Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3136

    Opprinnelig skrevet av banan

    Så da kan i alle fall to av trenerne nevnt i RB (Bakke og Fagermo) strykes av lista.
    Og godt er det.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av MortenA

      Aggresjon og saftige taklinger blir ikke like belønnet som tidligere. Det har med dommere og forbundets ønske om å beskytte spillere. Høyt press i perioder har tidligere vært vårt kjennemerke, og bør bli det igjen. Ser man på B/Gs suksess i år, så er mye fokus på å gjenerobre ballen med en gang man har mistet den. Spesielt kampen på Aspmyra bar preg av at de var aggressiv i gjenvinningsfasen og ofte tok fra oss ballen på vår 20-25 meter. Har har vi sovet altfor lenge i timen.
      Kampen mot Start hjemme er jo beviset på at det fremdeles belønnes. Mantraet om å beskytte spillerne kommer og går, men målet er jo heller ikke å knekke beina på folk, det får holde med blåmerker og til nød litt bandasjebruk. Glimt er et plastikklag. Vi er et gresslag, og det faktumet bør man nå finne en plan for å utnytte maks. Jeg tror også andre gresslag sliter med dette mer enn de vil innrømme. Det blir flere dueller på gress og vi er en klubb der det å blø for drakta står sterkere enn de aller fleste andre steder. Jeg har også vært kritisk til romantiseringa av det gamle, men mest fordi man har manglet spillertypene til å ta det inn i en ny era. Jeg vil ha et mer spillende LSK, men også et mye mer fysisk LSK, og mener det er en mangelvare i norsk fotball generelt. Og noe folk også savner i norsk fotball nå. Et tomrom LSK kan fylle å bygge en egen identitet på. Krogstad burde dyrkes som et klassisk anker, en vannbærer, som gjør at vi kan løfte backene våre opp i banen. Jeg vil like lite se Krogstad skyte himmelhøyt over innafor seksten som jeg vil se et langskudd fra Matthew. Setter man folk til det de kan er det ikke måte på hva de med tida også kan mestre med selvtilliten i bunn. Og vil man ha go'fot-teori inn i klubben så er jo f.eks. også Eggen Isnes sitt største fotballfaglige forbilde.

      Fokuset på å ligge lavt har slått ut negativt både på kunstgress og naturgress for LSK og det må tas tak i. Klubben må bokstavelig talt opp på tærne etter i åresvis å ha vært på bakbeina, For til syvende og sist handler mitt ønske om å bli mer duellsterke og aggressive sammen med ønsket om å gjenvinne ballen kjappest mulig.
      Last edited by GIFKanari; 23.12.2019, 13:56.

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 438

        Tusen takk for et så bra innlegg GIFKanari. Herlig å se konstruktiv kommentar.

        Du skriver at Eggen er Isnes sitt største fotballfaglige forbilde. Har du lest det noe sted, eller er det noe du har hørt fra noen? Er det i så tilfelle pålitelige kilder?
        Er i så tilfelle veldig gode nyheter om vi skulle ende opp med Isnes.


        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3306

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari

          Kampen mot Start hjemme er jo beviset på at det fremdeles belønnes. Mantraet om å beskytte spillerne kommer og går, men målet er jo heller ikke å knekke beina på folk, det får holde med blåmerker og til nød litt bandasjebruk. Glimt er et plastikklag. Vi er et gresslag, og det faktumet bør man nå finne en plan for å utnytte maks. Jeg tror også andre gresslag sliter med dette mer enn de vil innrømme. Det blir flere dueller på gress og vi er en klubb der det å blø for drakta står sterkere enn de aller fleste andre steder. Jeg har også vært kritisk til romantiseringa av det gamle, men mest fordi man har manglet spillertypene til å ta det inn i en ny era. Jeg vil ha et mer spillende LSK, men også et mye mer fysisk LSK, og mener det er en mangelvare i norsk fotball generelt. Og noe folk også savner i norsk fotball nå. Et tomrom LSK kan fylle å bygge en egen identitet på. Krogstad burde dyrkes som et klassisk anker, en vannbærer, som gjør at vi kan løfte backene våre opp i banen. Jeg vil like lite se Krogstad skyte himmelhøyt over innafor seksten som jeg vil se et langskudd fra Matthew. Setter man folk til det de kan er det ikke måte på hva de med tida også kan mestre med selvtilliten i bunn. Og vil man ha go'fot-teori inn i klubben så er jo f.eks. også Eggen Isnes sitt største fotballfaglige forbilde.

          Fokuset på å ligge lavt har slått ut negativt både på kunstgress og naturgress for LSK og det må tas tak i. Klubben må bokstavelig talt opp på tærne etter i åresvis å ha vært på bakbeina, For til syvende og sist handler mitt ønske om å bli mer duellsterke og aggressive sammen med ønsket om å gjenvinne ballen kjappest mulig.
          Det er liten tvil om at dommerstanden ofte har lavere list for LSK enn mange andre lag, men jeg vil gjerne se mer helbanepress. Vi har i altfor mange år hatt en uvane hvor ballfører får stå upresset og vår nærmeste stopper 3m unna i stedet for å komme helt oppi. Der har vi vært altfor slappe under Jørgen, men press på ballfører går kanskje ti år tilbake i tid. Altfor mange spillere har sluppet unna med late returløp og det må taes tak i.

          GIF er god på det fotballfaglige, det er i kamptråder frustrasjonen gjerne tar overhånd.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3136

            I natt drømte jeg at at LSK ansatte en trener som kom fordi han følte han hadde mye å bevise i norsk fotball, og det verste av alt var at det var en braksuksess. Dessuten hentet han inn 2 tyske spillere gjennom sitt kontaktnett. Hvem? Kjetil Rekdal!

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3306

              Opprinnelig skrevet av G-Man
              I natt drømte jeg at at LSK ansatte en trener som kom fordi han følte han hadde mye å bevise i norsk fotball, og det verste av alt var at det var en braksuksess. Dessuten hentet han inn 2 tyske spillere gjennom sitt kontaktnett. Hvem? Kjetil Rekdal!
              Er for så vidt enig i at Rekdal har mye å bevise, men tviler på at han selv er enig. Avslutningen i Start viser en mann som virker å være ferdig med trenergjerningen og bare vil fortsette som fotballekspert. Håper vi virkelig ikke ser mot han som noen redningsmann.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3922

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                I natt drømte jeg at at LSK ansatte en trener som kom fordi han følte han hadde mye å bevise i norsk fotball, og det verste av alt var at det var en braksuksess. Dessuten hentet han inn 2 tyske spillere gjennom sitt kontaktnett. Hvem? Kjetil Rekdal!
                Spennende drøm. Men jeg tror du husker feil når det gjaldt hvem som kom. Det var der Uwe!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • scages
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1292

                  Inn med Rösler. Stod på Lerkendal i 2002 og så Uwe lime ballen i krysset fra nesten død vinkel. Stjerner i øya siden den gang. Der har du LSK sjela og den nødvendige x-faktoren. Kanskje ikke realistisk, men det koster ingenting å ta en telefon.
                  Last edited by scages; 27.12.2019, 17:24.

                  Kommentar

                  • banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2018
                    • 438

                    Uwe er rå, men har ikke for store defekter når det kommer til fotballfilosofi. For defensiv og kynisk.

                    Gi oss for all del en som står for en offensiv 4-3-3 ala Liverpool. Selv med Tom Nordlie så spilte vi de beste 70 minuttene for året ved å dunke til i 4-3-3.

                    En offensiv 4-3-3 med høytflygende backer, indreløpere med stor løpskapasitet, anker på midten, en offensiv og spillende midtstopper, vinger som utfordrer og som sammen med spissen med minst en av indreløperne bøtter inn mål, ledet av en særdeles god trener som har fått inn denne stilen med morsmelka er nøkkelen til suksess både neste år, og i uoverskuelig framtid.

                    Jeg tror har troen på at Åsmund Bjørkan kan være rette mann, men har klubben bedre ess i ermet så kjør på.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1320

                      Om det er 4-3-3, 4-4-2 eller noe annet er ikke så viktig, synes jeg. Mye viktigere er det med hva slags tilnærming vi skal ha til matchene, det handler om å tørre å presse høyt og å tørre å angripe med mange spillere. Det er fint å ha et bra kortpasningsspill og å være gode i lavt press også, men det blir så jævlig blodfattig.

                      Jeg tror den mentale kollapsen vi så av laget i høst har noe å gjøre med JL sin spillestil også. Har man en spillestil som ikke legger opp til aggressivitet og guts fra spillerne, får man en gjeng med mentale kjeks.

                      Til neste år vil jeg se et LSK som tør å angripe og som spiller på en måte som skaper entusiasme både hos fans og spillere. Hvilken trener som kan få til det, veit jeg ikke, men Svein Maalen kan kanskje være mulig å lokke bort fra Ranheim? Hva med Steffen Landro?

                      Kommentar

                      • banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2018
                        • 438

                        Ifølge RB så er målet å ha på plass ny trener før treningsoppstart den 6. januar. Så skal målet nås er det med andre ord ny trener på plass innen noen få dager.
                        ​​​​​

                        Kommentar

                        • Langballa
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2014
                          • 321

                          Opprinnelig skrevet av banan
                          Ifølge RB så er målet å ha på plass ny trener før treningsoppstart den 6. januar. Så skal målet nås er det med andre ord ny trener på plass innen noen få dager.
                          ​​​​​
                          Skummelt... alle har vært på ferie og plutselig skal trener være klar? Lukter enkel løsning her nå, men håper jeg lukter feil

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av banan
                            Du skriver at Eggen er Isnes sitt største fotballfaglige forbilde. Har du lest det noe sted, eller er det noe du har hørt fra noen? Er det i så tilfelle pålitelige kilder?
                            Er i så tilfelle veldig gode nyheter om vi skulle ende opp med Isnes.
                            I blant annet denne podcasten (fra 31 min) nevnes Eggen og Hansen som to norske fotballstjerner han gjerne ville hatt en middag med (fra 4 stjerners middag-konseptet). Står frem som 90-talls skaptrønder. Seinere (rundt 45) forklarer han kort om sin fotballfilosofi som ballbesittende, men et økende fokus på å være mer gjennombruddshissige. Koblet med det han har fokus på, og kan vise til, i form av å bygge klubb/lag så kan jeg ikke se noe annet norsk navn som passer LSK bedre akkurat nå med de nye målene for klubbdrift. Jeg kvier meg instinktivt for noe etablert navn, den sportslige ledelsen må vise litt baller nå koblet med tro på det valget de har tatt.

                            Listen to Episode 143 - KFUMs suksesstrener Jørgen Isnes om cup og svak journalistikk from Toppfotball. Med Jørgen Isnes, Jørgen Tjærnås og Martin Roppestad.Da Dagbladet-journalist Morten Pedersen benyttet sin kommentatorplass for å slakte norsk fotball og nedverdige KFUM Fotballs fremgang, var begeret fullt for trener Jørgen Isnes. Han snur på diskusjonen og ber toppklubbene se på hvordan man kan bygge kvalitet uten rike onkler og hundretalls millioner. Hva kan Rosenborg, Molde, Vålerenga og Brann lære av Ranheim, Sarpsborg 08, Kristiansund og KFUM Oslo? Hør om triple hattrick, mål fra midtbanen og ny storstue på Ekeberg. KFUM Oslo har kommet for å bli i toppfotballen.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3306

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                              I blant annet denne podcasten (fra 31 min) nevnes Eggen og Hansen som to norske fotballstjerner han gjerne ville hatt en middag med (fra 4 stjerners middag-konseptet). Står frem som 90-talls skaptrønder. Seinere (rundt 45) forklarer han kort om sin fotballfilosofi som ballbesittende, men et økende fokus på å være mer gjennombruddshissige. Koblet med det han har fokus på, og kan vise til, i form av å bygge klubb/lag så kan jeg ikke se noe annet norsk navn som passer LSK bedre akkurat nå med de nye målene for klubbdrift. Jeg kvier meg instinktivt for noe etablert navn, den sportslige ledelsen må vise litt baller nå koblet med tro på det valget de har tatt.
                              Uten å ha hørt podcasten, finnes det noen norsk trener som ikke har blitt påvirket av Eggen og hans suksess? Ellers helt enig i at tiden for etablerte navn er forbi, med unntak av Ståle som naturlig nok er uaktuell. Problemet er vel hvor mye det vil koste å kjøpe ut Isnes av kontrakten med KFUM.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av MortenA

                                Uten å ha hørt podcasten, finnes det noen norsk trener som ikke har blitt påvirket av Eggen og hans suksess? Ellers helt enig i at tiden for etablerte navn er forbi, med unntak av Ståle som naturlig nok er uaktuell. Problemet er vel hvor mye det vil koste å kjøpe ut Isnes av kontrakten med KFUM.
                                Mange som er påvirket av Eggen, men Isnes tar det noen steg videre i form av sitt fokus på å bygge klubb/spillestil. Og hvis det er den tankegangen som gjorde at et navn som Fagermo dukket opp så lover det bra. Man kan jo med litt velvilje også ane enn nostalgi rundt naturgress også, selv om det ikke er mye utsyn på Åråsen (i den korte diskusjonen rundt tradisjonelle stadioners utforming kontra nye).

                                Angående det å kjøpe ham ut så er det vel her penger fra sponsorer (som blir med videre) og evt. innsamling kommer inn. Klarer ledelsen inspirere til en ny giv vil det ikke by på store problemer.

                                Kommentar

                                • Tjodleif
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2017
                                  • 848

                                  I alle dager: https://www.rb.no/lsk/simon-mesfin/g...s/5-43-1219783

                                  Kommentar

                                  • plantemiddel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2012
                                    • 799

                                    Femårskontrakt. Blir dyrt hvis dette ikke går veien.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Kjenner lite til han. 442-trener? Var andre navn jeg syntes hørtes mer spennende ut.

                                      Kommentar

                                      • brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 863

                                        Jeg er overvettes begeistra for at det ble Bakke. Han står for veldig mye av det alle har etterlyst under både Arne og Jörgen.

                                        Kommentar

                                        • forzafugla!
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 461

                                          Har ikke så mye å si i forhold til valget da jeg ikke kjenner han godt nok, men synes det er rart at folk som har bomma så fælt før har vært involvert i å signere nok en trener.

                                          Virker som ledelsen ønsker å fortsette som før og at den interne evalueringen er at begredelige resultater over mange år som endte med nedrykk utelukkende skyldes middelmådig økonomi og uflaks..

                                          Det positive må være at han har troa da han velger å gå fra Sarpsborg og er lokal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎