Jörgen Lennartsson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3922

    Etter kampen sa LSK-trener Jörgen Lennartsson følgende til Eurosport:

    – Mellom boksene synes jeg det var en ganske jevn kamp. I boksene var det klasseforskjell på dem og oss.

    Jørgen med en grei, om enn noe subjektiv, analyse. Da er vi på rett vei hvis noen forteller Jørgen hvor fotballkamper blir avgjort!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3135

      Når en trener insisterer på å starte kamper med en defensiv tankegang og enkeltspillere som er langt unna nivået, så blir det slik. Dobbeltbyttet i pausen bare understreker hvor feil laguttaket var.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        En ting som det snart må fokuseres på er hvorfor vi insisterer på å slå så mange lange høye innlegg. Hvilke hodespillere har vi der fremme? Hva er utellingsprosenten på høye innlegg i moderne fotball som helhet? Gode innlegg i seg selv er jo noe som det i fotballen på generell basis er blitt en mangelvare på, mye nettopp fordi det anses som en mindre effektiv måte å skape mål kontra det å ha flere balltouch nærmere mål. Hvor mange ganger er backene våre inne i motstanders sekstenmeter? En meget talende spillsekvens i dag er i innledningen av kampen der vi faktisk styrer og har ballinnehavet, men hvor vi ikke en eneste gang klarer ta oss inn i målgården langs bakken. Symbolsk blir det når Rafn, med et kroppspråk som nærmest virker motløst etter lengre balltrilling, bare slår inn en lang løs poler rett i nevene på Vikingkeeperen, langt unna noe i gult.

        Vil folk virkelig se dette? Er det tålelig fordi det er direkte fotball, selv når det overhode ikke er å spille på toppscorerens kvaliteter? Det snakkes om marginer når TLO ikke setter sjansene, men faktum er at sjansene vi skaper er så få og ofte kvalitativt dårlige at det krever en ekstraordinær effektivitet. Og det er rett og slett vanskelig å fatte at en såpass merittert trener kommer inn og bifaller denne typen fotball.

        Antallet balltap har jo en direkte sammenheng med det totalt lemfeldige forholdet vi har til å holde på kula og å skape de gode sjansene, for som oftest blir jo disse innleggene blokkert og er den illevarslende starten på en kontring imot.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3135

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Og det er rett og slett vanskelig å fatte at en såpass merittert trener kommer inn og bifaller denne typen fotball.
          Prinsipielt enig, men vi snakker tross alt om en trener som "så tendenser i eget lag" etter at vi massakrerte hans lag i hangaren for ikke så mange år siden.

          JL fremstår slapp, ideløs og uinspirerende, men det aller verste er at han har en forkjærlighet for spillere som ikke holder mål, fremfor de som skal redde oss de neste årene.

          Om vi ved et eller annet mirakel redder oss i år, så kommer Jørgens vandring i ødemarken garantert til å senke oss neste år, for økonomi til å gi han fem velfortjente tær bak har vi ikke.

          Listen med feilslåtte LSK-trenere begynner å bli så lang at det ikke nytter å bare peke på trenerne. Vi må tenke nytt helt fra bunnen.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3303

            En liten parrallell til det som har skjedd i Trondheim i år. Horneland startet sesongen med sitt favorittopplegg som overhodet ikke fungerte. Han ble tvunget til å gjøre endringer. Hva har skjedd på Åråsen? Vi har bare fortsatt å gjøre det samme, selv om det ikke fungerer. Jeg skulle gjerne sett en statistikk over hvor mange pasninger vi slår fremover kontra bakover og sidelengs.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7020

              Feigt og planløst. Vi kommer absolutt ingen vei under svensken unntatt til OBOS. Vi fremstår som det klart dårligste laget i ligaen.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3135

                Med unntak av Ronny Deila (Gud forby), er det noen andre trenere dere ikke tror ville klart å heve dette LSK-laget?

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3922

                  Trekk deg nå, Jørgen! Uten kompensasjon. Du er sikkert en grei kar. Men fotballtrener på det nivået som kreves her (og det er ikke så veldig høyt...) er du ikke. Heller ingen taktiker eller leder i krigen. Takk for seg.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3314

                    Ødelagt hele gleden ved klubben. Takk skal du faen meg ha.

                    Kommentar

                    • Holterkanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2009
                      • 557

                      Hvilke grep tar du nå i pausen på stillingen 0-2? Vi må nok dessverre på trenerjakt IGJEN
                      ________________________
                      TB

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3922

                        Er det noen som vet om vi har en klausul hvor vi kan bli kvitt Jørgen ved nedrykk? Selv om problemene i klubben stikker langt dypere enn en rekke med trenere som heller ikke holder nivået, er det vel nå klart for alle at Jørgen ikke har det? Har klubben stilt seg så idiotisk til at man ikke kan bli kvitt ham når vi går ned, er tragikomedien komplett! Eller kanskje jeg skulle si komplott?
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 462

                          I alle fall får vi håpe ansettelse av neste trener er en prosess som blir overlatt til noen utenfor klubben. Noen med kompetanse.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2104

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Er det noen som vet om vi har en klausul hvor vi kan bli kvitt Jørgen ved nedrykk? Selv om problemene i klubben stikker langt dypere enn en rekke med trenere som heller ikke holder nivået, er det vel nå klart for alle at Jørgen ikke har det? Har klubben stilt seg så idiotisk til at man ikke kan bli kvitt ham når vi går ned, er tragikomedien komplett! Eller kanskje jeg skulle si komplott?
                            Vet ikke avtalen med JL.
                            men når mann ansetter trener så er det vel bare
                            å pakke inn etterlønn i 6 måneder etter Evt sparken.
                            fair for begge parter .

                            Kommentar

                            • Holterkanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2009
                              • 557

                              Har alltid trodd på kontinuitet, men nå har jeg ingen tillit til Jørgen lenger....
                              ________________________
                              TB

                              Kommentar

                              • hekk
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2019
                                • 221

                                Her er det fler enn Lennartsson som må ut. Mesfin, Lauritsen osv. er sikkert dyktige, men klubben trenger desperat nye ideer, ikke folk som ble lært opp av sine forgjengere.

                                Kommentar

                                • Tommy og Tigeren
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2017
                                  • 263

                                  Farvel JL og takk for ingenting

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3135

                                    En tilsynelatende veldig avslappet (likegyldig?) JL smiler i kamera og sier at "vi har alt i egne hender." Hvorfor skremmer det livet av meg? Og hvordan skal vi klare å holde ut en sesong til med selve prototypen på trist og uengasjerende middelmådighet (om enn det)?

                                    Kommentar

                                    • Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 632

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      En tilsynelatende veldig avslappet (likegyldig?) JL smiler i kamera og sier at "vi har alt i egne hender." Hvorfor skremmer det livet av meg? Og hvordan skal vi klare å holde ut en sesong til med selve prototypen på trist og uengasjerende middelmådighet (om enn det)?
                                      Kanskje han går på Prozac? Jeg må innrømme at likegladhet har sneket seg inn også hos meg selv, kanskje er det slik det føles når man går på slike medisiner. Jeg er imidlertid fortsatt forbauset og smått forbannet over at samspillet ser dårligere ut enn på treningene i fjor sommer.
                                      Jeg innser at enkeltspillere hos oss aldri vil bli noen Ødegaard. Men hva skjer med de enkelte spilleres personlige mål og utvikling? Jeg hadde ønsket at vi hadde spillere som var tøffe nok til å si offentlig HVA de skal jobbe med å utvikle. Jeg har bitt meg merke i denne: https://www.aftenposten.no/sport/fot...-supertalentet

                                      "– Det var ett punkt Martin brydde seg om i avtalen. Han ville ha med i kontrakten at ingen kunne nekte han å trene. Han ville trene mer enn det laget gjorde. Vi har fysiske treninger som belastningsstyrer spillerne. Det tillates mye, men han ville altså trene mer, sier Josten Flo".

                                      Jeg er veldig for å beskytte spillere mot futsal, håndball og slike ting på tvilsomme underlag, men hvor stor frihet har spillerne i LSK til å perfeksjonere demping av ball, pasninger, skudd og headinger? Og hvor mange av dem jobber regelmessig og målbevisst med dette? Noen minutters innsats etter avslutning av hovedtrening teller ikke.
                                      Last edited by Wanker; 11.11.2019, 12:11.
                                      Hunter S. Thompson:

                                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 438

                                        I dagens RB blir Lennartsson spurt om de har underprestert i år. Han svarer at det vet han ikke, men at problemet er i straffeområdet. Mellom straffeområdene synes han de har vært gode i det siste.(!?)

                                        Hva med å kalle en spade en spade? Når laget scorer mindre og slipper inn mer enn i det forferdelig fjorår som var det dårligste på 44 år, så må han vite at de har underprestert.

                                        Betryggende at han har funnet ut hvorfor de taper forresten: Problemet er i straffeområdet!
                                        PS! Bra at han forstår hva som ofte skjer forut et mål. Ballen er ofte i straffeområdet. Et lite tips er å transportere ballen så mye som mulig til motstanderens straffeområdet. Da øker nemlig sjansen for å score. Så bare ved å endre fokus fra å få ballen så mange ganger som mulig inn i midtsirkelen, til å heller få den inn i motstanderens straffeområde er mye gjort. Det handler om å zoome litt ut.
                                        Last edited by banan; 11.11.2019, 13:40.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3922

                                          Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Sjeldent sett en trener få så lite ut av en spillerstall som Lennartsson.
                                          Jeg synes denne formuleringen er så 100 prosent innertier at jeg tar meg friheten til å flytte den fra Lehne-Olsen tråden og hit!

                                          Jeg håper du leser dette, Jørgen!

                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎