Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    En vilje som ikke er der. Pinlig!
    Og den viljen skal dukke opp igjen med en trener med mange av de samme uheldige personlighetstrekkene? Styret står jo selv fast på at Arne ble sparket på bakgrunn av personalbehandlingen.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1206

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Jepp, etter at man har sparket en trener med ussel personalbehandling, som også klarte kunststykket å miste respekten i sitt eget støtteapparat, så vil man gå for en annen trener som brenner broer på rekordtid. Det er nok akkurat det denne spillergruppa trenger og etterlyser nå.

      Blir helt matt.
      LSK har tatt to titler på de siste ti årene og begge trenerene får sparken noen måneder etter begge gangene. I årene mellom cuptriumfene var det stort sett grått og trist. Man kan mene hva man vil om Tom Nordlie og Arne Erlandsen men det er de to eneste LSK trenerene i nyere tid med en viss suksess og begge ganger må treneren gå fordi de sliter på omgivelsene og krever for mye? Det finnes ikke vinnerkultur igjen i veggene på Åråsen....

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1206

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

        Og den viljen skal dukke opp igjen med en trener med mange av de samme uheldige personlighetstrekkene? Styret står jo selv fast på at Arne ble sparket på bakgrunn av personalbehandlingen.
        Du ville sikkert tatt Uwe på dagen, stort sett de samme personlighetstrekkene som Tom og Arne bare med mye mindre peiling.....

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari

          Og den viljen skal dukke opp igjen med en trener med mange av de samme uheldige personlighetstrekkene? Styret står jo selv fast på at Arne ble sparket på bakgrunn av personalbehandlingen.
          Nei, absolutt ikke. Men nå har de med egen vilje fått Erlandsen bort (noe jeg også mener var riktig). Akkurat nå har de vel Erlandsen's rake motsetning av personlighet i Arild Sundgot. Men som jeg skrev; uavhengig av hvem som trener dette laget så bør spillerne selv ta seg sammen. Jeg kan godta feilpasninger og dårlig spill. Men den innsatsen som leveres er ikke i nærheten av nok til å vinne kamper. Responsen etter fjerningen av Erlandsen har vært én dårlig og én bedriten kamp. Og tenningen i laget har i hvertfall ikke blitt noe bedre. Trenere og styret etc har fått jævlig mye pepper. Men akkurat nå er det spillerne selv som skuffer noe jævlig.
          ..................

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av maxpayne

            LSK har tatt to titler på de siste ti årene og begge trenerene får sparken noen måneder etter begge gangene. I årene mellom cuptriumfene var det stort sett grått og trist. Man kan mene hva man vil om Tom Nordlie og Arne Erlandsen men det er de to eneste LSK trenerene i nyere tid med en viss suksess og begge ganger må treneren gå fordi de sliter på omgivelsene og krever for mye? Det finnes ikke vinnerkultur igjen i veggene på Åråsen....
            Jeg verdsetter trenere som bygger noe som skaper et vinnende lag som kan prestere hver helg, ikke lag som en sesong vinner en tilfeldig rekke kamper som ender med cupgull. Det har den norske cupen også nå lenge vist at mange lag kan gjøre. Mellom å vinne cupen hvert tiende år og å være en klubb som skal kjempe i toppen hvert år bør det ikke engang være tvil om hva en klubb med LSKs historie og størrelse bør legge vekt på. Å skape vinnerkultur har da faen ingenting med cup å gjøre, det starter med å vinne flere kamper enn man taper. Og den som brøt forbannelsen med ni seire og konstante tapende sesonger ved å tilføre nye impulser er absurd nok kanskje den mest forhatte treneren vi har hatt i moderne tid.

            Det er tapermentalitet.

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              Opprinnelig skrevet av maxpayne

              Du ville sikkert tatt Uwe på dagen, stort sett de samme personlighetstrekkene som Tom og Arne bare med mye mindre peiling.....
              Altså, nå må du jekke ned et par hakk. Du ville nærmest tviholde på Runar Kristinsson, fordi det ikke fantes bedre alternativer. Du ville absolutt ikke kvitte deg med Erlandsen. Du trodde og mente at Sundgot sammen med Hege Riise ville trene LSK ut sesongen. Og nå mener du Røsler har "mye mindre peiling" enn Tom og Arne?

              Dine trener-synspunkter ser jeg bort ifra.

              Kommentar

              • Klimtkongen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2014
                • 419

                Opprinnelig skrevet av G-Man

                Fin fyr, men det smaker vel ikke direkte FUGL av en hovedtrener som tidligere har vært trener nede i divisjonene og utover det har vært assistent i en bakgårdsklubb i Oslo. Lukter altfor mye eksperiment til at jeg tror det er aktuelt (med mindre klubben har resignert og planlegger for OBOS neste år, da kan Tandberg være et naturlig valg).
                Sier ikke hva jeg tror er lurt, bare hva jeg har hørt.

                Kommentar

                • Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Er du en ræva spiller så får du hvertfall vinne de jævla duellene og løpe mer enn motstander. Det krever ingen ferdigheter, men ren vilje.
                  Dette er den desidert største misoppfattningen blant oss supportere. Å hevde at blant annet løpskapasitet og styrke ikke er ferdigheter er ganske drøyt spør du meg. Hvorfor tror så mange at "bare du har vilje nok, så kan du løpe så mye du bare orker"? Hadde jammen meg vært lett hvis verden var så enkel....

                  Ikke med dette sagt at jeg mener dagens spillerstall får maksimalt ut av sine relativt begrensede ferdigheter...

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4376

                    Opprinnelig skrevet av Bolsen3

                    Dette er den desidert største misoppfattningen blant oss supportere. Å hevde at blant annet løpskapasitet og styrke ikke er ferdigheter er ganske drøyt spør du meg. Hvorfor tror så mange at "bare du har vilje nok, så kan du løpe så mye du bare orker"? Hadde jammen meg vært lett hvis verden var så enkel....

                    Ikke med dette sagt at jeg mener dagens spillerstall får maksimalt ut av sine relativt begrensede ferdigheter...
                    Krever det ferdigheter å gidde å ta det returløpet hjem før 3-0? Ikke for å henge ut Mathew, men han taper først en 50/50 duell før han (såvidt!) dasser hjemover. Vi hadde tapt kampen uansett men det er faen ikke godt nok! For meg går det på vilje og ikke ferdigheter. Det er så jævlig halvhjerta utpå der. Ingen vinnerskaller. Ser ikke ut som mange av de bryr seg om at vi ikke har vunnet siden mai, og ligger a poeng med laget på direkte nedrykk.

                    Poenget mitt var at oppi all diskusjon rundt trenere etc så får spillerne selv også ta tak nå.
                    ..................

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9359

                      Spillera er vel kjørt så til de grader i grøfta mentalt?

                      Fotballpausa gjør nok godt.

                      Håper vi har ny trener på plass til Moldekampen.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3921

                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Det finnes ikke vinnerkultur igjen i veggene på Åråsen....
                        Kunne ikke ha vært mer enig!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Bolsen3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 1061

                          Opprinnelig skrevet av _Jonern

                          Krever det ferdigheter å gidde å ta det returløpet hjem før 3-0? Ikke for å henge ut Mathew, men han taper først en 50/50 duell før han (såvidt!) dasser hjemover. Vi hadde tapt kampen uansett men det er faen ikke godt nok! For meg går det på vilje og ikke ferdigheter. Det er så jævlig halvhjerta utpå der. Ingen vinnerskaller. Ser ikke ut som mange av de bryr seg om at vi ikke har vunnet siden mai, og ligger a poeng med laget på direkte nedrykk.

                          Poenget mitt var at oppi all diskusjon rundt trenere etc så får spillerne selv også ta tak nå.
                          Helt enig med det siste, det er en uting at det alltid er treneren som skal få all skyld for elendigheten.

                          Poenget mitt er at jeg er dypt uenig i premisset om at feks det å løpe mer enn motstanderen bare handler om å ville. Det er også en ferdighet, på lik linje med feks tekniske ferdigheter. Du kan ikke overgå dine fysiske begrensninger som løpskapasitet og arbeidsøkonomi på ren vilje. Det å disponere kreftene riktig er også en enorm viktig egenskap i fotball. Som spiller skal du opprettholde en best mulig intensitet over 90+ minutter. Da handler det også om smarthet i forhold til når du skal bruke kreftene dine.

                          Nei, vi kan ikke forvente at spillerne våre skal kunne løpe mer enn motstanderen, da må de isåfall ha kapasitet til det. Men vi kan forvente at de tar ut tett opp mot sitt maksimale nivå. Det kan nok absolutt diskuteres om alle spillerne våre gjør. Men mitt inntrykk er at problemet i like høy grad ligger i smarheten når det kommer til å disponere kreftene riktig. Vi har for mange spillere som faktisk løper unødvendig mye til feil tid.

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            Synes det er litt merkelig at man setter likhetstegn mellom utenlandsk trener og gambling, og at det er forskjell på en «kortsiktig løsning» og en «langsiktig løsning». For meg er en god trener en god trener, og den langsiktige løsningen vi går for må jo for Guds skyld også være god nok til å løfte laget også denne sesongen. Til tross for at det ser mørkt ut nå, har ny trener en halv sesong å utrette noe på - det bør være tilstrekkelig med tid.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1320

                              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Synes det er litt merkelig at man setter likhetstegn mellom utenlandsk trener og gambling, og at det er forskjell på en «kortsiktig løsning» og en «langsiktig løsning». For meg er en god trener en god trener, og den langsiktige løsningen vi går for må jo for Guds skyld også være god nok til å løfte laget også denne sesongen. Til tross for at det ser mørkt ut nå, har ny trener en halv sesong å utrette noe på - det bør være tilstrekkelig med tid.
                              Nja.. for min del tenker jeg at for eksempel en utenlandsk trener uten erfaring fra norsk fotball kan trenge lenger tid til tilvenning. Da er det litt mer risky hvis denne treneren overtar et lag som står til knes i sumpa.

                              En annen grunn til å ville hente en trener på korttidskontrakt kan være hvis Simon ikke finner den han vil ha i denne omgangen, og at man mener at Arild ikke kan lede laget ut sesongen.

                              Kommentar

                              • Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

                                Synes Fugl1120 setter fingeren på noe essensielt. Det ledelsen i LSK nå må trylle frem er en trener som er god på både kort og lang sikt. Det er en svært vanskelig oppgave all den tid de økonomiske forutsetningene er som de er. I Haglunds tid var det jo nettopp dette som forårsaket at han ikke forlenget kontrakten. Hvis vi ikke har økonomi til å forsterke stallen så får treneren en svært vanskelig, om ikke umulig oppgave med å etablere klubben på øvre halvdel av tabellen som er klubbens målsetning. For meg kan det se ut som målsettingen ikke står i stil med forutsetningene. Stallen vi mønstrer i dag er rett og slett ikke god nok for Eliteserien, og når da klubben er i knestående økonomisk så ser det svært mørkt ut.
                                Om klubben klarer å fremskaffe en trener av "klasse" som kan ta oss vekk fra bunnstriden med dagens forutsetninger så blir jeg mektig imponert. Min største frykt er at de ansetter Nordli, Skullerud, Halle, Tandberg eller andre middelmådige trenere. Det er rett og slett ikke godt nok for sportsklubben.
                                Personlig tror jeg klubben står overfor den viktigste oppgaven på veldig veldig lenge. En feil ansettelse av trener er katastrofal og vil ta oss direkte ned i Obos- Ligaen. Og det er ingen automatikk i at vi rykker opp igjen med det første.
                                Fugla Forever

                                Kommentar

                                • tarsen
                                  Medlem
                                  Bøffel
                                  • May 2015
                                  • 32

                                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                  Stallen vi mønstrer i dag er rett og slett ikke god nok for Eliteserien.
                                  Det er vel ikke mer enn drøyt et halvt år siden at vi rundspilte Sarp i cupfinalen med stort sett det samme mannskapet.
                                  Jeg tror kvaliteten som vi ser i dag, kan bedres mye dersom man tar riktige grep på spillestil og trening som igjen drar med seg spilleglede og selvtillit. Når semiproffe Ranheim ligger på 4. plass i ligaen og Kristiansund på 8. plass så håper og tror jeg at vi også skal ha kvalitet nok for videre spill i Eliteserien.

                                  Kommentar

                                  • Robiwan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 603

                                    Jeg har så lyst til å tro på Gud, eneste håpet jeg ser
                                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                    Kommentar

                                    • CFC1976
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2015
                                      • 341

                                      Kan si følgende med 100 prosent sikkerhet etter å ha spurt en ansatte i sportsklubben...

                                      LSK har en liste av tre navn på en shortlist.
                                      RB kjenner til alle tre og derfor skrev Svesengen at den neste trener bør være norske og kjenner klubben godt.
                                      To av tre er norsk. Den tredje er svensk.

                                      Vi rykker ned i år.

                                      Kommentar

                                      • ynnor
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 857

                                        Nå må det skje noe snart. Inn og løfte og bli kjent med laget. Starter med europaliga og sjukt viktig kamp i serien med få dager i mellom. Her må det presteres med en gang. Nå må det ikke komme inn et navn ingen kan få ståpels av. Hvis ikke må det ryddes opp i styret og stell. Ser jo ikke ut som spillerene vil spille i klubben og en ny trener må få de til å yte. Men noe må skje veldig snart

                                        Kommentar

                                        • maurakanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2005
                                          • 631

                                          Tipper det blir annonsert på Mandag. Ny trener skal sikkert presenteres for spillerne først, og de har ferie denne uka.
                                          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎