Jörgen Lennartsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

    Her snakker vi vel tidenes avskjedssøknad. Vet det ikke skjer men dette er så flaut. Kommer sikkert noen som mot Brann som sier at her var vi uheldige mot STERK motstand og at vi gjorde en god kamp.

    Kommentar

    • ynnor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 857

      Han mener at resultatet ikke speiler kampen men at vi ikke skaper nok. Ja da blir det tremålstap.

      Kommentar

      • Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 462

        Foreløpig har Jörgen i alle fall ikke overprestert som trener.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Når man slipper inn fem mål, borte eller hjemme, så står man ikke som en trener med stolthet foran kamera og antyder uflaks og marginer imot.

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3314

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Når man slipper inn fem mål, borte eller hjemme, så står man ikke som en trener med stolthet foran kamera og antyder uflaks og marginer imot.
            Får Kristinsson-vibber av hele fyren.

            Kommentar

            • Kjøttkaka
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2012
              • 287

              Lennartsson har jo rett i at resultatet ikke speiler kampen. Vi har absolutt ingen marginer med oss og blir snytt for 2-3 straffespark i tillegg til at de scorer på absolutt alt. Men inngangen til kampen er igjen for dårlig, og det har han ansvaret for. I tillegg slipper vi tross alt inn fem mål, og da er det temmelig mørkt.

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                Så lei av trenere som kun skal redde seg selv. Stikk fingeren i rumpa

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  De scorer jo fordi vi er forbanna tafatte i egen boks. Kan ikke skylde på uflaks eller noe annet. Alle måla dems er faens udyktighet fra våre spillere. 1-0 skal klareres vekk. 2-0 går i gjennom feltet to ganger. Fire mann står og ser på. 3-0 er først en horribel pasning av Bakken, før backrekka er et jævla trekkspill. Piss alt sammen.

                  Nå har vi vært vanvittig tafatte i så og si samtlige bortekamper på kunstgress og blitt pissa på flere ganger. Hva faen er det som skjer? Hva gjør trenerne med det her? Og hvor faen er stoltheten til spillera? Det er her er pinlige greier og det bør få konsekvenser. Er så langt i fra greit det horrible pisset vi får servert. Faen!
                  ..................

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    Ny taktisk perfekt gjennomført bortekamp denne gangen mot Haugesund. Den andre taktikksuksessen borte i år. Vellykket kamplan og fine bytter ga en velfortjent seier. Bra Jørgen!

                    Kommentar

                    • Kjellern
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Mar 2017
                      • 42

                      Helt enig i at jeg syns det er noen rare taktiske valg i blant, spesielt da med bytter og at vi ofte legger oss bakpå. Når det er sagt har vi tatt 13 poeng av 19 siste mulige, vi hadde en vår sesong med mye skader/karantener på viktige spillere, og ligger på 9 plass med bare ett poeng opp til 6 plass. De som skriker på at Jørgen ikke gjør jobben nå må lukke kjeften, og minimum gi Jørgen starten av neste sesong når også Simon forhåpentligvis har fått retta de to siste svake punktene våre. Får vi til det tror jeg på 4-7 plass i 2020. Jobbe langsiktig.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3135

                        Når vi taper er Jørgen evneveik, når vi vinner er han et geni. Sannheten ligger vel (som alltid) et sted midt i mellom.

                        For meg blir eksamen hva han gjør når / hvis Mathew og Fred er tilgjengelige. Hvis klippekortene kommer frem, blir jeg mektig skuffet.

                        Foruten det er vårt problem (og dermed Jørgens) er at vi har en meget solid stamme (selv om det er et par weak points), men er ekstremt sårbare for skader og suspensjoner siden troppen er så tynn. Håpet er at noen av talentene våre tar store steg i vinter, og kan være reelle utfordrere neste sesong.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2852

                          Opprinnelig skrevet av Kjellern
                          av 19 siste mulige
                          Kremt!

                          21. Eller 27, alt ettersom.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2852

                            Opprinnelig skrevet av Kjellern
                            De som skriker på at Jørgen ikke gjør jobben nå må lukke kjeften, og minimum gi Jørgen starten av neste sesong når også Simon forhåpentligvis har fått retta de to siste svake punktene våre. .
                            Veldig enig.

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4376

                              Opprinnelig skrevet av Kjellern
                              Helt enig i at jeg syns det er noen rare taktiske valg i blant, spesielt da med bytter og at vi ofte legger oss bakpå. Når det er sagt har vi tatt 13 poeng av 19 siste mulige, vi hadde en vår sesong med mye skader/karantener på viktige spillere, og ligger på 9 plass med bare ett poeng opp til 6 plass. De som skriker på at Jørgen ikke gjør jobben nå må lukke kjeften, og minimum gi Jørgen starten av neste sesong når også Simon forhåpentligvis har fått retta de to siste svake punktene våre. Får vi til det tror jeg på 4-7 plass i 2020. Jobbe langsiktig.
                              13 av 21 blir vel det korrekte. Helt ålreit poengfangst i høst. Og det er ikke meningen å slakte Jörgen, men likevel er det jo helt tilfeldig om vi vinner kamper eller ikke, spesielt borte. Kampen i Haugesund var ikke noe annet enn det vi så mot f.eks Odd og Tromsø, men tilfeldigheter gjorde at vi satt våre muligheter og Haugesund bomma. Vi har fortsatt ikke noe eget spill eller noen gjentagelser eller et mønster i det offensive spillet som ville gjort det mer naturlig å håpe på at vi vil male motstandere i stykker med vårt eget spill i fremtiden. Vi ligger stort sett kompakt på egen halvdel og satser på at de tilfeldighetene fremover i banen vil gi oss resultater. Grunnen til bedring i resultatene er litt tilfeldigheter som jeg snakker om, samt at vi i høst har fått inn to gode spillere som hever laget (Tamm og Kind Mikalsen) som gjør en stor forskjell i en veldig marginal norsk eliteserie.

                              Må bare legge til at jeg foreløpig ønsker at Jörgen skal fortsette å trene laget, men samtidig så mener jeg resultatene og spillet bør være ganske bra i høst med den stallen han har til rådighet. Jeg synes laget er ganske så sterkt og det er ingen grunn til at vi ikke skal komme oss litt oppover på tabellen. Heldigvis er vi på vei til det og det blir en interessant høst der jeg håper og tror at spillet vårt vil utvikle seg litt hvis vi kan slippe å spille med kniven på strupen hver helg, og heller slippe oss litt mer løs.
                              ..................

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av Kjellern
                                Helt enig i at jeg syns det er noen rare taktiske valg i blant, spesielt da med bytter og at vi ofte legger oss bakpå. Når det er sagt har vi tatt 13 poeng av 19 siste mulige, vi hadde en vår sesong med mye skader/karantener på viktige spillere, og ligger på 9 plass med bare ett poeng opp til 6 plass. De som skriker på at Jørgen ikke gjør jobben nå må lukke kjeften, og minimum gi Jørgen starten av neste sesong når også Simon forhåpentligvis har fått retta de to siste svake punktene våre. Får vi til det tror jeg på 4-7 plass i 2020. Jobbe langsiktig.
                                Problemet er jo nettopp at det er langsiktighet som er LSKs store problem, og det ligger ikke her inne, det ligger i klubbens styre og stell. Det er klubben som står for kortsiktighet i alt den foretar seg, og stadig nedrykkskamp er den beleilige unnskyldninga. Mangelen på den røde tråden har vel vært det mest diskuterte her inne i åresvis. Slutten av 2020 er ingenting for et lag og en klubb som spillemessig har revet seg tilbake til grunnmuren fra det solide byggverket Haglund ga fra seg. Man er tilbake til start i forsøket på å beherske det som er vanskeligst i fotball.

                                Jeg skrev for ikke lenge siden at veien tilbake til stabile prestasjoner vil komme igjennom en fotball som kanskje er likere Haglunds enn LSK-supportere generelt vil finne komfortabelt. Så det blir spennende å se hvor vi står i januar 2021 og hva Jørgen eventuelt etterlater seg. Den sportslige ledelsen har ikke gjort seg forjent til tilliten at man ikke starter på noe helt nytt med en ny trener nok en gang. Den eneste personen i LSK-systemet jeg har full tillit til og som jeg føler jeg vet hva jeg får av er Toni Ordinas. Ellers en haug av folk som sier alle de riktige tingene, som treffer sportslig av og til, men som i handling mangler prinsipper som ligger i bunn for å kunne drive langsiktig og videreføre.

                                Det kan imidlertid fort forandre seg med noen forsikringer.

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 871

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  For meg blir eksamen hva han gjør når / hvis Mathew og Fred er tilgjengelige. Hvis klippekortene kommer frem, blir jeg mektig skuffet.
                                  Det er ingenting som tilsier at en Matthew som ikke er motivert for å spille i eliteserien eller en halvskadd Friday (som potensielt også har laber motivasjon) skal fly rett inn på laget.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3135

                                    Opprinnelig skrevet av OlaG

                                    Det er ingenting som tilsier at en Matthew som ikke er motivert for å spille i eliteserien eller en halvskadd Friday (som potensielt også har laber motivasjon) skal fly rett inn på laget.
                                    Det er jeg 100% enig i, men nyere LSK-historie er badet i klippekort. Mitt poeng er at min respekt for Jørgen stiger flere hakk hvis han klarer å bryte trenden.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3922

                                      Har Jørgen klart å ta laget videre? Har han tilført noe? Eller står vi på stedet hvil?
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3314

                                        Jeg sliter med å se at han er tilført laget noe som helst bortsett fra gåfotball, tilbakespill til egen keeper og at vi slipper til motstanderen med tosifret antall cornere i hver kamp.

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1204

                                          Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Jeg sliter med å se at han er tilført laget noe som helst bortsett fra gåfotball, tilbakespill til egen keeper og at vi slipper til motstanderen med tosifret antall cornere i hver kamp.
                                          Er ikke helt enig med deg. Vi er blitt et mye mer spillende lag med Jørgen, men det er fortsatt slik at det er spillerne som må gjøre jobben på matta. Han sliter med for dårlig tropp, spesielt offensivt. Med kun to spisser i stallen blir vi veldig enkel å lese for motstanderen da de skal legge opp taktikken mot oss, og spesielt våre to siste matcher hjemme gjenspeiler det da de konstant ligger med fire og fem mann bak.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎