Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • emanem
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Aug 2006
    • 100

    Opprinnelig skrevet av Diallo

    Det var ironisk ment...
    Aha! Sorry! Jeg er altfor opprørt til å skjønne ironi i dag.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3269

      Jeg håper klubben tenker seg nøye om før de ansetter neste trener på langtidskontrakt. Selv om Jørgen er et stort navn står han for en helt annen spillestil enn Arne, og resultatet var at ting gikk i stå. Som Atletico Madrid fan var jeg enig i tankene til Arne, og jeg tror det er en spillestil vi kan adoptere med vår økonomi. Vår neste trener(e) bør derfor ha samme filosofi slik at Ordinas vet hva slags spillere han skal utvikle.

      På kort sikt trenger vi en trener som kan vinne kvalik-kampene, og jeg er redd Tom er eneste alternativ som er tilgjengelig på kort sikt. Alternativene vil trenge noen uker på å sette seg inn i klubb og motstander, og det har vi ikke tid til. Han bør i hvert fall ikke få en treårskontrakt, og klubben bør ikke forplikte seg lenger enn disse to kampene.

      Diskusjonen rundt neste sesongs trener bør avventes til etter kvalik kampene. Da vet vi mer om hva vi har i vente.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Metoo-hysteriet!

        Jeg vet like lite som de fleste andre om denne saken som det hevdes skjedde i Avaldsnes.

        Men jeg er både dritt lei og skremt av hvordan slike påstander brukes av mer eller mindre anonyme ryktespredere for å sverte eller fjerne mennesker de har hørt, eller lest, på et eller annet forum, har gjort noe feil.

        Hvis det er slik at noen har begått lovbrudd, bør de stilles til ansvar for det av påtalemyndighetene. Før noen eventuelt er dømt, er de per norsk lov å anse som uskyldige.

        Når det gjelder Metoo-hysteriet har det jo blitt enda mer umulig å diskutere og ta opp enn debatten rundt innvandring.

        SLUTT å spre dette. Både her og andre steder!

        Takk!
        Nå har vel både klubb og spiller bekreftet påstandene og Josimar har gjengitt epostene, så det er ikke slik at vi ikke vet noe. Dernest lever trenere på tillit, på samme måte som politikere. De er klubbens ansikt utad og forbilde for unge spillere og supportere. Når de har misbrukt denne tilliten, så påvirker det omdømmet til klubben. Det er svært mange som ikke er dømt, men som ikke har tillit og jeg kan ikke se at Nordlie har gjort noe for å gjenopprette den.

        Så er det fint om du slutter å kneble ting det ikke passer deg å ta alvorlig og kalle det "hysteri" .
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3891

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Så er det fint om du slutter å kneble ting det ikke passer deg å ta alvorlig og kalle det "hysteri" .
          "ting det ikke passer deg å ta alvorlig"..,.? "kneble"?

          Hvem er det som eventuelt prøver å "kneble" noe som helst her? Ikke du, vel?

          Jeg ga uttrykk for en prinsipiell holdning. Men at det skulle være mulig her, forstår jeg nå var et bomskudd.

          Jeg gidder ikke karakterisere ditt forsøk på å tillegge meg meninger jeg kanskje er mye lengre unna å ha enn deg.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Hva i heite huleste har Erlandsens fotballfilosofi med Atlético å gjøre?? Arne hadde en måte å forholde seg til motstanderen på, Ultralavt press og dunking av ball inn i sekstenmeteren, det er uendelig langt fra et lag som i stor grad tilpasser seg motstander og som helt ulikt arneball presser en presumptivt dårlige motstander nådeløst.

            Å fremstå som Atlético er kun en våt drøm med denne sportslige ledelsen.

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1309

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Hva i heite huleste har Erlandsens fotballfilosofi med Atlético å gjøre?? Arne hadde en måte å forholde seg til motstanderen på, Ultralavt press og dunking av ball inn i sekstenmeteren, det er uendelig langt fra et lag som i stor grad tilpasser seg motstander og som helt ulikt arneball presser en presumptivt dårlige motstander nådeløst.

              Å fremstå som Atlético er kun en våt drøm med denne sportslige ledelsen.
              Vi hadde nok sett mye av det samme, bare synd vi ikke har så mange presumptivt dårligere motstandere..

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Sammenligningen er total skivebom, de mentale og ikke minst fysiske egenskapene som trengs for å kopiere denne stilen krever helt andre spillertyper enn det Mesfin har skrapt sammen.

                Kommentar

                • Robiwan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 603

                  Opprinnelig skrevet av Diallo
                  Spillerens egne ord om hvordan Tom Nordlie behandlet henne:
                  https://translate.google.com/transla...F2018180119708
                  Rent faglig tror jeg Tom er rett man for jobben for de to neste kampene, men dette som står her er jo helt usmakelig. Rykker heller ned enn å støtte opp-under en fyr som har gjort dette her
                  Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Ny trener som skal lede laget mot Start presenteres klokken 12.
                    Alt tyder på at det er Tom.

                    Jeg tror kortsiktig at det er det beste valget, men om vi holder plassen bør vi se oss om etter noe annet.
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • Radulovic
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Mar 2016
                      • 83

                      Hvis gir ny trener lang kontrakt nå topper inkompetansen seg. Etter kvalikken må det en grundig evaluering av alle i klubben, da er det håpløst å ha ny hovedtrener på langtidskontrakt.

                      Kommentar

                      • TomLundby
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 616

                        Hvis det er Tom Nordlie bør kontrakten vare 2 kamper. Alt over ett år og to kamper som kontraktslengde bør være grunn til å kaste styret og alle involverte.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3120

                          Nordli eller ikke Nordli - det burde være en selvfølge at vi avventer å ansette en ny trener til vi vet hvor vi spiller neste år. Og ikke minst: til klubben har lagt en strategi for hvordan vi skal spille i årene fremover.

                          Jeg er enig i Tom Nordlies tanker om fotball. Om personen Tom Nordlie holder mål er en helt annen diskusjon.

                          Kommentar

                          • Kristian
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 689

                            Vil Tom ta på seg oppdraget for to kamper uten mulighet for forlengelse? Det kan jeg i så fall ikke forstå hvorfor han skulle gjøre annet enn av følelser for klubben.

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3309

                              Som alt annet er det sikkert et spørsmål om økonomi inne i bildet her også, spesielt vanker det sikkert en liten julebonus hvis han greier å få LSK til å holde seg.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3269

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Hva i heite huleste har Erlandsens fotballfilosofi med Atlético å gjøre?? Arne hadde en måte å forholde seg til motstanderen på, Ultralavt press og dunking av ball inn i sekstenmeteren, det er uendelig langt fra et lag som i stor grad tilpasser seg motstander og som helt ulikt arneball presser en presumptivt dårlige motstander nådeløst.

                                Å fremstå som Atlético er kun en våt drøm med denne sportslige ledelsen.
                                Nå uttalte vel Arne at han var inspirert av Atleticofilosofien. At han måtte gjøre endringer på grunn av spillermaterialet han satt på er bare naturlig. Vi har sett under Jørgen hva som skjer når et lag skal spille på måte de ikke har forutsetninger for, men det endrer ikke filosofien man inspireres av.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • Henke25
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Jun 2018
                                  • 79

                                  Helt konge med Nordlie. Trua, entusiasmen og gleden er tilbake!

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7004

                                    Jeg tror LSK aldri kommer bort fra spillestilen vår fra gamle dager. Nå har vi prøvd flere ganger, under flere sportssjefer, å legge om til en ballbesittende spillestil, den eneste sesongen det til en grad lyktes var under Haglunds beste sesong her. Utover det ser vi jo også at tålmodigheten med ballbesittende lag er lav på Åråsen. Jeg mener vi er tjent med å gå tilbake til en spillestil som er gjenkjennelig for klubben. I den sammenhengen syns jeg jo Kristiansunds Christian Michelsen har fått til mye med (det jeg tror er) et høyst begrenset budsjett og spillermateriale.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Når ble det å parkere bussen på egen seksten ballbesittende fotball? Det er den rake motsatsen. Jeg har ikke noe inderlig ønske om å se 60-70% possession, men et lag som klarer variere. Kommer man seg ikke bort fra spillestilen fra gamle dager er det bare ris til egen bak, og det viser jo alt av statistikk også, fra dødballmål til å ha blitt det snilleste laget (gule kort) i eliten. Myter holder bare klubben tilbake.

                                      Når det kommer til Tom-Tom, en bajas som bør få to kamper og aldri bli ansatt i LSK igjen. Men han blir nok hovedtrener 2020.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4375

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Når det kommer til Tom-Tom, en bajas som bør få to kamper og aldri bli ansatt i LSK igjen. Men han blir nok hovedtrener 2020.
                                        Akkurat det siste der er jeg rimelig sikker på selv, hvertfall hvis han berger plassen. Jeg tror ikke han hadde terminert avtalen med Skeid om det ikke lå en eller annen form for avtale med LSK bak. Om det er rett eller galt orker jeg faktisk ikke bry meg om. Nå har alt som kan krype og gå floppa siden sist Nordlie var her, så dette har jeg egentlig gitt opp å mene noe om. Det eneste som gleder meg er at vi hvertfall slipper ett år til med Lennartsson.

                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • Grankanari
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jun 2018
                                          • 125

                                          TN er muligens riktig mann til de to neste kampene. Men hvis han får en langtidskontrakt har styret nok en gang vist at de ikke har peiling på hva de driver med. Da blir jeg (og mange andre med hjertet i sportsklubben) så lei av horrible avgjørelser at det vil friste å legge skjerfet på hylla for godt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎