Kamptråd Odd-LSK 08.07 kl 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1199

    #41
    Kanskje vi trenger en leder som har litt pondus? Hva Arne har gjort er jo over grensa, har jeg lest, men vi trenger noe annet enn puddingen Arild.

    Kommentar

    • gullfuglen
      Medlem
      Hoffnarr
      • Oct 2010
      • 64

      #42
      Opprinnelig skrevet av fredpet76
      Kanskje vi trenger en leder som har litt pondus? Hva Arne har gjort er jo over grensa, har jeg lest, men vi trenger noe annet enn puddingen Arild.
      Please ikke kall Legenden en pudding.

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        #43
        Herregud for en nedtur og møkkakamp. Vi prøvde mye nytt, men ingenting stemte. Endelig riktig backpar, men disse var usynlige offensivt. Sandberg og Ødemarksbakken fortsatt med store juniortakter. Melgalvis og Knudzon svikter fullstendig.

        Skjerven er som vanlig ræva og Odd er en gjeng æresløse hunder som syter og filmer i 90 min.

        Det nærmer seg krise!

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3269

          #44
          Svakt over hele linja. Litt bedre mot slutten, men langt fra godt nok. Melgalvis er så anonym at det er et mysterie at han får spille. Lehne Olsen har 15 gode minutter, men forsvarer ikke klippekortet tross en fin scoring. Sandberg er utvilsomt et talent, men blir litt avslørt i dag. Ikke hans skyld at vi taper. Resten av laget er kun marginalt bedre. Ingen som er i nærheten av godkjent.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • gullfuglen
            Medlem
            Hoffnarr
            • Oct 2010
            • 64

            #45
            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Svakt over hele linja. Litt bedre mot slutten, men langt fra godt nok. Melgalvis er så anonym at det er et mysterie at han får spille. Lehne Olsen har 15 gode minutter, men forsvarer ikke klippekortet tross en fin scoring. Sandberg er utvilsomt et talent, men blir litt avslørt i dag. Ikke hans skyld at vi taper. Resten av laget er kun marginalt bedre. Ingen som er i nærheten av godkjent.
            Et mysterium*

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1309

              #46
              Opprinnelig skrevet av vermu
              Herregud for en nedtur og møkkakamp. Vi prøvde mye nytt, men ingenting stemte. Endelig riktig backpar, men disse var usynlige offensivt. Sandberg og Ødemarksbakken fortsatt med store juniortakter. Melgalvis og Knudzon svikter fullstendig.

              Skjerven er som vanlig ræva og Odd er en gjeng æresløse hunder som syter og filmer i 90 min.

              Det nærmer seg krise!
              Det ER krise, spør du meg. Selger vi Mathew i sommer, er vi i kjempetrøbbel, selv om han var svak i dag, som resten av laget.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1199

                #47
                Det finnes neppe en utenlandsk trener som redder dette laget i år da må han i alle fall kjenne norsk fotball godt fra før. Det er mulig det finnes et par norske som redder 2018 sesongen men jeg begynner å tvile....

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1309

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Svakt over hele linja. Litt bedre mot slutten, men langt fra godt nok. Melgalvis er så anonym at det er et mysterie at han får spille. Lehne Olsen har 15 gode minutter, men forsvarer ikke klippekortet tross en fin scoring. Sandberg er utvilsomt et talent, men blir litt avslørt i dag. Ikke hans skyld at vi taper. Resten av laget er kun marginalt bedre. Ingen som er i nærheten av godkjent.
                  TLO har tross alt klart å score 7 mål så langt i år. Å sette ham ut av laget er hara-kiri.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #49
                    Sundgot sier selv i pausa at han vil være mer direkte på kassa og viser det ved å ta ut Ødemarksbakken, som ikke har noen kjempekamp,men som i rake motsetning til Melgalvis er en spiller som kan ta direkte løp med ball mot kassa og skape overtall. I en kamp vi ligger under og er nødt til å skape. Og som har egenskaper og talent som bør gi ham tillit, i motsetning til en sterkt begrensa spiller som Melgalvis, som er helt avhengig av selvtillit for å være en tilvekst på dette laget. Det har vært rene Joooon-tendenser over ham i hele 2018.

                    Og i nok en kamp ser vi at TLO ikke har anlegg for å fungere som et feilvendt oppspillspunkt, men har gode bevegelser når vi klarer etablere spill på motstanders halvdel eller kommer oss inn seksten med ball langs bakken. Vi trenger enn trener som vet hva han har å jobbe med, som kan artikulere hva han ønsker spillemessig, OG som kan gjennomføre det i praksis.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3120

                      #50
                      Mathew og Charles i forkant av 3-0 er et godt eksempel på hvorfor vi ligger der vi ligger. Charles fomler bort ballen, og Mathew gidder ikke engang jogge bakover for å tette igjen (og når ballen så ligger i nettet tusler han fullstendig likeglad mot midten igjen). Er ikke ute etter å henge enkeltspillere, dette er ment som et bilde på hvordan det går når manglende kvalitet og manglende innsats får lov til å definere et lag.

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Mathew og Charles i forkant av 3-0 er et godt eksempel på hvorfor vi ligger der vi ligger. Charles fomler bort ballen, og Mathew gidder ikke engang jogge bakover for å tette igjen (og når ballen så ligger i nettet tusler han fullstendig likeglad mot midten igjen). Er ikke ute etter å henge enkeltspillere, dette er ment som et bilde på hvordan det går når manglende kvalitet og manglende innsats får lov til å definere et lag.
                        Så er spørsmålet hvor smart det er å ligge igjen med kun de to afrikanerene, som ikke har taktisk klokskap som sine sterke sider?

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Sandberg er utvilsomt et talent, men blir litt avslørt i dag. Ikke hans skyld at vi taper. Resten av laget er kun marginalt bedre. Ingen som er i nærheten av godkjent.
                          Hvem er et ikke som blir litt avslørt i dag? Hvorfor singler vi ut de med minst rutine når det er de som skal dra lasset som nok engang ikke presterer? Hadde du påpekt det samme hvis Amundsen også i denne kampen regelrett hadde bomma på ballen og forært motstanderen en scoring? Det er en grunn til at LSK har et råttent rykte på seg angående det å gi unge spillere tillit, og dette er en del av grunnen til at klubben får lov til å drive slik.

                          Kommentar

                          • ynnor
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 857

                            #53
                            «Neineinei». Ingen krise sier Sundgot. Skal noen snart stikke en bitteliten finger i jorda. Her hjelper d ikke bare med en fantastisk ny trener. Vi må ha forsterkninger på så mange plasser

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              #54
                              Får fortjent slakt:

                              Kommentar

                              • Funchaloe
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 511

                                #55
                                Sandberg er ikke god nok for Eliteserien per dags dato. Gårsdagens kamp er en skandaleopptreden når man tar det at han har grini seg til startplass med i betraktningen. Er du "god nok er du gammel nok" er et godt gammelt ordtak jeg står helhjertet bak, men i går viste Erik Tobias Sandberg absolutt ingenting som med den regla i mente skulle tilsi at han er gammel nok. ETS er ene og alene skyldig i 2-0, og er en miniputt resten av kampen. Rotere inn Erik med tiden? Joa. Fast plass fremover? Ikke faen. Jeg synes så inn i granskauen synd på Stefan Antonijevic som herjer hver eneste gang han får spille, men blir kronisk benka til fordel for spillere med både mangel på ferdigheter og realistiske karriereønsker.
                                Custodes
                                Contra o futebol moderno!

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #56
                                  I overkant kategorisk påstand i mine øyne. Sandberg hadde en dårlig kamp i går, men har vært blant våre beste de andre kampene han har spilt. Man må regne med noen svake kamper, men jeg mener han bør få fortsette å spille. Potensialet er mye høyere enn Amundsen, som i tillegg har gitt uttrykk for at han vil videre. Stefan vurderes opp mot Kippe og ikke som makker til Kippe - støtter at vi ikke kan spille med de to samtidig.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3269

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                    Hvem er et ikke som blir litt avslørt i dag? Hvorfor singler vi ut de med minst rutine når det er de som skal dra lasset som nok engang ikke presterer? Hadde du påpekt det samme hvis Amundsen også i denne kampen regelrett hadde bomma på ballen og forært motstanderen en scoring? Det er en grunn til at LSK har et råttent rykte på seg angående det å gi unge spillere tillit, og dette er en del av grunnen til at klubben får lov til å drive slik.
                                    Poenget mitt er at vi ikke er i en posisjon til å gamble med unggutter i den situasjonen vi er i nå. Den dagen plassen er sikret må han gjerne spille hvert eneste minutt. Mourinho påpekte vel en gang at unge spillere utvikler seg når de har muligheten til å spille fremfor når de må spille. Den beste erfaringen en spiller kan få er når han har råd til å gjøre noen tabber, og der er ikke vi nå.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                                      Poenget mitt er at vi ikke er i en posisjon til å gamble med unggutter i den situasjonen vi er i nå. Den dagen plassen er sikret må han gjerne spille hvert eneste minutt. Mourinho påpekte vel en gang at unge spillere utvikler seg når de har muligheten til å spille fremfor når de må spille. Den beste erfaringen en spiller kan få er når han har råd til å gjøre noen tabber, og der er ikke vi nå.
                                      Men du har jo ikke noe poeng når Amundsen ikke fremstår som et mer pålitelig alternativ. Det tok faktisk ikke mer enn neste kamp Sandberg startet før poenget som jeg dro frem i Amundsen-tråden etter FKH viste seg i praksis. Kritikken sitter løsest mot afrikanerne og de yngste, mens et knippe garva nærmest blir skjermet uansett prestasjon. Passer det bedre å gi tillt når vi kjemper om noe da? Jeg mener, hvorfor i det hele tatt ta sjansen på å stå opp om morran når det innebærer risiko? Det får liksom bare være med den mulige gevinsten for klubben som mange synes så synd på og som er lutfattig.

                                      Ikke kan vi kjøpe og lønne, ikke kan vi gi talenter spilletid. Damned if you do, damned if you don't.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #59
                                        Ønsker vi virkelig det beste for våre unge lovende vet jeg snart ikke om det er mulig å få flere eksempler på hvor viktig det er for klubben å finne den røde tråden, få inn en filosofi med tydelige roller som definerer hva som kreves av hver og en i sin posisjon på banen.

                                        Sånt som proffe klubber gjør fordi det skaper trygghet og gjør absolutt alt annet mye enklere og effektivt.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎