Jörgen Lennartsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4375

    Dette blir spekulasjoner, men for meg virker det som at stemningen ikke er helt på topp. Krogstad, med rette, virker bare frustrert. Mathew bare spaserer inn på laget uten å prestere. Blir ikke akkurat god stemning av slikt. Samtidig er det flere andre spillere tilsynelatende helt uten glød eller glede. Ser helt tragisk ut.
    ..................

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      Skaper to målsjanser hjemme mot KBK. Vi er heldige som får ett poeng. Maric er vår beste spiller igjen. Hva er det som skjer om dagen?. Blir nesten bare dårligere og dårligere. Og enda klarer ikke Lennartsson å gjøre bytter. Bortsett i fra Maric, Salquist og Tam kunne alle blitt tatt av banen.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3309

        Kan bare snakke for meg selv, men hadde jeg vært i Fredriks sko hadde jeg også vært forbanna over å bli satt ut på kanten til fordel for en spiller som bare spaserer rett inn på laget. FK har vært vår beste spiller i år, og har blomstret stort, men blir helt uforståelig skjøvet ut på kanten. Svakt, fryktelig svakt lederskap i mine øyne.

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2082

          Jeg skjønner bare ikke den offensive planen?
          Og det gjør tydeligvis ikke Smarason eller Lehne Olsen heller , da de bare vimser rundt uten mål og mening...
          Last edited by Playboy1; 22.09.2019, 20:29.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av LS89
            Kan bare snakke for meg selv, men hadde jeg vært i Fredriks sko hadde jeg også vært forbanna over å bli satt ut på kanten til fordel for en spiller som bare spaserer rett inn på laget. FK har vært vår beste spiller i år, og har blomstret stort, men blir helt uforståelig skjøvet ut på kanten. Svakt, fryktelig svakt lederskap i mine øyne.
            Dette er Lennartssons problem, ikke Matthews. At vi har en trener som låser seg så fast til en formasjon og er så lite tilpasningsdyktig er en stor svakhet. Og dette må man jo ha visst på forhånd da han ble ansatt, mannen er vel faktisk sitert flere ganger på at 442/4411 er det han sverger til, og da må man sette søkelyset på de ansvarlige som har satt sammen en tropp som hverken passer formasjonen eller måten å spille på. At dette er en stil mange av spillerne ikke ofrer alt for er hur enkelt som hälst å se.

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2829

              Jeg kjenner jeg blir forbanna! Her gjør Krogstad sin beste sesong og er kanskje vår beste i år ved siden av Maric. Så blir han gjemt bort på kanten! Hvorfor klarer vi hver bidige gang å finne trenere som ikke klarer å bruke spillere i de posisjonene de er best? Helvete!
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • Dumbo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 456

                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                Jeg kjenner jeg blir forbanna! Her gjør Krogstad sin beste sesong og er kanskje vår beste i år ved siden av Maric. Så blir han gjemt bort på kanten! Hvorfor klarer vi hver bidige gang å finne trenere som ikke klarer å bruke spillere i de posisjonene de er best? Helvete!
                Nå har vel ikke den sentrale midtbanen vært spesielt kreativ i år uansett hvem som har spilt der. Men Krogstad er trolig er bra alternativ til DAP.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Kontrasten er total til et lag som Odd, skadeskutt og som setter inn purunge reserver som kjenner system og spillestil ut og inn og til og med scorer mål. Det handler om mye mer enn med- og motgang, det handler om trygghet og klare roller. I LSK klarer man til og med gjøre noe som skal være et luksusproblem og i det minste skape en sunn konkurransesituasjon til noe som faktisk gjør laget dårligere. Ren inkompetanse.

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    Det Jørgen har bidratt med er spillere som Smarason, Pedersen og Salqvist. Var AE fortsatt trener er det vanskelig å tro noen av disse hadde valgt LSK. Utover det virker Jørgens bidrag heller tynt. Særlig dårligere enn det LSKs siste 7-8 trenere har fått til er det heller ikke. Kanskje like greit å gi en trener litt tid?

                    Kommentar

                    • banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2018
                      • 431

                      Det jeg synes er skremmende er at på tross av at vi har hentet spillere fra en høyere hylle enn vi gjorde under Erlandsen så synes ikke dette ut ifra spill og resultater. Poengsnittet under AE og JL er ca det samme. Forskjeller er at under AE gikk klubben i overskudd, mens under JL taper klubben store summer siden satsningen som inkl. vesentlig høyere lønninger og signeringssummer ikke gir noen tellende resultater.
                      Er ingen tvil om at JL har skuffet stort som trener. Og steller seg i køen med svenske trenere med gode resultater i hjemlandet som svikter i norsk fotball.
                      Jeg ser for meg 1 poeng til i løpet av de neste tre kampene og nok en sesong med mer enn ett bein dypt nede i nedrykkssumpen. Molde borte, B/G hjemme og Godset borte ser skummelt ut. Og går det så dårlig mot dem som fornuften tilsier, så blir det mye neglebiting mot bydelslaget hjemme, Viking borte og Stabæk hjemme i de tre påfølgende. Om ikke JL gjør store endringer som fungerer med det første så ser jeg for meg at de to siste kampene mot Ranheim borte og Sarpsborg hjemme blir rene nedrykksdueller.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7004

                        Den kampen mot Strømsgodset kommer til å avgjøre mye for vår del. Molde og Glimt kan vi nok bare glemme å ta poeng av.

                        Feigheten laget opptrådte med i går skuffer meg enormt. Vi har lag til mye bedre, dette laget er spiller for spiller mye bedre enn lagene Erlandsen disponerte.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3269

                          Jeg hører Kjetil Rydje si (på Studio Åråsen) at vi har en plan. Hvis så fungerer den overhode ikke.

                          Dersom backene skal doble på kant, så må de flytte seg høyere i banen mye tidligere. Når de starter fra midtbanen når ballen kommer, så rekker motstander å forskyve laget. Jeg kan akseptere at vi har innoverkanter, men når spesielt Melgalvis og Ødemarksbakken (som venstrekanter) beveger seg lengre ut på høyrekanten enn vår faktiske høyrekant, så blir det langt å løpe for å komme tilbake i posisjon når vi mister ballen. Med kantene bevege seg så langt inn/på tvers av banen, så er de ikke i stand til å støtte backene sine når ballen vendes og disse skal støte frem.

                          Jeg skulle gjerne vite hva Jørgen tenker om disse tankene. Er han enig, eller er det bare meg som er et taktisk fossil? Dersom han er enig, hva må til for å rette på situasjonen?
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Joha
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 314

                            Er vel litt flaks at lsk ikke har rykket ned til obosligan de siste 5 åra,tror de hadde hatt godt av et nedrykk til obosligan for og bygge opp et nytt lag

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1199

                              Opprinnelig skrevet av Joha
                              Er vel litt flaks at lsk ikke har rykket ned til obosligan de siste 5 åra,tror de hadde hatt godt av et nedrykk til obosligan for og bygge opp et nytt lag
                              Å rykke ned er krise. Inntekter forsvinner i form av sponsorer, publikum uteblir, spillere stikker, ja alt, blir lagt i grus. Det er ingen automatikk å bygge nytt lag om en rykker ned, så den tanken må du bare legge fra deg

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Jeg hører Kjetil Rydje si (på Studio Åråsen) at vi har en plan.
                                Rydje satt i studio og sa det samme under den verste tida med Runar også. Han sa aldri noe interessant og noe som fremsto som taktisk fremtidsretta da sendingene var åpne for alle og ingenting har tydeligvis forandra seg. Som klubben en mann som lever i fortida. Jeg trekker forøvrig tilbake påstanden om ren inkompetanse, jeg tviler faktisk på om Lennartsson har inspirasjonen og lysta til å gjøre noe mer med dette laget og klubben enn å hente lønn. Akkurat det jeg frykta, en lappemaker på utstrakt ferie i grannlandet som sportssjefen til alt overmål har gitt carte blanche.

                                Matthews hjemkomst, klubbens jevneste og beste spiller i over to sesonger, fremstår utrolig nok som det verste som kunne skje, og nettopp byttinga av posisjoner mellom ham og Krogstad viser at det ikke er noen plan. Det er en floke Lenny ikke aner hvordan han skal løse uten å gå på akkord med sine egne prinsipper og favorittformasjon. Og det går ikke utover kun to spillere, men et helt lag og prestasjonene. Salquist hadde en forholdsvis heftig og lang diskusjon med Lenny under et spillopphold i kampen mot Brann jeg ikke kunne unngå å legge merke til, og sammen med de gjentagende slaktingene TLO kommer med av eget lag må man jo lure på om nøkkelspillerne faktisk er med på dette prosjektet. For med TLO går det jo egentlig alltid på det samme også, at laget er for baktungt.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9329

                                  Kampplanen var grei nok den.

                                  Men hvorfor måtte Smarason inn for Pedersen?

                                  Kunne ikke Sheriff ha gått inn som klone?

                                  Merkelig valg.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2082

                                    Dritt lei denne svenskens Destruktive fotball tankegang.
                                    det må være bedre å tape kamper etter å ha prøvd å spille fotball , enn å tape uten å prøve.
                                    Snart tomme tribuner på Åråsen , folk gidder ikke se Ræva fotball lenger.
                                    selv dro jeg jevnlig på Åråsen , samt en del bortekamper i over 30 år . Men nå er dessverre lysten, helt borte

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7004

                                      Syns ingen kan klandre Lenny for planen mot Molde. Det er en elendig vurdering med ball langt inn i overtiden som gjør at de får løsnet det skuddet i det hele tatt. Hadde vi klart 1-1, ville alle vært såre fornøyde. Bakover virket vi solide. De skapte lite.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3120

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Syns ingen kan klandre Lenny for planen mot Molde. Det er en elendig vurdering med ball langt inn i overtiden som gjør at de får løsnet det skuddet i det hele tatt. Hadde vi klart 1-1, ville alle vært såre fornøyde. Bakover virket vi solide. De skapte lite.
                                        Helt enig i det. Det er ikke kampen i går som gjør at flere begynner å stille spørsmål ved Jørgen, det er følelsen av at vi står på stedet hvil, og ikke minst følelsen av at vi underpresterer i forhold til den spillertroppen vi tross alt har.

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2082

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                                          Helt enig i det. Det er ikke kampen i går som gjør at flere begynner å stille spørsmål ved Jørgen, det er følelsen av at vi står på stedet hvil, og ikke minst følelsen av at vi underpresterer i forhold til den spillertroppen vi tross alt har.
                                          Må bare si meg helt enig G-Man. Og spesielt det at vi underpresterer i forhold til stall , er det som skuffer meg aller mest.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎