LSK Sesongen 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

    Ikke så god ?? Kun han og Smarason som har scoret siden mai i eliteserien

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4375

      Liten vits å anke her. Ifølge VG vil det ikke en anke gi midlertidig opphevelse av straffen. Den eneste måten han kan få spilt til helga er hvis vi vinner frem med anke og at den blir behandlet før helgen. Men det skjer jo aldri i verden.
      ..................

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Liten vits å anke her. Ifølge VG vil det ikke en anke gi midlertidig opphevelse av straffen. Den eneste måten han kan få spilt til helga er hvis vi vinner frem med anke og at den blir behandlet før helgen. Men det skjer jo aldri i verden.
        Nå har de endt med å anke, noe jeg er helt enig i at de bør gjøre. Hvis det er sånn at man har ankemulighet, men det ikke legges opp til at behandlingen av anken er ferdig før kampen kommer er det jo helt håpløst. Men ja, dessverre er det nok ikke utenkelig at det blir tilfelle.

        Lillestrøm Sportsklubb har anket Disiplinærutvalgets beslutning om å ilegge Thomas Lehne Olsen én kamps karantene for upassende uttalelser til media.


        Syns anken fremstår god, så får vi se på behandlingen.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4207

          Opprinnelig skrevet av _Jonern
          Liten vits å anke her. Ifølge VG vil det ikke en anke gi midlertidig opphevelse av straffen. Den eneste måten han kan få spilt til helga er hvis vi vinner frem med anke og at den blir behandlet før helgen. Men det skjer jo aldri i verden.
          Siste setning i NFFs artikkel lyder:

          "Beslutningen kan ankes til ankeutvalget og er således ennå ikke rettskraftig."

          Dette kan vel bare tolkes som at han er spilleberettiget fram til anken er behandlet? Tror VG sitter på feil info her. Har jo vært gjort flere ganger tidligere at en motstander har anket suspensjon på en av sine spillere slik at de kunne spille mot oss, senest i fjor mener jeg å huske.

          Og ja, solid anke. Hvis NFF velger å opprettholde straffen her, beviser de bare nok en gang hvor hyklerske de er. Men det stemmer jo egentlig godt
          Last edited by Kanarivogel89; 12.09.2018, 12:22.

          Kommentar

          • Kvalen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 327

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Siste setning i NFFs artikkel lyder:

            "Beslutningen kan ankes til ankeutvalget og er således ennå ikke rettskraftig."

            Dette kan vel bare tolkes som at han er spilleberettiget fram til anken er behandlet? Tror VG sitter på feil info her. Har jo vært gjort flere ganger tidligere at en motstander har anket suspensjon på en av sine spillere slik at de kunne spille mot oss, senest i fjor mener jeg å huske.

            Og ja, solid anke. Hvis NFF velger å opprettholde straffen her, beviser de bare nok en gang hvor hyklerske de er. Men det stemmer jo egentlig godt
            Så fremt anken ikke er behandlet før kampen spilles på søndag, er det jo helt åpenbart at TLO kan spille kampen. Først når noe er rettskraftig at evnt. straff inntreffer. VG tar feil.
            "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
            - Ivar Hoff

            Kommentar

            • Kvalen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 327

              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Liten vits å anke her. Ifølge VG vil det ikke en anke gi midlertidig opphevelse av straffen. Den eneste måten han kan få spilt til helga er hvis vi vinner frem med anke og at den blir behandlet før helgen. Men det skjer jo aldri i verden.
              Jeg ser ikke i artikkelen at VG sier det ikke vil midlertidig oppheve straffen. De sier at saken trolig vil bli vurdert på nytt før helgens oppgjør.
              "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
              - Ivar Hoff

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4207

                Denne gjøken da:

                TV 2s fotballekspert Jesper Mathisen forstår at det ankes, men mener samtidig at NFF ikke har noe valg.

                – Er Lehne Olsens uttalelse verre en Daouda Bambas, Jesper Mathisen?

                – Ja, jeg synes det er verre. Absolutt. For det første er det to forskjellige språk (egen kommentar: Vi får lære noen kinesiske banneord da. Kanskje kan Mathew lære bort noen frekkiser på igbo?). Det Bamba sier virker også å være på generelt grunnlag om dommerstanden. «Jævla dommerfaen» er rett til dommeren (egen kommentar: Jepp, "jævla NFF-faen" hadde garantert resultert i ingen karantene. Fin logikk det, Jesper). Når det er sagt synes jeg også at det Bamba sa var over streken, sier TV 2s fotballekspert.

                – Hva synes du om at Lillestrøm anker saken?

                – Basert på at Bamba gikk fri så forstår jeg anken, men jeg forstår ikke hvordan Bamba slapp unna. (Dette er kjernen i saken, og ikke vårt problem. NFF har skutt seg selv i foten)

                – Uansett må man huske at her sitter det familier og ser på. Hvis påtalenemnda og NFF godkjenner en slik språkbruk kan man i praksis godta alt. Derfor må de i mine øyne foreta seg noe, sier han og følger opp:

                – Hvis vi ikke skal ha mer respekt for dommerne så er vi på ville veier. Dette hadde jeg også ment selv om Lillestrøm ikke hadde møtt Start i neste kamp, sier fotballeksperten fra Kristiansand. (Ingen mener at TLOs uttalelser er greie, men NFF har skutt seg selv i foten med Bamba-dommen og egne uttalelser om at praksis skal være ensartet i en og samme sesong ref. anken).


                Orker ikke mer hvis anken blir avvist. Æsj, møkk

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5089

                  NFF bekrefter til Eurosport at anken ikke har «oppsettende virkning» og TLO uansett ikke per nå er spilleberettiget til Start-matchen. De sier også at anken uansett blir behandlet før søndag.

                  Hadde vært et interresant scenario om de ikke behandlet anken før matchen, TLO står over, og så blir frikjent.

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4375

                    Veldig spent på utfallet her. Disse to sakene er jo så like som det omtrent er mulig å få det. At det er på to forskjellige språk spiller liten rolle (seriøst, Jesper?). Blir anken avvist så er det forskjellsbehandling, enkelt og greit.
                    ..................

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4207

                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                      NFF bekrefter til Eurosport at anken ikke har «oppsettende virkning» og TLO uansett ikke per nå er spilleberettiget til Start-matchen. De sier også at anken uansett blir behandlet før søndag.

                      Hadde vært et interresant scenario om de ikke behandlet anken før matchen, TLO står over, og så blir frikjent.
                      Interessant. Dette er vel ny praksis? Har hendt flere ganger i tidligere år at lag har anket for å få med spiller til neste kamp. Strider vel også med det de sa i gårsdagens pressemelding? NFF herjer fritt

                      Kommentar

                      • Kvalen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 327

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        NFF bekrefter til Eurosport at anken ikke har «oppsettende virkning» og TLO uansett ikke per nå er spilleberettiget til Start-matchen. De sier også at anken uansett blir behandlet før søndag.

                        Hadde vært et interresant scenario om de ikke behandlet anken før matchen, TLO står over, og så blir frikjent.
                        Dette er jo hårreisende. Man er jo uskyldig frem til man er dømt. Og dommen er ikke rettskraftig enda (det sier jo NFF selv).
                        "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                        - Ivar Hoff

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Kardinalfeil av TLO at han ikke tok denne tiraden på engelsk. Da hadde han til og med hatt to f-words i mente på Bamba, til fri bruk ved en senere anledning.

                          Kommentar

                          • Marit
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2010
                            • 885

                            Som om jeg ikke allerede syntes Jesper Mathiesen var tidenes løk. Sukk. Noen må ta en runde med han og forklare hva et prinsipp er.
                            Andas in och andas ut
                            Orkar jag så orkar du

                            Kommentar

                            • OptimistFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 462

                              Å omtale Jesper Mathisen som fotballeksperten fra Kristiansand er rimelig drøyt. Fotballidiot er mer passende, bortsett fra at det er en hedersbetegnelse.

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 857

                                Ankeutvalget opprettholder beslutningen om en kamps utestengelse

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4207

                                  Uten begrunnelse fra NFF eller noen ting. En parodi. Men intet annet å forvente fra den kanten.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3309

                                    Beskjed til Sves på Twitter: "For å få en rask avklaring før serierunden var det viktig å få meddelt avgjørelsen så fort som mulig. Dette for at LSK tidligst mulig skulle få beskjed om Lehne Olsen er tilgjengelig eller ikke. Hele begrunnelsen vil bli sendt til LSK og lagt ut skriftlig."

                                    Kommentar

                                    • Klimtkongen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2014
                                      • 419

                                      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                                      Å omtale Jesper Mathisen som fotballeksperten fra Kristiansand er rimelig drøyt. Fotballidiot er mer passende, bortsett fra at det er en hedersbetegnelse.
                                      Hvis man tar bort ordet fotball så begynner det å gi en perfekt beskrivelse.

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3309

                                        Det som overrasker meg i en så viktig kamp som i kveld er hvor lite offervilje, glød og glede spillerne viste. Det må være lov å kreve litt snev av innsats? Det er nærmest sjokkerende hvor lett motstanderne våre får score på oss. Bare å slå ballen i bakrom og vips så sitter den i nota. Så det hjemme mot Haugesund og så det i kveld på 1-0 målet. Men vi lærer aldri, og det kommer til å skje igjen. Ser vi på de spillerne vi har til rådighet i kveld, der to stk ikke vil være her, spillere som kronisk underpresterer (ref. Melgalvis), en kaptein som ikke fortjener kapteinsbindet, to backer uten noen form for kreativitet og en lånespiller på topp så må man spørre seg om det mentale egentlig er på plass der det bør være.

                                        Amundsen har jeg personlig fått nok av. Jeg takler ikke fyren lenger. Det toppet seg i kveld. Utrolig hva han greier på de 21. minuttene han fikk. Den lille tiraden han hadde på LSK live for ett par uker siden (som var ymtet på supportere som var i tvil om hvorvidt Amundsen ofret nok i LSK-trøya) var han heller ikke særlig heldig med. Når du har kronisk underprestert i hele år og er så høy på deg sjøl at du tror du er god nok for utlandet når du knapt holder OBOS-kvalitet blir for drøyt for meg. Da har du mistet gangsynet.

                                        Selv om vi er en mann mindre i hele kveld så bør vi kunne forvente at vi likevel presterer noe mot et lag som like ræva som oss. Det hele virker bare så planløst og energiløst.

                                        Jeg har vanskelig for å se hvordan dette ikke skal ende med OBOS. Tromsø kan vi slå på en meget god dag, men de gode dagene har vi bare sett fire ganger i år. Stabæk hjemme kommer vi aldri til å slå. Henning Berg er for seig til det. Lukter uavgjort/0-1 tap lang vei. Bryne i cupen kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Èn seier siden før 16.mai. Smak på den. Blir OBOS av slikt, dessverre.

                                        Kommentar

                                        • Klimtkongen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2014
                                          • 419

                                          Vi taper den mentale kampen.

                                          Rekdal har 12 poeng på 10 kamper, 1,2 i snitt. Veldig mye bedre enn 8 poeng på første 12 kamper 0,67.

                                          Berg har 9 på 8 i Stabæk. 1,12 poeng i snitt. 0,78 før han kom inn.

                                          Lennartson har tatt 5 poeng på 6 kamper. 0,83 i snitt. Som er dårligere enn snittet før han kom, som var 1 poeng i snitt.

                                          De 2 laga har heva seg. Vi har slått Sandefjord. Få kamper så klart, men vi har ikke heva oss med ny trener. Og det tror jeg blir forskjellen. Nå er det 2 cupfinaler. Vinner vi ikke dem så er det bare å melde seg inn i OBOS. Vi har alt å tape, de har alt å vinne. Og det preger oss. Slår vi ikke Tromsø og Stabæk tror jeg det er kjørt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎