Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3931

    #21
    Geir Bakke
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      #22
      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona

      Se på Tromsø. På medaljeplass med en spennende fyr fra Estland? Fått arbeidsro og satt ett godt lag i et godt system. Kult opplegg.
      Nydelig ansettelse og et eksempel på gevinsten man kan få ved å tenke utenfor boksen og gjør en prosess der man også ser utenfor norges grenser, eller for vår del, utenfor Lillestrøm by eller listen over eks-spillere.
      Han er forøvrig Finsk, og det går til og med å se mot land som Belgia, Tyskland eller Sveits etter gode treneremner som f.eks jobber med ungdomsakademiet i klubber med sterk fotballkultur. Dette er land som er langt foran oss pr.dd, og som er det som et resultat av en langsiktig satsing.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #23
        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Geir Bakke
        Da må vi ha med Thomas Berntsen og de andre som har bygget klubben til det de er nå. Der har Har Bakke bare en liten del av æren. Sarpsborg har hatt fremgang i mange år før Geir Bakke kom, og de har byttet ut trenere som har hatt rekordsesonger fordi de enten ikke jobbet iht klubbens langsiktige plan, eller ønsket mer makt. Sarpsborg vil ha suksess med en ny trener også, og det er fordi de har gjort alt i riktig rekkefølge. Geir Bakke er bare riktig mann til å jobbe etter deres filosofi. Det betyr på ingen måte at han er riktig mann i LSK.

        Edit: Og hvorfor skulle en mann som Geir Bakke bytte ut de ordnede forholdene i Sarpsborg med kaos i LSK? Jeg tror han har mer å tape på det også enn SArpsborg.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3931

          #24
          Som vanlig mange gode poenger fra deg, Totti. Jeg hadde trua på Mesfin som Bjarmanns etterfølger, men hvis det var hans ide å forlenge med Erlandsen må jeg si at min tillit til ham er sterkt dalende.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #25
            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Som vanlig mange gode poenger fra deg, Totti. Jeg hadde trua på Mesfin som Bjarmanns etterfølger, men hvis det var hans ide å forlenge med Erlandsen må jeg si at min tillit til ham er sterkt dalende.
            Jeg har trua på at Mesfin har mye gode tanker, og at han er faglig sterk nok. Det jeg er redd for er at han blir overkjørt av styret, og at han blir for svak opp mot de.
            Hvis jeg ikke husker feil etter ansettelse var det en stor forskjell på Bjarmann og Mesfin ift at sistnevnte skulle rapportere til daglig leder mens Bjarmann rapporterte direkte til styret? Det vil vel tilsi at Mesfin sin makt og innflytelse på f.eks ansettelse og avskjedigelse av trenere er mindre enn Bjarmann sin, og at enda mer av ansvaret kan legges på styret, selv om de jo også hadde siste ordet med Bjarmann. Det ble jo litt bråk når Bjarmann blant annet garanterte at Runar Kristinsson fikk beholde jobben når styret var delt i synet på han, og de minnet Bjarmann på at han kun skal komme med sin innstilling, så var det deres valg.

            Ikke ta det siste jeg skrev som et krav om at Mesfin må gå, men jeg mener at man enten må ha tillit nok til han i styret til at han kan få enda mer innflytelse og makt, eller at man må ha inn en person de har den tilliten til. DA kan man i det minste stille han ansvarlig for gode og dårlige valg.

            Dessverre vet man litt for lite om hva Mesfin faktisk har mandat til i dag, og det er lite av det som er gjort etter at han ble ansatt som samsvarer med det han sa i sitt første intervju. Men, det er en lang prosess å lande alt dette, så det kan godt hende han jobber mye med det på bakrommet, og at det ikke er gjort kjent enda av den grunn.

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1206

              #26
              Here we go again, Når skal egentlig folk skjønne at dagens LSK stall er på dette nivået. Vi kan bytte trenere i hue og ræva men når midlene ikke er der for satsing mot toppen så blir dette resultatet om trenerene heter Berg, Haglund, Kristinsson eller Erlandsen. Såpass bør vi ha lært de siste 10 årene....

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 438

                #27
                Gunnar Halle

                Kommentar

                • banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 438

                  #28
                  Hva er vel mer naturlig at hun rykker opp i egen klubb?:https://www.vg.no/sport/fotball/i/l1...trene-herrelag
                  I det minste som assistenttrener.

                  Kommentar

                  • tarsen
                    Medlem
                    Bøffel
                    • May 2015
                    • 32

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Here we go again, Når skal egentlig folk skjønne at dagens LSK stall er på dette nivået. Vi kan bytte trenere i hue og ræva men når midlene ikke er der for satsing mot toppen så blir dette resultatet om trenerene heter Berg, Haglund, Kristinsson eller Erlandsen. Såpass bør vi ha lært de siste 10 årene....
                    Ranheim er i dag på 3. plass i ligaen. Tror ikke det er midlene som har gjort at de har kommet seg dit..
                    Det er fullt mulig å gjøre grep på trenersiden som løfter laget, men man må gjøre en god og grundig jobb i kartleggingen, tørre å tenke nytt og samtidig ha en dose flaks.Ved å hente inn gamle LSK travere, er min frykt stor for at man ender opp med å gjøre ting slik man alltid har gjort det hvilket som du sier, ikke har tatt oss noen vei videre.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av banan
                      Gunnar Halle
                      Om man ønsker seg en u-landslagstrener så synes jeg Pål Arne Jphansen er spennende. Men han har så vidt starta som u19-trener, og bør vel få holde på litt til. Synes Smerud har vist bra takter til tide som U21-trener og han er kanskje mer moden for å flytte på seg. Han er også tidligere fugl.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3139

                        #31
                        Tror en forutsetning for å lykkes med neste trener er at han IKKE er tidligere fugl.

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #32
                          Kan godt se utenfor Norges grenser for min del, og hvertfall se lenger enn de som allerede har vært her før. Er 100% sikker på at det finnes utallige flinke trenere som har ansvar for enten juniorlag, 2.lag eller noe lignende i f.eks Belgia, Nederland, Tyskland etc, med nye og spennende tanker om hvordan dette skal gjøres. Tromsø har gjort det beste og mest spennende valget på lange tider. Bør være mulig for oss også. Litt risikabelt kan det være, men gevinsten kan være enorm.
                          ..................

                          Kommentar

                          • Grankanari
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jun 2018
                            • 125

                            #33
                            Hege Riise!

                            Kommentar

                            • banan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2018
                              • 438

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Grankanari
                              Hege Riise!
                              Hun var verdens beste spiller mens hun var aktiv, og feier over all motstand med LSK Kvinner som trener. I tillegg har hun Norges høyeste trenerutdanning.

                              Skal det inn ny trener inn så vil det være tjenesteforsømmelse hvis hun ikke er en av kandidatene.

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 438

                                #35
                                LSK Kvinner under Hege Riises ledelse har startet sesongen med 11 seiere av 11 mulige, og hvem vet hvor lang den rekka blir før de avgir poeng.

                                Når det kommer til øverste nivå innen herrefotball så er det faktisk Lillestrøm som har rekorden ifølge Wikipedia med 11 (1986). Så ikke engang NIls Arne presterte bedre med RBK i sine glansdager.

                                Nå er det forskjell på herre- og damefotball, men at det hun får til er på ektremnivå er det ikke tvil om.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3931

                                  #36
                                  Hege Riise er mer enn god nok. Men jeg tror ikke spillergruppa i Lillestrøm er gode nok til å få en kvinnelig trener. Trolig er heller ikke resten av klubben det. Men en spennende tanke og et interessant innspill.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1206

                                    #37
                                    Svesengens artikkel i går begynner å minne mer og mer om clickbait. Jeg tror Arne fortsatt er LSK trener i alle fall ut sesongen.
                                    Når det gjelder Hege Riise så kunne det muligens vært aktuellt sammen med en mann som tålte å dele ansvaret med en kvinne. Sundgodt og Riise kunne kanskje funket?
                                    Last edited by maxpayne; 25.06.2018, 19:05.

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 863

                                      #38
                                      Største problemet mitt med Riise som trener hadde vært at det hadde vært utrolig lite fair mot LSK-kvinner.

                                      At hun er en god trener er det null tvil om. Når Monica Knudsen gav seg så mista vi samtidig fem landslagsspillere (Herlovsen, Marita, Sandvei, Mykjåland og Spitse), og laget ble steike meg bedre enn året før allikevel.

                                      Kommentar

                                      • Kay
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 763

                                        #39
                                        Hvis AE skal ut, så får man ta en telefon til Svennis, han virker å være lysten og vil nok ikke medføre 3 år med å forsøke å spille inn noe helt nytt som sist gang vi hentet en svenske.

                                        Kommentar

                                        • stian84
                                          Juniormedlem
                                          Bøffel
                                          • Dec 2015
                                          • 20

                                          #40
                                          Kanskje Martin Andresen kan tenke seg et comeback.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎