisk så mener jeg formasjonsbytte eller noe lignende. En 4-3-3 mener jeg vi har spillerstall til å prøve. Men jeg tviler sterkt. Når Arne også sier før sesongen at han mener vi er best når vi presser lavt så er ikke håpet stort lenger.

                Det beste vi kan håpe på denne sesongen er at vi kommer oss over streken igjen og berger plassen. Jeg har i hvertfall begynt å miste trua på dette opplegget. Laget vårt fremstår som nitrist uten glød eller kreativitet. Og de få som faktisk kan behandle kula er totalt borte vekk. Den jobben Mathew gjør kunne hvem som helst gjort. Vi er ikke i nærheten av å bruke vår beste spiller til noe fornuftig. Faen så deprimerende dette er!
                ..................

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern

                  På det aller beste synes jeg det er ålreit. Bra trøkk i spillet og høyt tempo rett på mål. Men, problemet er at Arne er altfor feig. Som du sier så ligger vi for det meste og tar i mot langt inne på egen halvdel. Også på hjemmebane mot bunnlag. Man kan vel telle på en hånd de gangene vi har tatt tak i en match og trykka motstandern før vi har havna under. Men mindre det skjer noe drastisk de neste ukene så kan jeg ikke se for meg at Arne sitter lenger enn denne sesongen maks. Og i drastisk så mener jeg formasjonsbytte eller noe lignende. En 4-3-3 mener jeg vi har spillerstall til å prøve. Men jeg tviler sterkt. Når Arne også sier før sesongen at han mener vi er best når vi presser lavt så er ikke håpet stort lenger.

                  Det beste vi kan håpe på denne sesongen er at vi kommer oss over streken igjen og berger plassen. Jeg har i hvertfall begynt å miste trua på dette opplegget. Laget vårt fremstår som nitrist uten glød eller kreativitet. Og de få som faktisk kan behandle kula er totalt borte vekk. Den jobben Mathew gjør kunne hvem som helst gjort. Vi er ikke i nærheten av å bruke vår beste spiller til noe fornuftig. Faen så deprimerende dette er!
                  Det er mye som er galt med dette laget, og det man forsøker på, men tempoet og trøkket i spillet er kanskje det som er aller mest fraværende i mine øyne. Og da tenker jeg ikke på innsatsen til spillerne, som jeg tror er en veldig overvurdert sak, da stort sett de aller fleste som spiller fotball på dette nivået alltid har dette i bunn, men mest av alt på hvor ufattelig mye som kreves av kvalitet og konsentrasjon og klare å opprettholde høy intensitet og trøkk i et lavt press. Det er en mental prøvelse som jeg kun ser noen få av de absolutt beste lagene i Europa mestrer å gjennomføre, og selv de ender ofte opp med et trøkk i mot på et eller annet tidspunkt når de senker seg så lavt som vi gjør over litt tid.

                  Så er jeg enig med deg i at små perioder, der vi mestrer omstillingen fra dette forsiktige forsvarsspillet til angrep, så kan det fungere bra. Spesielt når vi har hatt en ledelse, og motstanderen både blir mer tunge i beina samtidig som vi får mer rom å løpe i.
                  Problemet er bare at utgangspunktet for 95% av alle kampene til Arne Erlandsen både hjemme og borte uansett motstand er å legge seg langt ned på egen banehalvdel å vente på at motstanderen skal gjøre en feil nærmest uprovosert fra oss før i skal kjøre en kontring med få pasninger i lengderetning. Noe er er ufattelig vanskelig, da avstanden til motstanderens mål er alt for stor når vi vinner ballen. Da må man i det minst frita 1-2 mann en del av det defensive ansvaret, slik at de får lov til å "tjuvstarte" på løp hver gang vi ser ut til å vinne ballen, slik Jamie Vardy fikk lov til å Leicester laget Arne E ville sammenligne seg med.
                  Et lag som forøvrig sto opp betydelig oftere enn vi gjør også, men når de ble liggende lavt som oss, så hadde de alltid 1-2 mann i Vardy + en av kantene som hadde som hovedoppgave å hele tiden ligge å vente på at laget skulle vinne ballen, slik at de kunne kontres på. Da er det faktisk mulig å lykkes med dette kontra når SAMTLIGE mann skal forsvare seg 15 meter inne på egen banehalvdel.

                  Så er det de som fremdeles maner om tid, og at det jo faktisk ser ganske bra ut i perioder når vi blir tvunget frem i banen, men for meg må skal man dømme en trener ut i fra plan A, og den er helt åpenbart det passive laget vi ser den første halvtimen, eller frem til en av lagene har scoret mål. Det styrkes også av alt han sier i garderoben i "innsiden" og det han sa om drømmen sin der man skulle forsvare seg i 20 x 20 m i Romerikes Blad. Det er derfor ingen tvil om at det vi ser når LSK går ut med lavt press mot alle lag i hele ligaen både hjemme og borte er det han ønsker at vi skal gjøre. Så antar jeg at han ønsker enda mer trøkk og intensitet i dette forsvarsspillet, men det er som sagt en øvelse som er veldig vanskelig, og som betydelig bedre lag enn oss sliter med å klare.

                  Jeg tror dessverre dette har lite å gjøre med selve formasjonen, men det går på grunnfilosofi og vilje til å ta litt risiko for å vinne i andre enden. Vi har en spillerstall som egner seg veldig godt til å spille 4-4-2 og direkte angrepsspill i dag, men som jeg har nevnt noen ganger, så krever dette også et offensivt press og at man flytter opp laget for å vinne ballen i en gunstig posisjon der man kan være direkte i spillet. I en liten periode i går rundt det 55-60 minutt ser man et LSK som gjør dette, og gang på gang vinner igjen ballen høyt i banen og får noen gunstige brudd som er i nærheten av noe.

                  Så er det Simon Mesfin som har den viktigste jobben på sportslig side i LSK, og det er han som må stake ut veien for LSK. Både på kort og lang sikt, og det er han som står ansvarlig for at Arne Erlandsen fremdeles sitter som trener, og hvor langt man eventuelt har kommet med den sportslige planen han snakket om når han startet i jobben. Ikke minst hvor sterkt denne planen skal stå i ansettelser av trenere, rekruttering av spillere og klubbens filosofi på banen. Er det en ting jeg virkelig savner akkurat nå, så er det en oppdatering fra han på hvordan man ligger an i dette arbeidet her, og en større utdypning av hva tanken bak den er. Hvis det bare ender i en sportsplan som uansett overkjøres av det første trenernavnet som kommer inn, så kan man spare seg for jobben.

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3309

                    Må si jeg blir litt overrasket, skuffet og paff over hvor dårlig våre grunnleggende ferdigheter med ball er. Så utrolig mye balltap i går, mye på grunn av aggressivt press som ender med enkle pasninger som helt umotivert ender med innkast. Jeg kan i grunn ikke forstå hvordan det er mulig på det høyeste nivået i Norge og inneha så dårlige basisferdigheter med ball som det denne klubben presterer.

                    Hvis meningen med filosofien til Arne er lavtliggende aggressivt press der vi skal vinne ballen på grunnlag av feil fra motstander må i det minste kravet være at pasningen i bakrom er presise. Men når vi makeløst pare pumper denne opp og ut så er det natta for meg. Hadde det fungert så greit, men når 9/10 pasninger i bakrom enten ender med at ballen går utover sidelinja (Mikalsen var fryktelig dårlig på dette i går) og/eller ender hos en motspiller som kan spille ballen tilbake til keeper så blir veien lang for laget. Vi er det mest forutsigbare laget i ES by far, og det må være fryktelig enkelt for motstanderne å møte oss når vi kun har én plan med det hele.

                    Jeg kan ikke forstå at en spiller som Mathew trives med denne spillestilen. Jeg nekter å tro at en så god spiller er tilfreds med å løpe og jage kontinuerlig ball. Vår førsteelever er mer enn god nok på en god dag til å slå de fleste i ES - semi`n i Molde var jo et bevis på det.

                    Jeg skal ikke svartmale alt - vi har bare spilt tre kamper. Det er ikke Arne sin skyld at Maric tabber seg ut to ganger mot Sarpsborg. Vi hadde vunnet den uten de tabbene og med litt stang inn fra Melgalvis. Men våre to første bortekamper står til stryk. Jeg skulle ønske vi kunne tørre å stå mye tøffere til i enkeltkamper borte, ala cupfinalen. Kampen i Bodø var en parodi, og ble tapt i snøpausen under Arnes intervju. Kampen i går var en parodi - først og fremst på grunn av et utrolig skuffende kampplan og spill.

                    Uansett, nå er det liten tvil om at laget sårt trenger en seier. Den MÅ komme mot Start mandag. Men da vil jeg ikke se et LSK-mannskap ligge å dvele på egen 16. Da er det dråpen for min del.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av LS89
                      Må si jeg blir litt overrasket, skuffet og paff over hvor dårlig våre grunnleggende ferdigheter med ball er. Så utrolig mye balltap i går, mye på grunn av aggressivt press som ender med enkle pasninger som helt umotivert ender med innkast. Jeg kan i grunn ikke forstå hvordan det er mulig på det høyeste nivået i Norge og inneha så dårlige basisferdigheter med ball som det denne klubben presterer.
                      Det er jo den herlige gevinsten man får ved å stresse og jage motstandere i Eliteserien. Ferdighetene er ikke bedre enn at man kan vinne ballen eller fremtvinge feil hos motstanderen ved å stresse de. Det er ekstremt mye større sjanse for at feilen kommer om man gjøre dette enn om man blir liggende i to flate firere og flytte seg frem meter frem hver gang ballen er i din sone, men aldri lenger enn at man ikke avgir et rom motstanderen kan angripe i. Dette kan fungere hvis kampens store mål er å spille 0-0 og man er ekstremt fokusert i 90 minutter.

                      Selv ikke Rosenborg er komfortable nok med ballen i laget, og har gode nok ballspillere til at de ikke får problemer hvis man presser ballfører hele tiden.

                      Kommentar

                      • Gjedda
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Apr 2015
                        • 147


                        Vi trenger prekært mer realisme inn i klubbens rekker. Med vårt utgangspunkt som en bunn 5 klubb de 2 siste sesongene sier det seg selv at vi står foran en formidabel oppgave dersom klubbens fastsatte sportslige mål skal nås. LSK skal fra bunn 5 til topp 5 på kort tid. Ikke bare skal vi bli en toppklubb, men vi skal også etablere oss som en i løpet av denne 4 års perioden vi er inne i. Realistisk. Nei. Ikke med tanke på forutsetningene. En virkelighetsjekk vitner om at vi er et nedre halvdel lag, og det har vi vært det en stund. Vi har et forholdsvis lite budsjett og det er ikke slik at det bugner over av talent i de yngre rekker. Det er jo ikke akkurat noen armada av ungt talent som hamrer ned døra til A laget.

                        Det beste vi kan gjøre nå er å justere vårt sportslige mål. Hvis ikke man gjør det er det bare å legge styringsdokumentene i skuffen da de ikke har noen verdi. Glemme drømmeriene og forankre sportslige mål i dagens virkelighet. Et fotballlag som i flere sesonger har tapt flere kamper enn de vinner, begynner første steg mot selvforbedring med å prøve å snu på dette. Første bud er derfor å vinne mer enn vi taper. Det er der man begynner med å skape en vinnermentalitet. Man skal bli vant til å vinne. Vinner vanen skal meisles inn i klubbens hjernebark. Derfor legg ned dagens sportslige mål. Innrøm at eksisterende målformulering er noe urelistisk standardvås og bruk hodet på nytt. Kom opp med noe konkret sportslig mål alla dette:

                        Forslag til nytt sportslig mål for A-laget:

                        I perioden 2018-2021 skal vi minst sikre oss en medalje i serien eller i NM. Vi skal heller ikke være dårligere enn 7. plass
                        på en løpende samlet 4 års tabell og ikke i noen sesonger være dårlige enn nummer 11.

                        Fordelen med en slik målformulering er at den er helt klar, presisjonsnivået i målformuleringen holder et helt annet reflekterende nivå enn den oppgitte standardfrasen som klubben opererer med. Den ivaretar betydningen av en viss stabilitet uten å la dette kravet få alt for stor betydning. Den gir en klar angivelse av hvilket minimunsnivå som forventes. Videre er den alternative målformuleringen mer direkte rettet mot viktigheten av de resultatene som faktisk betyr noe da hederlige 4. og 5. plasser utifra et sportslig ståsted ikke veier tungt nok. Medalje derimot. Det er der lista skal legges. Topp 5 uten en medalje i en 4 års periode bør uansett være for dårlig. Og det blir derfor tragisk å formulere et sportslig mål som i utgangspunktet er urealistisk, men som også i kan gi måloppnåelse uten at vi en gang greier å vinne en medalje. I sin ytterste konsekvens kan et seriegull i en 4 års periode likevel gi dårligere måloppnåelse enn fire 7. plasser fordi det siste nok vil være tilstrekkelig i enkelte fire års perioder til å være på topp 5 i perioden som helhet. Det er høydepunkter man må trakte etter. Vi er jo tross alt nå igjen nummer 2 på adelskalenderen over antall NM gull siden 1963 da NM ble åpnet for hele Norge. Med våre 6 NM gull har vi nå bare RBK foran oss. Vi har en god tradisjon å leve opp til. Topp 5 uten medalje er rett og slett ikke godt nok. Uansett hvor flott det høres ut å være et stabilt topplag. Å være et stabilt godt lag bak de 3 beste sesong etter sesong er dårligere enn å være et ustabilt lag som innimellom glimter til med medaljesesonger.

                        Og til Arne, nå gjelder det å begynne å vinne kamper. Du må opp noen hakk nå. Lille Ranheim har spilt en tredjedel av av de kampene vi har spilt og har 3 ganger så mange poeng. Flaut. Du har selv sagt at fotball er å vinne eller dø, men hittil er vinnerevnen vært veldig så fraværende. Jeg er skeptisk til ønske om å spille så kompakt fotball som du skisserer. Dersom det er riktig at din idealformasjon i etablert forsvar er ca 15 meter bredde fra kantspiller til kantspiller (5 meter avstand mellom spillererne i 4'ern gir 15 meter og ikke 20 meter) og maks 6 meter tl neste ledd, og dette vil være noe du etterstreber, er jeg meget betenkt. Det blir for smalt og klompete. Du finner rett og slett ikke spillere som hurtig nok kan sideforskyve seg godt nok til å dekke de farlige rommene mot lag som kan utnytte bredden med raskt og presist pasningspill. Ballen kan alltid forflytte seg raskere enn den raskeste spiller så dette høres ut som noe sårbare greier. Det å måtte spille slik fotball er jo mentalt selvmord for kreative spillere. Ikke bare vil man fort tappes for energi, men å sprintjage ballen fra side til side i forsvar i store deler av kampen gjør at man blir psykisk underlegne motstander. Man blir sosialisert til å tenke mer forsvar enn angrep. Og det er drepen for å utvikle vinnervilje. Heldigvis har jeg heller ikke i praktisk spill sett at LSK har spilt så smalt så kanskje det bare er noe du har sagt med glimt i øyet. Men uansett hva du søker å etterstrebe virker det som om det ikke funker helt. Hittil har vi hatt dårlig effekt av å spille lavt og kompakt. det virker som om denne måten å spille på gjør oss ekstra sårbare for personlige feil med mål i mot konsekvenser. Vi slipper jevnlig inn mål ut av det blå. Samtidig har vi ikke raske nok spillere framover, bortsett fra Erling og Rafn , til å kunne sies å ha noe stor kontringstyrke i laget.

                        Kommentar

                        • brune stakkeland
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2012
                          • 857

                          Mulig at de utenlandske spillerne sliter litt med å forstå alle instruksjonene treneren gir under trening.

                          Kommentar

                          • Wanker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 632

                            Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                            Mulig at de utenlandske spillerne sliter litt med å forstå alle instruksjonene treneren gir under trening.
                            Tror du er inne på noe, jeg har av og til tenkt det samme. Spesielt de gangene det er nye prøvespillere på plass, tror jeg det er et forbedringspotensiale... Fint å vite HVA man skal gjøre, og hvilken effekt øvelsen er ment å gi. Treningene må legges opp etter de som forstår minst, selv om det kanskje ikke skal gjøres helt som på LVgS for lenge siden: "Skjønner du det nå, Per-Ronny? Øøøh, ja - trur det. Fint, da går vi videre. Skjønner Per-Ronny det, skjønner alle det."
                            Hunter S. Thompson:

                            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 736

                              Men er det kun jeg som stusser på hvorfor Arne ikke prater engelsk under treningene? Han gjør jo det hvis han prater direkte med en av de engelsktalende gutta, men når han skal forklare ting og tang for alle går alt bare på Norsk. Det er svært lite inkluderende for de som kun snakker engelsk.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                Opprinnelig skrevet av armykanari
                                Men er det kun jeg som stusser på hvorfor Arne ikke prater engelsk under treningene? Han gjør jo det hvis han prater direkte med en av de engelsktalende gutta, men når han skal forklare ting og tang for alle går alt bare på Norsk. Det er svært lite inkluderende for de som kun snakker engelsk.
                                Jeg kan ikke svare for hvordan det er med Arne nå, men treninger jeg observerte under både Arne og andre tidligere var det gjerne en av de andre i støtteapparatet som tok litt ekstra ansvar for de utenlandske spillerne. Men det var kanskje litt enklere når man hadde 1-2 ikke-nordiske spillere enn i dagens fotball der man gjerne har 2-3 ganger så mange som gjør personlig oppfølging som det mer krevende uten å stykke opp for mye.
                                Det var vel den eneste svakheten Nils Arne Eggen hadde i sin tid også, da han fikk skremmende lite ut av det som var utenlandske klassespillere. Flere av de som ikke fikk spille under han ble jo fast inventar i mye større ligaer og lag kort tid etter de forlot Rosenborg.

                                Kommentar

                                • Wanker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 632

                                  Når Arne stopper spillet er han ofte så engasjert at engelsken ikke helt faller på plass. [Edit: Da blir det norsk i stedet.] Synd, når vi har prøvespillere her har vi 8-10 spillere som absolutt bør få input på forståelig engelsk.
                                  Kroppsspråket til Charles i videoen forteller ihvertfall at Arnes visdomsord falt på stengrunn :-) Forhåpentligvis hjelper de andre gutta til (???) med oversettelser.

                                  Hadde laget prestert noenlunde greit og med antydninger til forbedringer fra i fjor, ville jeg ikke ha hengt meg opp i dette, men når svartsyn og frustrasjon får overtaket kommer disse småtingene opp. Åpenbart et forbedringspotensiale, men det er neppe dette som gjør at LSK ser ut til å være Norges svakeste når det gjelder å forsvare seg mot innlegg.
                                  Hunter S. Thompson:

                                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4207

                                    Med fare for å høres sutrete ut:

                                    Nå som vi har blitt rævkjørt av dommer i så å si samtlige kamper så langt i sesongen, er det ikke betimelig å spørre hvorfor vi ikke har måldommere i eliteserien? En mann på dødlinja ville sannsynligvis kunne plukket opp situasjonene som har gått i disfavør oss, da spesielt straffesituasjonene samt veike annulleringer vi har fått mot oss. Er det noen grunn til at vi ikke har innført en femte dommer her på berget, spesielt når dommerstanden er så svak og åpenbart sliter med å henge med fra før?
                                    Last edited by Kanarivogel89; 16.04.2018, 21:26.

                                    Kommentar

                                    • Gjedda
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Apr 2015
                                      • 147

                                      Begynner å bli lenge siden vi var i flytsonen. Der man kan vinne kamper også på dårlige dager. Det er tungt når vi selv på gode dager sitter igjen med nada poeng. Minst 2 seire på rad i serien etterlyses snarest. 10 måneder er gått siden sist vi greide det. Det er fryktelig lang tid. Av dagens elitserieklubber er det, merkelig nok, bare Odd som er verre enn oss på akkurat dette. De er helt ute å kjøre og nærmer seg nå ett helt år uten å ha klart det.

                                      Men nå er det heldigvis cup'n igjen. Der er vi ihvertfall i flyten med en fin rekke seire!

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2809

                                        Opprinnelig skrevet av Gjedda
                                        Begynner å bli lenge siden vi var i flytsonen. Der man kan vinne kamper også på dårlige dager. Det er tungt når vi selv på gode dager sitter igjen med nada poeng. Minst 2 seire på rad i serien etterlyses snarest. 10 måneder er gått siden sist vi greide det. Det er fryktelig lang tid. Av dagens elitserieklubber er det, merkelig nok, bare Odd som er verre enn oss på akkurat dette. De er helt ute å kjøre og nærmer seg nå ett helt år uten å ha klart det.

                                        Men nå er det heldigvis cup'n igjen. Der er vi ihvertfall i flyten med en fin rekke seire!
                                        Rekka vi går inn i nå – Ranheim (H), Stabæk (B), Sandefjord (H) og Tromsø (B) – bør gi visse muligheter for mist to trepoengere på trappen. Jeg forventer ikke 12 poeng, men MINST 8, helst 10, hadde vært akseptabelt. Deretter går vi inn i en tornado av kamper mot bare topplag. Om vi ikke kommer skliende ut av den kommende "flytsonen" med et betydelig poengoverskudd, kan det fort bli en VELDIG traurig sommer...

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Wenger er ledig.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎