Jörgen Lennartsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933

    Bernt Hulsker sa det på TV før kampene startet i dag: Jeg kan ikke se noen plan.

    Det er det som er både Jørgens og alle andre såkalte ansvarlige i LSK sitt store problem: De har ingen plan. De er totalt handlingslammet og uten ideer.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Solør
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Aug 2015
      • 17

      Det er vel det som har gått igjen i hele 2019, ingen plan. JL har vært en katastrofe og nå må det hentes inn en trener som ønsker noe nytt med klubben. Ikke en som bare kjører videre på med 442/4411 tullet. Og de yngres må også trenes på samma måte som a-laget slik at dem er rustet for samme system når dem er klar for å ta neste steg opp til a-laget.
      For nå har vi hatt samma vissvasset i 10år med mange forskjellige trenere, hvor vi nå har toppet det med en trener som virker å gi faen...

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3319

        11 kamper uten seier. Hvem faen er det som overlever med slik statistikk? Hva tilsier at vi skal slå Start over to kamper. Spiller for spiller er Start bedre. Vi kommer til å bli overkjørt nede i Kristiansand når vi igjen kommer til å ligge ultradefensivt i 4-5-1. Aldri i verden om denne gjengen her fikser dette med JL bak roret.

        Vi skaper 0 - null - måsjanser hjemme i en livsviktig kamp. I dag har jeg aldri sett mer langballer opp på en hjelpesløs spiss som TLO. Er det virkelig dette som de driver å forsvarer på trening?
        Fy faen for et makkverk! Få denne svensken hjem fort som faen!

        Klubben er helt på felgen, og det er helt ubegripelig at styret har tillit enda.

        Møkk lei!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Klubben har blitt systematisk demontert siden Haglund ga seg, og noen av oss har forutsett den sumpa vi er i nå helt siden Runar tiltrådte. Det ble også spøkt med at det å vinne cupen faktisk kunne være det verste som kunne skje fordi ledelsen da ville slenge forlengelser ut i øst og vest. Og her innfridde de selvfølgelig med renter. Og så sitter man i en situasjon der ikke bare trenere, men også en haug av spillere, faktisk burde bli betalt ut av sine laaaange kontrakter.

          Og alt er langt på vei velsignet av supporterne, for ingenting var verre enn Haglund-fotball. Selv om det er den eneste perioden i omtrent manns minne LSK har fremstått som et solid fotballag og ikke minst at Åråsen faktisk var et fort. Lange baller, bakrom og 442 er som bestilt, for seint å avbestille nå.

          Kommentar

          • vermu
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2008
            • 1729

            Tør vi håpe på nytt (ekstraordinert ) styremøte mandag?

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3315

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Og alt er langt på vei velsignet av supporterne, for ingenting var verre enn Haglund-fotball. Selv om det er den eneste perioden i omtrent manns minne LSK har fremstått som et solid fotballag og ikke minst at Åråsen faktisk var et fort. Lange baller, bakrom og 442 er som bestilt, for seint å avbestille nå.
              Problemet med Haglund var at han brukte altfor mye ressurser som klubben ikke hadde, og når han ikke fikk tilnærmet ubegrensede ressurser (i TL målestokk) så stakk han ved første anledning (noe Per Berg også gjorde da medaljene uteble). De trenerene og spillerne som har kommet inn i etterkant er et resultat av Haglunds moro. De aller fleste skjønte at hans prosjekt ikke ville fungere i lengden. Vi kan trekke en rød strek fra Haglund til dagens situasjon.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Det er symptomatisk at noen supportere slakter den eneste treneren med noen form for resultater over tid, mens man blant annet hardnakket forsvarer den udugelige jobben Mesfin har gjort. At man bruker pengebruk alene som forklaring på LSK under Haglund når han er den eneste treneren der vi så en utvikling spillemessig. Man brukte også masse penger før Haglund kom inn, å hente høyprofilerte spillere var selve hovedtanken bak den sportslige satsinga, men kun Haglund bygget noe som gjorde oss til et vinnende lag.

                Å hevde at det er Haglunds feil at han brukte penger på å bygge en grunnmur som klubben selv raserte etter at han ga seg er så bakvendt som det kan bli.

                Kommentar

                • fjacob82
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 1507

                  Opprinnelig skrevet av vermu
                  Tør vi håpe på nytt (ekstraordinert ) styremøte mandag?
                  Er lov å håpe, men vil ikke sette for mye lit til at den gjengen evner å fatte det eneste rette vedtak, om at JL må gå.
                  Fin fyr, men er ikke i nærheten av å klare å få dette laget til å prestere, eller å sette ett lag som kan score.
                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                  *Brasseberget*

                  Kommentar

                  • tarsen
                    Medlem
                    Bøffel
                    • May 2015
                    • 32

                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Problemet med Haglund var at han brukte altfor mye ressurser som klubben ikke hadde, og når han ikke fikk tilnærmet ubegrensede ressurser (i TL målestokk) så stakk han ved første anledning (noe Per Berg også gjorde da medaljene uteble). De trenerene og spillerne som har kommet inn i etterkant er et resultat av Haglunds moro. De aller fleste skjønte at hans prosjekt ikke ville fungere i lengden. Vi kan trekke en rød strek fra Haglund til dagens situasjon.
                    Det kan du kanskje si og du har sannsynligvis rett i dette. Samtidig tok klubben et veivalg etter Haglund fotballmessig. I stedet for å hente noen som kunne fortsette på Haglunds byggverk så valgte klubben en annen retning, men dette er for en annen tråd.

                    Gårsdagens kamp er neppe verre enn tidligere kamper, men skremmende at Lennartsson ikke bruker den begrensa verktøykassa han har og gjør tre bytter i en kamp hvor vi ikke evner å skape en eneste sjanse og faktisk må vinne for å sikre plassen. Ligaen er på all-time low nivå og LSK er tredje dårligst av disse. Det er bare trist.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Klubben er så kjørt i grøfta at alt håp mot slutten i går lå i at en 41-årig midtstopper kom inn å headet ballen i kassa, selv når det er pinlig åpenbart at laget ikke har en eneste dugelig innleggsfot som hadde vært i nærheten av å kunne skyfle ballen i hans generelle retning.

                      LSK utfordringer er så åpenbare og grunnleggende at det nærmest er et lovbrudd at man får lov til å kalle seg en profesjonell fotballklubb. Folk lever faktisk av å levere dette mølet til lokalsamfunnet.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3933

                        Jørgen Lennartson er en perfekt trener for styret og sportslig ledelse i LSK!

                        Han sitter ved tegnebordet og staker ut den teoretiske kursen for hvordan laget skal spille. Og han følger den 100 prosent. Han klarer ikke å se at han mangler mannskaper til noen av de viktigste funksjonene på skipet. Han verken vil eller klarer heller å se de enorme isfjellene som han styrer skuta rett mot, selv om de hele tiden blir både større og flere. Han har jo planlagt dette så godt, så vel forankret i teori og helt i tråd med sin egen fotballfilosofi. Isfjellene står jo ikke i hans plan, må vite! Vi holder stø kurs.

                        Dette er en perfekt trener for et styre og en sportslig ledelse uten kunnskaper og handlekraft. En perfekt trener som prater og prater og prater og prater de kunnskapsløse og handlingslammede i styre og stell trill rundt.

                        Diskusjonen om tidligere trenere er jo for så vidt viktig i den forstand at denne klubben snart må begynne å lære av alle feilene (les: kjempetabbene) tidligere styrer og støttespillere har begått. Samtidig er klubben nå så ødelagt, både sportslig og økonomisk, at det må tenkes helt nytt og med en helt annen ydmykhet. Man må slutte å innbille seg at man er en toppklubb. Når vi nå snart skriver 2020 er det veldig mange klubber som både drives på et helt annet nivå og som får mye, mye mer ut av investeringene også sportslig.

                        Lillestrøm Sportsklubb har en stolt historie! De som skal lede klubben videre, må forstå at dette er historie. Jeg aner ikke hvem det skulle være, men det må da finnes mer kompetente folk som er villige til å bygge opp klubben igjen?
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 397

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Jørgen Lennartson er en perfekt trener for styret og sportslig ledelse i LSK!

                          Han sitter ved tegnebordet og staker ut den teoretiske kursen for hvordan laget skal spille. Og han følger den 100 prosent. Han klarer ikke å se at han mangler mannskaper til noen av de viktigste funksjonene på skipet. Han verken vil eller klarer heller å se de enorme isfjellene som han styrer skuta rett mot, selv om de hele tiden blir både større og flere. Han har jo planlagt dette så godt, så vel forankret i teori og helt i tråd med sin egen fotballfilosofi. Isfjellene står jo ikke i hans plan, må vite! Vi holder stø kurs.

                          Dette er en perfekt trener for et styre og en sportslig ledelse uten kunnskaper og handlekraft. En perfekt trener som prater og prater og prater og prater de kunnskapsløse og handlingslammede i styre og stell trill rundt.

                          Diskusjonen om tidligere trenere er jo for så vidt viktig i den forstand at denne klubben snart må begynne å lære av alle feilene (les: kjempetabbene) tidligere styrer og støttespillere har begått. Samtidig er klubben nå så ødelagt, både sportslig og økonomisk, at det må tenkes helt nytt og med en helt annen ydmykhet. Man må slutte å innbille seg at man er en toppklubb. Når vi nå snart skriver 2020 er det veldig mange klubber som både drives på et helt annet nivå og som får mye, mye mer ut av investeringene også sportslig.

                          Lillestrøm Sportsklubb har en stolt historie! De som skal lede klubben videre, må forstå at dette er historie. Jeg aner ikke hvem det skulle være, men det må da finnes mer kompetente folk som er villige til å bygge opp klubben igjen?
                          Enig.

                          Jeg tror vi må se på ubeskrevne blad som potensielle nye trenere. Å bruke millioner på inkompetente trenere som shopper seg gull-pensjon må vi bare få vekk. Bedre å satse på en umerritert trener med potensial som ikke koster all verdens.

                          Den eneste måten å redde klubben på er å fri til alle tidligere helter og deretter be om en skikkelig oppvask, folk med kunnskap og ikke minst et stort hjerte for klubben.

                          Ryker vi mot Start, tror jeg vi vil slite i OBOS også med potensiell fare for å rykke videre ned.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3141

                            Det som er så latterlig i Norge er at trenere som har vært her før betegnes som "store navn". Se på Lennartsson. Studerer du hans CV så er den jo langt under middelmådig (og da er jeg snill). Jeg husker jo veldig godt når vi slaktet hans Stabæk på Telenor Arena 7-0, og han satt der akkurat like apatisk og blottet for handlekraft som han har vært hos oss. Likevel var det av mange betegnet som "et kupp" når han kom til oss. Basert på hva???

                            Lennartsson og Deila er vel kanskje de to "største navnene" trenerne i Eliteserien. De er samtidig de to i særklasse mest evneveike.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7026

                              Kan allerede nå fortelle at vi kommer til å spille mot Start som vi spilte i Molde, dvs. 6-3-1, baktungt og trist. Dette på et etter Tom Nordlies utsagn veldig raskt kunstgress. Hvordan i alle dager skal dette kunne gå bra?!
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • fjacob82
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 1507

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Kan allerede nå fortelle at vi kommer til å spille mot Start som vi spilte i Molde, dvs. 6-3-1, baktungt og trist. Dette på et etter Tom Nordlies utsagn veldig raskt kunstgress. Hvordan i alle dager skal dette kunne gå bra?!
                                Det kan kun gå bra dersom Lennartsson forsvinner fra klubben.
                                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                *Brasseberget*

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Det den sportslige ledelsen aldri vektla var Lennartssons korte historie i alle klubber han har vært i. Man ansatte en kortsiktig trener for et lag som trengte en langsiktig plan og tok ikke hensyn til om fundamentet var sterkt nok til å takle motgang. LSK var og er fortsatt på et mentalt, teknisk og taktisk nullpunkt. Lennartsson viser tydelige tegn på å takle motgang svært dårlig og den er spesielt synlig i intervjusituasjoner.

                                  Kommentar

                                  • mrognan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 845

                                    Morten

                                    Kommentar

                                    • fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1507

                                      Nå skjer det ting!
                                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                      *Brasseberget*

                                      Kommentar

                                      • plantemiddel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2012
                                        • 799

                                        Dette blir dyrt

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Sportsklubben Sluttpakke.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎