Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1309

    Opprinnelig skrevet av MortenA

    Det et timingen på kontraktsforlengelsen og de mulige betingelsene jeg stiller spørsmål ved. Jeg hadde vært like kritisk dersom det var en hvilken som helst spiller som signerte ny kontrakt nå. Jeg skal som sagt be om unnskyldning dersom det jeg har skrevet er feil, men det får neppe vite før skattelistene for 2020 blir sluppet. Det største problemet er kanskje den manglende kritiske journalistikken i RB som presenterer dette som en gladsak uten forbehold.

    Dersom det å være kritisk til en ny kontrakt som klubben strengt tatt ikke hadde behøvd å inngå er å antyde dårlige motiver, så står jeg for det. Mine tanker går mer i den retning GIF formulerer: At sportslig ledelse trengte en gladnyhet. At Lehne Olsen klarer å fremforhandle en ny kontrakt er ikke noe jeg klandrer han for. Det er sportslig ledelse som gikk med på den. At så få stiller spørsmål vedrørende kontrakten er mer bekymringsverdig. Spesielt med tanke på de grundige og tøffe evalueringene som er lovet. RBs rolle som vaktbikkje får nok en stygg skrape i min bok.
    At TLO «klarer» å fremforhandle en kontrakt med en OBOS-klubb vil jeg ikke si er noen prestasjon. Han ville gått rett inn på laget på over halvparten av lagene i eliteserien, jeg ser det som en bekreftelse fra hans side på at han faktisk vil være her. Dessuten får det en slutt på usikkerheten rundt hvor han skal spille kommende sesong.

    At du antyder at betingelsene i kontrakten er dårlige for klubben uten å vite noe om innholdet, er det jo umulig å argumentere mot, men det er jo en illustrasjon på hvor liten tillit den sportslige ledelsen har..

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3269

      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

      At TLO «klarer» å fremforhandle en kontrakt med en OBOS-klubb vil jeg ikke si er noen prestasjon. Han ville gått rett inn på laget på over halvparten av lagene i eliteserien, jeg ser det som en bekreftelse fra hans side på at han faktisk vil være her. Dessuten får det en slutt på usikkerheten rundt hvor han skal spille kommende sesong.

      At du antyder at betingelsene i kontrakten er dårlige for klubben uten å vite noe om innholdet, er det jo umulig å argumentere mot, men det er jo en illustrasjon på hvor liten tillit den sportslige ledelsen har..
      TLO hadde en kontrakt som strakk seg ut 2021. Det var ingen grunn til å stresse med å forlenge den for noen av partene, så hvorfor skrive en ny en før ny trener og evalueringene var gjennomført? Hadde dette handlet om Rafn, Ranger eller Krogstad som alle har kontrakter som går ut i 2020, så hadde det vært forståelig, men ikke for en spiller med 18 måneder igjen på sin kontrakt.

      En kontraktsforlengelse betyr ikke at han blir. Dersom det kommer et tilbud, så må klubben vurdere det (og det behøver ikke være et godt tilbud slik økonomien vår er nå). Akkurat som de hadde måtte under den gamle kontrakten. Når det gjelder betingelsene så anser jeg det som ganske trygt å anta at de ikke er dårligere enn de eksisterende i den gamle kontrakten. TLO hadde ikke behov for å forlenge når han er så attraktiv som han er, så min kritikk her går så absolutt på sportslig ledelse, og ikke så mye på spilleren. At TLO gjør det som er best for han selv har jeg full forståelse for.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 431

        Slutt da! Du argumenterer om noe som du ikke har kunnskap om. Du kjenner ikke til avtalen han hadde eller til avtalen han signerte. Så dermed blir det bare tull!

        Vi kan være sikre på at både klubben og spilleren så på det som en fordel med en ny kontrakt siden den ble signert. Og at vi nå har han minimum ett år til eller får vesentlig mer penger for han om han blir solgt er garantert.

        Så å gjøre noe annet enn å glede seg over forlenget kontrakt er for meg en gåte jeg ikke har lyst på svaret på.

        ​​

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 857

          Eksperter og "eksperter" har linka han til halve tippeligaen, så hvis noen leiter etter noe negativt med forlengelsen så er det fordi de har en egen agenda, ikke fordi de ønsker LSK det beste.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9329

            Folk mente TLO skulle skåre 20+ i OBOS?

            Glem det a. Blir 0.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4207

              Opprinnelig skrevet av knut
              Folk mente TLO skulle skåre 20+ i OBOS?

              Glem det a. Blir 0.
              Faktisk sjokkert over hvor svak han har fremstått. Jeg skjønner at arbeidsforholdene er vanskelige, men han har et skrekkelig førstetouch, timer løp feil og er ute av posisjon støtt og stadig. Kjenner jeg gleder meg til Mauritz Hansen er fit for fight. Sannes og Moses er jo forvist til vingen.

              Kommentar

              • Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2744

                Har sett litt raskt på tallene her. Han har spilt 252 kamper for forskjellige klubber som profesjonell fotballspiller, og scoret 90 mål. Det gir en scoringsuttelling på 0,36% pr kamp. Dette er altså noe som har fulgt han i alle år, så 3 kamper uten mål er nok ikke veldig uvanlig for Thomas Lehne Olsen.

                Å score mål er en helt egen egenskap. Kanskje trenerteamet må vurdere å prøve noen andre?
                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 1918

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Folk mente TLO skulle skåre 20+ i OBOS?

                  Glem det a. Blir 0.
                  For noe vås, 20 er nok optimistisk (det syntes jeg før sesongstart også), men han blir vår toppscorer i år også hvis han ikke blir skadet. Spillet kommer til å flytte bedre og bedre utover sesongen, og 7 poeng etter 2 bortekamper er helt greit. Målene kommer, han har vanskelige arbeidsforhold, men dette kommer til å løse seg.

                  Kommentar

                  • plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 797

                    Han kommer til å få bedre arbeidsforhold utover sesongen?

                    Kommentar

                    • Oddis
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 2744

                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                      Han kommer til å få bedre arbeidsforhold utover sesongen?
                      Bedre enn mot Sandnes ja, men lag som Grorud og Ham-Kam bør jo være lettere å score på.
                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                      Kommentar

                      • bema0806
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2011
                        • 521

                        han er vår kaptein. Og at sannsynligheten for at han blir benket er marginal..

                        dessverre

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9329

                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                          Spillet kommer til å flytte bedre og bedre utover sesongen, og 7 poeng etter 2 bortekamper er helt greit.
                          Enig, men dette blir feil tråd. TLO's eneste bidrag til dette er sure fjes.

                          Selvfølgelig så kommer han til å skåre mål i år, men jeg synes han slipper billig unna all den tid han er kaptein med klippekort.

                          Arbeidsforholda hans er ikke så interessant i OBOS.

                          En spiss bør evne en ting eller to på egenhånd her nede.

                          Det er faen meg helt krise at det er mer spennende med Melgalvis med ballen i beina hvor som helst på motstanders banehalvdel, enn TLO med ball.

                          ​​​​​​

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9329

                            Men når eder og galle er sagt, så tror jeg ikke formasjonen vår gjør TLO noen som helst form for tjenester.

                            ​​​​​

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 1918

                              Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                              Han kommer til å få bedre arbeidsforhold utover sesongen?
                              Vi kommer fortsatt til å bli møtt ekstremt defensivt i veldig mange kamper. Jeg tror likevel at arbeidsforholdene blir bedre, rett og slett fordi jeg tror på at spillet kommer til å sitte bedre utover sesongen. I motsetning til hva RB-Sves mener om at Coronapausen gjorde LSK til enda større favoritter, tenker jeg at det er lettere å ødelegge enn å være kreative. Å få samhandlingen til å sitte med raske bevegelser og kjappere pasninger er kritisk for å bryte ned et overbefolket forsvar. Da er det ingen fordel at man ikke fikk trent sammen i 3 måneder. Dette vil bli bedre utover i sesongen. En annen ting er at vi har slitt med å få hull på byllen tidlig. Over tid vil ikke normalen være 0-0 etter 60 minutter. Normalen vil ikke være at vi trenger 6-7-8-9 sjanser per mål. Får vi 1-0 tidlig, vil TLO få et helt annet arbeidsrom. Noen få lag vil nok fortsette å være like defensive, men de fleste vil tross alt prøve å få med seg et poeng, og dermed løfte laget.

                              Jeg synes det er alt for mange som er kritiske her inne uten vilje eller evne til å se hva som gjør at ting er som de er.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9329

                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                Jeg synes det er alt for mange som er kritiske her inne uten vilje eller evne til å se hva som gjør at ting er som de er.
                                Ikke i den tråden her!

                                ​​​​​Her står alt på TLO sitt manglende sluttprodukt, over tid.

                                Noen er fornøyd med det - fordi begrunnelse; andre ikke.
                                ​​​​

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 865

                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                  Får vi 1-0 tidlig, vil TLO få et helt annet arbeidsrom. Noen få lag vil nok fortsette å være like defensive, men de fleste vil tross alt prøve å få med seg et poeng, og dermed løfte laget.

                                  Har Lennartson signert for et OBOS-lag?

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4207

                                    Er det broren, Thomanus Olsjinta, vi har fått på plass etter Corona-pausen?

                                    Kommentar

                                    • ChrisK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2013
                                      • 285

                                      Må benkes. Tilfører laget ingenting, verken som spiller eller «kaptein».

                                      Kommentar

                                      • Dumbo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2004
                                        • 456

                                        Opprinnelig skrevet av ChrisK
                                        Må benkes. Tilfører laget ingenting, verken som spiller eller «kaptein».
                                        Men det er det dessverre heller ingen andre spillere som gjør. Hele gjengen er like håpløse, så det er tull å lete etter syndebukker.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9329

                                          Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                          Men det er det dessverre heller ingen andre spillere som gjør. Hele gjengen er like håpløse, så det er tull å lete etter syndebukker.
                                          Pendle-Thomas skal faen mæ få høre det!

                                          ​​​​​​Skaff deg hybel i Lillestrøm!

                                          Så lenge Moses, som faen mæ var spennende i dag, skal offres for at Thomas den målløse skal "finne form", så rykker vi ned!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎