Kamptråd Lillestrøm - Molde Åråsen 5/8 kl 20

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

    #21
    I dag så jeg et helt annet LSK! Utrolig bra innsats mot et godt lag. Nå fikk jeg plutselig trua!

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1504

      #22
      Veldig mye positivt i dag. Stjerner både til Brenden, Smarason og Melgalvis. Mathew holder som vanlig en annen klasse enn alle andre.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #23
        Et kjempeskritt i riktig retning, Smarason er en stor bidragsyter til at vi klarer etablere spill med sin bevegelighet og evne til å falle dypt i banen. Men vi hemmes av å ha en høyrebeint venstreback og en høyreback som ikke holder nivået på noen måte. Tre bytter hvor ingen har en positiv involvering, Martin er direkte destruktiv. Brenden er varm i trøya nå, kjempekamp. Melgalvis løfter seg.

        Nå gjenstår det bare å finne plass til Ødemarksbakken.

        Kommentar

        • Marit
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2010
          • 885

          #24
          Tenk at vi ser ut til å ha fått en spiller med dødballfot igjen. Det begynner å bli en stund siden sist. Og ikke minst Smarason da, en spiller som faktisk ser ut til å ha hardere skudd enn mottak.
          Andas in och andas ut
          Orkar jag så orkar du

          Kommentar

          • Kristian
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 690

            #25
            Imponerende kjempa av gutta. Synes de fleste viste en god figur, kanskje med unntak av Knudtzon. Ødemarksbakken please

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 438

              #26
              Ser av rb-børsen at Smarason ble kåret til bb. I mine øyne så spilte han fantastisk.
              Men bb var allikevel uten tvil Matthew. Han dikterte spillet fra enda til annen. Hans beste kamp i år, og fortsetter han i dette sporet så vil det ikke være mulig å holde på han i så lang tid dessverre.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4283

                #27
                Opprinnelig skrevet av banan
                Ser av rb-børsen at Smarason ble kåret til bb. I mine øyne så spilte han fantastisk.
                Men bb var allikevel uten tvil Matthew. Han dikterte spillet fra enda til annen. Hans beste kamp i år, og fortsetter han i dette sporet så vil det ikke være mulig å holde på han i så lang tid dessverre.
                Rotet det samtidig til før 1-1. Jeg mener Brenden var BB. Men deilig at det er så mange kandidater!

                Kommentar

                • OptimistFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 462

                  #28
                  Forstår ikke hvordan banneret med Erling Plastikkzon skal hjelpe oss til 3 poeng. Det er motspillerne som skal grue seg til å spille på Åråsen, ikke våre...

                  Kommentar

                  • Nosferatu
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 667

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Et kjempeskritt i riktig retning, Smarason er en stor bidragsyter til at vi klarer etablere spill med sin bevegelighet og evne til å falle dypt i banen. Men vi hemmes av å ha en høyrebeint venstreback og en høyreback som ikke holder nivået på noen måte. Tre bytter hvor ingen har en positiv involvering, Martin er direkte destruktiv. Brenden er varm i trøya nå, kjempekamp. Melgalvis løfter seg.

                    Nå gjenstår det bare å finne plass til Ødemarksbakken.
                    Dette var ganske nøyaktig hva jeg satt igjen med, også. Synes imidlertid du underdriver Melgalvis' bidrag - å sette ham på sentral midt var intet mindre enn inspirert av Lennartson. Så rask som han er til å orientere seg! Det henger godt på greip, når man ser det i praksis, for den orienteringsevnen er kanskje den eneste (foruten skuddfoten) ekstremferdigheten han kan skilte med, og takket være det blir han direkte god på å slå presise pasninger gjennom ledd, samt å gjøre seg spillbar (han har vurderingsevne til å kunne ta gode utvalg av de mange mulighetene man har sentralt, i motsetning til hva han kan få til på kanten.). De pasningene var ellers aktiva på høyrekanten i fjor, da det fungerte, men det kommer jo så uendelig! mye mer til sin rett sentralt - og er noe av det som bidrar til at det flyter så flott i dag, foruten Smárason og Brendens bevegelser, og jeg vil hevde at det i dag så ut som om det gjorde Mathew bedre å ha en, slik det fremsto for meg, langt mer selvstendig makker på sentral midt. Det ble veldig tydelig da Aleks gikk ut og en av de jeg liker minst - jeg innrømmer det gjerne - kom inn, nemlig Krogstad. Han får ballen, og må

                    vende

                    og han må

                    vende

                    og han må

                    vende

                    og vips har Molde tatt ballen fra ham. Det tar. Sånn. Tid. Nei, jeg er solgt - Melgalvis og Mathew sentralt herfra og ut, spør du meg. (Alt dette basert på åtti minutter i dag, jeg er klar over dét.)

                    Når det gjelder Knudtzon: hjelpe meg, jeg gleder meg til å bli kvitt ham. Jeg overvurderte ham kolossalt før sesongen, husker jeg, da det så ut som om topp- og mellomnivået hans var steget noe, men når han så ofte allikevel tilalter seg å snuse på det evig lave bunnivået sitt... Nei, fy skam. I dag, som vi plutselig spiller fotball, blir det redselsfullt tydelig hvor mye bedre vi kan bli uten å måtte drasse på ham. Jeg kan ikke begripe at Molde vil ha ham og berøringene hans. Som det sto (står?) å lese i RB hver fredag: Nå er det dems tur til å ha'n.

                    Om vi bare hadde hatt en ung flankespiller i troppen med ferdigheter ingen andre i laget har, nå.
                    Your importance in this world is incalculable.

                    Now get some sleep.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      #30
                      In Jörgen we trust. Imponert over hva han har fått til på så kort tid. Tendensen så man mot LASK selvom resultatet var forferdelig. Nå slo det mye mer positivt ut. Alle frispark fra 40 meter og ut tas heldigvis raskt, rett i beina på Mathew med en gang. Vi er et mye mer spillende lag og vi klarer å utføre det også. Mye fint kombinasjonsspill,godt å se at vi faktisk mestrer det og. Smarason naturligvis viktig her men flere overrasket positivt. Enkle ting som mottak, pasninger etc var på et annet nivå nå. Veldig fin variasjon i presset. Alt i alt ser det ut til å være en (god) plan bak det hele og spillerne ser ut til å tro på det. Trekket med å sette Melgalvis inn sentralt var veldig klokt. Han gjorde kanskje sin beste LSK-kamp noensinne. Vant masse dueller og presisjonen var også mye bedre nå. Brenden ser ut til å ha fått en ny giv her nå. Jobber utrettelig og tør å prøve. Lehne Olsen limer kula i samme nettmaske som på torsdag. Sterkt! Måten vi spiller på nå bør jo passe en type som Ødemarksbakken mye bedre, håper han tar over plassen til Erling etterhvert.

                      Fortsetter vi den utviklinga her så kan det bli moro etterhvert!
                      ..................

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4283

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Nosferatu
                        Om vi bare hadde hatt en ung flankespiller i troppen med ferdigheter ingen andre i laget har, nå.
                        Om Ødemarksbakken finner tilbake til nivået han var på i UKI, så har vi den spilleren allerede. Har kun fått vist fram en brøkdel av registeret sitt så langt. Sier meg enig med dem som mener han vil passe Lennartsons fotball langt bedre enn Arneball. Lennartball ligner på mange måter filosofien Vegard Skogheim har innført i Jessheim-klubben (selv om Kisa riktignok spiller 4-3-3/4-5-1)

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #32
                          Noe av det beste jeg har sett av LSK offensivt på mange, mange år. Bakover er det fortsatt for mye baluba selv om vi møter et godt Molde-lag. Jørgen må finne ut av forsvarsrekka, forhåpentligvis får vi inn en ny stopper i sommer og ordner opp i backparet. Rafn på høyre og SKM på venstre tror jeg er det beste vi kan stille. Haakenstad må ut, og Kippe fungerer ikke i et lag som spiller på en måte der vi må håndtere hyppige overganger mot.

                          Mange steg i riktig retning denne kampen, og veldig gøy å se på for første gang på lenge. Litt bedre effektivitet så scorer vi 4.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • Joha
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 314

                            #33
                            Mener at Erling skulle scoret 1 og Lehne Olsen skulle scoret 1 mål til i 2 omg men Lehne Olsen skal ha + for og prikke inn et kjempe mål på frispark sterkt og hente opp igjen 1-2 og få 2-2 det er sterkt og komme tilbake og få 1 poeng husk og ta med det positive i denne kampen til neste kamp

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3315

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Om Ødemarksbakken finner tilbake til nivået han var på i UKI, så har vi den spilleren allerede. Har kun fått vist fram en brøkdel av registeret sitt så langt. Sier meg enig med dem som mener han vil passe Lennartsons fotball langt bedre enn Arneball. Lennartball ligner på mange måter filosofien Vegard Skogheim har innført i Jessheim-klubben (selv om Kisa riktignok spiller 4-3-3/4-5-1)
                              Tror Ødemarksbakken kommer til neste år. Det er greit å gi han tid til å tilvende seg nye omgivelser. Hadde vi hatt flere trygge ledelser, så hadde han nok fått flere innhopp.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 438

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Rotet det samtidig til før 1-1. Jeg mener Brenden var BB. Men deilig at det er så mange kandidater!
                                Er veldig imponert over Brenden selv. Hadde ikke sett for meg at han skulle løse venstrekanten på en så bra måte. Jeg visste at Brenden er god i boksen, men at han skulle herje i det oppbyggende spillet med strøkne pasninger kom som lyn fra klar himmel. Han framstod jo som en light-utgave av Ronaldo i går. Hans prestasjon på venstrekanten i går en noe av det beste som har blitt prestert i den posisjonen i løpet av de siste to sesongene. Fortsetter han sånn er det skrikende behovet etter ny venstrekant eliminert.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #36
                                  Dette var absolutt enda et steg i riktig retning. Det er faktisk bare små marginer fra å være en veldig bra match, og spesielt perioden fra 1-0 til 1-2 var utrolig bra i mine øyne.
                                  På 1-2 faller vi dessverre litt tilbake til gamle synder og det blir litt for mye lemping inn i feltet igjen. Utover dette får vi til mange fine kombinasjoner sentralt, setter opp backer og vinger i farlig område og ser etter kreative løsninger langs bakken når vi kom i gode posisjoner mellom stopper og back. Rett og slett veldig mange av de små grepene jeg har etterlyst under Arne Erlandsen.

                                  Deilig å se Matthew bli så mye involvert i spillet, og med unntak av et par uheldige balltap i farlig posisjon leverer han topp klasse og gjør en jobb for to. Brenden leverer langt over mine forventninger og viser evne til å ta gode valg med ball, og er flink til å søke de riktige rommene. Ikke minst var det helt nydelig å se Smarason sin debut, og hvor kjapt man klarte å få han til å fungere i dette laget. Det blir en viktig mann for oss fremover og en veldig viktig signering ift den fotballen Lennartsson har innført.

                                  Så får vi noen kontringer i mot som blir farlige og sørger for en scoring, men det er noe av det som kommer når vi angriper med flere folk og tar mer risiko i oppbyggingen. Med litt mer kvalitet på siste tredjedel og i oppspillsfasen vil det gi langt flere plusser enn minuser, og allerede i går var det lite som skilte oss fra en 3-1 seier istedenfor en 2-2 kamp.

                                  Men dette var jaggu gøy, og det morsomste er at jeg føler det er så utrolig mye mer å gå på også, og at vi vil se bedring i ukene som kommer.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2105

                                    #37
                                    Absolutt mye posetivt i kampen mot Molde ,
                                    faktisk litt stolt av hva gutta presterte igår

                                    Men .... Har aldri vært i nærheten av å kritisere Kippe
                                    før , men nå virker han ‘ gammel’ og litt ‘ rusten’.
                                    alt er virkelig slow motion , om mann studerer han litt
                                    nøye , så legg merke til at han nesten hele tiden er litt for sent ute.
                                    Påtide å trappe ned for han , eller iallefall Påtide for trener teamet å sette han på benken !
                                    ikke glad for å kritisere Kippe , etter alt han har gjort og bidratt for LSK, men nok er nok nå !

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      #38
                                      VG presterer å gi Mathew 3 på børsen, altså banenes klart dårligste.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3319

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        VG presterer å gi Mathew 3 på børsen, altså banenes klart dårligste.
                                        Haha, hva i all verden!?

                                        Kommentar

                                        • nebbjævel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2009
                                          • 511

                                          #40
                                          Godt å se at gutta begynner å likne på et ordentlig fotballag igjen. Grunn til forsiktig optimisme med tanke på å unngå nedrykk.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎