Kamptråd LSK-vif 2.9 kl 20

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Xavi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 1275

    #41
    Bare jeg som syntes han ventet 15 min for lenge før han satt inn Gary?

    Håpløst ineffektive idag.
    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
    Anders, Tidligere styremedlem KFL

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #42
      Problemet er at vi uansett ikke skaper nok, og kampbildet avslører en forsvarsfirer som sliter med å gi offensiven den støtten spesielt ballsentralen på midten trenger når vi blir tvunget til å styre. Og manglene mann mot mann skaper baklengsmålet, vi blir så grundig spilt rundt at det er flaut i lengre perioder av første omgang. Nå kan vi ikke gå nok en sesong uten at dette blir tatt skikkelig tak i. En gedigen propp i systemet.

      Ballferdigheter og mann mot mann-egenskaper må inn.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1206

        #43
        Abu, Fredheim Holm helt annen klasse enn Pedersen, Mathew. Lennartson må snarest ta grep for å få spilt Mathew i posisjoner der han virkelig er god...

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          #44
          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Abu, Fredheim Holm helt annen klasse enn Pedersen, Mathew. Lennartson må snarest ta grep for å få Mathew i posisjoner der han virkelig er god...
          Ikke direkte rettet mot deg men nå er jeg lei av "Mathew må spille der, Mathew må spilles god" etc. Han må faen meg ta tak sjæl. Han er overvurdert og langt i fra så god som vi skal ha det til. Hva bidrar han egentlig med?
          ..................

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1498

            #45
            Opprinnelig skrevet av _Jonern

            Ikke direkte rettet mot deg men nå er jeg lei av "Mathew må spille der, Mathew må spilles god" etc. Han må faen meg ta tak sjæl. Han er overvurdert og langt i fra så god som vi skal ha det til. Hva bidrar han egentlig med?
            Ganske mye til tross for noen slurvefeil.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #46
              Ta Matthew på slurv og manglende besluttsomhet foran eget mål, men problemet er at han ikke er verre på det området enn hva de fire som faktisk er forsvarsspillere presterer. Her finner man mangel på klasse i hver posisjon.

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 438

                #47
                Fantastisk kamp, selv om resultatet var forferdelig!

                Kommentar

                • Grankanari
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2018
                  • 125

                  #48
                  Dette blir vanskelig å komme over. Kommer til å ha mareritt om det ekle gliset til finne ut september.

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    #49
                    Utrolig at vi står igjen med null poeng etter disse to derby-kampene. Vi hadde fortjent mer i begge. Innsatsen til spillerne var maks. Sjansemessig og spillemessig var dette ok. Synes Brenden, Lehne og Knudtzon gjør gode kamper.

                    Mest skuffende i tillegg til tapet, er prestasjonen til et fullsatt Åråsen - publikum. Kanarifeltet høres knapt fra den andre siden og resten av stadion er stusselig. Det er sikkert mye daukjøtt på feltet. Men som jeg kritiserte i fjor ( eller var det 2 år siden som var omtrent like elendig?), så er sangvalgene helt håpløse. På disse kampeme MÅ det prioriteses sanger som har høyt toppvolum, og som flere kan.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      #50
                      Det var dessverre en fæl periode i 1.omgang som ble ødeleggende for oss her. I den perioden mistet vi fullstendig tak i midtbanen, ble spilt alt for lave og var for langt unna motstanderen hele veien. Rett og slett en elendig periode som også straffet seg.

                      2.omgang er derimot brukbar, og det hadde definitivt vært fortjent om vi hadde fått med oss noe fra kampen totalt sett. Dessverre mangler det fremdeles kvalitet på siste tredjedel, og selv Smarason, som har vist seg å være kald i avslutningene til nå, virket litt preget når sjansene falt til han.

                      Alt i alt leverer vi en helt ok fotballkamp i det som var en veldig typisk derbykamp med små marginer og lite fint spill fra noen av lagene. Jeg liker fremdeles kombinasjonene og bevegelsene rundt motstanderens 16-meter, og det er så små marginer før vi skaper betydelig flere og bedre sjanser, men det kommer ikke av seg selv dessverre.

                      Dette var et tap jeg ikke hadde regnet med at skulle komme med den stigningen laget har vist, og en skikkelig smell ift nedrykkskampen. Start borte i neste serierunde er i ferd med å bli en av tidenes viktigste LSK kamper.

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1204

                        #51
                        Hadde alle sett faen slik som Frode gjorde i går hadde dette gått veien. Det blir for puslete og heller ikke godt nok kvalitetsmessig rett og slett. Mulighetene var jo der tross alt. Igjen. I tillegg gikk marginene i retning av rottene, så da ble det som det ble.

                        Kommentar

                        • Gjest

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                          Hadde alle sett faen slik som Frode gjorde i går hadde dette gått veien. Det blir for puslete og heller ikke godt nok kvalitetsmessig rett og slett. Mulighetene var jo der tross alt. Igjen. I tillegg gikk marginene i retning av rottene, så da ble det som det ble.
                          Hadde alle hatt samme overtenning som Frode , hadde vi sannsynligvis ikke kunnet stille lag mot Start i neste runde. Samtlige ville vært ute med karantene. Når TLO i tillegg sannsynligvis snakker på seg karantene i pausen ser det mørkt ut for de neste kampene. Vi ligger to poeng fra direkte nedrykk , og de nevnte spillerne opptrer som om de har IQ på nivå med skonummeret .

                          Kommentar

                          • Nosferatu
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 658

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Xavi
                            Bare jeg som syntes han ventet 15 min for lenge før han satt inn Gary?

                            Håpløst ineffektive idag.
                            Helt enig. Jeg ergret meg grønn på vei til Åråsen over at Erling startet - og jeg ble ikke skuffet, for det er så lav kvalitet på et så stort flertall av involveringene hans. Et par lysglimt var det dog, forspillet før Arnórs brente kjempesjanse var kjempefint, men utover i andre var det forstemmende tydelig at han var ute av det. Flere ganger da vi angrep mot etablert i andre omgang skrek Pedersen til ham at han måtte å trekke og presse høyere (slik jeg tolket det fra der jeg satt, øverst i hjørnet på Felt P), for han ble liggende veldig nære Haakenstads plass i forsvarsfireren i stedet for å tilføre et spillbart alternativ høyere i banen. Når han i tillegg ble sliten (håper jeg, for hans del) var det veldig ergerlig å sitte og vente på at noen skulle inn.
                            Jeg mener Gary burde kommet inn for Erling i stedet for Aleks, og lagt seg på topp sammen med Lehne, med Smárason bak.

                            Når det gjelder Pedersen, var det også irriterende at han sank sånn i kvalitet de siste 15. Han er veldig god (og gjorde også mye bra i går), og jeg er sjeleglad for at vi har ham, men i går lot han seg gjentatte ganger provosere ut av posisjon mot slutten (og når man bare spiller med to sentralt, har man naturlig nok ikke råd til at halve midtbanen bare nesten gjør jobben sin) for å motta ballen ute på høyresiden, uten å klare å utrette noe. Ikke dermed sagt at han alene var skyldig i at forsøket på trykk på tampen ikke ble spesielt effektivt, men det ble ikke det.

                            Opprinnelig skrevet av vermu
                            Mest skuffende i tillegg til tapet, er prestasjonen til et fullsatt Åråsen - publikum. Kanarifeltet høres knapt fra den andre siden og resten av stadion er stusselig. Det er sikkert mye daukjøtt på feltet. Men som jeg kritiserte i fjor ( eller var det 2 år siden som var omtrent like elendig?), så er sangvalgene helt håpløse. På disse kampeme MÅ det prioriteses sanger som har høyt toppvolum, og som flere kan.
                            Ja! Det var så dårlig! Du er spot on her - sangvalgene var veldig svake, det syntes jeg også. Spesielt en gang i første da man fikk tre av sidene med på å klappe, og bygger opp til noe som kunne bli stort og effektfullt, og så lar man det gli inn i det puslete jævla klapp-klapp klapp-klapp-klapp klapp-klapp-klapp-klapp-Fugla! Som bare blir, og må bli, en liten puslete lydgrøt der borte et sted! Det må man slutte med, det er en elendig idé! Det må være større, og langsommere, når man bygger opp til noe over så stort areal! Dette var blott ett eksempel, men slik det ble i går, ble det en opplevelse på motsatt side av mektig.

                            Jeg var der i går med et følge som sjelden er på kamp, og kunne forgremmet konstatere overfor ham at "mot LASK her hjemme var første gang på lenge at jeg hadde hørt KFL bli utsunget og utklasset med letthet. ...i dag var andre gang."
                            Your importance in this world is incalculable.

                            Now get some sleep.

                            Kommentar

                            • Wanker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 632

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av daf

                              Hadde alle hatt samme overtenning som Frode , hadde vi sannsynligvis ikke kunnet stille lag mot Start i neste runde. Samtlige ville vært ute med karantene. Når TLO i tillegg sannsynligvis snakker på seg karantene i pausen ser det mørkt ut for de neste kampene. Vi ligger to poeng fra direkte nedrykk , og de nevnte spillerne opptrer som om de har IQ på nivå med skonummeret .
                              Lurer på hva slags "briefing" TLO fikk av Frode FØR pauseintervjuet? Stakk hodene sammen, så vidt jeg kunne se.
                              Hunter S. Thompson:

                              There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                              Kommentar

                              • fjacob82
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 1507

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av vermu

                                Mest skuffende i tillegg til tapet, er prestasjonen til et fullsatt Åråsen - publikum. Kanarifeltet høres knapt fra den andre siden og resten av stadion er stusselig. Det er sikkert mye daukjøtt på feltet. Men som jeg kritiserte i fjor ( eller var det 2 år siden som var omtrent like elendig?), så er sangvalgene helt håpløse. På disse kampeme MÅ det prioriteses sanger som har høyt toppvolum, og som flere kan.
                                Stod på feltet for første gang på en stund, vanligvis sitter jeg litt bortenfor, anser meg selv også som over snittet interessert i LSK og rimelig engasjert. Men noen av disse sangene kunne jeg rett og slett ikke, så det blei vanskelig å synge med på de.
                                Når man fyller opp Åråsen og får "daukjøtt" som meg inn på feltet bør man ha fokus på lettkjennelige sanger uten for mye tekst. Det enkle er ofte det beste noen ganger.
                                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                *Brasseberget*

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4264

                                  #56
                                  Angående situasjonen med Lehne Olsen i pausen: Folk her inne etterlyser tenning støtt og stadig. Her fikk vi det. Ja, TLO søla det til i pauseintervjuet, men han hadde nettopp blitt snytt for det som ville vært en soleklar straffe dersom det ikke var offside. En offside som han på det tidspunktet mente var totalt feil. Han har blitt frarøvet fem mål og straffer eller noe i år på grunn av elendige dommere. Ikke overraskende at han er forbanna og fyra opp når det skjer igjen under årets viktigste kamp. Intervjuet skjer vel knappe minuttet etter situasjonen? Reporteren legger agnet, og da ser TLO svart et øyeblikk.

                                  Men neida, sleivspark mot NFF og Dommerforbundet skal vi ikke ha noe av. Forbanna pingler, hele gjengen. Dommerjævel = tre kamper karantene vil være en spøk. Utrolig kjipt at de har presedens mtp. Riise-saken for et par år siden, men håper de kan utøve litt skjønn her.

                                  For øvrig interessant hvordan NFF kan føkke opp uten at det får konsekvenser. Etter at Smara klippet ned Abu i går, ga Hagen totalt faen i sende ham av banen etter behandling. I fjor kom Amundsen inn etter en hodeskade uten å ha fått klarsignal av noldusteamet. Andre gule, og dermed rødt kort for å ikke følge prosedyre. Da skal vel Abu ha et gult nå i etterkant? Og dommerteamet en smekk på lanken.

                                  Er så vanvittig lei av den drittmafiaen i dommerforbundet. Tåler faen meg ingenting

                                  Kommentar

                                  • Kvalen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 327

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    For øvrig interessant hvordan NFF kan føkke opp uten at det får konsekvenser. Etter at Smara klippet ned Abu i går, ga Hagen totalt faen i sende ham av banen etter behandling. I fjor kom Amundsen inn etter en hodeskade uten å ha fått klarsignal av noldusteamet. Andre gule, og dermed rødt kort for å ikke følge prosedyre. Da skal vel Abu ha et gult nå i etterkant? Og dommerteamet en smekk på lanken.

                                    Er så vanvittig lei av den drittmafiaen i dommerforbundet. Tåler faen meg ingenting
                                    Akkurat dette er visstnok iht. regelverket. Spiller som ligger skadet trenger ikke å gå av banen når vedkommende er "frisk" igjen, dersom det er gitt gult kort i situasjonen. I går fikk Smarason gult kort for å "klippe" han.
                                    "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                    - Ivar Hoff

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 863

                                      #58
                                      Det jeg tar med meg fra kampen igår er at Deila som sutrer og griner hver gang motstander bruker litt tid eller parkerer bussen drøyde tid og gjorde kun defensive bytter

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎