Jörgen Lennartsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2253

    #61
    Bakke er snart ledig kanskje. Hvis vi selger stadion. Så får vi heller leve med et bra lag som spiller på Felleskjøpet Stadion

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 431

      #62
      Opprinnelig skrevet av kunden
      Bakke er snart ledig kanskje. Hvis vi selger stadion. Så får vi heller leve med et bra lag som spiller på Felleskjøpet Stadion
      Jeg har ikke lyst på nedoverBAKKE. Vi må ha inn en mann som vet hvordan offensiv 4-3-3 fungerer ned i minste detalj. Skjønner ikke hvorfor man henter trenere som går for 4-4-2 når de beste klubbene i verden spillet 4-3-3 eller 3-5-2. 4-4-2 er og blir utdatert.
      Uansett hvordan man snur og vender på det har Lennartsson mistet det. Og ingen nødløsning finnes siden man ikke har råd til å kvitte seg med han.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3308

        #63
        Faktumet er at JL ikke greier å få ut potensiale i dette laget som det åpenbart besitter. Vi har en sentrallinje som ikke står tilbake for noen andre lag i ES, men unntak av Molde og RBK på sitt beste. Maric - Salquist - DAP - Smarason/TLO er kruttsterkt på papiret. Men vi greier ikke å utnytte fordelen av det. Hvor ofte har DAP ballen på midten i løpet av en kamp? Hvorfor slår vi konsekvent langt opp på TLO? Det er urovekkende at det er så store forskjeller på Odd og LSK som det vi så i går. Odd spilte oss ut, og hadde en helt annen tilnærming og mentalitet til kampen enn oss. Da kan vi begynne å snakke skremmeskudd, hvis laget ikke er på mentalt fra dommeren blåser i fløyta.

        Nå har vi levert jevnt over bedritne kamper i hele år, med unntak av Stabæk borte og Ranheim hjemme. Seieren mot Haugesund var intet annet enn flaks og en råsterk Maric. Vi ble avkledd etter kunstens regler i Bodø, vi skal være glad vi ikke tapte med større sifre i Sarpsborg, Molde hadde full kontroll på oss, kampen mot RBK var 50/50 og kampen i Mjøndalen gikk fra helvete til himmelen på 90 minutter, samt fadesen i går. At vi står med 9 poeng er faktisk mer enn vi har fortjent.

        Det er noe fundamentalt galt i dette laget, men jeg aner ikke hva og hvorfor det blir slik, år etter år. Men det er åpenbart at basisferdighetene som mottak og avleveringer er å juniornivå. Første vi så i går var en enkel ball fra Rafn som slo den ut over sidelinja. Synonymt på de manglene laget har. Det er urovekkende når vi snakker høyeste nivå i Norge.

        Så er det fort typisk at vi til helga faktisk får med oss et resultat når alle forventer tap - slik er ofte psykologien i fotball. Men slik laget har fremstått på kunstgress så er det lite som tilsier det, jeg frykter det verste. Og det kan bli stygt, fryktelig stygt hvis Ejuke, Shala, Finne, Vega er påskrudd. Jeg er redd lufta fort kan blåses ut av ballongen med tap mot Vif. Vi får inderlig krysse det som krysses kan for at det ikke skjer.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2253

          #64
          Lenny jobba bra på sidelinja igår, og kom med et sint/frustret utfall i RB idag. Heller ikke hans skyld at vi ikke klarer å dempe enkle baller eller slå pasninger med litt mer tyngde enn en J12 spiller.
          Mulig ikke budskapet kommer igjennom eller at de ikke klarer å gjennomføre det. Isåfall er vi fucked. Ettersom vi ikke har råd til å sparke han eller få inn nye spillere.
          Regner med det lages en djerv plan for ikke å drite ut klubben fullstendig i derbyet. Først kan de jo også karre seg videre i cupen

          PS! Kutt ut med disse Eggen-faktene med å slikke seg manisk rundt munnen som en gekko. Irriterende.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3120

            #65
            Opprinnelig skrevet av LS89
            Faktumet er at JL ikke greier å få ut potensiale i dette laget som det åpenbart besitter. Vi har en sentrallinje som ikke står tilbake for noen andre lag i ES, men unntak av Molde og RBK på sitt beste. Maric - Salquist - DAP - Smarason/TLO er kruttsterkt på papiret. Men vi greier ikke å utnytte fordelen av det.
            Helt enig i den vurderingen, og jeg mener jo også at Rafn og Ødemarksbakken holder godt eliteserienivå, og tar også med Krogstad (når han er på sitt beste). Problemet er at uansett hvor mange ganger jeg teller, så kommer jeg da maks til 8 spillere som har nivået inne, og det er som kjent i tynneste laget.
            Er også JL en del av problemet? Absolutt. For det første har ingen av svenskeimportene han ønsket seg løftet oss en millimeter. For det andre er det svakere lag enn oss i Eliteserien som får bedre resultater, fordi treneren maket å skape et godt kollektiv og en samhandling som gjør laget bedre enn summen av enkeltspillere. Hos oss er det åpenbart motsatt. Vi har ikke råd til å sparke JL, så vi er stuck, men det er åpenbart at vi trenger en form for påfyll som gjør at vi slutter å underprestere.

            Kommentar

            • hthaug
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2004
              • 385

              #66
              Det eneste jeg kommer på er at laget ikke har tro på treneren i det hele tatt og har mistet all selvtillit. Tipper JL ligger tynt ann allerede.

              Tipper en ny trener kommer i løpet av året.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3120

                #67
                Opprinnelig skrevet av kunden
                PS! Kutt ut med disse Eggen-faktene med å slikke seg manisk rundt munnen som en gekko. Irriterende.
                Episk kommentar!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av hthaug
                  Det eneste jeg kommer på er at laget ikke har tro på treneren i det hele tatt og har mistet all selvtillit. Tipper JL ligger tynt ann allerede.

                  Tipper en ny trener kommer i løpet av året.
                  Frustrasjonen er ihvertfall minst like stor i gruppa som blant supporterne, og ingen viser dette tydeligere enn lagets viktigste spiller og målscorer. Etter Mjøndalen away sa han mer eller mindre rett ut at han hatet rollen sin i lagets 451, og lite tyder på at han er noe særlig mer fornøyd med å jage absolutt alt som blir slått i hans generelle retning eller snøballene han er satt til å stusse videre. Og frustrasjonen får utløp i antallet frispark han lager de få gangene laget presser høyt uten noen som helst fasong.

                  Men Lennartssons eventuelle avgang bør i så fall komme sammen med Mesfins, som et absolutt minimum.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3120

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                    Frustrasjonen er ihvertfall minst like stor i gruppa som blant supporterne, og ingen viser dette tydeligere enn lagets viktigste spiller og målscorer. Etter Mjøndalen away sa han mer eller mindre rett ut at han hatet rollen sin i lagets 451, og lite tyder på at han er noe særlig mer fornøyd med å jage absolutt alt som blir slått i hans generelle retning eller snøballene han er satt til å stusse videre. Og frustrasjonen får utløp i antallet frispark han lager de få gangene laget presser høyt uten noen som helst fasong.

                    Men Lennartssons eventuelle avgang bør i så fall komme sammen med Mesfins, som et absolutt minimum.
                    Helt enig i første delen, det er skammelig hva vi byr TLO.

                    Når det gjelder Mesfin, så har vel han hentet de spillerne / spillertypene Tomtegubben har ønsket seg, eller har jeg misforstått rollefordelingen de to i mellom?

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3308

                      #70
                      Urovekkende av JL når det kommer til kunstgress, tatt fra RB etter 16.mai kampen:

                      Ifølge trener Jörgen Lennartsson har han ikke tenkt på hvordan han skal håndtere bortekamper på kunstgress i framtida. Den neste er mot Vålerenga 25. mai.

                      Kommentar

                      • hthaug
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 385

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                        Frustrasjonen er ihvertfall minst like stor i gruppa som blant supporterne, og ingen viser dette tydeligere enn lagets viktigste spiller og målscorer. Etter Mjøndalen away sa han mer eller mindre rett ut at han hatet rollen sin i lagets 451, og lite tyder på at han er noe særlig mer fornøyd med å jage absolutt alt som blir slått i hans generelle retning eller snøballene han er satt til å stusse videre. Og frustrasjonen får utløp i antallet frispark han lager de få gangene laget presser høyt uten noen som helst fasong.

                        Men Lennartssons eventuelle avgang bør i så fall komme sammen med Mesfins, som et absolutt minimum.

                        Vi er der allerede ja. Hvis TLO tør å åpne kjeften i media, så kan du banne på at gutta har diskutert dette her i en stund allerede og at ingen har tro på de kampplanene som JL serverer.

                        Da kommer det garantert en ny trener inn døra om ikke lenge. Blir vi slaktet i derbyet så tror jeg JL sitter på toget snart.

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 385

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av LS89
                          Urovekkende av JL når det kommer til kunstgress, tatt fra RB etter 16.mai kampen:

                          Ifølge trener Jörgen Lennartsson har han ikke tenkt på hvordan han skal håndtere bortekamper på kunstgress i framtida. Den neste er mot Vålerenga 25. mai.
                          Jeg dauer

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3120

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av hthaug
                            Da kommer det garantert en ny trener inn døra om ikke lenge. Blir vi slaktet i derbyet så tror jeg JL sitter på toget snart.
                            Bidrar gjerne til billetten jeg - men realistisk sett har vel ikke LSK råd til en ny trenersparking (og innrømmelse av enda en feilansettelse)?

                            Og om de da kommer trekkende med enda en svenske (fordi de kjenner norsk fotball), så vet jeg ikke hva jeg gjør.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3891

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av LS89
                              Urovekkende av JL når det kommer til kunstgress, tatt fra RB etter 16.mai kampen:

                              Ifølge trener Jörgen Lennartsson har han ikke tenkt på hvordan han skal håndtere bortekamper på kunstgress i framtida. Den neste er mot Vålerenga 25. mai.
                              Dette, sammen med JLs intervju etter Odd-kampen, hvor han stort sett bare gjentok at vi møtte et mye bedre lag, "De var mye bedre enn oss." uten noen videre forsøk på å analysere hva som enda en gang gikk så fryktelig galt, gjør at jeg - dessverre - begynner å tvile på om Jørgen får til dette. Jeg er også rimelig skeptisk til det jeg synes var et overdrevent fokus på baneforholdene (også på Nadderud) hvor han sa at det ikke var mulig å spille fotball. Vi kritiserer Mike Jensen for å kritisere Åråsen-matta i stedet for å fokusere på seg selv, men vi (klubben) har vel stått langt fremme i sutrekoret selv?

                              I vinter ble det kjørt en mediekampanje hvor den ene spilleren etter den andre (flere av de nyankomne og Smarason) uttalte til media at det var så veldig hyggelig på Åråsen og så godt miljø i Sportsklubben. På det tidspunktet syntes jeg dette var bra og at det kanskje kunne være en liten tilleggsfaktor for å få spillere til klubben. Men spørsmålet er om det har blitt for snilt, som andre har vært inne på?

                              Som enda et punkt hvor man kan begynne å tvile på Jørgen, nevnes at det kan se ut som om han ikke har hatt noen plan B når Arnor ikke kan spille og styre.

                              Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg får et stadig sterkere inntrykk av at Jørgen er en rådløs mann som famler etter en plan han ikke helt ser selv. Hvis spillerne føler det samme, er det ikke så rart at vi blir rævkjørt i kamp etter kamp.

                              Når det er sagt, er det ufattelig for meg å forstå at høyt lønnede profesjonelle fotballspillere etter mange års trening ikke klarer å sende enkle presise pasninger, enn si dempe en ball litt mer følsomt enn når man prøver å skyte ballen i mål! Dette kan ingen trener i verden gjøre noe med når basisferdighetene er så til de grader fraværende!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3891

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Men Lennartssons eventuelle avgang bør i så fall komme sammen med Mesfins, som et absolutt minimum.
                                Jeg har ikke noe kunnskap om hvordan ting fungerer med tanke på beslutninger som fattes i Sportsklubben, men det er vel andre navn det bør pekes på når vi vet at det meste bare har gått den veien høna sparker på Åråsen, i mange år før Mesfin fikk noen eventuell avgjørende inflytelse?
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 385

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5



                                  Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg får et stadig sterkere inntrykk av at Jørgen er en rådløs mann som famler etter en plan han ikke helt ser selv. Hvis spillerne føler det samme, er det ikke så rart at vi blir rævkjørt i kamp etter kamp.
                                  451 er vel svaret du leter etter.

                                  Kommentar

                                  • Holterkanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2009
                                    • 553

                                    #77
                                    Si meg: hva bidrar Sundgot med? Antall avslutninger på kassa er vel en av hans hovedoppgaver?
                                    ________________________
                                    TB

                                    Kommentar

                                    • hekk
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2019
                                      • 219

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                      Si meg: hva bidrar Sundgot med? Antall avslutninger på kassa er vel en av hans hovedoppgaver?
                                      Han hadde i alle fall ansvar for det offensive i fjor, kan ikke se for meg at det har endret seg i år.

                                      Vi har vel også jevnt over vært et bunnlag alle de år han har at et treneransvar, så man burde kanskje vurdere muligheten for at han kan være en del av problemet

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7004

                                        #79
                                        Hvis Owe Rundberg mk 2 skal ut dørene, må noen først være villig til å betale ham ut. Vi har ikke penger.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3891

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Urovekkende av JL når det kommer til kunstgress, tatt fra RB etter 16.mai kampen:

                                          Ifølge trener Jörgen Lennartsson har han ikke tenkt på hvordan han skal håndtere bortekamper på kunstgress i framtida. Den neste er mot Vålerenga 25. mai.
                                          På tide med litt fremsnakking av Jörgen, etter at mange av oss begynte å tvile på om han er rett mann.

                                          Jeg vet ikke om han "ikke hadde tenkt", men han skal selvfølgelig ikke avsløre sin kampplan for på den måten å hjelpe de ubehjelpelige fra Oslo øst! Men uansett når han har tenkt, kom Jörgen opp med en genistrek av en kampplan.

                                          Fortsett slik!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎