Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3303

    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

    Det der bør du dokumentere med fakta. Spesielt siden du fjonger deg med signaturen "Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?" Hvis ikke, bør du holde slikt pisspreik for deg sjøl.
    Ok, da har jeg gå igjennom samtlige live-rapporter. Det er ingen fasit da de er overfladiske, men her er de situasjonene hvor TLO blir nevnt i situasjoner som kan defineres som defensive:

    Vif (h) 19 Snapper ballen
    Haugesund (h) 26 stjeler ballen
    S08 (b) 48 river ned motspiller
    Haugesund (b) vinner innkast ved motstanders cornerflagg
    vif (b) 78 vinner en corner etter god jobb.

    Ellers kan det nevnes at han har ett gult kort for munnbruk.

    Dette er som sagt ingen fasit, men det forsterker det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha sett stort sett alle kampene i år. Folk skal selvfølgelig få være uenig. Det er mye av grunnen for forum, at man kan diskutere. Mitt inntrykk er at TLO ikke gjør mye defensivt arbeid. Dersom noen har tilgang på data som bekrefter/motbeviser min påstand, eller kan vise til hva slags informasjon som er nødvendig og hvor den kan skaffes, skal jeg gjøre hva jeg kan for å underbygge min påstand.

    Hadde man hatt tilgang på løpelengder i løpet av kampene, så ville det vært en god indikator. Den type data har jeg ikke tilgang på.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      Ser ikke helt poenget med å måle han i antall returløp eller jobbing hjemover. Han er jo vår spydspiss foran Smarason. Kan godt være at instruksene hans fra trenerteamet sier at det ikke skal være nødvendig at han tar så stor del av den defensive jobben og at han heller skal ligge der fremme. Hva vet vi? Synes ikke han jobber dårlig heller. Luksusspiller vil jeg ikke kalle han. En slik beskrivelse passer bedre til en type som Bendtner. Synes Lehne stort sett gjør mye bra, bortsett fra at han brenner altfor mange sjanser. Han burde ha bikka 15 kasser allerede. Men han kommer i hvertfall til mange sjanser, så får vi håpe det løsner ordentlig snart. Asap, forsåvidt.
      ..................

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3303

        Er for så vidt enig i at Lehne gjør mye bra når han får ballen. Problemet mitt er at jeg mener han jobber altfor lite for å vinne ballen fra motstander. Det er bare å se på Smarason og hvordan han jobber i presset. Er det noen som tror at Arne noen gang sa at det er greit at spissen bare lunter rundt og venter på at resten av laget gjenvinner ballen?

        En spiss som kun jobber fremover måles på målene han scorer, og da kommer TLO til kort. GM som har blitt avskrevet av de fleste har to mål og to assist på vesentlig mindre tid. Erling jobber også knallhardt i presset. Forsvarsspillere og keepere blir halshugget når man får mål imot, mens spisser som misser på åpenbare sjanser tilgis. Det irriterer meg hinsides. Jeg sitter med en følelse av at andre spisser kunne gjort minst en like bra jobb som TLO, men siden han ble kjøpt fri så må han brukes. Hadde han ligget som at slakt etter hver kamp, så hadde jeg tilgitt bommene. Når det ikke skjer, så kommer kritikken. Mulig jeg er i overkant krass, men han får vesentlig mindre her inne enn hva andre spillere får.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Langballa
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2014
          • 321

          Nesten så TLO burde hvile neste kamp. Har lyst til å se GM en hel kamp men regner da med Fønix som sikkert vil vise at han ikke gir faen

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            TLO må coaches til å bruke kreftene sine mer fornuftig og få det mentale på plass. Da kan han også bidra defensivt og lagmessig i en 442. Her har vi en spiller som gjør det vanskelige enkelt og det enkle vanskelig. En som kan ta ned høye og i beste fall 50/50-pasninger i 16-meteren og få til en avslutning under sterkt press, men som snubler vekk de enkleste pasninger i oppbyggingsfasen. Det er stakkato og all over the place, TLO preges av overtenning.

            Samtidig er jeg overbeist om at han også vil vokse med en mer kontrollert stil der vi våger ha ballen mer.

            Kommentar

            • TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

              Skjerpings folkens. Uten TLO hadde nedrykket vært et faktum nå. TLO er ikke verdens beste spiller, ikke engang i nærheten av beste angriper på øverste nivå i Norge. Men alle målene hans har kanskje reddet LSK i år. De har ihvertfall gitt LSK en god sjanse til å berge plassen.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3134

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                TLO må coaches til å bruke kreftene sine mer fornuftig og få det mentale på plass. Da kan han også bidra defensivt og lagmessig i en 442. Her har vi en spiller som gjør det vanskelige enkelt og det enkle vanskelig. En som kan ta ned høye og i beste fall 50/50-pasninger i 16-meteren og få til en avslutning under sterkt press, men som snubler vekk de enkleste pasninger i oppbyggingsfasen. Det er stakkato og all over the place, TLO preges av overtenning.

                Samtidig er jeg overbeist om at han også vil vokse med en mer kontrollert stil der vi våger ha ballen mer.
                Se der ja, 100% enig i et innlegg fra GIF

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3313

                  Når du knapt gidder å jogge deg ut av offside på midtsirkelen når vi kan slå kontra to ganger i løpet av 2.omgangen er det noe fundamentalt galt med fotballforståelsen.

                  Kommentar

                  • kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2277

                    Rister på eller går rundt og henger med huet når han da ikke befinner seg i offside. Er foppall så kjedelig 'a?

                    Kommentar

                    • Dumbo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2004
                      • 462

                      Opprinnelig skrevet av kunden
                      Rister på eller går rundt og henger med huet når han da ikke befinner seg i offside. Er foppall så kjedelig 'a?
                      Det er kanskje litt kjedelig når han se lagkameratene sliter med å få ballen over midtbanen?

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3303

                        Opprinnelig skrevet av Dumbo

                        Det er kanskje litt kjedelig når han se lagkameratene sliter med å få ballen over midtbanen?
                        Er ingen unnskyldning for å være i offside. Det er latskap. Kanskje greit å spørre hva han gjør for å hjelpe et lag som sliter?
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3922

                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          Er ingen unnskyldning for å være i offside. Det er latskap. Kanskje greit å spørre hva han gjør for å hjelpe et lag som sliter?
                          Jeg vet ikke hva som foregår i hodet til TLO. Men jeg håper det ikke er latskap. Jeg heller mer til at det er en et uttrykk for dårlig fotballforståelse og at han er litt treg i å oppfatte situasjoner som kan oppstå.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3134

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                            Jeg vet ikke hva som foregår i hodet til TLO. Men jeg håper det ikke er latskap. Jeg heller mer til at det er en et uttrykk for dårlig fotballforståelse og at han er litt treg i å oppfatte situasjoner som kan oppstå.
                            Eller at timingen på fremspillene ikke sitter.

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              Du MÅ levere mot Glimt, hvi
                              s ikke er du en av få hovedgrunner til nedrykket. Ja 10 mål, men 15 mål for lite

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                Her har dere en mye
                                større synebukk en Amundsen. Nok å sjekke årslønnen. Du MÅ LEVERE NÅÅÅÅÅÅÅ

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4264

                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Her har dere en mye
                                  større synebukk en Amundsen. Nok å sjekke årslønnen. Du MÅ LEVERE NÅÅÅÅÅÅÅ
                                  Dummeste jeg har lest. En spiss i sin første sesong som har levert tosifra kontra en av de aller mest erfarne i klubben som har svikta totalt og vært direkte skyld i minst tosifra antall baklengs, sannsynligvis nærmere 20.

                                  Bare sjekk hvem som har scora for oss. Smara er nummer to med fem mål, hvorav to straffer, og Mathew nummer tre med fire mål. Nedrykket hadde vært et faktum for leeeeenge siden om det ikke var for TLO. Han er ute av form nå og det suger, men alt i alt har han levert en ålreit sesong. Bare se på hva bærebjelka Knudtzon har levert i år... Ett fattig mål. Det er patetisk

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3313

                                    Vondt å se på om dagen dessverre. Kudos for å komme til sjansene, men det vil seg bare ikke foran mål om dagen.

                                    Kommentar

                                    • fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1507

                                      Ingenting å si på viljen til TLO, en som legger ned mange metere i løpet av en kamp. Men timing på løp må bedres, også må han klare å få balle på mål. Alt for ofte avslutningene hans går utenfor.
                                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                      *Brasseberget*

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1204

                                        Han er dessverre en av hovedårsaken til at vi er der vi er på tabellen. Så mange brente sjanser er like avgjørende som en forsvarsfeil satt det litt på spissen

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9359

                                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                          Her har dere en mye
                                          større synebukk en Amundsen. Nok å sjekke årslønnen. Du MÅ LEVERE NÅÅÅÅÅÅÅ
                                          Enig.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎