Rambekk trives;)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trofast kanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 355

    Rambekk trives;)

    Rambekk liker LSK-trøkket

    LEIPZIG:

    Anders Rambekk har vært på sin første tur med LSK. Han har funnet seg til rette som kanarifugl og trives med trøkket i klubben.

    MIDT I GJENGEN: Anders Rambekk (nummer tre fra venstre) har funnet seg til rette i LSK på rekordtid, sammen med Arild Sundgot (t.v.), Christoffer Andersson, Michael Mifsud, Frode Kippe og Eirik Soltvedt. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

    Les også:

    Snakker om ny kontrakt

    LSKs grønne julegave

    LSK-Klippe i fem år til

    Av: Per Kristian Torvik


    LEIPZIG: – Jeg liker innstillingen på trening. Det er mer trøkk enn jeg har vært vant til i Odd, sier Anders.

    Han trodde i utgangspunktet en innendørsturnering i Tyskland ikke ville være noe for ham. Etter å ha sett den første fra tribunen på grunn av en sår akilles, og spilt de to siste, forandret han mening.

    – Jeg tok feil. Det hele var en stor opplevelse med morsom fotball og en herlig stemning.
    Anvendelig

    Anders Rambekk er en anvendelig spiller. Han kan spille back og indreløper – mens trener Uwe Rösler heller ikke ser bort fra at han kan vikariere som midtstopper.

    – Jeg liker meg best som indreløper, men spiller der klubben mener de har best bruk for meg.

    Rösler er svært godt fornøyd med nyervervelsen.

    – Anders har allerede vist at han vil være en styrke for oss. Han er ærgjerrig og seriøs og jobber hardt. Han er et forbilde for hvordan en profesjonell spiller skal opptre, mener Uwe.

    Rambekk kom til LSK som Bosman-spiller. Rösler dro til Skien og så ham mot Viking – og kom hjem med beskjed til ledelsen om at han ville ha ham. At hovedtreneren er den som vil ha ham er ikke noe dårlig utgangspunkt når laget skal settes opp.
    Lette forhandlinger

    – Som Bosman-spiller og en som har spilt så godt som alle kampene i Odd siden 1999, hadde du gode kort i forhandlingene?

    – Det gikk fort og greit. Jeg har neppe noen topplønn i klubben. Spiller jeg kamper og laget gjør det bra, har jeg ingen grunn til å klage. Lagkamerat i Odd, Christian Flindt Bjerg, sa en gang til meg at hvis jeg som spille er fornøyd, gjør det ingenting hva andre har. Det er jeg enig i.

    Anders ordnet LSK-avtalen gjennom samtaler med manager Jan Åge Fjørtoft.

    – Hadde økonomi betydd mye for meg, hadde jeg hatt agent.

    – Hva forventer du av sesongen?

    – Jeg synes det ser bra ut. For min egen del gikk jeg til LSK fordi det passet bra å flytte til Oslo – og fordi jeg tror jeg kan utvikle meg som spiller i klubben. Selvfølgelig håper jeg også at vi vil vinne noe, sier Anders Rambekk.

    Det har han gjort en gang før. Han spilte for Odd da laget vant cupfinalen 2-1 mot Viking i 2000.
Working...
😀
😂
🥰
😘
🤢
😎
😞
😡
👍
👎