Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henke25
    Medlem
    Møteplager
    • Jun 2018
    • 79

    Håper på Nordlie. En tydelig leder som setter krav, og det er akkurat det gutta trenger nå.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3315

      Opprinnelig skrevet av Henke25
      Håper på Nordlie. En tydelig leder som setter krav, og det er akkurat det gutta trenger nå.
      Ikke minst kjenner han både klubb og motstander. Om han er en løsning på lengre sikt er jeg ikke sikker på. Det er mulig han kan løfte laget i 2020, men klubben bør ikke inngå en langtidskontrakt.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1324

        Uansett trenger vi å få inn noen som ikke er i klubben i dag - et tryne utenfra som kan skape litt ny giv. Ordinas representer det etablerte og det funker ikke.

        Ellers er det helt på sin plass at Jörgen får fyken nå. Han skal ha kred for et fint avskjedsbrev og han virker som en fin fyr, men han har ikke hatt resultater.

        Kommentar

        • OlaG
          Oversetterdrone
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 874

          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
          Uansett trenger vi å få inn noen som ikke er i klubben i dag - et tryne utenfra som kan skape litt ny giv. Ordinas representer det etablerte og det funker ikke.
          Ordinas er vel forsåvidt det. Men såvidt jeg husker så er han vel mer keen på å jobbe med utvikling enn å være hovedtrener, og da er antageligvis best å la han få gjøre det. Gudene skal vite at vi kommer til å trenge et bra akademi når vi rykker ned og må bygge en ny tropp uten penger.

          Kommentar

          • Snow
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jul 2019
            • 179

            Fra Lennartsson til Nordlien er fra en taper til en annen.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3141

              Opprinnelig skrevet av Snow
              Fra Lennartsson til Nordlien er fra en taper til en annen.
              Pøh, de to kan overhodet ikke sammenlignes. Jørgen har en CV spekket med nederlag, mens Nordli har hatt mer suksess enn fiasko. Han er kjent for å være enkrevende fyr over tid, men har samtidig lært mye underveis, og er en helt annen enn han var for 15 år siden.

              Kommentar

              • Henke25
                Medlem
                Møteplager
                • Jun 2018
                • 79

                Tror Nordlie har blitt voksen og samtidig evnet å lære av sine feil.

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  Det blir Tom Nordlie de to siste kampene.

                  Kommentar

                  • Snow
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jul 2019
                    • 179

                    Se hva han har gjort med Skeid. Vil folk virkelig ha Nordlie. Helt utrolig!

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      Opprinnelig skrevet av Snow
                      Se hva han har gjort med Skeid. Vil folk virkelig ha Nordlie. Helt utrolig!
                      Han rykka opp med Skeid. Når var de sist oppe i obos? Og han hadde samme stall som i 2.div. Hva var oddsen for at de skulle holde seg?
                      ..................

                      Kommentar

                      • emanem
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2006
                        • 100

                        Dette her er akkurat hva som er galt med LSK, vi har ingen plan for noen ting. Alt skal bare løses her og nå, og gjerne med metoder (les folk) som har vært på Åråsen før. Nå vil folk ha inn en trener som allerede har rykket ned en gang før i år, som var med på å styre Fugla-skuta på en isfjell i forrige periode, og som fikk fyken pga. #metoo. Hva slags jævla signaler sender det om fremtiden? Og det ville vært et lagt og jævlig fuckyou til LSK-kvinner. Jeg orker ikke mer! Det er et 25-åring langt ekteskap, der partneren din bare roter til alt.

                        Gjør noe riktig nå, spar penger, og gi jobben til Kippe i to kamper. Hva har vi å tape? Tom Nordlie? Når presterte han noe sist? Nedrykk med Enga, Skeid, Sandnes Ulf og Fredrikstad, styrte Start og oss mot nedrykk. OK, han var med å redde Viking og Vinger, men alt han tar i blir ikke akkurat gull.
                        Last edited by emanem; 02.12.2019, 17:33.

                        Kommentar

                        • vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

                          Opprinnelig skrevet av emanem
                          Dette her er akkurat hva som er galt med LSK, vi har ingen plan for noen ting. Alt skal bare løses her og nå, og gjerne med metoder (les folk) som har vært på Åråsen før. Nå vil folk ha inn en trener som allerede har rykket ned en gang før i år, som var med på å styre Fugla-skuta på en isfjell i forrige periode, og som fikk fyken pga. #metoo. Hva slags jævla signaler sender det om fremtiden? Og det ville vært et lagt og jævlig fuckyou til LSK-kvinner. Jeg orker ikke mer! Det er et 25-åring langt ekteskap, der partneren din bare roter til alt.

                          Gjør noe riktig nå, spar penger, og gi jobben til Kippe i to kamper. Hva har vi å tape? Tom Nordlie? Når presterte han noe sist? Nedrykk med Enga, Skeid og Fredrikstad, styrte Start og oss mot nedrykk. OK, han var med å redde Viking og Vinger, men alt han tar i blir ikke akkurat gull.
                          Fjerneste jeg har lest på lang tid. Vi trenger en best mulig mann til to kamper "Hva har vi å tape?" Vi har faen meg alt å tape.

                          Kommentar

                          • emanem
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Aug 2006
                            • 100

                            Noen ganger kan det være et tap å vinne.

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 874

                              Opprinnelig skrevet av emanem
                              Nå vil folk ha inn en trener som allerede har rykket ned en gang før i år, som var med på å styre Fugla-skuta på en isfjell i forrige periode, og som fikk fyken pga. #metoo. Hva slags jævla signaler sender det om fremtiden? Og det ville vært et lagt og jævlig fuckyou til LSK-kvinner.
                              Enig. Bare rett og slett enig.

                              Opprinnelig skrevet av emanem
                              Gjør noe riktig nå, spar penger, og gi jobben til Kippe i to kamper.
                              Kan vi faktisk gjøre det? Man må vel ha UEFA Pro trenerlisens for å kunne være hovedtrener for en Eliteserie-klubb, og hvis jeg ikke tar helt feil har ikke Kippe verken den eller UEFA A-lisensen (nivået under, og nødvendig for å kunne søke om deltakelse på UEFA Pro-kurs). Han har jo kommentert tidligere at han har tatt alle kursene han kan ta som aktiv spiller, men for disse kursene tror jeg du må fungere i en trenerrolle for å kunne søke i det hele tatt.

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 874

                                Opprinnelig skrevet av vermu
                                Fjerneste jeg har lest på lang tid. Vi trenger en best mulig mann til to kamper "Hva har vi å tape?" Vi har faen meg alt å tape.
                                I dette tilfellet er "alt" definert som "sparke trener, ansette redningsmann, såvidt redde plassen, ansette redningsmann på fast kontrakt, spille 1,5 sesonger, sparke redningsmann som nå har blitt kaptein på Titanic, gjenta til evig tid".

                                Vi trenger ikke å gjøre oss til MFK light ved å ansette en trener som mistet jobben etter å ha seksuelt trakassert en spiller han har lederansvar for. Da har vi ikke noe ære igjen heller.

                                Kommentar

                                • emanem
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2006
                                  • 100

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                                  Pøh, de to kan overhodet ikke sammenlignes. Jørgen har en CV spekket med nederlag, mens Nordli har hatt mer suksess enn fiasko. Han er kjent for å være enkrevende fyr over tid, men har samtidig lært mye underveis, og er en helt annen enn han var for 15 år siden.
                                  OK, list opp den positive og negative CVen til Nordlie. Så får vi bevist om det faktisk er mer suksess enn fiasko.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3932

                                    Metoo-hysteriet!

                                    Jeg vet like lite som de fleste andre om denne saken som det hevdes skjedde i Avaldsnes.

                                    Men jeg er både dritt lei og skremt av hvordan slike påstander brukes av mer eller mindre anonyme ryktespredere for å sverte eller fjerne mennesker de har hørt, eller lest, på et eller annet forum, har gjort noe feil.

                                    Hvis det er slik at noen har begått lovbrudd, bør de stilles til ansvar for det av påtalemyndighetene. Før noen eventuelt er dømt, er de per norsk lov å anse som uskyldige.

                                    Når det gjelder Metoo-hysteriet har det jo blitt enda mer umulig å diskutere og ta opp enn debatten rundt innvandring.

                                    SLUTT å spre dette. Både her og andre steder!

                                    Takk!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Diallo
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • May 2004
                                      • 79



                                      Vet ikke om jeg vil kalle det hysteri...
                                      Skal LSK bli en oppsamlingsplass for folk som ha rmistet jobben pga MeToo?

                                      Kommentar

                                      • emanem
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Aug 2006
                                        • 100

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Metoo-hysteriet!

                                        Jeg vet like lite som de fleste andre om denne saken som det hevdes skjedde i Avaldsnes.

                                        Men jeg er både dritt lei og skremt av hvordan slike påstander brukes av mer eller mindre anonyme ryktespredere for å sverte eller fjerne mennesker de har hørt, eller lest, på et eller annet forum, har gjort noe feil.

                                        Hvis det er slik at noen har begått lovbrudd, bør de stilles til ansvar for det av påtalemyndighetene. Før noen eventuelt er dømt, er de per norsk lov å anse som uskyldige.

                                        Når det gjelder Metoo-hysteriet har det jo blitt enda mer umulig å diskutere og ta opp enn debatten rundt innvandring.

                                        SLUTT å spre dette. Både her og andre steder!

                                        Takk!
                                        Nå skal ikke jeg diskutere #metoo(hysteriet som du så enkelt avfeier det som) generelt, men ønsket fra noen om Nordlie som trener spesielt. Og en del av hans omdømme og historikk er dessverre tilgriset med denne saken fra tidligere arbeidsgiver. Man kan ikke kalle det «ryktespredning» kan man? Et raskt googlesøk på arbeidssøkere er vel blitt ganske normalt? Og resultatet er jo relativt oppsiktsvekkende, det er jo det. Spesielt om man tenker seg vedkommende i en lederposisjon i en profilert fotballklubb. Saken burde i så fall avklares og begraves offentlig om man som klubb ikke vil bli forbundet med dette «hysteriet»

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3932

                                          Fortsatt ingen tiltale eller dom. Er det slik vi ønsker at samfunnet skal være?
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎