LSK Sesongen 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9359

    Måtte Sandberg smadre inn en ungdomsrevolusjon i skolten til Arne.

    Eim av nedrykk i lufta hvis ikke.

    ​​​​​

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av Totti21

      Om et halvt år støtter du meg nok i dette du også skal du se, men da er det dessverre for sent med tanke på 2018 sesongen, og vi har hentet inn flere spillere som er tilpasset den passive fotballen vi står for under Arne E som gjør det vanskeligere for han som skal overta for han.

      Jeg har dessverre ikke mye håp om at vi starter 2018 sesongen med noen andre enn Arne Erlandsen. Til det er den sportslige ledelsen for svak (i form av erfaring) og gubbekulturen i klubben for sterk.
      Synes jeg traff bra på spådommen om når folk ble lei Arne Erlandsen i det minste. Dette skrev jeg i dagene etter cupfinalen for rett i overkant av et halvt år siden i Arne Erlandsen tråden.

      Dessverre gjorde man ikke de riktige grepene den gang, men vi tok i det minste grep tidsnok til at sesongen kan se ganske bra ut allikevel. Det var mer enn jeg forventet av styret i klubben.
      Vi har heller ikke fått inn så mange nye fjes og Arne E spillere som jeg fryktet, og de spillerene vi har investert i er jo en Ødemarksbakken og Lehne Olsen, som er spillere som vil profittere på et trenerbytte, og som er en spennende spillertyper for en hvilken som helst trener som kommer inn.

      Jeg tror rett og slett at en riktig trener inn nå kan få ganske gode arbeidsforhold fra dag en kontra det jeg fryktet den gang, og man har jo i tillegg en mulighet til å gjøre noe i løpet av sommeren hvis stallen trenger endringer. Selv om jeg først og fremst håper man finner noen som mener man kan få mest mulig ut av de spillerne vi allerede har i klubben, og ikke minst har en plan for å utvikle ETS og Ødemarksbakken,

      Også er vi fremdeles med i cupen og skal spille e-cup.

      Hvis vi for en gang skyld klarer å gjøre en skikkelig ansettelsesprosess og den er bundet opp i en sportsplan i tillegg, så vil jeg for første gang på flere år se virkelig lyst på fremtiden til klubben.

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 863

        Om noen lurer på om det blir endringer:

        "Og om ikke tallkombinasjonene trolig ikke kommer til å være så forskjellige, medgir Sundgot at LSK kommer til å gjøre akkurat det samme som under Arne Erlandsens ledelse.

        – Det kommer til å bli endringer, slår Sundgot fast."


        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3922

          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
          Om noen lurer på om det blir endringer:

          "Og om ikke tallkombinasjonene trolig ikke kommer til å være så forskjellige, medgir Sundgot at LSK kommer til å gjøre akkurat det samme som under Arne Erlandsens ledelse.

          – Det kommer til å bli endringer, slår Sundgot fast."

          Ja, disse "journalistene"...
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 632

            Så litt av treninga i dag - fortsatt spill på små flater, men bare halvparten så mange spillere der av gangen...
            Tror det er bra - jeg har lenge syntes at 20 mann på en knøttliten bane ikke fremmer evnen til samspill, det blir bare tilfeldig, heseblesende løping i en eller annen retning. Men jeg er kanskje bare gammaldags?

            Noen som kan skrive et par-tre stikkord om hvilke endringer Sundgot tenker på?
            Hunter S. Thompson:

            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              Opprinnelig skrevet av Wanker
              Så litt av treninga i dag - fortsatt spill på små flater, men bare halvparten så mange spillere der av gangen...
              Tror det er bra - jeg har lenge syntes at 20 mann på en knøttliten bane ikke fremmer evnen til samspill, det blir bare tilfeldig, heseblesende løping i en eller annen retning. Men jeg er kanskje bare gammaldags?

              Noen som kan skrive et par-tre stikkord om hvilke endringer Sundgot tenker på?
              Og det er dette som har vært filosofien til Erlandsen. Tupp, tilfeldigheter og heseblesende løping framover. Det er sånn det har vært trent i halvannet år. Noe som fører til nærmest null spillerutvikling.

              Kommentar

              • Solvangen
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Aug 2011
                • 27

                Heisann!
                3 stk vestlending fugla fan som for tiden er på Romerike. Er det noen som vet om det er trening imorgen og evt klokkeslett?

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  Opprinnelig skrevet av Solvangen
                  Heisann!
                  3 stk vestlending fugla fan som for tiden er på Romerike. Er det noen som vet om det er trening imorgen og evt klokkeslett?
                  Jeg er ikke 100 prosent sikker, men tror det er trening i morra. Normalt sett starter treningene kl 10. Ser vel ingen grunn til at Sundgot forander på dette.

                  Kommentar

                  • maurakanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 633

                    Treninga imorra er 10:30-12:00
                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                    Kommentar

                    • Solvangen
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Aug 2011
                      • 27

                      Okay!

                      det er utenfor hallen regner jeg med?

                      Takk maurakanari......

                      Ps! Må gjerne flytte til forumpost trening, men jeg fant ikke denne derfor skriver jeg her.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Deilig å lese at man ønsker å flytte presset høyere i banen og involvere Matthew mer som er to ting jeg har mast om i lang tid nå. Får man i tillegg inn intensitet og spilleglede som man sjelden fikk se under Arne Erlandsen er man kanskje allerede et stykke på vei.

                        Kommentar

                        • FinnLizzy
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2006
                          • 109

                          Slik vi stiller i mot Godset i dag, og har stilt ofte under Erlandsen, spiller vi i praksis med doble backpar. Dette gjør oss veldig ofte baktunge, og omstillingene går for seint. Kantene våre mangler også kreativitet. Jeg mener spillermateriellet vårt passer bedre til en 4-3-3/4-2-3-1-formasjon. Vi må ha to venstrebein på venstrekanten, offensive backer, og Mathew, vår mest kreative spiller, må være oftere involvert høyere i banen. Jeg tror også Knudtzon kommer mer til sin rett i et slikt system.

                          Rafn - Sandberg(Amundsen) - Kippe - SKM

                          .............Charles - Krogstad

                          ....................Mathew
                          Knudtzon..................... Ødemarksbakken
                          ................Lehne Olsen
                          Gul fugl i Bærrgæn.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3162

                            Sundgot: Trener helt annerledes

                            På RBs "Studio Åråsen" etter kampen i går var det en god del interessant fra midlertidig hovedtrener Arild Sundgot. Jeg får ikke spilt dette nå på noen av mine tre plattformer (PC, iPad eller Android), men kanskje blir det justert på rb.no, eller andre kan få det til, selv om det sikkert krever abonnement og er på RB+.



                            Men her er noen hovedpunkter, fritt etter hukommelsen da jeg så det direkte i går kveld:

                            Treningene siste uka har vært helt annerledes enn tidligere (dvs under Arne Erlandsen). Det trenes mer på større flater, og trenes mer på å spille fotball. På direkte spørsmål sier Sundgot at det ikke blir mer løping på tredemølle på Sats.

                            Sundgot (og midlertidig assistenttrener Geir Kåsene) vil spille med høyere press, veksle mellom raske angrep/kontringer og å holde ballen litt mer i laget. LSK skal ikke bli et "ballbesittende" lag, og fortsatt spille mye i lengderetningen og kjapt i angrep, men bruke ballen mer, og bli mindre forutsigbare, med større variasjon i presshøyde og spillemåte ellers. (En annen måte å si dette på er at en skal velge bedre hvor ofte og når en går til fullt angrep/kontring når en vinner ballen.)

                            Det betyr så vidt jeg forstår at en i større grad også vil kunne velge å spille seg ut bakfra, som en dels kunne se i går. Men som Sundgot sier i programmet, "vi har trent på dette bare i fire-fem dager" (!), og det mangla mye på presisjonen fra enkelte, så her der det mye å trene på videre framover. (RB ga helt fortjent 3'ere til Mats, Marius og Aleks, som strevde særlig mye her.)

                            Om byttene sa Sundgot at Krogstad ble sliten, og at Charles Ezeh, som Sundgot har stor tru på, kom inn for å avlaste Mathew bedre, slik at han kom høyere opp i banen (gikk over til firkant på midten, sa Sundgot). Om spillervalg ellers sa Sundgot blant annet, på direkte spørsmål, at det var et veldig godt spørsmål om ikke Rafn på høyre back og Simen Kind Mikalsen på venstre back ville vært den beste kombinasjonen av backer. Generelt virka han veldig åpen for (etter hvert) å flytte på folk.

                            Etter Odd-kampen får spillerne seks dager fri, og det blir treningskamp mot internasjonal motstand før kampen mot LASK Linz. Mot hvem er ennå uvisst, men dette fikser Simon Mesfin, sier Sundgot.

                            Egen kommentar: Når vi skal spille oss mer ut bakfra, og holde ballen i laget noe mer, drømmer jeg ekstra sterkt om en backfirer med Rafn-Sandberg-Kippe/Sinyan-Kind Mikalsen. Mikalsen har fått mye tyn, men jeg synes faktisk han har spilt bra på venstrekant de siste kampene, også i går, selv om han nok er aller best som VB. Jeg ville heller satt ut Melgalvis, som får nøye seg med å være innhopper heretter, mener jeg.

                            gilbert


                            Kommentar

                            • Gjedda
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Apr 2015
                              • 147

                              Vi scorer for lite mål. En målrate på 1 per kamp er forferdelig svakt. Vi er det eneste laget i serien som har hatt over 100 avslutninger som ikke treffer målet. Det er faktisk flere avslutninger enn Sandefjord har hatt totalt i årets serie.

                              Fotballstatistikere har påpekt at en av de aller viktigste enkeltfaktorer for suksess i fotball er kvaliteten på avslutningene. En gjennomgang av statistikkmaterialet i Fifas offisielle statistikk rapport fra fotball VM i Brasil viste at dette var den enkeltfaktor, av over 50 faktorer, som hadde størst betydning som en forklarende suksessfaktor i dette mesterskapet. Faktisk den eneste faktoren, gitt et akseptabelt signifikansnivå, som kunne sies å være en ikke tilfeldig forklaringsgrunn til suksessen.

                              Derfor er det selvsagt veldig forstemmende å vite at LSK er det eneste laget i elitserien som ikke greier å score på minst 10 % av sine avslutninger. Ifølge tall fra Nifs har LSK hatt 168 avslutninger (4. flest i serien) og av disse har 67 truffet mål og resultert i 16 mål. Vi har ikke spisstypene som effektivt kan utnytte de typer sjanser vi kommer til. Heller ikke Thomas har lykkes godt nok med det hittil, men han virker ihvertfall å være på gang

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                Opprinnelig skrevet av Gjedda
                                Vi scorer for lite mål. En målrate på 1 per kamp er forferdelig svakt. Vi er det eneste laget i serien som har hatt over 100 avslutninger som ikke treffer målet. Det er faktisk flere avslutninger enn Sandefjord har hatt totalt i årets serie.

                                Fotballstatistikere har påpekt at en av de aller viktigste enkeltfaktorer for suksess i fotball er kvaliteten på avslutningene. En gjennomgang av statistikkmaterialet i Fifas offisielle statistikk rapport fra fotball VM i Brasil viste at dette var den enkeltfaktor, av over 50 faktorer, som hadde størst betydning som en forklarende suksessfaktor i dette mesterskapet. Faktisk den eneste faktoren, gitt et akseptabelt signifikansnivå, som kunne sies å være en ikke tilfeldig forklaringsgrunn til suksessen.

                                Derfor er det selvsagt veldig forstemmende å vite at LSK er det eneste laget i elitserien som ikke greier å score på minst 10 % av sine avslutninger. Ifølge tall fra Nifs har LSK hatt 168 avslutninger (4. flest i serien) og av disse har 67 truffet mål og resultert i 16 mål. Vi har ikke spisstypene som effektivt kan utnytte de typer sjanser vi kommer til. Heller ikke Thomas har lykkes godt nok med det hittil, men han virker ihvertfall å være på gang
                                Dette innlegget er så riktig. Jeg har sagt dette helt fra starten. Vi har for dårlige spisser. I tillegg til at de ikke er gode i avslutningsfasen, har de (bortsett ifra Knudtzon) utrolig lite å bidra med spillemessig.

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  Nå skal det også sies at Matthew nok er en god bidragsyter til denne statistikken.

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4376

                                    Laget vårt er fryktelig forutsigbart. Vi har ingen kreativitet fremover i banen. Ingen som har evnen til å dra av en mann og skape ubalanse hos motstander. Dette bidrar også til at vi scorer altfor lite mål. For meg er det uforståelig at vi ikke dyrker den lille kreative kraften vi har, det vil si hvertfall Ødemarksbakken og også Rafn. Disse to må spille og Rafn må frem i banen. For meg er Lehne Olsen den eneste spissen som har levert, i antall mål om ikke annet. Gary Martin har vært en stor skuffelse og kan fint benkes nå. Kjør Ødemarksbakken som makker til Lehne, eller i en hengende rolle. Kind Mikalsen på back og dytt Rafn frem. Knudtzon setter jeg opp rett og slett i mangel på alternativer. Brenden blir for tynn suppe.

                                    Keeper

                                    Haakenstad - ETS/Amundsen - Kippe - SKM

                                    Knudtzon - Krogstad - Mathew - Rafn

                                    Ødemarksbakken - Lehne Olsen
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av Gjedda

                                      Derfor er det selvsagt veldig forstemmende å vite at LSK er det eneste laget i elitserien som ikke greier å score på minst 10 % av sine avslutninger. Ifølge tall fra Nifs har LSK hatt 168 avslutninger (4. flest i serien) og av disse har 67 truffet mål og resultert i 16 mål. Vi har ikke spisstypene som effektivt kan utnytte de typer sjanser vi kommer til. Heller ikke Thomas har lykkes godt nok med det hittil, men han virker ihvertfall å være på gang
                                      Dette blir for enkelt.
                                      Som nevnt tidligere handler det ikke bare om antall skudd og sjanser, men også kvaliteten på de. Sjanser etter innlegg fra siden er det statistisk sett betydelig mindre sannsynlighet for å score på enn de som kommer igjennom midten. Selv om et innlegg ender med en avslutning på mål er det en veldig stor sjanse for at den kommer under press fra en motstander og at det finnes flere spillere mellom spilleren som avslutter og målet.

                                      Man har analysert mer en 30000 kamper og funnet ut av at innleggsfotball er en av de minst effektive angrepsformene, selv om det ofte skaper flere skudd og "sjanser" enn å spille igjennom midten. Man viste faktisk at det er større sjanse for å score ved å skyte blindt mot mål hver gang man nærmer seg 20 meter enn å legge inn fra utsiden av backen sin.

                                      Når vi da vet at Arne Erlandsen baserte det meste av angrepsspillet sitt på denne type fotball, så er det ikke så vanskelig å forutse eller forstår at vi sliter med uttelling ift antall skudd på mål. Spesielt når verken spissene eller kantspillerne har dette som noen styrke i sitt spill. Noe du vel også skriver.

                                      så hadde vi naturligvis scoret flere mål med Cristiano Ronaldo i enden av alle innleggene istedenfor Gary Martin, men ift nivået vi er på har vi mer enn gode nok avsluttere, men vi må skape riktige sjanser for de. Vi har også en potensiell 10+ målscorer på midtbanen i tillegg som må utnyttes bedre.

                                      Men erfaringen fra LASK kampen tilsier at vi vil angripe er igjennom midten fremover, og min spådom er at vi da vil skape færre skudd og sjanser, men øke effektivitet mye fremover. Rett og slett fordi de avslutningene vi får vil være av større kvalitet. Så får vi se om det vil gjøre forholdet mellom antall mål i mot og for blir litt sunnere også. Det tror jeg.

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 959

                                        Mener dette er den beste 11’ern vi kan stille med nå;

                                        Haakenstad - Amundsen (Sandberg) - Kippe - Rafn

                                        Charles - Krogstad

                                        Erling-Mathew-Gary(Simen/Ødemark)
                                        (Brenden)

                                        ​​​​​​​Lehne

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          4-4-2

                                          Igonen

                                          Haakenstad - Amundsen - Kippe - Mikalsen

                                          Rafn - Charles - Matthew - Ødemarksbakken

                                          Lehne - Knudtzon


                                          Eventuelt:


                                          4-2-3-1

                                          Igonen

                                          Haakenstad - Amundsen - Kippe - Mikalsen

                                          Charles - Krogstad

                                          Rafn - Matthew - Ødemarksbakken

                                          Lehne

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎