Jörgen Lennartsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3314

    Enig mye av det som har blitt sagt - men samtidig er ikke alltid løsningen å skifte ut treneren. Nå har han vært her i litt over ett år, og vi har tross alt blitt et bedre hjemmelag under Jörgen. Dessverre er vi fortsatt vanvittige svake borte, og det er bekymringsfullt. Vi blir for feige. Dette laget er mer enn godt nok for øvre halvdel, men potensiale i troppen så er jeg usikker på om JL er rett mann. Samtidig er det viktig å huske på skadelista har vært lang på viktige brikker som DAP og Smarason, TLO som har vært ute. Rokkeringen på backene som følge av SKM vært ute lenge. DAP og Smarason er jo ikke i nærheten av åpenbaringene som de var i fjor. Det har ikke vært for mange kamper i år der JL har fått stille med toppet mannskap. Dessverre er bredden i stallen svak, og de som er på benken holder knapt ES-nivå.

    Skulle det derimot ende med nedrykk så vil det være en helt vanvittig svak prestasjon, men det får vi eventuelt ta når den tid kommer. Jeg tror fortsatt vi ikke rykker ned fordi lagene under oss er like elendige som oss.

    Kommentar

    • fredpet76
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 1204

      Jørgen har kontrakt ut 2020, så de som vil kvitte seg meg han i år tror jeg blir skuffa. Da det er sagt så klarer ikke han å utgjøre en forskjell fra benken om de på banen ikke utfører det en er blitt enig om. I favør Jørgen så har årets sesong vært preget av mye skader på enkeltspillere, og når disse i tillegg er svært sentrale så påvirker dette resultatene på banen. At stallen i tillegg ikke har nok kvalitet i bredden gjør at Jørgen i mine øyne ikke er kilden der skoen trykker mest.
      Jeg fristiller han ikke for alle sine taktiske disposisjoner, men han klarer ikke dette alene. Jeg tror vi klarer oss i år også, og jeg tror i tillegg at stallen kommer til å se veldig annerledes ut neste år.
      4-5 nye ansikter ser jeg for meg. Ut med Brenden, Kippe, Moses og kanskje Melgalvis og Haakenstad selv om de fortsatt er på kontrakt.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3136

        At jeg ikke nødvendigvis er så imponert over hvordan Jørgen disponerer laget, betyr ikke at jeg ønsker han ut - bare at han skal bli bedre. Men at han er mannen som skal lede LSK videre etter at kontrakten løper ut, er en helt annen diskusjon. Om vi rykker ned, blir det en ny situasjon. Jeg tar for gitt at LSK har sikret seg en mulighet til å terminere kontrakten om så skjer.

        Kommentar

        • ynnor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 857

          Nå har han begynt å snakke arrogant og surt til pressen også. Kjenner presset nå

          Kommentar

          • Radulovic
            Medlem
            Møteplager
            • Mar 2016
            • 86

            Håper han bruker Sheriff mer i de gjenstående kampene. Flere av lagets beste kamper i år har vært med han på banen

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1204

              Opprinnelig skrevet av Radulovic
              Håper han bruker Sheriff mer i de gjenstående kampene. Flere av lagets beste kamper i år har vært med han på banen
              Han var outstanding i går for 2.laget ble sagt i 6-1 seieren over Hønefoss

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2278

                Opprinnelig skrevet av ynnor
                Nå har han begynt å snakke arrogant og surt til pressen også. Kjenner presset nå
                Greit at han skjønner alvoret. Ikke bare jodle og slikke seg rundt munnen i hvert intervju. Fotballintervjuer er forøvrig et intetsigende skue, bortsett fra TLO, Vidar Riseth (og et par andre hederlige unntak) i fri dressur.

                Eurosport er stedet for deg, hvis du vil se sportsnyheter, videoer, kommentarer og høydepunkter: alt samlet på ett sted. Nyt dine favoritt-livesport-arrangementer.

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Synes han skal ha kred for å ikke fly i flint, men fortsatt vise følelser.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3922

                    Svak Lennartsson på Fotballekstra. Han ble konfrontert med at Krogstad ikke ble brukt der han er best og svarte med en flere minutters lang svadamonolog om å bruke spillere til beste for laget. Han kunne gått rett inn som politiker på Stortinget. Nedrykksnivå.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      Nå begynner jeg å få nok av denne mannen. Hva er det vi ønsker å oppnå? Vi er ingenting! Ikke kan vi kontre. Ikke kan vi spille oss gjennom lavtliggende lag og ikke er vi spesielt skarpe på dødballer. Alt er bare en haug med tilfeldigheter der det kommer an på om motstander gjør feil etc. Vi ser aldri noe mønster offensivt.

                      Og hva feiler det denne mannen når det gjelder coaching under match? Borte mot Molde måtte Pedersen ut. Da gjør han en feil og setter Smarason inn i hans rolle. En helt hinsides avgjørelse å sette inn en mann uten frekvens i en slik rolle. Og i dag; samme Pedersen må ut. Så setter han inn en kantspiller som ikke har prestert på evigheter. Hva i svarte faen har Sheriff gjort galt som aldri får muligheten selv ved skader? Det er helt horribelt og nesten oppsigelsesgrunn. Hvis jeg husker riktig så spilte Sheriff sist i Haugesund og var banens beste. Det var sist gang vi vant, og han har vel ikke vært på banen etter det. Helt utrolig!
                      ..................

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2104

                        Så Spot on .. Må bare si meg 100 prosent enig med deg her Jonern.
                        For meg virker JL faktisk helt evne .veik.

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3306

                          Det merkelige i år er at spillere som Sheriff og Baccay gjør gode kamper og så er de plutselig helt ute i kulden. Sheriff fikk vel ett innhopp som hengende spiss etter Haugesund, men det er vel alt. Muligens ett innhopp til. Det virker som om ingen vet hvorfor og ingen som spør hvorfor. I hvertfall ikke i media. Ser man hvordan Krogstad ble skjøvet ut på benken til fordel for Dyer i våres, så skjønner man hvorfor talentene våre ønsker seg vekk.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2278

                            Ble mildt sagt overasket da ikke Sheriiff kom inn når DAP måtte ut.
                            Nå ser jeg ikke på treningene så kan ikke uttale meg hva som foregår der, men Lenny må åpenbart se noe der da. Og gjøre vurderinger utifra innsatsen og kvaliteten på feltet. Hvis ikke er det uforståelig.

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2104

                              Opprinnelig skrevet av kunden
                              Ble mildt sagt overasket da ikke Sheriiff kom inn når DAP måtte ut.
                              Nå ser jeg ikke på treningene så kan ikke uttale meg hva som foregår der, men Lenny må åpenbart se noe der da. Og gjøre vurderinger utifra innsatsen og kvaliteten på feltet. Hvis ikke er det uforståelig.
                              Enig.
                              Men om trenere skal legge nesten all vekt på prestasjoner på treningsfeltet , blir det helt feil.

                              Det er mange spillere som er langt bedre på kamp enn på trening , det er ikke noe nytt...

                              Også etter egen erfaring

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1320

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Det merkelige i år er at spillere som Sheriff og Baccay gjør gode kamper og så er de plutselig helt ute i kulden. Sheriff fikk vel ett innhopp som hengende spiss etter Haugesund, men det er vel alt. Muligens ett innhopp til. Det virker som om ingen vet hvorfor og ingen som spør hvorfor. I hvertfall ikke i media. Ser man hvordan Krogstad ble skjøvet ut på benken til fordel for Dyer i våres, så skjønner man hvorfor talentene våre ønsker seg vekk.
                                Jeg synes laguttakene stort sett har vært greie. Krogstad var skadet i hele vinter og trengte tid for å spille seg inn på laget. Han er mer et eksempel på at klippekortene fra Jörgen i hvertfall ikke er uten utløpsdato.

                                Baccay spilte seg ikke ut av laget, og jeg vil rangere ham som det klare andrevalget nå. SKM har vært blant våre bedre spillere siden han kom tilbake.

                                Verre enn laguttakene er at JL ikke har levert gode nok resultater så langt. En 10-12-plass i år er langt fra bra nok med tanke på stallen vi har. Dessuten ser jeg veldig liten bedring i spillet vårt, spesielt i angrep. Det er påfallende å se hvor hjelpeløse gode ballspillere som Mathew, Smara og Pedersen har sett ut til tider.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Det merkelige i år er at spillere som Sheriff og Baccay gjør gode kamper og så er de plutselig helt ute i kulden. Sheriff fikk vel ett innhopp som hengende spiss etter Haugesund, men det er vel alt. Muligens ett innhopp til. Det virker som om ingen vet hvorfor og ingen som spør hvorfor.
                                  Har påpekt dette mange ganger, at det nærmest er en nulltoleranse for feil fra unge spillere, mens etablerte spillere som av ulike årsaker har opparbeidet seg en beskyttende hånd slipper unna med grove feil gang på gang. I fjor ble vel Sandberg avskrevet etter en markeringsfeil på en corner imot hjemme mot Start, noe vi forøvrig er verst i ES i år på å forsvare oss imot. Da er det også lett for en trener å gi en Melgalvis med null gram utviklingspotensial den tilliten som selvfølgelig Sheriff burde fått. LSK har absolutt ingen tradisjon for å satse på sine egne, alt er kortsiktig, og fansen er på mange måter garantisten for at det får være sånn.

                                  Det skal ikke rent lite selvbedrag til for stadig å sutre over å være en fattig klubb samtidig som man gladelig tolererer at etablerte spillere som på ingen måte leverer bedre enn de unge hele tiden prioriteres. Og da er det også såre enkelt å være sportslig ansvarlig for en klubb som alltid underpresterer. Jeg har etterhvert slått meg til ro med at det må handle om redselen for forandringer, og ser en klar parallell til frykten for hva et nedrykk kan gjøre med LSK. Som om det automatisk brekker ryggen på en klubb med LSKs historie, og ignorere hva det har gjort med tilsvarende klubber i nær norsk fotballhistorie. Nei, se heller på stakkars KIL og Ham/Kam. Det tryggeste er å forbli i evig nedrykkskamp på øverste nivå. At LSK-Hallen aldri er i søkelyset som noe annet enn en hemsko og økonomisk belastning burde jo egentlig si alt. Men greit nok, den er knall for den lokale breddefotballen. Det trenger ikke kun være slik.

                                  Som skrevet før har jeg stor tro på Ordinas, spørsmålet er om han får den standingen klubben trenger for å få igjennom en sårt tiltrengt mentalitetsforandring på dette området. For neste år er det enda flere unge LSK-spillere fra alderbestemte landslag som har blitt eldre og forhåpentligvis enda vanskeligere å ignorere.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4264

                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    I fjor ble vel Sandberg avskrevet etter en markeringsfeil på en corner imot hjemme mot Start, noe vi forøvrig er verst i ES i år på å forsvare oss imot.
                                    Dette er så spinnvilt når man ser hva Amundsen holdt på med hele fjoråret.

                                    Angående Sandberg er det for øvrig utrolig skuffende å se at han sliter benk for Skeid i bunnen av OBOS. Ezeh får derimot spille

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3306

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Dette er så spinnvilt når man ser hva Amundsen holdt på med hele fjoråret.

                                      Angående Sandberg er det for øvrig utrolig skuffende å se at han sliter benk for Skeid i bunnen av OBOS. Ezeh får derimot spille
                                      Sandberg har vel slitt med skader i Skeid?
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Kjøttkaka
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2012
                                        • 287

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                        Har påpekt dette mange ganger, at det nærmest er en nulltoleranse for feil fra unge spillere, mens etablerte spillere som av ulike årsaker har opparbeidet seg en beskyttende hånd slipper unna med grove feil gang på gang.
                                        Et godt eksempel på dette var jo bortekampen mot KBK hvor det meste av fokuset etter kampen havnet på debutant Slørdahl. Han spilte riktignok ingen god kamp, men det var fullt av rutinerte travere som sviktet i den kampen også. Jeg er ikke en gang sikker på om Slørdahl var vår dårligste stopper den kampen.

                                        Det er dessverre som du sier nesten nulltoleranse for feil fra unge spillere. Samtidig er fansen ivrige etter å rope på alt mulig rart som har vært innom klubben før som enten trener eller spiller hver gang potensielle nysigneringer diskuteres.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4264

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                                          Sandberg har vel slitt med skader i Skeid?
                                          Ai, er det sant? Utrolig kjipt at han skal få så mye av karrieren ødelagt av skader. Glimrende talent

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎