LSK Sesongen 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3136

    Opprinnelig skrevet av _Jonern

    I følge RB så blir det Sandberg og Amundsen. Haakenstad inn for SKM, Rafn over på venstre. Og Erling inn for Brenden.
    Høres ikke veldig betryggende ut, spør du meg. Har ikke gruet meg mer til en kamp på flere år.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9359

      Opprinnelig skrevet av _Jonern

      I følge RB så blir det Sandberg og Amundsen. Haakenstad inn for SKM, Rafn over på venstre. Og Erling inn for Brenden.
      Sexy.

      Kommentar

      • Gjedda
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2015
        • 147


        Hva er det mest prekære å gjøre noe med. Målforskjellen gir en viss indikasjon.

        7 lag har sluppet inn flere mål enn oss i årets serie. Ligasnittet er hittil i overkant av 39 baklengs, mens vi har sluppet inn 41.

        Når det gjelder scoringer har ingen lag scoret færre mål enn oss. Mens ligasnittet er 39 har vi scoret 29.

        Du blir sjelden et bunnlag ved å slippe til omtrent 5 % flere mål enn ligasnittet og ha 7 lag bak seg på baklengslista, men du blir nesten alltid et bunnlag ved å score omtrent 26 % færre mål enn ligasnittet og ikke ha noen bak seg på scoringslista.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2278

          ^^ Dessuten har vi for mange uavgjorte. Har ikke oversikt hvor mange av disse kunne endt med seier eller tap, men det er åpenbart at 102 == 030. Hadde våre 10U blitt delt likt mellom seier og tap hadde vi hatt 5p mer og vært på trygg grunn.
          Sitter med en følelse av at vi har vært feige når vi har tatt ledelsen men vi har vel også hentet oss inn etter å ha kommet under.

          Vi kan nærme oss Godsets målforskjell hvis vi skulle finne på å vinne med "kalassiffre", feks 3-0, ettersom det vil telle dobbelt i forhold til dem. Hvis vi også omsetter de 3-4 100% vi vanligvis bommer på idag er vi nesten ajour.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1206

            13 poeng på 14 kamper under Arne og 28 poeng på 28 kamper nå. Nada, null og niks forbedringer etter trenerbyttet og DAP/Smarasson inn. Det mest bekymringsverdige er at det virker som om spillere og fans tror at disse to spillerene kan redde oss fra nedrykk. Spillere som slett ikke hadde imponert i sine to representative land på en god stund for så på dagen å ta lederroller fremfor Mathew, Kippe og TLO. Smarasson og DAP er absolutt brukbare spillere men de harde fakta viser at vi hadde klart oss like bra uten. Mefsin og Lennartson burde heller ha gått all in på å finne en keeper av toppformat.
            Last edited by maxpayne; 06.11.2018, 12:38.

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              Ang. keepere så blir jeg overrasket dersom Maric blir en topp-keeper for oss dersom vi klarer å holde oss i EL. Foreløpig synes jeg han er for lite besluttsom på dødballer, litt for høy "kløne" faktor (tabber, sparke ballen utover sidelinja osv), og ikke de beste igangsettelser.
              Rykker vi ned forsvinner han garantert, da han bare er på utlån til oss.

              Håper det er fokus på avslutningsteknikk for TLO på treninga denne uken... Spesielt på hodet.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9359

                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                13 poeng på 14 kamper under Arne og 28 poeng på 28 kamper nå. Nada, null og niks forbedringer etter trenerbyttet og DAP/Smarasson inn.
                Trenerbyttet kom ikke basert på sportslig opptreden.

                Enig i keepervurderinga di.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  13 poeng på 14 kamper under Arne og 28 poeng på 28 kamper nå. Nada, null og niks forbedringer etter trenerbyttet og DAP/Smarasson inn. Det mest bekymringsverdige er at det virker som om spillere og fans tror at disse to spillerene kan redde oss fra nedrykk. Spillere som slett ikke hadde imponert i sine to representative land på en god stund for så på dagen å ta lederroller fremfor Mathew, Kippe og TLO. Smarasson og DAP er absolutt brukbare spillere men de harde fakta viser at vi hadde klart oss like bra uten. Mefsin og Lennartson burde heller ha gått all in på å finne en keeper av toppformat.
                  Jo det er forbedringer spillemessig. Men jeg synes vi var betydelig bedre rett etter at Smarason og DAP kom inn, enn vi har vært de siste 3 kampene. Er nok tydelig at tabellsituasjonen og alvoret preger oss. Vi blir altfor ofte for lave og passive i presset. For noen måneder siden var vi flinkere til å varierere presshøyden. Poenget mitt er at når vi får til dette så er vi et ganske så bra lag faktisk. Og vi er i stand til å styre spillet i langt større grad enn tidligere. Her er Pedersen viktig selvsagt, og Mathew stort sett. Når det flyter så er vi flinke til å finne Smarason i mellomrommet. Mye flotte kombinasjoner mellom Smarason, ving og back. Som igjen skaper målsjanser.

                  Jeg forstår ikke hva du mener med å "ta lederroller". For min del skulle jeg ønske at samtlige 11 på banen tok lederrollen. Hva er negativt med at de to er typiske ledertyper? Det var jo akkurat det vi trengte! Hvordan synes du Mathew har ledet dette laget tidligere i sesongen? Kippe er leder og kaptein likevel han. Å ha flere som går foran og tar tak er positivt å, og ikke negativt.

                  Og som han over meg her påpeker så ble ikke Arne sparket pga resultater. Det burde alle ha fått med seg nå. Det er uansett ikke helt riktig å sammenligne en trener som har hatt to år og to vintere med oppkjøring til å sette sitt preg på laget kontra en trener som kom inn midt i en sesong.

                  Det eneste jeg er enig i er at keeperplassen har vært altfor svak. Der har vi bomma grovt, og jeg er sikker på at man kunne funnet en rutinert bosmankeeper i sommervinduet som man kunne brukt lønna til Erling på og sendt han vestover allerede da.
                  ..................

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3306

                    Det å ta over et lag midt i sesongen og gjøre de nødvendige grepene er en egenskap noen trenere har. Rekdal har vist det i Start, og Arne og Tom Nordli har bevist at de kan ta de riktige grepene. Dersom vi overlever tror jeg Lennartson kan gjøre en god jobb neste sesong, men jeg vet ikke om har var rett mann i sommer. Han fremstår som litt mer lagbygger og ikke den kyniske taktikeren vi kanskje burde funnet. At han prioriterer å se PL fremfor å studere våre motstandere gjør meg usikker.

                    At vi hadde et keeperproblem i starten av sesongen er utvilsomt. Her tror jeg ansettelse av keepertrener var helt feil. Hadde vi ansatt Thomas Gill fra begynnelsen, så tror jeg det hadde sett bedre ut. Maric har ikke vært suveren i høst, men helt normal. Det er helt andre lagdeler som har sviktet. Han er fortsatt ung, så jeg er ikke helt klar til å avskrive han ennå.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9359

                      Håper på Kippe - Sandberg i siste kamp!

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern

                        Jo det er forbedringer spillemessig. Men jeg synes vi var betydelig bedre rett etter at Smarason og DAP kom inn, enn vi har vært de siste 3 kampene. Er nok tydelig at tabellsituasjonen og alvoret preger oss. Vi blir altfor ofte for lave og passive i presset. For noen måneder siden var vi flinkere til å varierere presshøyden. Poenget mitt er at når vi får til dette så er vi et ganske så bra lag faktisk. Og vi er i stand til å styre spillet i langt større grad enn tidligere. Her er Pedersen viktig selvsagt, og Mathew stort sett. Når det flyter så er vi flinke til å finne Smarason i mellomrommet. Mye flotte kombinasjoner mellom Smarason, ving og back. Som igjen skaper målsjanser.
                        .
                        Helt enig. Det er helt tydelig at alvoret og situasjonen har endret mye de siste ukene. Det lave og passive presset i store deler av B/G kampen kjennetegner ikke det vi så fra Lennartssson de første ukene, og forhåpentligvis ikke det vi vil se i fremtiden heller. Det kommer nok som en kombinasjon av frykten for å tape og et forsøk på en mer kynisk tilnærming på kampene.

                        Så kan jeg støtte MortenA i at man isolert sett kanskje kunne funnet en bedre redningsmann for disse månedene her enn Lennartsson, men nå hentet vi heldigvis ikke en trener for en jobb på noen få uker, men forhåpentligvis en mann som vil fungere over litt lengre tid. Jeg hadde virkelig ikke orket enda en redningsmann som hadde krevd langtidskontrakt hvis han hadde lyktes med å skvise alt ut av stallen i noen få uker for å overleve, men som ikke er bærekraftig over tid.


                        Kommentar

                        • Roll75
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 834

                          Man vinner ikke fotballkamper, og da går det som regel ned. I fotball er den neste kampen den viktigste. Man kan ikke slå seg til ro med at vi skal bli gode til neste år. Jeg kan ikke se store bedringen i dette laget, hverken når det gjelder poeng eller spill. Blir det nedrykk er det en skandale! Spørs om alle er like positivt innstilt til Lennartsson da.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3306

                            Spørsmålet er vel også om Jørgen blir med neste år dersom vi rykker ned. Er ikke helt trygg på det. Karrieremessig kan han skylde et nedrykk på kaos i klubben før han kom, men dersom det ikke skulle bli direkte opprykk igjen så har karrieren hans fått en stygg skrape, og det tror jeg han ikke vil gamble med. Umulig å si hva slags klausuler som kan være i kontrakten hans også. Det vil vi evt. få vite om en måneds tid.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2852

                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Spørsmålet er vel også om Jørgen blir med neste år dersom vi rykker ned. Er ikke helt trygg på det. Karrieremessig kan han skylde et nedrykk på kaos i klubben før han kom, men dersom det ikke skulle bli direkte opprykk igjen så har karrieren hans fått en stygg skrape, og det tror jeg han ikke vil gamble med. Umulig å si hva slags klausuler som kan være i kontrakten hans også. Det vil vi evt. få vite om en måneds tid.
                              Å være kaptein på skuta som går ned ett nivå etter 4x år i toppen er vel heller ikke noe gullpunkt på CV-en...

                              Kommentar

                              • Henke25
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jun 2018
                                • 79

                                Er det noen som vet poengscoren i serien til Erlandsen vs. Lennartsson i 2018 fram til nå?

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1206

                                  Opprinnelig skrevet av Henke25
                                  Er det noen som vet poengscoren i serien til Erlandsen vs. Lennartsson i 2018 fram til nå?
                                  Arne 0,93 poeng på 14 kamper. - 7 mål
                                  Sundgodt 0,5 poeng på 2 kamper. - 2 mål
                                  Lennartsson 1.15 poeng på 13 kamper - 3 mål
                                  Last edited by maxpayne; 15.11.2018, 20:18.

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3306

                                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                    Å være kaptein på skuta som går ned ett nivå etter 4x år i toppen er vel heller ikke noe gullpunkt på CV-en...
                                    Selvfølgelig ikke, men det kan han argumentere imot i samtaler med potensielle fremtidige arbeidsgivere. Et år på nest høyeste nivå som kan resultere i at man ikke rykker opp igjen er derimot vanskeligere.

                                    Nå skal jeg ikke svartmale, og jeg synes Jørgen fremstår som en trivelig type, men etterhvert som man blir eldre så blir man litt mer kynisk.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9359

                                      Tar med denna over fra kamptråden.

                                      Opprinnelig skrevet av daf
                                      Nok en bedriten sesong er over og det eneste lyspunktet er dagens kamp. Evalueringen etter årets fadese bør være knallhard, og 10-15 av spillerne bør ut av a stallen. Styre og ledelse i klubben bør også utsettes for nødvendige utskiftninger for det som har blitt levert i år har vært tynn suppe.
                                      Jeg stoler ikke på at en eneste faen nede på Åråsen.

                                      Detta blir tut og kjør og same prosedure.

                                      Stallen er bygd opp av andre- og tredjedivisjonsstallfyll. Få det vekk Simon!

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        Årsberetningen 2018 kan lastes ned her. Vil du ha den på papir, så kan den hentes i resepsjonen på Åråsen.


                                        Årsberetningen for 2018 er klar. Viser blant annet et underskudd på 5,2 mill. 2,7 mill i inntektssvikt og 2,5 mill i for høye kostnader

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          Antall klubbens medlemmer er på absolutt brukbare 2798 medlemmer. Noe som tilsvarer en million-inntekt. Her ligger det kanskje en potensiell økning,da det neppe har vært særlig satsning på dette område.

                                          Alle sponsorer burde f.eks være personlige medlem.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎