Raphael Ayagwa

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristian
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 689

    Spillertråd Raphael Ayagwa

    Navn Raphael Viashima Ayagwa
    Født 13. februar 1998
    Høyde 1,82 meter over havet
    Nasjonalitet Nigeria
    Posisjon Sentral midtbanespiller
    Agent Emefie Aneke Atta
    Tidligere klubb Plateu United FC
    Signerte for Lillestrøm 15. august 2018


    Han vil, ifølge egne ord, bli enestående (litt Trump-vibes over det hele). En som etter Simons ord skal fylle Mathews sko når sistnevnte etter hvert blir solgt utenlands (ikke til FC Bart).

    La oss håpe Dem kan bringe Sportsklubben ut av uløkka og inn i nye høyder.
    Velkommen.


  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3269

    #2
    Jeg heller mer mot litt mer Nosa-aktige uttalelser. Virker som en meget spennende signering, spesielt for neste sesong.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Fjeller'n
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 905

      #3
      Æres den som æres bør:
      Arkel Romerike AS - her representert ved Martin Bøhler (bildet) - bidro med 100 000 kroner som hjelper LSK til å lønne Raphael Ayagwa (20) ut året. Ekstern lånefinansiering var også avgjørende for at overgangen nå er i orden.
      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

      Kommentar

      • Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 848

        #4
        Spennende type! Men eies han 100% av klubben, finansiert av lånte penger, eller har disse giverne investert i ham?

        Kommentar

        • Funchaloe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 511

          #5
          Opprinnelig skrevet av Tjodleif
          Spennende type! Men eies han 100% av klubben, finansiert av lånte penger, eller har disse giverne investert i ham?
          TPO er vel ikke lovlig lenger i UEFA-land? Eller tar jeg feil?
          Custodes
          Contra o futebol moderno!

          Kommentar

          • OptimistFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 462

            #6
            Opprinnelig skrevet av Funchaloe

            TPO er vel ikke lovlig lenger i UEFA-land? Eller tar jeg feil?
            Mener det ikke er lov med tpo. Forsto artikkelen på lsk.no til at vi har lånt pengene til kjøpet og at det betales tilbake når Matthew blir solgt i dette eller neste vindu.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4375

              #7
              Spiller for LSK2 i dag, borte mot Valdres.

              Kommentar fra Espen Bråthen i lokalfotballen; "Jeg så han på trening og han virket som et fysisk monster"
              ..................

              Kommentar

              • Egumen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Sep 2011
                • 162

                #8
                Fikk ikke sett kampen i dag. Hvordan spilte han?

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7004

                  #9
                  Ble ikke imponert. Mye naive pasningsvalg, virker ikke klar for Eliteserien.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2811

                    #10
                    Det gule kortet til Ayagwa var fullstendig tøvete. Men den albuen han ga en brynespiller før det var gått fem minutter, var klart gult og vel så det. Slike fakter må vi luke av ham, han er alt for god til å drive med slikt uvørnet "afrikansk" tull.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2811

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Ble ikke imponert. Mye naive pasningsvalg, virker ikke klar for Eliteserien.
                      Absolutt ikke klar for ES ennå, men potensialet er veldig tydelig. Sterk som en bjønn, og god nærteknikk. Innimellom gode pasninger, men også som du sier av og til naive feilvalg.

                      Kommentar

                      • TomLundby
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 616

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Ble ikke imponert. Mye naive pasningsvalg, virker ikke klar for Eliteserien.
                        Ble imponert. Mye naive pasningsvalg, som alle i Eliteserien. Klar til å starte første serierunde neste år, uansett divisjon.

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2253

                          #13
                          Så ut til å ha litt permierenerver (tross innhoppet sist). Tydelig vant med spillere med bedre ballkontrol (slo flere pasninger til medspiller med mann i ryggen, som er en av de vanligste måtene et lag får kontra mot seg i ES).
                          Gjorde seg etterhvert mer spillbar for våre ES spillere - som må stå alene med radius på 2m uten spillere i nærheten for å motta pasning eller vurdere denne som spillbar. I begynnelsen søkte han inn i midten og da mottok ikke pasninger - noe som jeg tror også var lurt. Selvom Bryne ikke turte styrte i angrep når de fikk sjansen.
                          Ser ut som en tro kopi av Matthew, med kanskje litt bedre fysikk.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2811

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av TomLundby

                            Ble imponert. Mye naive pasningsvalg, som alle i Eliteserien. Klar til å starte første serierunde neste år, uansett divisjon.
                            Aya er en maskin. En Bonke med teknikk. En Makelele light med verdens vakreste drakt svøpet rundt en særdeles imponerende fysikk.

                            Framtida er lys for Fugla!

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Du prøver å holde liv i en diskusjon som ikke er der. Alle, inkludert Lennartson, er enige om at Ayagwa vil trenge tid, og treningskamper er for å kartlegge hvor spillere står akkurat nå.

                              Det eneste som har vært hevdet fra flere er at Ayagwa PR I DAG ligger et godt stykke bak alternativene på midten. og personlig synes jeg avstanden er overraskende stor. Mulig det var optimistisk, men jeg hadde forventet at en spiller flere hevdet var "ferdig vare" skulle være på nivå med Sheriff / Krogstad pr februar 2019, hvilket han ikke er.

                              Så når da Lennartson lanserte han som Matthews erstatter på midten ringte alarmklokkene. Når så Lennartson senere går ut og sier at Ayagwa ikke er klar, så senket skuldrene seg. Har tatt opp dette direkte med Jørgen, og ble veldig beroliget over å høre at han tenker i de samme baner som meg.
                              Skulle gjerne sett ham sammen med DAP før man trakk noen konklusjoner, men greit nok det. Han klarte seg jo bra på innhoppene han fikk i fjor, men det kan henge sammen med enklere instrukser. Og diskusjonen for meg handler om hvilken fotball jeg vil se i en foretrukket 442/4411, og vi får en annen type med f.eks. Krogstad som partner til DAP. Og å gi Ayagwa tredjedivisjonsfotball bør ikke være et alternativ særlig lenge.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3120

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                Skulle gjerne sett ham sammen med DAP før man trakk noen konklusjoner, men greit nok det. Han klarte seg jo bra på innhoppene han fikk i fjor, men det kan henge sammen med enklere instrukser. Og diskusjonen for meg handler om hvilken fotball jeg vil se i en foretrukket 442/4411, og vi får en annen type med f.eks. Krogstad som partner til DAP. Og å gi Ayagwa tredjedivisjonsfotball bør ikke være et alternativ særlig lenge.
                                Dette er et innlegg jeg absolutt kan være enig i, og Ayagwa har havnet i den der vanskelige skvisen: Får ikke utfordringer nok i tredje divisjon, ikke helt klar for å starte på øverste nivå. Da blir utfordringen den samme for han som alle andre i vannskorpa: Å utvikle seg i en prestasjonsgruppe, og vise på trening at man er god nok.

                                Lennartson har en filosofi som jeg er enig i: Den som viser seg god nok, er den som til enhver tid spiller.

                                Når det kommer til formasjon, er det en annen og langt mer interessant diskusjon. Lennartson åpner opp for langt større variasjon, hvilket åpner for ulike spillere avhengig av forventet kamputvikling, Der en feinsmecker sentralt kan være riktig i en kamp, kan en murbrekker være å foretrekke i en annen. I praksis tror jeg det betyr at Lennartson - med den stallen vi har i dag - vil rotere en del. Ditt ønske om å få se Ayagwa starte sammen med DAP er absolutt ikke urealistisk i visse scenarier. Mitt poeng har hele tiden vært at Ayagwa pr i dag ikke er klar, og at jeg har vært forundret over hvor langt unna han virker, ikke at han er en lost case.

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  #17
                                  Ryktes på vei ut.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3309

                                    #18
                                    Hvis det medfører riktighet må det helt klart stilles spørsmål rundt hele Nigeria-prosjektet. Jeg minnes at Ayagwa ble signert rimelig raskt når han først kom hit. Av det jeg har sett på både A- og B-lag holder han knapt nivået til 3.divisjon.

                                    Ta med en Charles som sliter med spilletid i en middels OBOS-klubb og Moses som har tatt noen steg i vinter, men som fortsatt ser ut som en OBOS-spiss, så bør det være tid for en evaluering av prosjektet.

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1309

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      Hvis det medfører riktighet må det helt klart stilles spørsmål rundt hele Nigeria-prosjektet. Jeg minnes at Ayagwa ble signert rimelig raskt når han først kom hit. Av det jeg har sett på både A- og B-lag holder han knapt nivået til 3.divisjon.

                                      Ta med en Charles som sliter med spilletid i en middels OBOS-klubb og Moses som har tatt noen steg i vinter, men som fortsatt ser ut som en OBOS-spiss, så bør det være tid for en evaluering av prosjektet.
                                      Ja, de siste signeringene har ikke fungert spesielt bra.

                                      vi var tidlig ute med å hente unge nigerianere, men en teori jeg har er at det begynner å bli mye konkurranse her også, slik at større klubber henter den neste Ujah og Nosa. Må vi gå vesentlig ned k kvalitet på nigerianerne vi henter, må vi vurdere hele prosjektet. Det er ikke noen vits i å hente spillere som ikke har potensiale til å bli solgt til store europeiske ligaer.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3120

                                        #20
                                        Er helt enig i disse vurderingene, og at det er på tide å tenke nytt. Husker jeg ble rimelig overrasket over å se Ayagwa på hans første trening, det var definitivt noe som ikke stemte. Ble derfor sjokkert når Lennartson sa at han skulle være erstatteren til Matthew, når han åpenbart var flere mil unna.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎