Kamptråd: Lillestrøm-Odd, søndag 10.juni kl 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2082

    #21
    Liten tvil om at Sandberg er ett stort stoppertalent.
    men så jævlig typisk om LSK greier å rote det til
    igjen , å la han gå gratis til en klubb med større ambisjoner.
    han har gått gradene på alle landslagets årstrinn
    frem til nå på en overbevisende måte, og plutselig nå
    så kommer det brått på enhver mann, at vi har glemt
    å sikre oss denne unge mannen for flere å fremover .
    snakk om hvilken bakårsklubb vi er, og vi kommer
    aldri til å lære !

    Kommentar

    • Wanker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 632

      #22
      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Tenk om vi i tillegg hadde klart å spille han virkelig god. Eliteseriens beste midtbanespiller for øyeblikket.

      Moro å se Sandberg ta nivået også. Håper vi får se mer til han fremover.
      Det er hjerteskjærende å tenke på hvor lite av makspotensialet hans som vi får vist eller utnyttet i kampene. Det er vondt - er sikker på at overgangssummen hans blir minst en mill EUR lavere enn den hadde vært om vi fikk involvert ham mer i det offensive.

      Sandberg sitter litt på gjerdet, fikk jeg følelsen av. Tror kanskje jeg også ville sett det an, eller fått med en klausul om fristillelse ved nedrykk.
      Det er ikke lenge til Kippe og Amundsen kan få lov å kjempe om å unngå benkeplass i de fleste kampene, ETS må spilles inn fort som f.en
      Hunter S. Thompson:

      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #23
        Opprinnelig skrevet av Wanker

        Det er ikke lenge til Kippe og Amundsen kan få lov å kjempe om å unngå benkeplass i de fleste kampene, ETS må spilles inn fort som f.en
        Det er åpenbart og forståelig at han sitter litt på gjerdet og at spilletid er en veldig viktig faktor for han.
        Så er det naturligvis en avveiing for LSK mellom nåtid og fremtid, der man er i en posisjon der man kjemper om å overleve i Eliteserien nok en gang og sånn sett har lite rom for eksperimentering og å ta risiko i laguttakene, samtidig som man risikerer å miste en potensiell kontinuitetbærer som kan ta opp arven etter Kippe og Bjarmann som LSK's klare førstevalg på stopperplass.

        For min del er det liten tvil om at hvis man ikke kan gi talenter som ETS nok med spilletid, så vil det bli fryktelig vanskelig å slå igjennom som unggutt i LSK i fremtiden også. Noe særlig mer modne og klare for Eliteserien får man de ikke i en alder av 18 år, og når man ser på antallet spillere i alderen 17-19 år som spiller jevnlig i Eliteserien, så er det for han heller ikke mangel på klubber som er villige til å satse på han hvis ikke vi gjør det.

        Kommentar

        • Funchaloe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 511

          #24
          Jeg mener at det er naturlig å begynne å rotere bakerst. Vi har særdeles bra dekning på midtstopperplassen per dags dato, og det er totalt bortkasta ressurser å la både Stefan og Erik råtne på benken. Stefan er helt klart god nok for laget, og selv om jeg dessverre ikke fikk sett Odd-kampen sier rapportene at Sandberg spilte en solid kamp. Dette er Kippes siste sesong, og Antonijevic og Sandberg ryker garantert (!) om de ikke blir vist vesentlig tillit. Da sitter vi med skjegget I postkassa med kun Marius Amundsen igjen. Det er på tide å tenke litt langsiktig.

          Denne kan forøvrig kanskje også flyttes til sesongtråden. Relevant der også.
          Last edited by Funchaloe; 11.06.2018, 09:18. Begrunnelse: leif
          Custodes
          Contra o futebol moderno!

          Kommentar

          • Kjøttkaka
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2012
            • 284

            #25
            Alt i alt en skuffende kamp i går. Jeg tror vi kommer til å se mange sånne kamper i år. Solid defensivt, men trist offensivt. Klarer ikke helt å se for meg at vi rykker ned, men jeg er ganske sikker på at vi kommer til å være et bånnlag i år og neste år.

            Stallen vår passer på mange måter ikke til spillestilen. Det virker som Erlandsen vil gjenskape 2001-laget, og han gjentar stadig at vi må komme til innlegg. Problemet er jo at vi spiller med to backer på vingene hvor den ene attpåtil er totalt ute av form, og med to like spisstyper som på ingen måte er Zane og Powell. Når vi i tillegg er parodisk svake på dødball både offensivt og defensivt, så er det vanskelig å se for seg at vi skal finne noe storform på høsten.

            Det positive er at Mathew briljerer og at Sandberg var glimrende. Sistnevnte så ut som han hadde 200 kamper bak seg. Rett og slett deilig å se hvordan han vant samtlige hodedueller så reint og pent med perfekt timing. Nå håper jeg at Knudtzon kommer tilbake i noenlunde samme form som før skaden og at Mathew opprettholder sitt gode spill. Det hadde vært en fryd å se dem i god form samtidig. Dessverre frykter jeg at minst en av dem blir solgt i sommer.

            Kommentar

            • Kjøttkaka
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2012
              • 284

              #26
              Opprinnelig skrevet av Funchaloe
              Jeg mener at det er naturlig å begynne å rotere bakerst. Vi har særdeles bra dekning på midtstopperplassen per dags dato, og det er totalt bortkasta ressurser å la både Stefan og Erik råtne på benken. Stefan er helt klart god nok for laget, og selv om jeg dessverre ikke fikk sett Odd-kampen sier rapportene at Sandberg spilte en solid kamp. Dette er Kippes siste sesong, og Antonijevic og Sandberg ryker garantert (!) om de ikke blir vist vesentlig tillit. Da sitter vi med skjegget I postkassa med kun Marius Amundsen igjen. Det er på tide å tenke litt langsiktig.

              Denne kan forøvrig kanskje også flyttes til sesongtråden. Relevant der også.
              Er det egentlig noe vits å rullere med Anton? Det er klart det er sløsing å ha en middelaldrende amerikaner som fjerdevalg, men han er på utgående kontrakt og forsvinner sannsynligvis etter sesongen uansett. Hva skal vi med ham når Sandberg allerede er bedre? Neste år er forhåpentligvis Sheriff tilbake også. Da mener jeg vi har god nok dekning om Kippe legger opp.

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 865

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                Alt i alt en skuffende kamp i går. Jeg tror vi kommer til å se mange sånne kamper i år. Solid defensivt, men trist offensivt.
                Er for lite skarpt helt fremme, ja. Men det var positivt å se noen (bra) skudd ute fra banen i går. Matthew hadde vel tre, og SKM sitt hadde vært en perle hvis det hadde duppa ti centimeter til. Og det var bra punch i dem også, Rossbach turte ikke å gå for fast på noen av langskuddene. Håper at vi fortsetter å se noen skudd fra distanse hver kamp fremover, det har mangla så langt i år.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                  Er det egentlig noe vits å rullere med Anton? Det er klart det er sløsing å ha en middelaldrende amerikaner som fjerdevalg, men han er på utgående kontrakt og forsvinner sannsynligvis etter sesongen uansett. Hva skal vi med ham når Sandberg allerede er bedre? Neste år er forhåpentligvis Sheriff tilbake også. Da mener jeg vi har god nok dekning om Kippe legger opp.
                  Jeg mener at både Anton og Sandberg fremstår som bedre valg enn Amundsen. Anton leverer alltid når han får muligheten. Sandberg var helt sjef i går, og kommer til å bli bunnsolid om han bare får spilletid. Amundsen er en OK stopper med bra fart, men varierer en hel del i prestasjonene. Jeg synes dog laguttakene sjeldent bærer preg av at spillere får sjansen i egenskap av sin rolle. Det føles litt som at Arne tar ut de som scorer høyt på hans tillitsskala. Det er jo åpenbart at Anton og Kippe bør konkurrere om en plass og Sandberg og Amundsen om den andre. I så måte burde Anton ha spilt gårsdagens kamp. Og Sandberg bør få mer spilletid på bekostning av Amundsen.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #29
                    Mange nevner farta til Amundsen og mener det utfyller Kippes mangler, men fotball har et mentalt og teknisk aspekt også, og når disse bli satt på prøve over tid ser vi ofte at samarbeidet vakler. Spesielt dette med hvem som avskjærer og hvem som faller av. Anton er en cool cat på og utenfor banen, han har det mentale mer på plass, og fremstår bedre i lag med Kippe til tross for klare svakheter som duo. Det mentale var også det som virkelig imponerte meg med Sandberg i går. Har sett minimalt av ham, og hørte ham nevnt som en duellspiller, men det han virkelig utmerket seg på var å posisjonere slik at han egentlig aldri var i noen skikkelige nærkamper. Kun en kamp, men kan ikke se hvordan han kan settes ut etter en slik seriedebut.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4375

                      #30
                      Spennende tanke med muligheten for Sandberg og Sheriff som stopperpar etterhvert. Det kan virkelig bli klasse!
                      ..................

                      Kommentar

                      • Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

                        #31
                        Nok en bedrøvelig offensiv kamp sett bort fra Watthew og SKM skudd. Kampen sett under ett så er vel 1 poeng helt OK. Synes ikke vi fortjente noe mer. Noe som gjør meg langt mer bekymret er AE iver etter å bruke erfarne spillere istede for upcoming stjerner som ETS. Han spilte en aldeles strålende kamp og ryktene skal ha det til at Erlandsen er hardt presset av styret og har fått flengende kritikk for å unnlate å bruke Erik Tobias. Han er 18 år og går begge våre faste stoppere en god gang hva plassering, smartness og ro angår. Personlig mener jeg Erlandsen nå ikke kan komme utenom Sandberg og bruke han for det han er verdt. Han er på utgående kontrakt og kommer garantert ikke til å velge LSK i fremtiden om han ikke får spilletid ASAP. Vi har erfaring med å drite oss ut med å la våre største talenter gå. Tenker først og fremst på Høybråten. Om ikke AE nå forstår viktigheten av utvikling av egne talenter, noe som er en klar uttalt målsetting i LSK så send han på dør og få inn en som ønsker å utvikle både lag og talenter, for er det noe AE ikke har fått til så er det utvikling av begge disse elementene.
                        Fugla Forever

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #32
                          Styret er kritisk til at Arne er Arne altså.

                          Kommentar

                          • Bibaboy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 712

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Styret er kritisk til at Arne er Arne altså.
                            Det er en uttalt strategi at LSK skal bli langt bedre på utvikling av egne spillere. Dette har vært uttalt en god stund og før AE kom inn som trener. Arne må gjerne være Arne men at han må følge strategien til klubben sier seg vel igrunn selv. Han kunne selvsagt valgt å ikke trene LSK om han var uenig i de uttalte målene. Håper og tror at han uansett ikke trener LSK når året er omme.
                            Fugla Forever

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎