Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3309

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Ingebrigsten gjør det vel ganske bra i Belgia.
    Nåja, to strake seire nå. Men en elendig rekke før det, og ligger akkurat der de er forventa å ligge. Så han gjør det som trengs, verken mer eller mindre. Kjenner ikke til standingen hans innad, men tror neppe han er en aktuell kandidat.

    LSK jobben er attraktiv av flere grunner. Sykende skip, men stolt og rik historie, enorm fanskare som ligger med brukket rygg. Et spennende prosjekt som helt klart er mer attraktivt nå enn hvis klubben hadde berget plassen.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 865

      Opprinnelig skrevet av LS89
      LSK jobben er attraktiv av flere grunner. Sykende skip, men stolt og rik historie, enorm fanskare som ligger med brukket rygg. Et spennende prosjekt som helt klart er mer attraktivt nå enn hvis klubben hadde berget plassen.
      Tror dette er et godt poeng. Både trenere som ønsker seg en faglig utfordring og trenere med nok ego til å ha lyst til å være Hen Som Brakte Romerikes Stolthet Tilbake Til Toppen burde se muligheter her.
      Det er også en viss mulighet (fare) for at trenere som har klokkertro på et eller annet system ser sin anledning til å bevise teoriene sine her. Typer som Valakari, Cifuentes et al. Ulempen med det er naturligvis at det kan gå galt hvis teorien ikke holder vann/spillerstallen ikke passer til teorien.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1358

        Nok en gang elendig journalistikk av RB, som faktisk leverer enda dårligere enn LSK.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3309

          Tviler på Sves hadde publisert artikkelen om det ikke var noe hold i det. Hvis ikke er det fryktelig respektløst ovenfor klubbene det gjelder.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3120

            Diskusjonen bør begynne slik: "Ok. vi skal altså ha en ny trener. Da begynner vi med å utelukke absolutt alle svensker, og alle nordmenn som enten har trent i eliteserien eller vet hvem Drillo er. Forslag på en danske belønnes med en Marie kjeks, og en tysker eller en nederlender gir et glass saft i tillegg."

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 431

              Bruttern hadde vært helt fantastisk og hadde ført klubben rett opp, og i toppen øvre del av norsk Eliteserien. Men han har vi ingen som helst mulighet til å signere.

              ​​​​​​Fagermo skulle man tro også er utenfor vår rekkevidde, men ville vært en superb signering.

              Min favoritt er Bjørkan, men også han trolig mest tilfreds med å være der han er.

              Får vi ved er mirakel inn en av de tre ovenstående så har vi skutt gullfuglen.

              Det blir mest sannsynlig en trener med vesentlig mindre merittlister enn de nevte å vise til, men håper og tror på en trener som kjenner en offensiv 4-3-3 til fingerspissene.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7004

                Ville ikke forundre meg hvis dette er et røykteppe som ender med at Nordlie tar over.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 431

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Ville ikke forundre meg hvis dette er et røykteppe som ender med at Nordlie tar over.
                  Han har nok mye av det som skal til, men det er alt for mye rundt hans historikk som skurrer til at han kan være aktuell som permanent trener.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3269

                    Kåre er vanskelig å vurdere. I Bart hadde han en av (om ikke) landets beste stall og nærmest dekket bord. Han fikk resultater, men i LSK kreves nok andre talenter da vi ikke har ressurser til å hente toppspillere, men må slippe talentene til.

                    Fagermo kommer neppe. Eneste grunn måtte være at han ser at stallen i Odd er aldrende, ute av stand til å beholde ungguttene, og mangler ressurser til å gjennomføre generasjonsskiftet. Da kan han finne på å forlate skipet mens torpedoene fortsatt er i vannet, men det er nok heller usikkert. Han ville nok også vært attraktiv for større klubber dersom han skal bytte beite.

                    Tom gjorde det bra i kampene, men jeg syntes at han ble lett irritert da han fikk litt kritikk ang. sene grep. Det var litt som i gamle dager. Synes å ha observert det i et par Studio Åråsen sendinger hvor han med tilsynelatende vilje har misforstått spørsmål fra seere eller svart litt nedlatende på disse. Det gjør meg usikker på hvor mye han har vokst siden sist. I tillegg har man Avaldsnes som tilsynelatende burde diskvalifisere i seg selv.

                    Er Geir Bakke med sin hagletilnærming den rette for oss? Passer det LSK å hente 10 spillere per år? Han har utvilsomt tatt S08 steg videre, men fra deres semipro tilnærming burde det være en grei sak. Er også et spørsmål om han vil gå fra ES til OBOS. Eneste tilsynelatende årsak til at han nevnes er at han er romeriking.

                    Jørgen Isnes virker å være det mest realistiske alternativet av de som nevnes. Gjort mye bra i KFUM og er fremadstormende, men urutinert på høyere nivå. Jeg er likevel nyskjerrig på å lære mer om han.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3120

                      Prosessen så langt virker å være på standard undermåls LSK-nivå. og bærer mest av alt preg av "tenk på et navn". Hvis det virkelig er slik at vi driver og diskuterer trenere som Fagermo og Bakke - trenere som overhodet ikke er aktuelle - da er min allerede tynnslitte tålmodighet med ledelsen i denne klubben seriøst slutt.

                      Da tror jeg som Trigz at de allerede har bestemt seg for Nordlie. Da får han vel en 5 års kontrakt, som han må kjøpes ut av etter 6 måneder, slik at mørket seriøst kan senke seg over Åråsen.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Med mål om å bli bærekraftig og å satse ungt burde navn som Nordlie autmomatisk falle bort. Det kreves et lengre perspektiv. Selv en toårskontrakt er for lang tid med den bajasen og alle vet det. Skal styret ha noen som helst troverdighet kreves det at neste ansettelse signeres for ihvertfall tre år og at personen har erfaring med det å satse på talenter, evt. at det kommer helt tydelig frem i første intervju som ny hovedtrener. Skal det bli en ny giv kreves det noe som faktisk tilsier at man har en plan om å komme tilbake sterkere, ikke trå nedtrådde stier.

                        Fagermo er jo såpass av en plastikkfanatiker at det er merkelig at navnet i det hele tatt kommer opp. Faen heller, det burde være helt uaktuelt når man er et slikt uttalt naturgresslag som man tross alt er. Tror faktisk også Fagermo er mer bundet til Odd enn Odd er bundet til ham.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          Jeg håper utvalget som skal finne ny trener har en bedre liste enn hva RB har kommet opp med, selv om jeg frykter de har fått tilgang igjennom å pleie sine vennskap med adm. Trøsten, i den grad man kan kalle det, var at det var ingen som tenkte Jørgen i fjor sommer heller. Det fungerte overhodet ikke, men det var i hvert fall ingen rykter rundt han før han signerte.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 431

                            Er mye rart og negativt som blir skrevet her da..
                            Realiteten er at Fagermo har sagt at han kunne tenke seg å trene Lillestrøm. Om det er aktuelt nå som de rykket ned virker ikke veldig sannsynlig, men å ikke ha en så dyktig trener på en liste over kandidater ville ha vært et særdeles dårlig stykke arbeid. Å kritisere det beviser jo bare at man har vesentlig dårligere innsikt enn en ledelse og et styre man kritiserer.
                            At Fagermo er enn man som er lojal og forsvarer sitt lag og underlaget de spiller på er jo noe som kun fortjener honnør.
                            For å summere: selvfølgelig skal Fagermo stå på lista over aktuelle kandidater!

                            Og at Bakke står på en slik liste er jo innlysende med tanke på at han er fra Rælingen og alltid har sett opp til Lillestrøm.
                            At daglig leder sier at det ikke er aktuelt har ingen verdens ting å si så lenge Bakke selv bestemmer seg for Lillestrøm, og i tillegg har en klausul i kontrakten som gir rom for en overgang (selv om dl kjemper imot)
                            Jeg håper at vi ikke ender opp med Bakke, men selvfølgelig skal han være på lista.

                            Det er veldig mye vi kan kritisere styret og ledelsen for, men de eneste som fortjener kritikk vedrørende å sette opp dyktige trenere på en liste over aktuelle kandidater er dere som kritiserer det! Skjerpings folkens!

                            ​​​​

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Har man plastikk som underlag trenger man ikke forsvare noe som helst, det er miljøfiendtlig og malen i norsk fotball. Så vidt jeg husker ble et vagt spørsmål på siste årsmøte om det var aktuelt med plastikk ledd bort og avfeid, derfor er det jo litt pussig at Mr. Plastikk himself kommer opp som kandidat. Man er naiv hvis man tror Fagermo kommer inn og at det ikke blir nytt fokus på underlaget på Åråsen.

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 431

                                Fullstendig avsporing spør du meg! Er veldig mye av hva en fotballtrener står for som er essensielt for om han bør ansettes, men hva han synes om naturgress kontra kunstgress kan da umulig være en avgjørende faktor.
                                Da bør jo heller dette være det viktigste:
                                "Jeg er veganer, så det er pussig at trener X blir vurdert som kandidat siden han spiser kjøtt"

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Bevares, veldig mye fint med Fagermo, men jeg synes faktisk at hele hans forhold til plastikk og gress burde gjøre ham uaktuell nå. Med 2019 og store deler av vårsesongen friskt i minne. Og vi diskuterer en RB-artikkel med rykter, ikke hva styret har sagt/gjort.

                                  Kommentar

                                  • tarsen
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • May 2015
                                    • 32

                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Skal styret ha noen som helst troverdighet kreves det at neste ansettelse signeres for ihvertfall tre år.
                                    Jeg er enig, men skulle ønske at det var mulig å bake inn en ullen "laget må årlig kunne vise til en sportslig utvikling" klausul i denne kontrakten. Denne ansettelsen kan fort være forskjellen på LSK som topp- eller breddeklubb i framtiden. Frykten er fortsatt at innsalget av ny trener baseres på navnet og ikke fotballen som navnet står for.

                                    Kommentar

                                    • banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2018
                                      • 431

                                      I artikkelen i RB nevnte de noen få av navnene på listen. Så derfor kjenner vi med andre ord til de færreste av kandidatene.
                                      Og de få navnene som ble offentliggjort er en selvfølge å ha der i mine øyne.
                                      Utover det har jeg full forståelse for de av dere som frykter det verste når det kommer til ansettelse av by trener. Jeg også har selvfølgelig en viss frykt i meg. Men har tre ganger så stort håp om at vi endelig får på plass en trener som har erfaring og kunnskap til å få laget til endelig å spille en offensiv og målrettet fotball som fører laget rett opp og på øvre halvdel av norsk fotball.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3120

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Med mål om å bli bærekraftig og å satse ungt burde navn som Nordlie autmomatisk falle bort. Det kreves et lengre perspektiv. Selv en toårskontrakt er for lang tid med den bajasen og alle vet det. Skal styret ha noen som helst troverdighet kreves det at neste ansettelse signeres for ihvertfall tre år og at personen har erfaring med det å satse på talenter, evt. at det kommer helt tydelig frem i første intervju som ny hovedtrener. Skal det bli en ny giv kreves det noe som faktisk tilsier at man har en plan om å komme tilbake sterkere, ikke trå nedtrådde stier.
                                        Ikke ofte jeg er enig med deg, men her treffer fu 100% etter min mening. Å ansette Tom Nordlie er vel så lite fremtidsrettet som det kan få blitt.

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1199

                                          Tipper Gunnar Halles navn står på blokka til Simon.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎