Jörgen Lennartsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

    Ai, er det sant? Utrolig kjipt at han skal få så mye av karrieren ødelagt av skader. Glimrende talent
    Skal ikke si helt sikkert, men mener å ha hørt noe i den retning. Hadde håpet at noen med mer innsikt hadde korrigert/bekreftet.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2082

      Slipper JL for billig unna...?
      Han greier ikke å få en dritt ut av mannskapet.
      nå er det vel 6 eller 7 kamper på rad uten seier.
      Fortsetter trenden sånn resten av sesongen, vil vi
      muligens havne på playoff...?
      Det værste er jo at han samme hva , kommer til være LSK trener også neste sesong , da vi ikke har råd til
      å avslutte kontrakten med han

      Kommentar

      • Dumbo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2004
        • 456

        Opprinnelig skrevet av Playboy1
        Slipper JL for billig unna...?
        Han greier ikke å få en dritt ut av mannskapet.
        nå er det vel 6 eller 7 kamper på rad uten seier.
        Fortsetter trenden sånn resten av sesongen, vil vi
        muligens havne på playoff...?
        Det værste er jo at han samme hva , kommer til være LSK trener også neste sesong , da vi ikke har råd til
        å avslutte kontrakten med han
        Han gjør sikkert som de fleste andre så godt han kan. Om du mener vi har ansatt feil trener, så bør du rette skytset mot andre personer.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4375

          Opprinnelig skrevet av Dumbo

          Han gjør sikkert som de fleste andre så godt han kan. Om du mener vi har ansatt feil trener, så bør du rette skytset mot andre personer.
          Synes han får for lite ut av stallen. Men på en annen side må man rette litt kritikk mot Mesfin (og muligens Lennartsson?) for sammensettingen av denne stallen. Sentrallinja er forsåvidt sterk, men utover det er det store og viktige mangler. Som jeg og flere har nevnt mange ganger så er tempo og kreativitet nesten totalt fraværende i denne stallen. Helt ubegripelig at dette ikke har blitt høyere prioritert. Laget vårt er ganske solid, men det er utrolig grått, tregt og forutsigbart. Ingen artister, nesten ingen med fart. Skal vi ha noen mulighet til å hevde oss så må dette på plass i vinter.
          ..................

          Kommentar

          • hekk
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2019
            • 219

            Jeg begynner å miste troa på at Lennartsson er rett mann. Men samtidig, de siste ti åra har vært gjevnt over skuffende, og på den tiden har vi gått gjennom ganske mange trenere, så det er åpenbart at problemene stikker mye dypere enn hvem som trener laget.

            Denne sesongen her har også vært preget av skader som har holdt viktige spillere ute eller tilbake, noe som har ført til at vi ennå ikke har spilt en kamp der vår beste 11'er er 100% matchfit.

            Og hvis vi nå da skulle kvitta oss med Lennartsson, hvem skulle erstattet han, og er det noe vi har eller kan ta oss råd til? Han har jo faktisk greid å styre oss unna den verste nedrykksstriden. Nå er dette riktignok å legge lista ekstremt lavt for hva vi skal forvente, men han har i det minste gitt laget en viss stabilitet. Det kan være et argument for å gi han en sesong til og eventuelt erstatte han etter det, for jeg tror det verste som kan skje da er at vi nok en gang blir skuffa.

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              Det er liten tvil om at vi burde ha vært lengre i prosessen under Lennartsson. Men det er viktig med en viss tålmodighet. Defensivt er dette blitt bra. Vi har endelig en ordentlig keeper igjen. Stopperduoen er klasse. Backene holder nivå. Midtbanen og spissene jobber hardt og, og strukturen i laget er bra.

              Problemet er som vanlig et meget skuffende offensivt spill. De siste fem årene har vi ikke hatt et eget grunnspill. Ei heller nå. Men forskjellene fra de foregående år under Kristinsson og Erlandsen som baserte seg på tilfeldigheter, så er det en klar ide om hvordan det ønskes å spille. Problemet er at gjennomføringen av dette er mer eller mindre svakt. Så kan man jo stillle spørsmålet om det er Lennartssons sin plan som ikke virker (foreløpig?), eller om spillerne er for ræva til å gjennomføre den?

              Jeg mener det må gis tålmodighet og tid til å forsøke å gjennomføre Lennartssons sin stil. Slike ting tar tid. Svensken får uansett ikke fyken i år ( med mindre vi rykker ned da).

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                En klubb som sverger til 442/4411 har ikke to rene spisser og to rene offensive sentrale midtbanespillere. Og gjør ikke engang forsøk på å skape dem blant de man har. Det er egentlig ikke det minste rart at det ser ut som elleve gule spiller sammen for første gang hver runde, det finnes knapt en plan A. Det er helt hinsides at en profesjonell klubb kan drives på denne måten. En fullstendig talentløs troppssammensetning er jo noe som i lang tid har fulgt klubben, men det som er aller mest provoserende for min del er at man ansetter en hovedtrener som aldri har bygd noe lag noe sted i karrieren for så seinere å ansette Ordinas som utviklingssjef med en femårsplan om å forvandle klubben til å bli best i landet på talenter. Det er som om det er en usynlig mur mellom elitesatsinga på senior- og juniornivå. To avdelinger på hver sin planet, åssen er det egentlig mulig?

                Nå vil også laget med det uttalte hovedmålet om å utvikle pasningsspillet ha en fullstendig udugelig keeper med ballen i beina med videre. Hvilke muligheter gir man seg selv for utvikling her når bakerste mann er så begrensa teknisk? Bak ham står to unge talenter man han gitt nye kontrakter og som er flasket opp på et spillemønster der lange utspill var unntaket og ikke regelen. Spesielt Ødegaard blir trukket frem som en veldig god igangsetter av trenerapparatet i Grorud. Hvilken fremtid har egentlig disse talentene i gult og svart? Og Igonen ble henta inn nettopp med utsagnet om at man sikret seg to forskjellige og jevngode keepertyper som ga flere taktiske muligheter. Løgn og bedrag, Igonen fikk aldri en ordentlig mulighet til å vise seg frem som den langt bedre keeperen med ballen i beina som han er. Maric har blitt en svært habil keeper på dette nivået, men teknisk er han så svak at det alene må være diskvalifiserende for LSK med sin uttalte målsetning. Hvert eneste år kommer det uttalelser fra den sportslige ledelsen som rett og slett er ren løgn og man fører med viten og vilje supporterne bak lyset. 2019 er nok en gedigen fiaskosesong, og ikke engang på bakgrunn av resultatene, men den fullstendige mangelen på et mønster og tendenser i noe som helst spillemessig. 2020 blir nok et bortkasta år med Medel-Svensson på godt betalt ferie. Det er klare likheter til utviklinga under Runar og Arne, nok en periode med antifotball.

                Man har ikke engang respekt for lagets suverene toppscorer og vett nok til i det minste å legge opp spillet rundt ham når absolutt ingenting annet fungerer. Nei, man sender den pliktoppfyllende stakkaren opp i hodedueller med knallharde midtstoppere og vi må sitte med hjertet i halsen i omtrent hver kamp når den eneste som kan finne nettet blir liggende igjen på matta/plastikken, helst flere titalls meter fra området der han putter samtlige mål fra. Man er jo blitt vant til at LSK er et drittlag, det er likevel fortsatt like sårt å innse at det er lite som tilsier at det er noe håp om forandring. I beste fall utvikler Ordinas talenter som blomster andre steder enn i LSK, for i denne klubben gjør man det så vanskelig man kan for å gjøre overgangen til seniornivå så enkel som mulig.

                Og vi kan jo rette skytset mot Mesfin, men er ikke det sportssjefen som hele tiden peker på Lennartsson når sportslige ting kommer opp? Er kanskje best å la ham fortsette å konsentrere seg om rasisme, rikspolitikk og andre utenomsportslige ting. Viktige saker det også, og noe han tydelig brenner for.

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  En klubb som sverger til 442/4411 har ikke to rene spisser og to rene offensive sentrale midtbanespillere. Og gjør ikke engang forsøk på å skape dem blant de man har. Det er egentlig ikke det minste rart at det ser ut som elleve gule spiller sammen for første gang hver runde, det finnes knapt en plan A. Det er helt hinsides at en profesjonell klubb kan drives på denne måten. En fullstendig talentløs troppssammensetning er jo noe som i lang tid har fulgt klubben, men det som er aller mest provoserende for min del er at man ansetter en hovedtrener som aldri har bygd noe lag noe sted i karrieren for så seinere å ansette Ordinas som utviklingssjef med en femårsplan om å forvandle klubben til å bli best i landet på talenter. Det er som om det er en usynlig mur mellom elitesatsinga på senior- og juniornivå. To avdelinger på hver sin planet, åssen er det egentlig mulig?

                  Nå vil også laget med det uttalte hovedmålet om å utvikle pasningsspillet ha en fullstendig udugelig keeper med ballen i beina med videre. Hvilke muligheter gir man seg selv for utvikling her når bakerste mann er så begrensa teknisk? Bak ham står to unge talenter man han gitt nye kontrakter og som er flasket opp på et spillemønster der lange utspill var unntaket og ikke regelen. Spesielt Ødegaard blir trukket frem som en veldig god igangsetter av trenerapparatet i Grorud. Hvilken fremtid har egentlig disse talentene i gult og svart? Og Igonen ble henta inn nettopp med utsagnet om at man sikret seg to forskjellige og jevngode keepertyper som ga flere taktiske muligheter. Løgn og bedrag, Igonen fikk aldri en ordentlig mulighet til å vise seg frem som den langt bedre keeperen med ballen i beina som han er. Maric har blitt en svært habil keeper på dette nivået, men teknisk er han så svak at det alene må være diskvalifiserende for LSK med sin uttalte målsetning. Hvert eneste år kommer det uttalelser fra den sportslige ledelsen som rett og slett er ren løgn og man fører med viten og vilje supporterne bak lyset. 2019 er nok en gedigen fiaskosesong, og ikke engang på bakgrunn av resultatene, men den fullstendige mangelen på et mønster og tendenser i noe som helst spillemessig. 2020 blir nok et bortkasta år med Medel-Svensson på godt betalt ferie. Det er klare likheter til utviklinga under Runar og Arne, nok en periode med antifotball.

                  Man har ikke engang respekt for lagets suverene toppscorer og vett nok til i det minste å legge opp spillet rundt ham når absolutt ingenting annet fungerer. Nei, man sender den pliktoppfyllende stakkaren opp i hodedueller med knallharde midtstoppere og vi må sitte med hjertet i halsen i omtrent hver kamp når den eneste som kan finne nettet blir liggende igjen på matta/plastikken, helst flere titalls meter fra området der han putter samtlige mål fra. Man er jo blitt vant til at LSK er et drittlag, det er likevel fortsatt like sårt å innse at det er lite som tilsier at det er noe håp om forandring. I beste fall utvikler Ordinas talenter som blomster andre steder enn i LSK, for i denne klubben gjør man det så vanskelig man kan for å gjøre overgangen til seniornivå så enkel som mulig.

                  Og vi kan jo rette skytset mot Mesfin, men er ikke det sportssjefen som hele tiden peker på Lennartsson når sportslige ting kommer opp? Er kanskje best å la ham fortsette å konsentrere seg om rasisme, rikspolitikk og andre utenomsportslige ting. Viktige saker det også, og noe han tydelig brenner for.
                  Dette var da voldsomt til kraftsalve en fredelig søndagskveld.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3120

                    Opprinnelig skrevet av vermu

                    Dette var da voldsomt til kraftsalve en fredelig søndagskveld.
                    Som ofte før har han absolutt et poeng, men det fremføres dessverre igjen på en måte som får svært få til å lytte. Det er synd, og det mener jeg oppriktig.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3269

                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      Som ofte før har han absolutt et poeng, men det fremføres dessverre igjen på en måte som får svært få til å lytte. Det er synd, og det mener jeg oppriktig.
                      GIF treffer på noe, bommer på noe, som de fleste av oss. Her blir det litt for mange baller og dermed rot i tankegangen. Jeg sliter fortsatt med å se planen i det offensive spillet vårt. Det sies at vi skal ha pasningsspill hvor backene skal doble på kantene, men de blir altfor ofte liggende for langt bak slik at motstander rekker å forskyve før de kommer opp i farlig sone. Vi spiller mye på støtte og vender spillet, men det blir likevel lite ut av det. Det er sjelden rytme i angrepene våre slik at spissene kan time innlegg. Videre lider mange av ballwatching i stedet for å starte inn i rom når det blir dueller. Dermed taper vi veldig mange andreballer. Vi gikk fra å være laget som skapte flest sjanser i fjor høst til ikke skape sjanser overhodet. Hvor skoen trykker aner jeg ikke.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2082

                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        Vi gikk fra å være laget som skapte flest sjanser i fjor høst til ikke skape sjanser overhodet. Hvor skoen trykker aner jeg ikke.
                        Nettopp , her er min største bekymring med årets lag.
                        det finnes rett og slett ingen offensiv samhandling.

                        Kommentar

                        • Fjeller'n
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 905

                          Opprinnelig skrevet av Playboy1

                          Nettopp , her er min største bekymring med årets lag.
                          det finnes rett og slett ingen offensiv samhandling.
                          Og når du topper det med et himmelropende fravær av spillere som kan utfordre med teknikk eller fart, blir det bare stusselig.
                          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3269

                            Opprinnelig skrevet av Fjeller'n

                            Og når du topper det med et himmelropende fravær av spillere som kan utfordre med teknikk eller fart, blir det bare stusselig.
                            Dette blir Mesfins store utfordring til vinteren. Vi trenger helt klart nye kantspillere. Jeg hadde håpet at Ødemarksbakken skulle ta steget i år, men med en produksjon pdd på 3 mål, 0 assist og 4 gule kort, så må han sies å slite med å leve opp til forventningene.

                            Neste sesong må Jørgen også finne ut hvordan han ønsker å bruke DG. Vi har vel knapt utnyttet farten hans i år.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              Jeg har vært kritisk til JL siden ansettelsen. Han kan skylde på det ene og andre, men ser man hvilken effekt Janne har hatt i Stabæk så skjønner man at det er mulig. Stabæk har langt i fra noe bedre lag enn vi har på Åråsen, men likevel har dem klatret godt på tabellen og spiller tidvis bra fotball.

                              Jeg er veldig klar for at LSK og JL går hver sin retning i vinter.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7004

                                JL har underprestert, annet er det ikke å si. Vi har en god sentrallinje i Maric, de to stopperne, Pedersen/Mathew/Krogstad, Smarason og Lehne, et bra lag på papiret, men ingen synlig plan for hvordan komponere et spill, eller hvordan få mest mulig ut av Smarason, vår i teorien klart beste spiller.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2253

                                  Skal ikke legge all skyld på JL. Tynn stall og skader på Smara, DAP og TLO som har gjort at de alt i alt har spilt under pari iår.
                                  Men jeg skal innrømme jeg ble skeptisk allerede da det ble opplyst om at det var han som var hærfører for Stabæk da vi smadra dem.
                                  Uansett har vi neppe råd til å sparke mannen hvis vi holder oss. Tar det for gitt at det er en vederlagsfri avskjdedigelse hvis vi rykker ned.
                                  Etter alle solemerker er han også trener neste år. Vi får håpe på en mirakuløs vinter der det kommer inn knallgode bosmenn og at et par
                                  juniorer tar nivået og imponerer (ala B/G)

                                  Kommentar

                                  • brune stakkeland
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2012
                                    • 857

                                    Etter intervjuet før kampem idag hvor Lennartsson unnskylder to måneder uten seier med at "vi har møtt mange gode lag, også har det vært kamper hvor det har vært ekstremt viktig å ikke tape."

                                    Hvordan i alle dager skal vi kunne håpe på å vinne en kamp om det er inngangen? Enten møter vi for gode lag eller så møter vi lag hvor vi må passe på å ikke tape. Farlig nær å hive meg på hylekoret og si at Lennartsson må gå. Tar meg selv i å savne Arne

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3309

                                      Få det bort. Bare få det bort.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        "...det går liksom inte..."

                                        Kommentar

                                        • hekk
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Mar 2019
                                          • 219

                                          Tom Nordlie er vel kanskje ledig nå. Trenger å få inn en diktator

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎