LSK Sesongen 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
    Mathew har et såpass høyt nivå inne at han burde levere bedre i den rollen han har fått. Selv om han ikke blir brukt optimalt har han alt som skal til for å klare seg sentralt i en flat firer også. Skal han få vilja si og bli solgt til en større klubb, må han bevise at han er god selv om spillet ikke blir bygget opp rundt ham, mener nå jeg.

    Når det er sagt er jeg helt enig i at vi ville fått mer ut av ham hvis vi hadde hatt en bedre defensiv midtbanespiller som makkeren hans.
    Så du krever fortsatt mer av ham enn andre i førsteelleveren selv om du også innrømmer at han ikke brukes optimalt i rollen han har fått av treneren? Hva skal egentlig til for å peke på den som har ansvaret?

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      La meg utdype, hvor vil du at ligaens aller beste ballvinner og lagets beste pasningsspiller skal gjenvinne kula? Så raskt og høyt i banen som mulig med medspillere foran og nærmere seg, eller liggende i lavt press på cirkus 22 meter fra egen kasse med få, om noen, reelle offensive pasningsalternativ? Hva er det mest fremtredende når vi vinner kula langt nede på egen halvdel, den gode pasninga eller den hasardiøse som går rett tilbake til motstander?

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1323

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

        Så du krever fortsatt mer av ham enn andre i førsteelleveren selv om du også innrømmer at han ikke brukes optimalt i rollen han har fått av treneren? Hva skal egentlig til for å peke på den som har ansvaret?
        Ja, jeg gjør egentlig det. Det er da ikke noe rart å ha forskjellige forventninger til forskjellige spillere? Jeg ser Mathew som det neste store salget og forventer mer av ham enn andre spillere.

        Jeg ser også at han kanskje hadde levert bedre i en annen rolle eller hvis laget hadde spilt på en annen måte, men poenget mitt var å prøve å koble det fra Mathew sin prestasjon i rollen han har fått. Altså at han ikke har levert så bra som jeg trodde, også tatt i betraktning at han ikke blir brukt på best mulig måte.

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          Asbjørn Myhre roser LSK for sin åpnehet og refser vif og Brann for det motsatte.

          https://www.vg.no/sport/fotball/i/A2...-norsk-fotball
          Last edited by vermu; 14.05.2018, 21:57.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9362

            Kanskje Arne er mastermind og den fotballen vi leverer er den fotballen som er minst skadelidende for oss utifra spillerenes begrensninger?

            Overlever vi er det på tross av egen fotball og på grunn av andre klubbers elendighet.

            Vi er i rute til å få 27 poeng ved sesongslutt.

            Det er det samme Brann har nå.

            Ranheim har 23 og en kamp mindre spilt.

            Halleluja!

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9362

              Tenkte jeg skulle være litt morsom (egne ord) i Positivitetstråden, og si at snart har vi rekorden i å ikke holde nullen i antall bortekamper på rad - så da har vi i allefall noe gående for oss!

              Men litt research må til. Så da googla jeg 'holdt nullen på bortebane' for å kanskje finne en oversikt på slump.

              Som treff #7 lå en artikkel fra 2016 om Rosenborg som "holdt nullen for første gang på bortebane på en måned".

              Da omkom jeg.

              ​​​

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4376

                Som fryktet før sesongen så mangler dette laget kreativitet. Det er kun Rafn som evner å gjøre noe med ball i dette laget. Til dels også Mathew. Enten må vi få i gang Ødemarksbakken eller så må vi virkelig prøve å få inn en offensiv spiller i sommervinduet, som kan behandle kula. Udoji er savnet. Hadde likt å se Kind Mikalsen som back igjen med Rafn og Ødemarksbakken på hver sin kant. De har potensiale til å skape en del fremover samtidig som de jobber bra bakover også. Noe må i hvertfall skje for angrepsspillet vårt, og særlig kantene har vært stort sett ganske svakt.
                ..................

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Noe må i hvertfall skje for angrepsspillet vårt, og særlig kantene har vært stort sett ganske svakt.
                  Jeg mener vi må begynne å trene på kollektivt angrepsspill. Så må vi utnytte den kreativiteten vi har i laget i spesielt Matthew og Ødemarksbakken og bygge opp mye av angrepsspillet rundt disse. Dessverre er de bare en brikke i fotballen til Arne E og får heller ingen særbehandling i form av at vi søker de spesielt ofte i riktige posisjoner for å skape noe. Det er dessverre begrenset hva 1-2 kreative spillere skal kunne utrette uten at vi faktisk bygger opp det offensive spillet rundt de. Da må de være backer eller stoppere, da det er posisjonene som nok har flest touch og slår flest "avgjørende" pasninger for oss i dette systemet.



                  Kommentar

                  • Oldtimer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2011
                    • 316

                    Ser på SKY at Bale ønsker seg bort fra RM pga lite spilletid, burde gå greit hos oss !
                    hva med en kronerulling? He,he

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4273

                      Josef Baccay (17) har skrevet kontrakt med A-laget ut 2021. Dette er et massivt talent som jeg håper vi vet å ta vare på. Imponerte stort under EM for G-17.

                      Videointervju med Mesfin og Baccay her

                      Gratulerer, Josef!
                      Last edited by Kanarivogel89; 11.06.2018, 17:10.

                      Kommentar

                      • 14
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2005
                        • 91

                        Noen som vet når det er treninger om dagen? Klarer ikke finne noe på lsk.no...

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3316

                          Spillerne har fått en uke fri etter kampen mot Odd.

                          Kommentar

                          • Funchaloe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2011
                            • 511

                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Spillerne har fått en uke fri etter kampen mot Odd.
                            Helt på sin plass. Arne har ikke vært flink til å hvile dem.
                            Custodes
                            Contra o futebol moderno!

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4273

                              Gutta har brukt ferien godt. Tap 2-0 for 2. divisjonslaget Fredrikstad i dagens treningskamp

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3316

                                Fikk ikke sett kampen, og det var likegreit. Ut i fra resultatet så virker det jo virkelig som gutta har tatt den helt ut i ferieuka.

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  Alt annet enn beroligende denne kampen.

                                  Laget som startet:

                                  Maric

                                  Amundsen - Sandberg - Kippe - Haakenstad

                                  Rafn - Krogstad - Ødemark - Brenden

                                  Matin - Lehne

                                  Igonen, Anton, Bacay, Mikalsen spilte hele 2.omg.

                                  Jeg har ikke trua på Amundsen som høyreback, men klarte seg faktisk bra idag.
                                  Rafn fikk spille høyrekant (kryss i taket) - og var ganske god.
                                  Selv ikke i dag, med Rafn på midtbanen, og Haakenstad ut etter 40 min, fikk SKM spille venstreback. Baccay tok denne plassen. Forstå det den som kan.

                                  Lehne Olsen med nok en utrolig bom. Headet utenfor helt alene, fra fem meter.
                                  Last edited by vermu; 21.06.2018, 14:30.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9362

                                    Opprinnelig skrevet av vermu
                                    Selv ikke i dag, med Rafn på midtanen, og Haakenstad ut etter 40 min, fikk SKM spille venstreback. Bacay tok denne plassen. Forstå det den som kan.


                                    Kommentar

                                    • Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

                                      Opprinnelig skrevet av Funchaloe

                                      Helt på sin plass. Arne har ikke vært flink til å hvile dem.
                                      Så ikke akkurat ut som det var hvile de trenge etter den elendige kampen mot FFK i dag. Trodde ikke bunnivået kunne bli dårligere enn Hjemme mot Ranheim, men så feil kan man ta. Ja det var en treningskamp men da bør jo benkesliterne virkelig vise seg frem. Mentaliteten har vel blitt slik at de ikke bli tatt med uansett hva de presterer. Er i tilfelle ikke overrasket.
                                      Fugla Forever

                                      Kommentar

                                      • Funchaloe
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2011
                                        • 511

                                        Opprinnelig skrevet av Bibaboy

                                        Så ikke akkurat ut som det var hvile de trenge etter den elendige kampen mot FFK i dag. Trodde ikke bunnivået kunne bli dårligere enn Hjemme mot Ranheim, men så feil kan man ta. Ja det var en treningskamp men da bør jo benkesliterne virkelig vise seg frem. Mentaliteten har vel blitt slik at de ikke bli tatt med uansett hva de presterer. Er i tilfelle ikke overrasket.
                                        De hadde trippeløkter hele påsken mens vi andre var på fjellet med kvikk lunsj. Arne er verre enn Hitler på trening. Selvfølgelig trenger de hvile. Alle atleter trenger en god porsjon hvile.
                                        Custodes
                                        Contra o futebol moderno!

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1462

                                          Med Erling på vei ut (til Molde??? (sukk!!!)), Marius og Solberg på vent (o.s.v) og manglende resultat i serien..
                                          - Så trengs det - etter mitt skjønn.. at spillere, ledelse, og supportere nå står frem og skaper tro på det vi holder på med!! Det krever at noen tar ansvar, og sier at dette VIL vi, vi SKAL bli bedre, for SAMMEN skal vi kjempe og SAMMEN skal vi vinne! Det kan være "små" marginer som vipper tap til seier, og motsatt.. i dette LAGspillet..
                                          Jeg vet ikke hvem, når eller hvordan.. men jeg vet at i en motgangstemning er det at det kan bygges karakter og fundament.. og det kan også "surne" til en negativ spiral.
                                          - Men noen - og flere - må da reise seg og gå foran. VISE at her skal det bygges. Gi hverandre trua!
                                          - Det er ikke "såå lenge siden" at Origi sto fram og sa at "DETTE ville han være med på!" - HAN så at dette som ble bygget opp kunne bli til en tittel, og DET VILLE han være med på! Han hadde trua, og han fikk rett!
                                          Vi er de vi er - og nå er det ingen annen vei - enn nettopp å løfte - gi hverandre trua på at dette er mulig å gjøre til nye seire, - i serie, NM og for den saks skyld .. gjerne i utlandet..!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎