Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7003

    Pekkas grundige og gode artikkel på Svingslag.no sier jo i praksis at artikkelen i RB er bullshit. Den fremstår ganske uforståelig.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 431

      Tror Pekka bommer i artikkelen sin. Kan umulig være kun tre kandidater som er aktuelle.

      Og de han nevner som aktuelle er jo like uaktuelle som resten ut i fra hans egen argumentasjon:
      Ingebrigtsen er under kontrakt med Oostende og at de skal slippe han gratis virker mer som et eventyr enn realitet.
      Halle er så vidt jeg vet under kontrakt med NFF og er derfor heller ikke gratis.
      Og til slutt Isnes: blir han noe billigere enn enkelte andre trenere som Fagermo som kun har igjen 1 år av kontrakten?
      ​​​​​
      Så ut i fra Pekkas egen argumentasjon så er det ingen aktuelle trenere. Skivebom med andre ord.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2252

        Pdd tror jeg det kun er Nordlie som er aktuell(eller realistisk) dessverre. Blir overaska om det kjøres på med noe helt ukjent.
        Isåfall gi mannen kontrakt kun frem til sommeren. Leder vi eller er på en trygg 2.plass kan han få fortsette.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7003

          Opprinnelig skrevet av banan
          Tror Pekka bommer i artikkelen sin. Kan umulig være kun tre kandidater som er aktuelle.

          Og de han nevner som aktuelle er jo like uaktuelle som resten ut i fra hans egen argumentasjon:
          Ingebrigtsen er under kontrakt med Oostende og at de skal slippe han gratis virker mer som et eventyr enn realitet.
          Halle er så vidt jeg vet under kontrakt med NFF og er derfor heller ikke gratis.
          Og til slutt Isnes: blir han noe billigere enn enkelte andre trenere som Fagermo som kun har igjen 1 år av kontrakten?
          ​​​​​
          Så ut i fra Pekkas egen argumentasjon så er det ingen aktuelle trenere. Skivebom med andre ord.
          Han ramser jo opp alle trenerne i Eliteserien, og forklarer hvorfor RBs påstand om at "fem trenere i Eliteserien" er aktuelle bare er tull.

          Jeg tror som Kunden, at vi kommer til å ansette Nordlie. Den artikkelen virker som et røykteppe bestilt fra klubben.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 857

            Han går jo bare igjennom hovedtrenere. Aasmund Bjørkan har f eks vært involvert i en eliteserieklubb denne sesongen uten at han per nå er hovedtrener. Men kunne jo være et alternativ allikevel.

            Kommentar

            • tarsen
              Medlem
              Bøffel
              • May 2015
              • 32

              Når hva som kler dagens LSK brukes som et argument så ble det god natt for meg. Tanken bak ny trener denne gangen må være hvordan vi skal framstå fremover, ikke hvordan vi har sett ut tidligere. Vi forsøkte å gå tilbake til røttene, det tok oss ikke særlig videre.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7003

                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                Han går jo bare igjennom hovedtrenere. Aasmund Bjørkan har f eks vært involvert i en eliteserieklubb denne sesongen uten at han per nå er hovedtrener. Men kunne jo være et alternativ allikevel.
                RB hevdet vel (ikke ordrett, har ikke artikkelen her) at fem trenere som har vært i Eliteserien i år var aktuelle. Som Pekka viser, er det bare tull.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3269

                  Opprinnelig skrevet av trigz

                  RB hevdet vel (ikke ordrett, har ikke artikkelen her) at fem trenere som har vært i Eliteserien i år var aktuelle. Som Pekka viser, er det bare tull.
                  RB skrev: ‘minst fem trenere som ledet eliteserieklubber i år er blant navnene’ nesten ordrett. De står på lista enten ‘fordi de har uttrykt interesse eller fordi LSK selv ønsker å undersøke mulighetene.’

                  Det virker dermed å være en blanding mellom trenere som har uttrykt interesse og trenere som klubben anser som interessante. Hvor mange som er i hver gruppe gjenstår å se.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Pekkas grundige og gode artikkel på Svingslag.no sier jo i praksis at artikkelen i RB er bullshit. Den fremstår ganske uforståelig.
                    Men hvorfor skriver heller ikke han et kløyva ord om spillestil? Hvorfor er klubben kjemisk rensa for personligheter som er opptatt av hvordan laget fremstår på banen? Torvik skal ha ros for at han i det minste får frem og er klar på at LSK må våge satse mer på yngre spillere, men hvorfor tar han ikke det videre og setter deres ferdigheter i sammenheng med hvordan a-laget skal formes? Dette er tross alt en tidligere RB-ansatt som brukte en hel del tid på LSK-fotballens yngre avdelinger og var veldig opptatt av både formasjon og spillestil der. Det er helt absurd at a-laget, klubbens utstillingsvindu, omtrent kan vase rundt som den vil,uten preg og identitet, og uten at det skaper en skikkelig debatt om hvordan man skal spille fotball. Det er samme faen hvem man ansetter hvis ikke dette tas tak i, det er tapermentaliteten som må til livs. Noe Torvik selv bidrar med når han får seg til å skrive at man f.eks. ikke kan ansette en trener med en ballbesittende filosofi fordi LSK-troppen knapt kan fullføre tre pass innad i laget. Det er et symptom på akkurat den apatien som har ført til den påfølgende stillheten rundt klubben i høst som Torvik selv har vært kritisk til. Og nå som helt radikale tanker for LSKs del om at man både skal bli bærekratig og at man skal satse yngre. så bør det også være en selvfølge at den treneren som får oppgaven med å være frontfigur for dette er en som også tilfører noe nytt og radikalt. Gunnar Halle kan være et navn, han har utvilsomt erfaring med yngre spillere, men får man mer NFF-utgaven av mannen så blir jeg jammen usikker. Jeg skulle så inderlig ønske Torvik viste at han ønsker en ny giv i klubben, ikke bare enda en som faktisk har mulighet til å sette en standard for diskusjonen og som faller ned i det samme mønsteret som bare fører til at de samme trenernavnene resirkuleres. Han er selv inne på det i innlegget fra den 15., at LSK må bli dristigere, men det blir for vagt og generelt.

                    For en ting skal Nordlie faktisk ha, han sa noe i pausa i siste kamp som endelig gjorde en stolt og glad som LSK-supporter igjen, at klubben viste sitt DNA. Og om det skulle være noen tvil om hva som får en Åråsen-tilskuer på beina også utenfor feltet, så er det aggresjon og saftige taklinger. Gule krigere som er i skoa på motstander og ikke en kledelig halvmeter+ unna. Da kommer også stemningen ingen kan matche i landet, selv på en halvfull stadion. Og hvis man ikke tar dette med videre inn i 2020 så er det tidenes selvmål. Som gresslag gir det oss en fordel stadig færre lag til og med har underlaget til å matche. Andre lag skal grue seg å komme til Åråsen igjen, det skal gjøre vondt på alle måter.

                    Men det betyr ikke at man ikke også skal ha som mål å kunne forsvare seg med ball, gjøre noe med den offensivt og ha en taktisk tilnærming til kamper som går dypere inn i materien enn å parkere bussen. Og her må bortekamper, og plastikk by default, være et sentralt tema.
                    Last edited by GIFKanari; 20.12.2019, 17:27.

                    Kommentar

                    • tarsen
                      Medlem
                      Bøffel
                      • May 2015
                      • 32

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                      Gunnar Halle kan være et navn, han har utvilsomt erfaring med yngre spillere, men får man mer NFF-utgaven av mannen så blir jeg jammen usikker.
                      Jeg er mot Halle og alle andre som er og har vært en del av LSK tidligere. Dette fordi jeg frykter det blir alt for lett å gå i kompisfella. Jeg mener vi trenger en ny mann som kan gå inn i klubben og virkelig banke inn en endring å bygge opp en ny klubb, ikke forsøke å gjenskape det gamle. Når man ser det som skrives av RB og Torvik så virker det som om det er krefter i eller rundt klubben som egentlig ikke ønsker en reell retningsendring, men som kan mimre om gamle dager da LSK var kjent som dødballaget og var vonde å møte. Det er mulig jeg er naiv og drømmende, men jeg ser heller at vi forsøker å innføre en godfotteori ala NAE enn å igjen fremstå som et dødballag som spiller knokkelfotball.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3120

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Gunnar Halle kan være et navn, han har utvilsomt erfaring med yngre spillere, men får man mer NFF-utgaven av mannen så blir jeg jammen usikker.
                        Sannsynligheten for det er vel ganske stor. Hva har han sagt eller vist som tilsier noe annet? Jeg er generalt veldig skeptisk til tankegangen om at tidligere LSK-spillere på et eller annet vis skal besitte noen magiske egenskaper som får oss til å blomstre.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3120

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          For en ting skal Nordlie faktisk ha, han sa noe i pausa i siste kamp som endelig gjorde en stolt og glad som LSK-supporter igjen, at klubben viste sitt DNA. Og om det skulle være noen tvil om hva som får en Åråsen-tilskuer på beina også utenfor feltet, så er det aggresjon og saftige taklinger. Gule krigere som er i skoa på motstander og ikke en kledelig halvmeter+ unna. Da kommer også stemningen ingen kan matche i landet, selv på en halvfull stadion. Og hvis man ikke tar dette med videre inn i 2020 så er det tidenes selvmål. Som gresslag gir det oss en fordel stadig færre lag til og med har underlaget til å matche. Andre lag skal grue seg å komme til Åråsen igjen, det skal gjøre vondt på alle måter.
                          For meg er dette selve essensen i det som gjorde at jeg forelsket meg i LSK en gang for lenge, lenge siden. All grudde seg til å komme til Åråsen, de visste at det kom til å gjøre vondt som faen. Akkurat som det gjorde for Start i drøyt 70 minutter i den fatale kvalifiseringskampen.

                          Kommentar

                          • Håvard Ottesen
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Aug 2012
                            • 119

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                            Men hvorfor skriver heller ikke han et kløyva ord om spillestil? Hvorfor er klubben kjemisk rensa for personligheter som er opptatt av hvordan laget fremstår på banen? Torvik skal ha ros for at han i det minste får frem og er klar på at LSK må våge satse mer på yngre spillere, men hvorfor tar han ikke det videre og setter deres ferdigheter i sammenheng med hvordan a-laget skal formes? Dette er tross alt en tidligere RB-ansatt som brukte en hel del tid på LSK-fotballens yngre avdelinger og var veldig opptatt av både formasjon og spillestil der. Det er helt absurd at a-laget, klubbens utstillingsvindu, omtrent kan vase rundt som den vil,uten preg og identitet, og uten at det skaper en skikkelig debatt om hvordan man skal spille fotball. Det er samme faen hvem man ansetter hvis ikke dette tas tak i, det er tapermentaliteten som må til livs. Noe Torvik selv bidrar med når han får seg til å skrive at man f.eks. ikke kan ansette en trener med en ballbesittende filosofi fordi LSK-troppen knapt kan fullføre tre pass innad i laget. Det er et symptom på akkurat den apatien som har ført til den påfølgende stillheten rundt klubben i høst som Torvik selv har vært kritisk til. Og nå som helt radikale tanker for LSKs del om at man både skal bli bærekratig og at man skal satse yngre. så bør det også være en selvfølge at den treneren som får oppgaven med å være frontfigur for dette er en som også tilfører noe nytt og radikalt. Gunnar Halle kan være et navn, han har utvilsomt erfaring med yngre spillere, men får man mer NFF-utgaven av mannen så blir jeg jammen usikker. Jeg skulle så inderlig ønske Torvik viste at han ønsker en ny giv i klubben, ikke bare enda en som faktisk har mulighet til å sette en standard for diskusjonen og som faller ned i det samme mønsteret som bare fører til at de samme trenernavnene resirkuleres. Han er selv inne på det i innlegget fra den 15., at LSK må bli dristigere, men det blir for vagt og generelt.

                            For en ting skal Nordlie faktisk ha, han sa noe i pausa i siste kamp som endelig gjorde en stolt og glad som LSK-supporter igjen, at klubben viste sitt DNA. Og om det skulle være noen tvil om hva som får en Åråsen-tilskuer på beina også utenfor feltet, så er det aggresjon og saftige taklinger. Gule krigere som er i skoa på motstander og ikke en kledelig halvmeter+ unna. Da kommer også stemningen ingen kan matche i landet, selv på en halvfull stadion. Og hvis man ikke tar dette med videre inn i 2020 så er det tidenes selvmål. Som gresslag gir det oss en fordel stadig færre lag til og med har underlaget til å matche. Andre lag skal grue seg å komme til Åråsen igjen, det skal gjøre vondt på alle måter.

                            Men det betyr ikke at man ikke også skal ha som mål å kunne forsvare seg med ball, gjøre noe med den offensivt og ha en taktisk tilnærming til kamper som går dypere inn i materien enn å parkere bussen. Og her må bortekamper, og plastikk by default, være et sentralt tema.


                            Her er du så spot on at jeg måtte lage konto for å uttrykke det.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3269

                              Opprinnelig skrevet av tarsen

                              Jeg er mot Halle og alle andre som er og har vært en del av LSK tidligere. Dette fordi jeg frykter det blir alt for lett å gå i kompisfella. Jeg mener vi trenger en ny mann som kan gå inn i klubben og virkelig banke inn en endring å bygge opp en ny klubb, ikke forsøke å gjenskape det gamle. Når man ser det som skrives av RB og Torvik så virker det som om det er krefter i eller rundt klubben som egentlig ikke ønsker en reell retningsendring, men som kan mimre om gamle dager da LSK var kjent som dødballaget og var vonde å møte. Det er mulig jeg er naiv og drømmende, men jeg ser heller at vi forsøker å innføre en godfotteori ala NAE enn å igjen fremstå som et dødballag som spiller knokkelfotball.
                              Jeg forstår tanken, men er ikke helt enig. Da ville man sagt nei til Uwe også, og det tror jeg de fleste ville unngått. Kompisfella er absolutt reell, og må passes på, og Halle passer fint inn i denne. Jeg sliter litt med å se han som den store kampmotivatoren, men beskrivelsen passer nærmest perfekt som assistent.

                              Av trenertyper jeg ønsker, så er det helst en ung og ambisiøs en med fleksible løsninger. Mange norske trenere virker å låse seg til en formasjon og en spillestil, men jeg tror suksessen ligger i å kunne variere. Jeg har sansen for det både Cifuentes har gjort i Sandefjord og Pedersen i Godset. Pedersen trenger litt mer tid før evt. problemer oppstår, men han virker som et lite rivjern. Jeg tror også vi kunne ha profittert på å hente noen fra utlandet. En engelsk trener ville fort tilpasset seg norsk fotball, men også en spansk trener med fokus på hurtig gjenvinning av ball kunne passet. Nederlendere har ryktet for å utvikle talenter, men spillestilen kan muligens bli litt for pasningsorientert.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 431

                                Er enig i mye av det du skriver. Bortsett fra en trener som ikke er spesialisert i en formasjon. Jeg er overbevist om at nøkkelen til suksess er å repetere, repetere og repetere til bevegelsesmønsteret ligger i ryggmargen. Vel å merke så lenge man har kreativ og særdeles intelligent trener som vet hvilke rom det skal spilles i, løpes i, og posisjonere seg i for å spille ut motstanderne.

                                Kommentar

                                • tarsen
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • May 2015
                                  • 32

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Da ville man sagt nei til Uwe også, og det tror jeg de fleste ville unngått.
                                  Men da dukker spørsmålet opp. Vil folk ha Uwe fordi det er Uwe eller vil folk ha Uwe fordi LSK ønsker å spille fotballen Uwe står for?

                                  Ref. det GIFKanari skriver over med aggresjon og saftige taklinger, frykter jeg kan bli et anker som holder oss tilbake fordi man romantiserer om hvordan det var tidligere å søker og gjenskape dette framfor å se på hva man virkelig må gjøre for å bygge et lag for framtiden. Jeg er fullstendig klar over at det ene ikke utelukker det andre i forhold til dette, men sier bare at det kan være lett å gå i fella.

                                  Kommentar

                                  • Joha
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 314

                                    Raufoss har hatt Spanske trenere på b-æsget,g19 og assistent på a- laget er ikke sikkert det er så dumt og prøve en spansk trener eller dansk trener det kan bli bra i stedet for en norsk trener nye inpulser er sunt

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3269

                                      Opprinnelig skrevet av banan
                                      Er enig i mye av det du skriver. Bortsett fra en trener som ikke er spesialisert i en formasjon. Jeg er overbevist om at nøkkelen til suksess er å repetere, repetere og repetere til bevegelsesmønsteret ligger i ryggmargen. Vel å merke så lenge man har kreativ og særdeles intelligent trener som vet hvilke rom det skal spilles i, løpes i, og posisjonere seg i for å spille ut motstanderne.
                                      Jeg ser poenget ditt, men tenker at de rom det skal løpes og spilles i ikke nødvendigvis henger sammen med formasjon. Det er ofte mindre praktiske variasjoner mellom div. formasjoner. Hvor stor er egentlig forskjellen mellom en 4-4-2 og en diamant på midten, eller en 4-2-3-1 og en 4-4-1-1/4-4-2? Ofte synes formasjon å bare tydeliggjøre de forskjellige rollene.

                                      Det som er avgjørende er som du sier hvilke rom som skal oppsøkes og utnyttes, og det handler mer om taktikk og arbeidsoppgaver fremfor formasjoner. Jeg er også redd for at innøvde bevegelser fort blir avslørt og demmet opp for, med mindre man har de beste spillerne i ligaen.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3269

                                        Opprinnelig skrevet av tarsen

                                        Men da dukker spørsmålet opp. Vil folk ha Uwe fordi det er Uwe eller vil folk ha Uwe fordi LSK ønsker å spille fotballen Uwe står for?

                                        Ref. det GIFKanari skriver over med aggresjon og saftige taklinger, frykter jeg kan bli et anker som holder oss tilbake fordi man romantiserer om hvordan det var tidligere å søker og gjenskape dette framfor å se på hva man virkelig må gjøre for å bygge et lag for framtiden. Jeg er fullstendig klar over at det ene ikke utelukker det andre i forhold til dette, men sier bare at det kan være lett å gå i fella.
                                        Aggresjon og saftige taklinger blir ikke like belønnet som tidligere. Det har med dommere og forbundets ønske om å beskytte spillere. Høyt press i perioder har tidligere vært vårt kjennemerke, og bør bli det igjen. Ser man på B/Gs suksess i år, så er mye fokus på å gjenerobre ballen med en gang man har mistet den. Spesielt kampen på Aspmyra bar preg av at de var aggressiv i gjenvinningsfasen og ofte tok fra oss ballen på vår 20-25 meter. Har har vi sovet altfor lenge i timen.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 431

                                          Fagermo kaller det for bare rør at han skal være interessert i å signere for fugla:
                                          ​​https://www.pressreader.com/norway/v...82995401768413

                                          Så da kan i alle fall to av trenerne nevnt i RB (Bakke og Fagermo) strykes av lista.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎