LSK - Haugesund, 19. august

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4282

    #41
    Opprinnelig skrevet av Dole

    Du får ta av deg de gule brillene så ser du kampen i et bedre lys :-) Lillestrøm skapte flest sjanser, men mot slutten av kampen virket det som om Haugsend hadde mest lyst på seieren. Mulig du ikke fikk med deg at de hadde en stor sjanse minuttet før slutt?

    Når et lage ikke vinner på flere måneder er det selvsagt ikke snakk om uflaks eller dårlig dømming.
    Igjen kommer du med «på slutten av kampen». Skjønner ikke hva som menes med at Haugesund hadde mest lyst på seieren. Var mer opptatt av å drøye og sabotere spør du meg. Småspilte litt rundt på midten og kantene uten å være farlige i det hele tatt.

    Svarer med samme mynt: Mulig du ikke fikk med deg at Martin ble hekta i feltet da han skulle avslutte helt mot slutten av kampen? Og den sjansen til FKH var bare middels. Amundsen hang på og spissen sklei en slapp ball mot mål. Hvis det er en sjanse så er det bare fordi Maric slipper inn alt mulig. Var ræva igjen på målet imot.

    men her kommer vi ikke til å bli enige uansett, så whatever.

    For øvrig vil jeg si at det er en klar framgang å spore i spillet vårt. Det er bare synd at Lennartson muligens kom for sent inn i klubben til å redde dette synkende skipet

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      #42
      Opprinnelig skrevet av maxpayne

      Heldigvis er LSK i god utvikling med ny trener og underholdende spillestill. Jeg velger Haugesund 100 av 100 ganger mot en fin styrt utvikling rett ned i Obos......
      På tide å finne seg nytt forum? Hvis Haugesund har noe sånt da. Tulling.

      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3319

        #43
        Altså, Erling Knudtzon. Dette holder rett og slett ikke lenger. Få det bort!

        Dette blir som frykta nok et rotterace. Stabæk er på gang og kommer til å greie seg. Det vil da stå mellom oss og Start om siste nedrykksplassen.

        Neste helg MÅ Sandefjord slås.

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1206

          #44
          Opprinnelig skrevet av _Jonern

          Ja, vi er jo faktisk i utvikling? Velg Haugesund da vel. Det driter jeg i.
          Det finnes ikke spor av utvikling etter trenerbytte. De fem, seks siste kampene under Arne var minst like gode som det vi har prestert etter trenerbytte. Mathew f.eks er lengre unna gode avslutningsposisjoner enn noen gang. Henning Berg, Kjetil Rekdal vs Lennartson. Spør du meg så er det rått parti i innspurten av tippeligaen.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            #45
            Opprinnelig skrevet av maxpayne

            Det finnes ikke spor av utvikling etter trenerbytte. De fem, seks siste kampene under Arne var minst like gode som det vi har prestert etter trenerbytte. Mathew f.eks er lengre unna gode avslutningsposisjoner enn noen gang. Henning Berg, Kjetil Rekdal vs Lennartson. Spør du meg så er det rått parti i innspurten av tippeligaen.
            Det der er noe av det dummeste jeg har lest. Gidder ikke si mer enn det.
            ..................

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1206

              #46
              Opprinnelig skrevet av Xavi
              På tide å finne seg nytt forum? Hvis Haugesund har noe sånt da. Tulling.
              Jeg regner med at du skjønner at jeg mener spillestil....

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5092

                #47
                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                Det finnes ikke spor av utvikling etter trenerbytte. De fem, seks siste kampene under Arne var minst like gode som det vi har prestert etter trenerbytte. Mathew f.eks er lengre unna gode avslutningsposisjoner enn noen gang. Henning Berg, Kjetil Rekdal vs Lennartson. Spør du meg så er det rått parti i innspurten av tippeligaen.
                Er du totalt blind? Ser du ikke forskjell på laget før og etter trenerbytte? God jul og gratulerer med dagen. Sjelden jeg er bastant på dette forumet, men her er jeg faktisk revnende uenig med deg. Jeg syns vi fremstår som et helt annet lag, og vi har sett tendensene av dette helt fra første match under Lennartsson.

                Eget pasningspill, tempo i ballen, viljen til å holde på ballen, presshøyde, kjappe korte frispark.. Er jo en annen verden. Ser du ikke dette?
                Last edited by McGuffy; 19.08.2018, 21:31.

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1206

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av McGuffy

                  Er helt totalt blind? Ser du ikke forskjell på laget før og etter trenerbytte? God jul og gratulerer med dagen. Sjelden jeg er bastant på dette forumet, men her er jeg faktisk revnende uenig med deg. Jeg syns vi fremstår som et helt annet lag, og vi har sett tendensene av dette helt fra første match under Lennartsson.

                  Eget pasningspill, tempo i ballen, viljen til å holde på ballen, presshøyde, kjappe korte frispark.. Er jo en annen verden. Ser du ikke dette?
                  0-2-3 er fasiten etter de fem første under Lennartson. Hvis folk gidder så kan de se de 5 siste kampene under Erlandsen og komme tilbake da og Lennartson skal slett ikke gå, men mye utvikling er det ikke å spore. Det er klart Arne skilte seg ut med sin fotball i 2018, men jeg mener fortsatt at det passer dette laget bedre enn vilje til å holde ball, kjappe frispark osv. Se feks på hva Knudtzon har prestert etter Arnes exit. Selv om laget spiller annderledes fotball så betyr det ikke at laget er i utvikling.
                  Last edited by maxpayne; 19.08.2018, 20:26.

                  Kommentar

                  • KEBABavSVIN
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 594

                    #49
                    Isolert sett en greit gjennomført kamp mot et medaljejagende Haugesund, men sett i lys av tabellposisjonen og utviklingen i kampene til Start og Stabæk var det skuffende hvor god tid vi så ut til å ha den siste halvtimen. Bortdømt i første, men burde uansett ha klart å pushe på en scoring til. I det minste er det betydelig mer gøy å dra på kamp nå, enn det var under Arne.
                    Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1324

                      #50
                      Alt i alt greit gjennomført kamp mot et topplag. Men - det er bekymringsverdig at vi bare får med oss 1p når vi spiløer opp mot vårt beste. Forsøk på karakterbok:

                      Maric - 5: lite å gjøre med målet, ellers grei kontroll. Brukbare igangsettinger og en del bra feltarbeid.

                      Haakenstad - 6: Mye bra initiavtiver på son side. God kontroll defensivt, og en helt syk (til ham å være) tofotsdragning som fikk en fkh-spiller på ræva.

                      Amundsen - 3: Gjør veldig mye rart med ballen. Flere håpløse klareringer, men vinner en del dueller også.

                      Antonijevic - 5: En latterlig god langpasning til Olsen som nesten førte til scoring. Blir avslørt på farta et par ganger, man dominerer i lufta.

                      Mikalsen - 5: God i posisjoneringa og har en del gode bidrag offensivt. Roter bort ballen i farlig posisjon et par ganger.

                      Melgalvis - 4: Ganske anonym, skaper lite, men viser at han egentlig har ganske bra overblikk og er smart i noen situasjoner. Bytta ut med Rafn.

                      Pedersen - 6: Markerte seg lite i starten av matchen, men mer synlig etterhvert. Viser at han har god teknikk og pasningsfot, men ikke helt ofte nok.

                      Mathew - 7: Veldig god uten ball og gjorde flere helt avgjørende involveringer defensivt. Mange gode pasningsvalg med kula også, men ønsker meg enda flere offensive bidrag i nærheten av kassa.

                      Knudtzon - 3: Klarer å strekke fkh med farta si ved noen anledninger, men trøkker ikke ordentlig til i dueller og får ikke touchen til å sitte. Bytta ut med Brenden

                      Smarason - 5: God staffe, viser ved flere anledninger at han er en bra spiller, men er litt for lite involvert.

                      Olsen 7(BB): Annulert scoring og årets redning fra keeper. Skaper flere farligheter, noen av dem på egenhånd. Vinner dueller både på hodet og langs bakken og hadde fortjent ei scoring.


                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5092

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Det er klart Arne skilte seg ut med sin fotball i 2018, men jeg mener fortsatt at det passer dette laget bedre enn vilje til å holde ball, kjappe frispark osv.
                        Det er din mening, og det respekterer jeg. Jeg er uenig. Jeg mener vi ser klare prov på at dette laget, med de forsterkninger som har kommet de siste ukene, er mer enn kapabel til å ha en mye mer variert spillestil enn det Arne la opp til. Det mener jeg dagens kamp mot Haugesund er et bevis på.

                        Se feks på hva Knudtzon har prestert etter Arnes exit. Selv om laget spiller annderledes fotball så betyr det ikke at laget er i utvikling.
                        Så det at Erling ikke presterer på enkle ting, som pasninger, mottak, bevegelse og posisjonering, har noe med Arnes exit å gjøre?

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3140

                          #52
                          Etter kampen i dag velger jeg å gi den største honnøren til TLO. For en innsats! Klassespiss i norsk sammenheng.

                          Erling og Marius holder knapt nok OBOS-nivå i dag. Hver eneste gang Amundsen fikk ballen så hadde Haugesund kontroll på den innen fem sekunder.

                          Kommentar

                          • Wanker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 632

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            Alt i alt greit gjennomført kamp mot et topplag. Men - det er bekymringsverdig at vi bare får med oss 1p når vi spiløer opp mot vårt beste. Forsøk på karakterbok:

                            Smarason - 5: ... men er litt for lite involvert.
                            Enig i mye, men at Smarason er lite involvert, må skyldes de som ikke spilte ballen på mer enn noen få av de 100 gangene han gjorde seg spillbar.



                            Hunter S. Thompson:

                            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3315

                              #54
                              Det som i mine øyne var mer positivt med kampen var at vi etterhvert kom helt opp i kroppen på ballfører og brøt foran motstander. Altfor ofte stopper våre spillere opp to meter fra motstander og forsøker å blokkere pasningen, men det har ikke fungert på ti år.

                              Ellers vil jeg si at spillestilen vår er ikke endret så mye fra i fjor. Forskjellen er at vi har fått Smarason inn i Udoji-rollen. Tror nok JL vil få skikk på laget på sikt, og vi spiller faktisk god fotball i lange perioder, men det gjorde vi også under Arne i fjor også.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                Det finnes ikke spor av utvikling etter trenerbytte. De fem, seks siste kampene under Arne var minst like gode som det vi har prestert etter trenerbytte. Mathew f.eks er lengre unna gode avslutningsposisjoner enn noen gang. Henning Berg, Kjetil Rekdal vs Lennartson. Spør du meg så er det rått parti i innspurten av tippeligaen.
                                Det hadde vært mye lettere å ta deg seriøst hvis du faktisk brukte tid på å forklare hvorfor du mener det du mener. Hvorfor er det rått parti i trenertroikaen du drar opp? Hva var så bra med Amundsens frispark som vi alltid brukte så god tid på? Gi oss noe å diskutere, lykke til!

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2857

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                  Det hadde vært mye lettere å ta deg seriøst hvis du faktisk brukte tid på å forklare hvorfor du mener det du mener. Hvorfor er det rått parti i trenertroikaen du drar opp? Hva var så bra med Amundsens frispark som vi alltid brukte så god tid på? Gi oss noe å diskutere, lykke til!
                                  Tommel opp til GIF fra Kroktåa. Sjelden vare. Kommer med ramme!

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1206

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                    Det hadde vært mye lettere å ta deg seriøst hvis du faktisk brukte tid på å forklare hvorfor du mener det du mener. Hvorfor er det rått parti i trenertroikaen du drar opp? Hva var så bra med Amundsens frispark som vi alltid brukte så god tid på? Gi oss noe å diskutere, lykke til!
                                    Er det fotballtaktiske analyser du etterlyser eller resultat analyser? Bunnlagene Sandefjord, Start og Stabæk skiftet trener fordi alt handler om å overleve i eliteserien. Vi skiftet trener forrdi Arne var uforskammet og spillerene var missfornøyde med presshøyden! Alle lagene har allerede sett resultater av trenerbytte men harde fakta i LSK`s 5 siste under Lennartson er minus 7 i målforskjell. Jeg er åpen for at LSK på sikt under Lennartson kan bli ok men jeg tror han kommer til kort mot Rekdal og Bergs evne til å plukke poeng der det må plukkes poeng utover høsten med tanke på at de kjenner lagene, stedene, kulturen og arenaene bedre enn Lennartson. LSK må i alle fall erkjenne at de er ett bunnlag og må opptre deretter. Lite endring, kynisme når det trengs og beinhard jobbing er eneste resept utover høsten.
                                    Ser vi på en spiller som Mathew så spillte han sine beste kamper med Malec og Udoji på banen. Selv om Malec var en forderdelig hodespiller i forhold til høyden så var hans sterke side å holde på ballen akuratt lenge nok til å få Mathew i gode posisjoner for avslutning eller gjennombrudd. Jo mer possession LSK har hatt i det siste jo mere og mere har Mathew vært ballhenter på egen halvdel. Høyst sannsynlig ganske gøy for han selv å være mer borti ball men det gavner laget lite offensivt.
                                    Last edited by maxpayne; 20.08.2018, 21:07.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                      Er det fotballtaktiske analyser du etterlyser eller resultat analyser? Bunnlagene Sandefjord, Start og Stabæk skiftet trener fordi alt handler om å overleve i eliteserien. Vi skiftet trener forrdi Arne var uforskammet og spillerene var missfornøyde med presshøyden! Alle lagene har allerede sett resultater av trenerbytte men harde fakta i LSK`s 5 siste under Lennartson er minus 7 i målforskjell. Jeg er åpen for at LSK på sikt under Lennartson kan bli ok men jeg tror han kommer til kort mot Rekdal og Bergs evne til å plukke poeng der det må plukkes poeng utover høsten med tanke på at de kjenner lagene, stedene, kulturen og arenaene bedre enn Lennartson. LSK må i alle fall erkjenne at de er ett bunnlag og må opptre deretter. Lite endring, kynisme når det trengs og beinhard jobbing er eneste resept utover høsten.
                                      Alle de andre lagene du nevner her har møtt andre bunnlag og karret seg til en og annen seier. Og du bedømmer Lennartsson utifra blant annet Europa League mot LASK som er milevis over nivået til eliteserien. Skal man ta deg seriøst så vær nå i hvertfall fair og vent til vi har spilt noen kamper mot lagene rundt oss på tabellen. Vi har møtt 3 topplag i kanonform. Og vært bedre enn to av de. Å felle en dom etter 3 seriekamper og 2 EL kamper blir for dumt.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1206

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern

                                        Alle de andre lagene du nevner her har møtt andre bunnlag og karret seg til en og annen seier. Og du bedømmer Lennartsson utifra blant annet Europa League mot LASK som er milevis over nivået til eliteserien. Skal man ta deg seriøst så vær nå i hvertfall fair og vent til vi har spilt noen kamper mot lagene rundt oss på tabellen. Vi har møtt 3 topplag i kanonform. Og vært bedre enn to av de. Å felle en dom etter 3 seriekamper og 2 EL kamper blir for dumt.
                                        LASK milevis foran eliteserien er en total høpløs påstand. De er på RBK, Molde og Sarpborg nivå. Jeg dømmer ikke Lennartson men jeg kan ikke gå god for påstander om at LSK er i utvikling etter trenerbytte.

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3163

                                          #60
                                          Tillater meg å tvile litt på Molde eller Sarp hadde spilt jevnt med Besiktas over to kamper, borte og hjemme.

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎