Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3134

    Med den tynne suppa vi serverer bakfra kunne ingen spiss i verden briljert hos oss. Det mangler fullstendig en offensiv plan, og TLO blir løpende feilvendt mot 2-3 motspillere, mens Smara og andre bruker tre kvarter på å komme opp i støtte.

    Det er mange som kan (og bør) kritiseres for denne sesongen, men TLO er et stykke ned på den lista etter min mening.

    Kommentar

    • Kjøttkaka
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2012
      • 287

      Jeg syns oppriktig synd å TLO i går som stadig ble spilt opp i hodedueller mot Amankwah der han som regel var fullstendig sjanseløs. Den ene gangen på slutten da han faktisk vant en av disse duellene var det ingen av de andre spillerne som hadde giddet å gå på løp fordi de ikke trodde på det.

      Helt håpløst å se på.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3313

        Misbruk av en meget god ES-spiss, det er det det er. Langballer i går i duell med Amankwah så vi i hele første omgang. Spilleren slår ut med armene, og kroppspråket er ikke til å ta feil av.
        Sjeldent sett en trener få så lite ut av en spillerstall som Lennartsson.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3134

          Opprinnelig skrevet av LS89
          Sjeldent sett en trener få så lite ut av en spillerstall som Lennartsson.
          Sannere ord har sjelden vært sagt - og det leder til et umulig dilemma: Rykker vi ned er vi kvitt Lennartsson (jeg tar for gitt at vi har en nedrykksklausul). Om vi mot alle odds overlever med et nødskrik kan vi se frem til en ny sesong med Jørgen - og da spiller det lite rolle hvem vi henter, Lennartsson har en fabelaktig evne til å gjøre selv de beste spillerne gråere enn Berlinmuren.

          Uansett - neste sesong blir den første i hele mitt voksne liv jeg ikke kommer til å glede meg til.

          Kommentar

          • WenZ
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Oct 2008
            • 106

            Om noen skulle være i tvil.. Lehne er ekte fugl

            To dager etter julaften valgte en meget sentral brikke å vise sin lojalitet til LSK: Thomas Lehne Olsen (28) har skrevet under på en ny avtale som strekker seg ut 2022-sesongen.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              • Nov 2003
              • 6248

              Sånn. Sånn blir man legendarisk. Skyt oss opp og hold oss der, så er du en av de største, Thomas!
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                Nå må flere vise oss det samme, kom igjen

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7020

                  Overraskende. Her har noen trukket gullkortet.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 959

                    Akkurat dette jeg håpet på. Det viktigste for at vi skal klare å rykke opp direkte er at noen de beste spillerne blir med videre.

                    Nevnte det tidligere at vi må slutte å si at noen av spillerne er for gode til å bli med videre/spille i OBOS. Her har vi et eksempel at dette stemmer. Og her skal klubben ha kjempe kudos for å få til dette. Og ikke minst skal TLO ha skryt. Dette står det virkelig respekt av TLO.

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2104

                      Veldig posetiv overraskelse .
                      TLO virker som en kjernekar.
                      Han var jo meget god denne sesongen før skaden.
                      Borte mot Enga var han helt rå .
                      Tilbake etter skaden var han ikke god, men da var jo hele laget ræva og han fikk Ofte en helt håpløs jobb alene på Topp.
                      I form og med brukanes medspillere er han en god TL spiss , så i OBOS bør han da være en «klasse spiss»

                      For min del så var/er TLO den viktigste spilleren vi kan beholde ved siden av Krogstad , deretter Sheriffen .

                      Kommentar

                      • Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 632

                        HEL VED, er det noe som heter!
                        Jeg tror det kan passe her, uansett om noen har trukket kredittkortet for å oppjustere lønna eller ikke. Han kunne fått samme lønn i en Eliteserieklubb, men er allikevel villig til å vase rundt i OBOS ett år. Og forhåpentligvis kan han bruke året til å bygge litt selvtillit igjen, om vi bare får en spillestil som tillater det...
                        Hunter S. Thompson:

                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3303

                          Jeg håper inderlig at jeg tar feil, men denne kontraktsforlengelsen virker noe suspekt. TLO (så vidt jeg husker) hadde en kontrakt som varte ut 2021, så det var ikke noe hast med å forlenge med han. Dersom han har forlenget kontrakten med ett år under de samme betingelsene som den gamle kontrakten, så er jeg helt enig i hyllesten.

                          På den andre siden, dersom TLO skriver ny kontrakt for å unngå lønnskuttet som var stipulert i den gamle kontrakten, så kan jeg ikke med god samvittighet bifalle forlengelsen. Jeg håper dette ikke er tilfelle, men timing på forlengelsen virker noe suspekt.

                          Dersom det viser seg at kontraktsbetingelsene i den nye avtalen er lik den gamle, så ber jeg ydmykt om unnskyldning, og jeg håper virkelig jeg tar feil.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3134

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Jeg håper inderlig at jeg tar feil, men denne kontraktsforlengelsen virker noe suspekt. TLO (så vidt jeg husker) hadde en kontrakt som varte ut 2021, så det var ikke noe hast med å forlenge med han. Dersom han har forlenget kontrakten med ett år under de samme betingelsene som den gamle kontrakten, så er jeg helt enig i hyllesten.

                            På den andre siden, dersom TLO skriver ny kontrakt for å unngå lønnskuttet som var stipulert i den gamle kontrakten, så kan jeg ikke med god samvittighet bifalle forlengelsen. Jeg håper dette ikke er tilfelle, men timing på forlengelsen virker noe suspekt.

                            Dersom det viser seg at kontraktsbetingelsene i den nye avtalen er lik den gamle, så ber jeg ydmykt om unnskyldning, og jeg håper virkelig jeg tar feil.
                            Ser poenget ditt, men han er samtidig en meget viktig spiller for oss - og en lenger kontrakt vil etter all sannsynlighet bringe inn mer penger ved et evt salg - og TLO kan være forskjellen på å bli i OBOS eller å rykke opp.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1320

                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Ser poenget ditt, men han er samtidig en meget viktig spiller for oss - og en lenger kontrakt vil etter all sannsynlighet bringe inn mer penger ved et evt salg - og TLO kan være forskjellen på å bli i OBOS eller å rykke opp.
                              Dette er veldig god timing, synes jeg. Det signaliserer både til klubben, andre klubber og oss supportere at han bryr seg om klubben og vil ta ansvar for å rydde opp i det uføret han og resten av laget har skapt. Jeg er sikker på at TLO kunne presset gjennom et salg om han ville det. Han er en av få spillere vi har som har bevist over tid at han holder et bra ES-nivå.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7020

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Jeg håper inderlig at jeg tar feil, men denne kontraktsforlengelsen virker noe suspekt. TLO (så vidt jeg husker) hadde en kontrakt som varte ut 2021, så det var ikke noe hast med å forlenge med han. Dersom han har forlenget kontrakten med ett år under de samme betingelsene som den gamle kontrakten, så er jeg helt enig i hyllesten.

                                På den andre siden, dersom TLO skriver ny kontrakt for å unngå lønnskuttet som var stipulert i den gamle kontrakten, så kan jeg ikke med god samvittighet bifalle forlengelsen. Jeg håper dette ikke er tilfelle, men timing på forlengelsen virker noe suspekt.

                                Dersom det viser seg at kontraktsbetingelsene i den nye avtalen er lik den gamle, så ber jeg ydmykt om unnskyldning, og jeg håper virkelig jeg tar feil.

                                Ser ikke for meg at TLO går opp i lønn etter at vi har rykket ned, selv om han er ganske klart for god til å spille OBOS. I så fall skjønner jeg ikke den prioriteringen fra klubbens side i det hele tatt. Tror klubben har gjort dette like mye for å sende et signal til andre spillere som vurderer om de skal bli eller ikke, men han kan jo ikke gå opp i lønn nå.

                                Fint at TLO blir, men jeg frykter det verste fra administrasjonens side. Ser for meg at vi starter sesongen med 90 prosent av de som rykket ned, inkludert våre håpløse backer og flankespillere, og en altfor stor tropp. Vi må bli kvitt seks, sju spillere.
                                Last edited by trigz; 30.12.2019, 11:10.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3303

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                                  Ser poenget ditt, men han er samtidig en meget viktig spiller for oss - og en lenger kontrakt vil etter all sannsynlighet bringe inn mer penger ved et evt salg - og TLO kan være forskjellen på å bli i OBOS eller å rykke opp.
                                  Ett ekstra år på en kontrakt som varte to år fremover vil ikke bety så mye for en spiller som er 28 eller 29. I hvertfall ikke for de klubbene som vil være interessert i han. Dersom Bart eller Molde åpner lommeboka, så kunne det hatt en liten effekt, men neppe for de andre i ES.

                                  Vi har mange viktige spillere, og dersom alle ser at de kan forhandle seg ut av lønnsreduksjonen, så vil økonomien vår gå til helvete. Alternativet er at det blir bråk i garderoben eller andre spillere som krever å få gå. Men som sagt, jeg håper jeg tar feil her.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • banan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2018
                                    • 438

                                    Hvorfor bruker du flere innlegg på å antyde dårlige motiver hos en av våre beste spillere? Det synes jeg er veldig dårlig gjort. Du burde slette innleggene og konkludere med det du skrev i det første innlegget: "ber ydmykt om unnskyldning".

                                    ​​​​​

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Timinga er jo først og fremst bra for den sportslige ledelsen, og det er deres motiver som bør diskuteres. Vil man komme på lag på fansen og i forkant av en oppvask er jo det å forlenge med en populær spiller og lagets eneste utprega måslcorer et idiotsikkert valg. Foreløpig har en klubb som har lovt å bli bærekraftig økonomisk ikke gjort noe annet enn å øke utgiftene og administrasjonen mens nedrykkskollegaer allerede har gjort grep for å takle den nye hverdagen.

                                      Og faktum er at TLO ikke er noen forsterkning om han brukes på samme måte i Obos. Nå bør presset på Mesfin & co bli enda sterkere for å hente en ny trener som sørger for at en spiss som scorer alle måla sine fra den såkalte gylne sonen i boksen (og langs bakken) faktisk også fores av spillere som makter å sette ham opp i de situasjonene. Og her er Mesfins byggverk langt unna pr. dags dato. Jeg har vært kritisk til Mesfin, men registrerer at han høster mange støtteerklæringer også fra kollegaer i bransjen som mener han gjør en god jobb. Og beviselig har han tatt grep som det krever tid for å se resultatene av, men det er knapt av del av jobbeskrivelsen.

                                      Det må en helt annen utgave av Mesfin til i 2020 for at han ihvertfall skal overbevise meg at han er riktig mann for å gjenreise klubben, når han faktisk står ansvarlig for et historisk nedrykk. Så denne resigneringen mottas foreløpig med et skuldertrekk, klok av skade.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3134

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                                        Vi har mange viktige spillere, og dersom alle ser at de kan forhandle seg ut av lønnsreduksjonen, så vil økonomien vår gå til helvete.
                                        Nåja, så mange såkalte viktige spillere er det nå ikke heller, da. Jeg teller 5 eller 6, og da er jeg ganske romslig. Flere av spillerne i troppen er at et kaliber som gjør at de har forutsetninger for å fremstå i en langt bedre utgave i OBOS (f.eks Melgalvis og Kind Mikalsen), og samtidig er de absolutt ikke i en posisjon hvor de kan kreve reforhandlinger pr dags dato.

                                        Det hele blir en akademisk diskusjon inntil vi vet hvem Mesfin vasker frem som ny trener (og denne gangen MÅ han treffe, det tror jeg vi alle er enige om). Jeg tolker stillheten dit hen at det blir stadig større sannsynlighet forTom Nordli, og da blir det plutselig helt andre spillere klubben ønsker å forlenge med enn de jeg ser for meg.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3303

                                          Opprinnelig skrevet av banan
                                          Hvorfor bruker du flere innlegg på å antyde dårlige motiver hos en av våre beste spillere? Det synes jeg er veldig dårlig gjort. Du burde slette innleggene og konkludere med det du skrev i det første innlegget: "ber ydmykt om unnskyldning".

                                          ​​​​​
                                          Det et timingen på kontraktsforlengelsen og de mulige betingelsene jeg stiller spørsmål ved. Jeg hadde vært like kritisk dersom det var en hvilken som helst spiller som signerte ny kontrakt nå. Jeg skal som sagt be om unnskyldning dersom det jeg har skrevet er feil, men det får neppe vite før skattelistene for 2020 blir sluppet. Det største problemet er kanskje den manglende kritiske journalistikken i RB som presenterer dette som en gladsak uten forbehold.

                                          Dersom det å være kritisk til en ny kontrakt som klubben strengt tatt ikke hadde behøvd å inngå er å antyde dårlige motiver, så står jeg for det. Mine tanker går mer i den retning GIF formulerer: At sportslig ledelse trengte en gladnyhet. At Lehne Olsen klarer å fremforhandle en ny kontrakt er ikke noe jeg klandrer han for. Det er sportslig ledelse som gikk med på den. At så få stiller spørsmål vedrørende kontrakten er mer bekymringsverdig. Spesielt med tanke på de grundige og tøffe evalueringene som er lovet. RBs rolle som vaktbikkje får nok en stygg skrape i min bok.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎