Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Akkurat som frykta og forventa av denne ledelsen. Et driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkjedelig valg.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7004

      Spiller ikke S08 litt gamp, i grunnen? Fem år virker som mye, hvis det stemmer.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3120

        Jeg er litt avventende optimist i forhold til denne avgjørelsen. Bakke er vel ikke den mest karismatiske, men stort sett alle han har trent kommer med gode skussmål, både til treneren og personen Bakke. Han har ikke vært redd for å gi unggutter både sjanser og tid, og det er positivt. Han står for en mer fremoverrettet fotball en vi er vant med, og det er også bra. Jeg er også positiv til en lang kontrakt, endelig kan vi begynne å bygge stein på stein, og ikke flakse rundt som hodeløse høns uten kompass.
        Argumentet mot Bakke er vel den begredelige sesongen S08 hadde i år, men på den andre siden har ingen andre klubber hatt så mange endringer i spillestallen som dem.

        Alt i alt er jeg (som sagt) ganske positiv til denne nyheten. Og dessuten: Etter Lennartssons ørkenvandring og trusselen om Nordli, så kan det bare bli bedre!

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3120

          Men om han kommer trekkende med 4-4-2 skal jeg personlig demonstrere på hver bidige trening!

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 431

            Veldig overraskende, selv om han av RB tidlig ble nevnt som en av de mest aktuelle.
            Jeg hadde i utgangspunktet håpet på en 4-3-3 mann, og første reaksjon var derfor litt skuffelse. Men det positive er at han står for både høyt press og høy intensitet. Han har i tillegg ledet Sarp til cupfinale 2 av de siste 3 årene, og til tider herjet med god utenlandsk motstand i Europa. Ser også at han får gode skussmål av andre. Så kanskje har vi skutt gullfuglen.

            Vi har spennende unggutter som ikke har fått tillit i år som Ranger, Sheriff, Sandberg, Baccay og Knudsen for å nevne noen. At noen av disse kan ta sjumilssteg i 2020 har jeg troen på. Og vi har en del gode spillere i i troppen som vil gjøre det bra i år. Og så vil jeg tro at vi får se et par nye fjes. Så Bakke sier at han er positiv til troppen vår skulle bare mangle.

            Det som er mest spennende nå som vi har landet oppoverBakke, er hvem som kommer inn som assistent. Håper Bakke får inn en særdeles god trener som komplimenterer han og hans ideer.

            Kommentar

            • Grankanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2018
              • 125

              Litt kjedelig valg. Men det er Mesfin og gjengen som står bak - så å forvente noe annet ville vært utopisk. Kunne også tenkt meg en 4-3-3-trener. Utenom det har jeg trua på at Bakke vil vil føre klubben fremover. Riktignok i et sakte tempo, men fremover. Men da må vi få inn en andretrener som utfyller makkeren sin, med felles filosofi og ambisjoner. Håper på en ernærgisk sprø type som presser frem progresjon. I motsetning til det vi har hatt de siste årene..

              Nå ser jeg frem til å høre resultatene av den jævla evalueringen. Ikke tro vi har glemt den i romjulsferien deres! Det ledelsen og styret fikk til i år ble et sår som ikke gror over tid. Det blir mer og mer infisert med tiden som går. Vis handlekraft!

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3269

                S08 har vel tatt flere skritt tilbake det siste halvannet året. De sikret seg i siste runde på Åråsen med 0-0 mot det kanskje mest blodfattige laget LSK har mønstret siden Kaerjeng.

                Er begrenset optimistisk til Bakke som trener, men en 5-årsavtale er veldig lenge for en klubb som har sparket seks av de syv siste trenerne (tilbake til Uwe), og fem av dem innen to år. Liker tankene rundt høyt press og intensitet, men vet lite om Bakkes filosofi ellers. Også usikker på hvordan spissene våre passer inn i et høyt press system. Alle tre er begrenset i sin evne/vilje til å sette motstanders stoppere under press. At S08 har underprestert i år er ingen hemmelighet. Klamrer meg til grasstrået som ryktet hans blir omtalt om.

                Jeg skulle utvilsomt sett at vi forlenget søkeperioden for å sikre at vi fikk gjort en grundig vurdering av alternativer, men når ledelsen bestemmer seg for å finne noen på under en måned så favner man ikke bredt. Med avtalen som er skrevet så legges alle eggene i Bakkes kurv, og så får det bære eller briste.


                Når det gjelder spillestallen, så blir det nok ikke 5-6 spillere ut som mange håper. De vi har holder lett Obosnivå, så utrenskningene starter nok ikke før etter sesongen når en del kontrakter går ut.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1451

                  Positiv til Bakke. Sarpsborg Arbeiderblad melder ellers at han vil ha med seg Tom Freddy Aune som assistent.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • tarsen
                    Medlem
                    Bøffel
                    • May 2015
                    • 32

                    Håper jeg tar feil, men frykter at vi nok en gang har gått i kompisfella. Bakke kan fort ta oss tilbake til toppdivisjonen, men slår meg ikke som mannen som virkelig kommer til å fornye klubben.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3120

                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                      Positiv til Bakke. Sarpsborg Arbeiderblad melder ellers at han vil ha med seg Tom Freddy Aune som assistent.
                      Veldig bra, det er jeg positiv til.

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1199

                        For en herlig overraskelse! Flink fyr og ikke minst en likanes type. De som er negative til denne ansettelsen er kronisk negative, og uansett valg ville de ha grini over.

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3308

                          Folk som finner Bakke negativt, der har du gjeng. Sånn seriøst. Vi er et OBOS-lag. I fjor spilte Bakke EL.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6074

                            Kjenner ikke så godt til Bakke. Hvilken stil står han for? På åråsen i siste runde var det baktung 442 og de endte på like mange poeng som udugelige Lennartson klarte med LSK. Klarer ikke å være veldig positiv før jeg vet litt mer om han.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3120

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              På åråsen i siste runde var det baktung 442 og de endte på like mange poeng som udugelige Lennartson klarte med LSK.
                              Det kan skremme fanden på flatmark. 4-4-2 skal, må og bør være historie

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2253

                                Opprinnelig skrevet av G-Man

                                Det kan skremme fanden på flatmark. 4-4-2 skal, må og bør være historie
                                Ikke om vi rykker opp.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3269

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                                  Det kan skremme fanden på flatmark. 4-4-2 skal, må og bør være historie
                                  Formasjoner er mindre viktig i mine øyne. 4-4-2, 4-2-3-1, 4-3-3 gir bare indikasjoner på hvordan laget ønsker å stå fram. De to siste fremstår som mer offensive enn 4-4-2, men sier ingenting om presshøyde, intensitet osv. Det viktige er at spillerne får arbeidsoppgaver de passer til, at taktikken fungerer mot motstander, og at relasjonene mellom spillerne blir gode.

                                  Det er flere ting å like ved Bakke og hans filosofi, men også noen spørsmålstegn. Noen svar vil vi få allerede i år, mens noen må vi sannsynligvis vente til neste år og en retur til Eliteserien før vi får svar på. Jeg er nøktern optimist enn så lenge, og har tro på et snarlig opprykk.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • banan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2018
                                    • 431

                                    Bakke mener at stallen er best egnet for 4-3-3 og at det er det de vil går for.
                                    Om han i så tilfelle ikke får med seg Aune, så vær så snill å hent en fantastisk fyr av en 4-3-3 kompetent assistent da. Jeg har ikke noe som helst troen på Sundgot som assistent, spesielt ikke i en slik formasjon. Om vi skal være topp fem i landet i alt fra styret til stell, så bør dette gjelde assistenttrener også.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4375

                                      Opprinnelig skrevet av banan
                                      Bakke mener at stallen er best egnet for 4-3-3 og at det er det de vil går for.
                                      Om han i så tilfelle ikke får med seg Aune, så vær så snill å hent en fantastisk fyr av en 4-3-3 kompetent assistent da. Jeg har ikke noe som helst troen på Sundgot som assistent, spesielt ikke i en slik formasjon. Om vi skal være topp fem i landet i alt fra styret til stell, så bør dette gjelde assistenttrener også.
                                      Helt enig, og dette er mye viktigere enn å hente en eller annen ny spiller. Sundgot må virkelig være ferdig nå. På flere år nå har han ikke gjort noen verdens ting ut av seg. Han har vært gjennom flere trenerskifter og nå et nedrykk. Han har ledet LSK i en kamp alene og det så helt forferdelig ut. Heldigvis er Bakke tidlig ute å signaliserer dette, noe som også gjør meg mer positiv til han som trener. At ikke Arne eller Jörgen så dette er utrolig.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 431

                                        Hvem skal bli vår nye hovedtrener?

                                        Her er noen som kan være aktuelle:

                                        Gjermund Åsen - en den fødte leder, og skal ha mye av æren for den sportslige progresjonen til fugla

                                        Gaute Helstrup - har et bedre grunnspill enn oss og får mye ut av lite

                                        Tore Andre Flo - kjenner lite til hans kvaliteter annet enn at laget fra saftbygda spiller 4-3-3 og gjør det bra i Obos.

                                        Mikkjal Thomassen - førte Klaksvik på Færøyene fra å være en middelhavsfarer til å bli den mest dominerende klubben og gjør det særdeles bra med FFK i Obos.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6074

                                          Heltrup virker interessant om han vil flytte på seg.

                                          Pimenta er et godt alternativ synes jeg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎