Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2105

    Ynkelig prestasjon igår.
    Prater om kapteinen vår da.

    Kommentar

    • Fotball24/7
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2008
      • 263

      Det som irriterer meg noe så grenseløst er kroppsspråket (Av det jeg ser på TV) Synes han hele tiden fremstår som et hengehue og i alt for liten grad maner til innsats og i det minste viser at han vil vinne. Skal ikke undervurdere signaleffekten av dette.
      Dette er en ball

      Kommentar

      • Snow
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jul 2019
        • 179

        Han er for tung i kroppen. Blir fort sliten og er ikke rask.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2281

          Opprinnelig skrevet av Snow
          Han er for tung i kroppen. Blir fort sliten og er ikke rask.
          Mao av den gode gamle LSK-spiss skolen: Dokken, Eilertsen, Krogsæther, Vådahl, Nysæther for å nevne noen. Bare mindre målfarlig. Legg til dårlig spenst også. Fikk ball fra Krogstad når han endelig hadde kommet seg i boks, men lettet knapt 10cm over bakken og ballen sklei av skolten.
          Som møtende spiss og tilrettelegger er han grei nok, men det har vært en meget skuffende sesong for TLO, uansett hvor mange nestsisteballer han har vært på og kan trøste seg med.
          Dessverre tror jeg de sier en del om kvaliteten rundt han også.

          Hva skjedde i forkant av stikkeren han fikk av Krogstad igår? Kom pasningen for sent, eller kom han spaserende ut av offside?

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2001

            Når spissen omtrent ikke er borti ballen i løpet av kampen, er det vanligvis ikke spissen som er hovedproblemet. Ut over i kampen havnet TLO mer og mer bakover i banen eller utover mot kantene, for å i det hele tatt ha en ball å jobbe med. Dette er en eksakt kopi av det som foregikk i vår dårlige periode tidlig i sesongen. Nå har vi bare noen få kamper å rette det på - i beste fall. Skal TLO få gjort noe som helst, må vi få bort det baktunge spillet hvor man til slutt bare står og klarerer i blinde i eget forsvar, transporterer ballen eller ruller den fram og tilbake på en måte som i håndball ville blitt avblåst for passivt spill. At det ikke er noen bevegelse foran ballfører resulterer i at han nøler og spiller på seg press, for så å miste ballen. Det skjer i alle ledd. At i tillegg nesten alle spillerne trenger tre touch før de har kontrollen på ballen hjelper jo heller ikke. Lite av dette er TLO sitt ansvar. Han kunne definitivt vært skarpere foran mål, men i Kisa kampen tror jeg ikke det hadde gjort store forskjellen hvem vi hadde der.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3315

              At spissen knapt er nær ballen i løpet av en kamp har også med hans bevegelser å gjøre. Når han ikke gjør seg spillbar, så er det vanskelig å gi han ballen.

              Thomas har hatt et par gode kamper i år, men totalen er begredelig. Når en spiss som Tommy Høiland scorer 20 mål i Obos, så bør vårt førstevalg være i nærheten. Per nå bikker han knapt tosifret med en god avslutning på sesongen. Dersom vi rykker opp må vi håpe at BBS holder seg skadefri eller at Mesfin finner et nytt gullkort. Hvis ikke går vi rett ned igjen.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2001

                Opprinnelig skrevet av MortenA
                At spissen knapt er nær ballen i løpet av en kamp har også med hans bevegelser å gjøre. Når han ikke gjør seg spillbar, så er det vanskelig å gi han ballen.

                Thomas har hatt et par gode kamper i år, men totalen er begredelig. Når en spiss som Tommy Høiland scorer 20 mål i Obos, så bør vårt førstevalg være i nærheten. Per nå bikker han knapt tosifret med en god avslutning på sesongen. Dersom vi rykker opp må vi håpe at BBS holder seg skadefri eller at Mesfin finner et nytt gullkort. Hvis ikke går vi rett ned igjen.
                Ikke uenig i dette, bare poengterer at ikke alt handler om ham når han ikke får ballen en gang. Synes mye av kritikken mot ham har vært unyansert.

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2114

                  Ble bedre med en gang TLO kom inn. Bør være bankers mot kfum
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3315

                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                    Ikke uenig i dette, bare poengterer at ikke alt handler om ham når han ikke får ballen en gang. Synes mye av kritikken mot ham har vært unyansert.
                    Hvorvidt kritikken er unyansert kan muligens diskuteres, men når han hentes for å score mål så er lista lagt. Spørsmålet er hvor mye kritikk han faktisk har fått. RB gir han stort sett 5 på børsen, og alle forståsegpåere påpeker de vanskelige arbeidsforholdene han har (som om andre spisser har det lettere). Det er snakk om en håndfull kritiske røster her inne. TLO har startet samtlige kamper frem til i dag, og har spilt minst 60 min. i hver kamp. Selv når han startet sesongen med ti kamper uten mål så var det få som ytret skepsis til han, og de fleste argumenterte at han måtte få spille seg i form.

                    Min påstand er at årsaken til at han ikke får ballen så mye som han burde handler minst like mye om at han gjør lite for å få den. Han beveger seg lite ned i rommet foran stopperne og når det slås innlegg er han sjelden der ballen lander. Med tanke på at han er 187 cm høy, så taper han for mange dueller med midtstopperne når ballen blir slått langt. TLO har i stor grad vært forskånet kritikk siden han kom, spesielt om man sammenligner han med tidligere spisser.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2105

                      Jeg mener TLO er en typisk 4-4-2 spiss og ikke en 4-3-3 (-5-1) .
                      Han er avhengig av å ha en makker på topp.

                      Ikke bare han sin skyld , men nå kommer han nesten ikke til sjanser engang . Det gjorde han tidligere , selv om han bommet for mange av dem.
                      Som ensom spiss er han rett og slett ikke god nok , scorer altfor lite . Og som ensom spiss må en også regne med å kunne produsere litt på egenhånd.
                      Ja han har en del assist , men det holder ikke her.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3141

                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                        Jeg mener TLO er en typisk 4-4-2 spiss og ikke en 4-3-3 (-5-1) .
                        Han er avhengig av å ha en makker på topp.

                        Ikke bare han sin skyld , men nå kommer han nesten ikke til sjanser engang . Det gjorde han tidligere , selv om han bommet for mange av dem.
                        Som ensom spiss er han rett og slett ikke god nok , scorer altfor lite . Og som ensom spiss må en også regne med å kunne produsere litt på egenhånd.
                        Ja han har en del assist , men det holder ikke her.
                        Tror du er i nærheten av sakens kjerne her. Jeg har aldri vært noen fan av 4-3-3 med den troppen vi har, og jeg synes det tidvis er ganske lett å se hvorfor.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3163

                          Langt på vei enig. Har lekt med tanken på TLO som ving og BBS eller Haraldsson som midtspiss neste år.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1324

                            I fjor passa troppen vår 4-3-3 bedre enn 4-4-2, så fornuftig nok valgte vi tidlig å bytte formasjon i år. Det som jeg synes er rart er at spillerne vi har henta har vært ganske typiske 4-4-2-typer. Kairinen hadde naturlig passa bedre i 442 enn som indreløper (selv om ankerrollen nok er hans beste), BBS er best med en spissmakker, Kallevåg er best som kant i 442. Jeg tror også Haraldsson ville passet bedre som en av to spisser og Svendsen som kant i 442.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4283

                              Strålende intervju med Lehne på LSKs YouTube-kanal. Ingen tvil om at Thomas er fugl!

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1380

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                Strålende intervju med Lehne på LSKs YouTube-kanal. Ingen tvil om at Thomas er fugl!

                                https://youtu.be/3fS2rjaVih4
                                Fin type. Får håpe han innfrir i år - de to siste sesongene har han ikke maktet det.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3315

                                  Endelig viste TLO seg fra sin beste side. Bevegelig på topp, og kommer helt riktig på innlegget fra Åsen. Scoringen er vel så klassisk TLO som du får dem. Videre var han aggressiv i presset som førsteforsvarer (ikke hans feil at resten av laget ble avventende) og rensket unna i egen boks.

                                  Jeg har vært kritisk til TLO lenge, men kampen i går var et prakteksemplar. Håper det løsner for han og det blir flere slike.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3163

                                    Er vel heller "ny-klassisk"? Da TLO kom til LSK var han heller kjent for sjelden å skåre på huet. Han er opplagt blitt en mye bedre hodespiller i LSK.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3315

                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Er vel heller "ny-klassisk"? Da TLO kom til LSK var han heller kjent for sjelden å skåre på huet. Han er opplagt blitt en mye bedre hodespiller i LSK.

                                      gilbert
                                      Må innrømme at jeg ikke har oversikt over hvordan han scorte målene sine i Godset og Tromsø, men husker han headet inn et mot oss på Alfheim. Han er 187 cm, så en viss hodestyrke bør det være. Uansett var scoringen torsdag resultat av et godt timet løp på første stolpe. Han hadde jo en elendig avslutning med beina mot Viking etter et lignende løp, men ellers har han altfor ofte vært helt andre steder enn der ballen ble slått.

                                      Fortsetter han med lignende innsats som mot Odd, så ser sesongen straks mye lysere ut.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2001

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                                        Må innrømme at jeg ikke har oversikt over hvordan han scorte målene sine i Godset og Tromsø, men husker han headet inn et mot oss på Alfheim. Han er 187 cm, så en viss hodestyrke bør det være. .
                                        Tjaaa, vi hadde vel en Tsjekker på ca. 2 meter for en tid tilbake som knapt nok klarte å bli truffet av ballen hvis den kom i hodehøyde. "Bør være" - ja. Men det er ikke alltid slik. Spenst og timing er vel så viktig, en av våre tidligere venner, nå i blått - Erling Knutzon - var et godt eksempel på dette. Faktisk en relativt god hodespiller til tross for en beskjeden høyde. TLO har med seg en historikk som en relativt svak hodespiller, noe han også har vist de første årene hos oss. Det var også tema i en RB artikkel for 1-2 år siden. Uten å ha tall for det, mener jeg at det er først og fremst med beina han har scoret. Det at han scoret med hodet mot Odd er ikke noe bevis i seg selv på at han har blitt bedre, derimot var måten det skjedde på, avslutningsteknikken, lovende.

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 799

                                          Tror vi kan fastslå at TLO sin styrke fremdeles ikke på hodet
                                          Last edited by plantemiddel; 30.05.2021, 18:01.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎