Jörgen Lennartsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

    #81
    For et forferdelig laguttak.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3308

      #82
      Vanskelig å se det finnes trenere i verden som greier å få noe vettu ut av dette OBOS-mannskapet.

      Kommentar

      • Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2082

        #83
        Opprinnelig skrevet av LS89
        Vanskelig å se det finnes trenere i verden som greier å få noe vettu ut av dette OBOS-mannskapet.
        Ikke uenig . Men Tror heller ikke mann kan finne noen som ville gjort det værre heller?
        trener og spillerne holder akkurat samme nivå.

        Kommentar

        • fredpet76
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 1199

          #84
          Opprinnelig skrevet av ynnor
          For et forferdelig laguttak.
          Hva var feil med laguttaket?
          Last edited by fredpet76; 19.06.2019, 20:38.

          Kommentar

          • Kjøttkaka
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2012
            • 284

            #85
            Lennartsson skal ha litt tyn for byttene. Hvorfor i alle dager tar han ut vår eneste spiss når vi skal jakte mål? Moses var ikke noen åpenbaring i dag, men han var langt ifra den verste utpå der. Hvorfor får Dyer spille hele kampen? Etter min mening var det åpenbart Brenden, Melgalvis og Dyer som burde ha blitt erstattet av Krogstad, Smarason og Bakken. Jeg tar et lite forbehold om at det kan være skader og sjukdommer jeg ikke kjenner til på enkeltspillere.

            I tillegg var det meningsløst å gjøre et reint backbytte helt på slutten. Hva var poenget? Om mulig ødela det rytmen i laget enda mer, og Baccay er jo faktisk den backen vi har som slår soleklart best innlegg. Samtidig var det jo ikke noe poeng å slå innlegg ettersom vi hadde flytta DG opp på topp(for å satse på kontringer, eller hva?), så sånn sett kan det kanskje forsvares. Jörgen håpet vel på et nytt Stabæk-mirakel.

            Kommentar

            • brune stakkeland
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2012
              • 857

              #86
              Noen ganger er det eneste som funker å dytte inn Kippe på topp

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7004

                #87
                Han er sjanseløs. Denne kampen var oppsigelsesgrunn. Det har vi ikke råd til. Han bør innse sine egne begrensninger og slutte frivillig.

                Taxi til Lennartson.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3269

                  #88
                  Er ikke sikker på om å sparke Lennartson er rett medisin, men noe bør gjøres med trenerteamet. Jeg tror Jørgen og Sundgot blir for like typer. Begge er pedagogiske, og jeg har tidligere foreslått å få inn en type ala Kasey Wehrman som assistent. En som kan piske laget og stille tydelige krav. Når man i tillegg leser at Sundgot har hatt ansvaret for dødballer, så virker det som om vi bør forsøke noen annet. Sundgot er en fin type, men jeg tror han blir feil i dagens trenerteam.

                  Nå har jeg ikke sett gårsdagens fadese, så jeg skal ikke mene noe om den, men det er tydelig at vi sliter med å finne intensiteten. Når laget er skrudd på, så kan vi konkurrere med hvem som helst i Norge. Men når bryteren er av, går det som i går.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • fredpet76
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 1199

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                    Noen ganger er det eneste som funker å dytte inn Kippe på topp
                    Vet ikke om det er sarkastisk eller ei, men det spiller ingen rolle om han heter Frode Kippe eller noe annet. En slik spiller kunne vunnet de duellene vi ikke vant da vi trengte en scoring.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4375

                      #90
                      Helt horribelt siste bytte i går. Vi har spilt 80 min uten å skape en målsjanse. Da er det like greit å begynne å spille primitivt. Hva ønsker han å få ved å sette inn Mats Haakenstad?? Send Kippe inn i feltet i kælk ballen inn de 10 siste minuttene! Det hadde garantert skapt kaos og muligheter inni feltet. Noen ganger må man gå bort fra det man ønsker og gjøre det simpelt. Hva i helvete skal Haakenstad gjøre som ingen av de andre greide?
                      ..................

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2253

                        #91
                        Slik som kampen utarta seg burde vi allerede etter 67min satt Salquist, Sheriff og Kippe på topp. Så kunne DG, Rafn og Dyer stått bakerst og banka ballen opp i feltet. Smara og de andre jobba opp eller fanga opp andreballene. Mulig JL ser på dette som en falitt, men pokker heller. Det er mål som teller og spesielt i cupen. Hadde det funka hadde han blitt genierklært.
                        Å tru vi plutselig skulle spille ut Strømmen som var hadde fått blod på tann var virkelig naivt en grov feilbedømning. Derimot hadde vi brutt opp alle spillemønstre og antagelig skapt et kaos for deres kasse.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          #92
                          Det jeg undrer meg litt over er at Dyer spilte sentralt og Melgalvis som hengende spiss. De to burde byttet roller. Mulig det ikke hadde gjort noen forskjell, men da hadde de sannsynligvis ikke spilt på sine svakheter.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1199

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Helt horribelt siste bytte i går. Vi har spilt 80 min uten å skape en målsjanse. Da er det like greit å begynne å spille primitivt. Hva ønsker han å få ved å sette inn Mats Haakenstad?? Send Kippe inn i feltet i kælk ballen inn de 10 siste minuttene! Det hadde garantert skapt kaos og muligheter inni feltet. Noen ganger må man gå bort fra det man ønsker og gjøre det simpelt. Hva i helvete skal Haakenstad gjøre som ingen av de andre greide?
                            Byttet kan absolutt diskuteres og Kippe hadde vært et mere naturlig valg men Haakenstad satt i alle fall Dyer i en fin skuddposisjon som han kunne curlet i lengste. Jeg så ingen andre LSK spillere som frispillte noen i gode posisjoner før Haakenstad rundt 85 minutter.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #94
                              En gedigen skuffelse. Tafatt og likegyldig.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3308

                                #95
                                Hadde seriøst forventet mer. Dette er langt i fra slik jeg hadde forventet etter å fått jobbet med laget i vinter. En gedigen skuffelse.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #96
                                  Det merkelige er at Haglund fikk komme inn å forme dette laget etter sin vilje, med daværende sportssjefs velsignelse. Så virket det i både ord og handling at det som til slutt endte med en femteplass i serien og var en solid sportslig fremgang overhode ikke var verdt å bygge videre på, og to trenere ble ansatt på rad til å destruere alt han skapte. Har denne svensken, med en minst like kvalifisert CV, egentlig den friheten han trenger til å ta laget ditt han vil? Eller har vi nå en sportssjef som faktisk oppfører seg som en sportssjef? Problemet er at det ikke er noe i Mesfins uttalelser som tilsier det.

                                  I LSK-sfæren virker det å være en så romantisert tankegang rundt det å ligge lavt, være direkte og spille på kontringer at selv beviselige argumenter for at det er flere veier til Rom faller for døve ører. Selv om det stadig messes om at bare resultater betyr noe så ikke faen om det skal skje på bakgrunn av så mye som et støttepass for mye. Og når ting ikke fungerer pekes det på enkeltspillere heller enn premissene som gis for hver enkelt spiller til å kunne yte sitt beste. Plutselig har Lenny med ett unntak også henta spillere han overhode ikke får til å passe inn, og de som kom inn å leverte umiddelbart i fjor er skygger av seg selv. Gang på gang får vi bekrefta at laget trives langt bedre når de står høyere i banen enn når det presses inn i eget mål, og at man like ofte først ser vilje, lyst og evner når man havner ett mål under. Man fremstår rett og slett imot bedre viten.

                                  Er det noe overnaturlig som forbanner denne klubben?

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3269

                                    #97
                                    Problemet med Haglund var vel at han svidde av mye av Per Bergs penger uten å klare å ta oss hele veien til topps, og når pengene ble borte forsvant både treneren og spillerne. De to neste trenerne måtte forsøke å redde stumpene med Gaffateip. Det virker å være problemet nå også. Lennartson ønsker å spille på en måte vi ikke har spillermatriale til, og vi ikke har råd til å hente de spillerne som er nødvendig.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Holterkanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2009
                                      • 553

                                      #98
                                      Det hjelper lite om Haglund får maks ut av troppen når troppen ikke holder et bedre nivå enn middels OBOS
                                      ________________________
                                      TB

                                      Kommentar

                                      • TomLundby
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 616

                                        #99
                                        Taktisk fulltreffer mot Tromsø.

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1199

                                          Alex Dyer i 10-rollen passer han glimrende. Bra Jørgen! Alle kan se at fyren har mye fotball i seg, så om økonomien tilsier det så er jeg veldig for å beholde Alex.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎