Jörgen Lennartsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3310

    #21
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Jeg liker svensken. I går så vi jo hvor mye fotball som bor i mannskapet, og det setter Erlandsens innsats i 2018 i et helt annet lys.
    Et lite forsvar av Arne, vi spilte mye likt I fjor også med Udoji som oppspillspunkt, noe vi har manglet frem til Smarason kom. Erling, Thomas og Gary er Allen spillere som vil I bakrom eller I boks. Ingen av dem er typisk møtende spisstyper. Med Smarason på plass vil nok alle tre heve seg når de får sjansen.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      #22
      Opprinnelig skrevet av MortenA
      Et lite forsvar av Arne, vi spilte mye likt I fjor også med Udoji som oppspillspunkt, noe vi har manglet frem til Smarason kom. Erling, Thomas og Gary er Allen spillere som vil I bakrom eller I boks. Ingen av dem er typisk møtende spisstyper. Med Smarason på plass vil nok alle tre heve seg når de får sjansen.
      Den store forskjellen er at det ikke bare er Smarason som søker mellomrom nå, men at det er flere spillere som allerede var her som gjør det, og man bruker langt oftere disse spillerne langs bakken i oppspillet enn under Arne. Matthew var kapabel til å true dette rommet under Arne E også, men fikk ikke lov fordi man var redd for kontring i mot. Han var også ekstremt lite flink til å utnytte styrkene til sine spisser i form av at de i hovedsak fikk innlegg fra siden å jobbe med der de ble slått fra utsiden av motstanderens back kontra at man kom på innsiden som vi ser ofte nå. Dette handler igjen om risiko, og at det å få mange innlegg i boks er ekstremt enkelt ift at motstandere med rette tillater det. Så har man det tredje punktet, som jeg fremdeles ikke er helt fornøyd med, selv om det er bedre, ift presshøyde. Der blir vi fremdeles for lave, men har vært mye flinkere til å variere, og man ser i det minste at man ønsker å vinne ballen høyere i banen for å kunne skape flere sjanser og være så direkte man ønsker.

      Jeg er på mange måter enig med deg i at vi spilte mye likt i fjor også, men det er de små detaljene som skiller i fotball, og her var Arne Erlandsen ikke oppdatert i det hele tatt på tross av datagrunnlaget som finnes, og enda mindre villig til å endre seg. Dette er jo små nyanser som flere har pekt på, og skal man tro ryktene er det jo nettopp manglende vilje til å endre seg i hvordan man angriper og hvor høyt man tør stå som er en del av årsaken til at han ikke fikk fortsette.

      Så har man det siste poenget i form av at LSK for første gang på noen år var i posisjon til å investere penger i to spillere som kostet penger i Ødemarksbakken og Lehne Olsen, der i alle fall sistnevnte virket utad som en spiller Arne E ønsket veldig sterkt til LSK som nettopp erstatteren til Udoji. Hvis han var så avhengig av denne spillertypen kan jeg virkelig ikke forstå at man da brukte disse pengene der istedenfor å søke etter et oppspillspunkt hvis det er avgjørende for fotballen han spiller.

      Det er fremdeles tidlig å felle noen dom over Jørgen Lennartsson, men det er for meg liten tvil om at intensjonene hans er langt mer riktig for de spillerne vi har enn Arne E sine var. Det er også for meg både overraskende og imponerende hvor kjapt spillergruppa har klart å respondere på de endringene som er gjort, og det gjør at jeg virkelig tror vi kan få noe ut av denne sesongen også, selv om EL kom litt for tidlig.
      Last edited by Totti21; 07.08.2018, 09:17.

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Jeg synes dette er ganske pussig. Ikke noe imot Maric, men han er her kun på lån. Noen som kjenner til hva som skjer når låneavtalen utløper? Gir langt mer mening å satse på jevngamle og -gode Igonen, som jo faktisk er vår spiller.
        Er litt enig her altså. Maric gjorde noen gode redninger mot Molde og virker som en mann med talent. Men det samme vil jeg påstå Ivonen er, og han er en som vi eier og kan få litt penger for på sikt dersom han utvikler seg videre.
        Så StudioRB etter kampen, hvor Jørgen gjorde en veldig god figur. Kun en ting jeg stusset over, og det var noe om at Maric ikke hadde gjort bort seg i perioden før han kom. Det er jeg ikke helt enig i, da jeg synes Maric har gjort noen reale brølere i år, spesielt på starten av sesongen.

        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #24
          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Et lite forsvar av Arne, vi spilte mye likt I fjor også med Udoji som oppspillspunkt, noe vi har manglet frem til Smarason kom. Erling, Thomas og Gary er Allen spillere som vil I bakrom eller I boks. Ingen av dem er typisk møtende spisstyper. Med Smarason på plass vil nok alle tre heve seg når de får sjansen.
          Nå har Totti egentlig demontert dette greit nok, men man kan jo bare spekulere i hvor enda bedre Udo hadde vært for oss hvis han hadde mottatt ball langs bakken oftere. Hvor mye det hadde gjort for tempo, rytme og effektivitet. Han var forresten heller ikke fast på laget.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1462

            #25
            Lennartsson har tydeligvis hatt en positiv medvirkning i prosessen med de to siste spillerne inn. Har vært med å overtale de til å komme. Og tydelig at det er klare føringer om hvilke behov han ser på banen, og hvilken kvalitet de må ha.
            jeg har så langt økende tillit til han som trener og et svært godt valg for klubben.

            Kommentar

            • Grankanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2018
              • 125

              #26
              Jeg var optimistisk til JL fra start, men trodde ikke han skulle klare å gjøre så mye på så kort tid. Stallen har jo fort blitt mye bedre. Det mentale i laget virker bedre. Spillstrukturen har blitt bedre. Det er mye på få uker. Ser virkelig lovende ut. Fortsett med utviklingen.

              Kommentar

              • Langballa
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2014
                • 321

                #27
                Opprinnelig skrevet av Grankanari
                Jeg var optimistisk til JL fra start, men trodde ikke han skulle klare å gjøre så mye på så kort tid. Stallen har jo fort blitt mye bedre. Det mentale i laget virker bedre. Spillstrukturen har blitt bedre. Det er mye på få uker. Ser virkelig lovende ut. Fortsett med utviklingen.
                #seriegull 2019
                ​​​​


                ​​​​Tenk om vi klarer køppen i år også a! Og øvre halvdel neste år! Blir jo en drøm å gå på Åråsen igjen og sikkert dobbelt så mange tilskuere på feltet om 2-3år!

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1323

                  #28
                  Ikke like lovende lenger, dette. Hvor er resultatene? De blir ikke levert.

                  Kommentar

                  • Egumen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2011
                    • 171

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                    Ikke like lovende lenger, dette. Hvor er resultatene? De blir ikke levert.
                    Ikke lett å levere resultater med en udugelig gjeng som ødelegger for seg selv gang på gang. Har ikke akkurat hatt dommerne med oss de siste kampene heller.
                    Last edited by Egumen; 16.09.2018, 20:21.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9362

                      #30
                      Stor feil, sammen med Mesfin, og ikke styrke forsvaret til denne dumpekandidaten!

                      Ganske så amatørmessig.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #31
                        Vælvære starter nedenifra og der stinker vi.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3310

                          #32
                          Han gjør ikke ting lettere for seg selv med å bruke spillere som er så totalt ute av form. Melgalvis har ikke vist noe som tilsier at han bør starte, og Knutzon får ikke til noe som helst. I dag startet vi kampen med minst en spiller i minus, og med en utvisning så blir overmakten for stor, selv mot en middelmådighet.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • TomLundby
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 616

                            #33
                            Er det noen som vet om noe slektskap mellom Jørgen og tidligere Vikingtrener Benny Lennartson? De passer veldig bra som far-sønn med alder, etternavn og yrke men ingen kilder jeg har antyder noe slektskap. Det er vel bare mange Lennartson fra Sverige?!

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #34
                              De er overhodet ikke i slekt.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9362

                                #35
                                Trur ikke det faktiske nivået på spillermaterialet vårt ble forklart for Lennartsson på noen måte da han signerte for klubben.

                                Han famler litt for mye med den gjengen han har til disposisjon.

                                At Erling spiller er et hån.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #36
                                  Har sagt det før, at han leder laget på en instruks om å forandre på minst mulig er pill råttent. Måten vi fremstår på på 1-2 gir overhode ikke de få spillerne vi har av kvalitet mulighet til å skinne. Et gufs fra fortida.

                                  Kommentar

                                  • vermu
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2008
                                    • 1729

                                    #37
                                    Benken vår er riktignok syltynn, men at han venter så lenge med bytter og at Knudtzon får spille 90 min er uvirkelig.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3316

                                      #38
                                      Forstår ikke bruken av Erling. Og jeg forstår ikke hvorfor vi ikke har en spiss ved navn Martin på benken i en livsviktig bunnkamp. For meg er det hasardiøst.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av LS89
                                        Forstår ikke bruken av Erling. Og jeg forstår ikke hvorfor vi ikke har en spiss ved navn Martin på benken i en livsviktig bunnkamp. For meg er det hasardiøst.
                                        Bruken av Erling er jeg fullstendig enig i. Han er helt ubrukelig. Angående Martin så må det ligge noe bak som vi ikke vet om. Han har jo gitt totalt faen i det siste og vært på fylla hver gang det er landslagspause, sagt selv at han vil bort etter sesongen osv. Så det er nok noe der.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • Wanker
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 632

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                          Angående Martin så må det ligge noe bak som vi ikke vet om. Han har jo gitt totalt faen i det siste og vært på fylla hver gang det er landslagspause, sagt selv at han vil bort etter sesongen osv. Så det er nok noe der.
                                          Fylla veit jeg ikke noe om, det kan jo være allergi som gjør at øyelokkene av og til ser litt røde ut.
                                          Men det er nok noe her, jeg var på treninga for et par måneder siden eller noe sånt, og da tok Lennartsson Gary for seg i alles påsyn. Jeg syntes kanskje det var litt rart, for Gary hadde hele tiden (også på treninger før denne) forsøkt å møte og gjøre seg spillbar, uten at han fikk ballen særlig ofte. Det kan jo være fordi løpene hans ikke er "riktige", men like gjerne er det fordi mange av medspillerne er nolduser fullstendig uten blikk for spillet. Smarason løper også mye i møte, uten at han får ballen så ofte.

                                          På treninga den dagen reagerte Gary på en eller annen feil gjort av andre, og han sa eller viste med kroppsspråket at han ikke var imponert. Da tente Lennartsson, og overhøvlet ham foran alle. Jeg hadde ærlig talt ikke trodd pedagogen ville gjøre noe sånt, men det skjedde faktisk.
                                          Fortjent eller ufortjent, Gary stiller jo også litt handicappet, ettersom han begynte å syte allerede under treingskamper tidlig i februar. Hadde han goodwill, så er den oppbrukt.
                                          Hunter S. Thompson:

                                          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎