Lillestrøm SK - Bodø/Glimt, Åråsen Stadion, 05.11.18, kl 1800.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #81
    Hvorfor skal ikke Sandberg kunne spille denne? En U-landslagskaptein er ikke lagd av porselen, og langt viktigere en som kan bidra med variasjon i oppbyggingfasen og hjelpe til med å holde trykk i form av avskjæringer og tryggere avleveringer. Vi tør ikke!

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3891

      #82
      Opprinnelig skrevet av _Jonern

      Bare synd at han neppe gidder å spille obos neste sesong. Så den gleden blir vel kortvarig.
      Han har vel kontrakt ut 2019 hvis jeg ikke tar feil. I motsetning til Smarason. Men vi må vel selge både Pedersen og Matthew for småpenger for å finansiere reisene i obos-ligaen.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1309

        #83
        Enig i at Sandberg burde spilt, men problemene våre er mye større enn hvem som spiller høyre midtstopper. Greit - det er tynt i forsvarsrekka, men jeg er mye mer bekymra for at det blir levert så dårlig fra de antatt beste spillerne våre framover på banen.

        DAP gjør en god kamp, men Smarason, TLO og Mathew er skygger av seg selv, alle tre. Her er det noe som blir gjort galt på trening!

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1199

          #84
          Det er ikke overraskende. Trenerbyttet har satt oss langt tilbake med tanke på kamper som dette. Mathew famler totalt i blinde, DAP har vel nå spillt 150 kamper på rad på elitenivå uten nettkjenning. Meget oppskrytt spiller særlig i sesonginnspurt i Norge. Folk elsker DAP men ser ikke at Mathew vår eneste midtbanespiller med offensive kvaliteter faller ned på ubrukelig nivå sammen med DAP. For meg var nedrykket et faktum allerede i sommer da trenerbyttet kom så jeg er godt forberedt....

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3269

            #85
            Synes Jørgen må få litt pes etter denne kampen. Å bytte ut Krogstad var helt feil. Han hadde en god dag. Ville heller byttet ut TLO som er så blottet for selvtillit at det er vondt å se på. Brenden inn på kant og Erling på topp med mye bakrom å løpe i.

            Ellers er det vondt å se hvordan spillerne gjentatte ganger står og ser på spillet som utfolder seg. DAP og Matthew står begge og ser på at Opseth får sikte inn skuddet sitt. Vi sliter fortsatt med å sette ballfører under press, selv på egen banehalvdel og viljen til å dekke motspillere er totalt fraværende. 6ern til B/G fikk stort sett stå ledig i rommet mellom midtbane og forsvar, og det er en gjenganger gjennom hele sesongen. Det hadde vært så enkelt å hindre de oppspillene, men det gjøres likevel ikke.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 865

              #86
              Opprinnelig skrevet av Dole
              Bra kamp av DAP. Ingen andre får godkjent. Vårt håp er at Kristiansund har avsluttet sesongen før siste serierunde slik at vi kan klare ett poeng i den kampen.
              Krogstad, Rafn og Maric får godkjent i min bok ihvertfall

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1309

                #87
                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                Det er ikke overraskende. Trenerbyttet har satt oss langt tilbake med tanke på kamper som dette. Mathew famler totalt i blinde, DAP har vel nå spillt 150 kamper på rad på elitenivå uten nettkjenning. Meget oppskrytt spiller særlig i sesonginnspurt i Norge. Folk elsker DAP men ser ikke at Mathew vår eneste midtbanespiller med offensive kvaliteter faller ned på ubrukelig nivå sammen med DAP. For meg var nedrykket et faktum allerede i sommer da trenerbyttet kom så jeg er godt forberedt....
                Her må du nesten utdype litt - hvordan har DAP gjort Mathew dårligere? Det er riktig at han ikke scorer mål, men det var heller ikke derfor han ble henta! Vi trengte en ledertype på midten som dekker rom defensivt og er god til å fordele kula, og min mening er at han er den klart beste i stallen til å gjøre akkurat det.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2082

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Det er ikke overraskende. Trenerbyttet har satt oss langt tilbake med tanke på kamper som dette. Mathew famler totalt i blinde, DAP har vel nå spillt 150 kamper på rad på elitenivå uten nettkjenning. Meget oppskrytt spiller særlig i sesonginnspurt i Norge. Folk elsker DAP men ser ikke at Mathew vår eneste midtbanespiller med offensive kvaliteter faller ned på ubrukelig nivå sammen med DAP. For meg var nedrykket et faktum allerede i sommer da trenerbyttet kom så jeg er godt forberedt....
                  Altså , nå hadde Matthew stangnert lenge før DAP
                  kom inn da.

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4375

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Det er ikke overraskende. Trenerbyttet har satt oss langt tilbake med tanke på kamper som dette. Mathew famler totalt i blinde, DAP har vel nå spillt 150 kamper på rad på elitenivå uten nettkjenning. Meget oppskrytt spiller særlig i sesonginnspurt i Norge. Folk elsker DAP men ser ikke at Mathew vår eneste midtbanespiller med offensive kvaliteter faller ned på ubrukelig nivå sammen med DAP. For meg var nedrykket et faktum allerede i sommer da trenerbyttet kom så jeg er godt forberedt....
                    Ja vi var jo fryktelig mye bedre da vi tapte 0-1 hjemme mot Ranheim for eksempel. Helt sykt å nærmest skylde på DAP for at dette går til helvete. Uten han og Smarason så hadde dette nedrykket vært spikret for lenge siden. Det er ikke trenerbyttet som er grunnen til denne situasjonen. Det er den ubrukelige sammensettingen av stallen vår de to siste sesongene, der forrige trener er sterkt delaktig. Over halvparten av de holder ikke mål. Mesfin har skjønt det og har henta sårt tiltrengt kvalitetet, men to mann er ikke nok dessverre, og det var alt vi klarte å skrape sammen til. Av de som har starta de fleste kampene i år så kan man lett si at keeperen, den ene backen(eller begge), den ene stopperen og begge kantene holder ikke mål. Det er 5-6 mann. Når i tillegg vår antatt beste mann (Mathew) er en skygge av seg selv, og toppscoreren vår brenner 4 feite i hver kamp, så får ikke dette gått.
                    ..................

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1199

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av _Jonern

                      Ja vi var jo fryktelig mye bedre da vi tapte 0-1 hjemme mot Ranheim for eksempel. Helt sykt å nærmest skylde på DAP for at dette går til helvete. Uten han og Smarason så hadde dette nedrykket vært spikret for lenge siden. Det er ikke trenerbyttet som er grunnen til denne situasjonen. Det er den ubrukelige sammensettingen av stallen vår de to siste sesongene, der forrige trener er sterkt delaktig. Over halvparten av de holder ikke mål. Mesfin har skjønt det og har henta sårt tiltrengt kvalitetet, men to mann er ikke nok dessverre, og det var alt vi klarte å skrape sammen til. Av de som har starta de fleste kampene i år så kan man lett si at keeperen, den ene backen(eller begge), den ene stopperen og begge kantene holder ikke mål. Det er 5-6 mann. Når i tillegg vår antatt beste mann (Mathew) er en skygge av seg selv, og toppscoreren vår brenner 4 feite i hver kamp, så får ikke dette gått.
                      Ranheim kampen hjemme var lang bedre enn dette bare du gidder å se den i reprise. Jeg skylder ikke på DAP men han er ikke en spiller som kan redde et lag fra nedrykk i norsk eliteserie.Krogstad gjorde en like bra jobb bare litt mindre elegant. Mefsin er dessverre også en del av problemet som styret må ta seg av etter sesongen. En klubb som LSK må selvsagt ha folk som kan fotball i en slik rolle. Mefsin har prøvd seg og resulatet er høyst sannsynlig Obos.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4375

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av maxpayne

                        Ranheim kampen hjemme var lang bedre enn dette bare du gidder å se den i reprise. Jeg skylder ikke på DAP men han er ikke en spiller som kan redde et lag fra nedrykk i norsk eliteserie.Krogstad gjorde en like bra jobb bare litt mindre elegant. Mefsin er dessverre også en del av problemet som styret må ta seg av etter sesongen. En klubb som LSK må selvsagt ha folk som kan fotball i en slik rolle. Mefsin har prøvd seg og resulatet er høyst sannsynlig Obos.
                        Du gir DAP skylden for at Mathew er svak. Bare det i seg selv er så natta at jeg ikke gidder å kommentere resten av pisset du skriver. God jul og god bedring.
                        ..................

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1199

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av _Jonern

                          Du gir DAP skylden for at Mathew er svak. Bare det i seg selv er så natta at jeg ikke gidder å kommentere resten av pisset du skriver. God jul og god bedring.
                          Det er jo dere som har bedt om et mere spillende LSK lag? Dette laget var godt nok for topp 6, ja kanskje til og med medalje bare man skiftet spillestil maste dere om i hele vår og når frelseren DAP til og med har gjort sin entre i laget så burde jo poengene rent inn siden i sommer? Varene er snart levert....

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av maxpayne

                            Ranheim kampen hjemme var lang bedre enn dette bare du gidder å se den i reprise. Jeg skylder ikke på DAP men han er ikke en spiller som kan redde et lag fra nedrykk i norsk eliteserie.Krogstad gjorde en like bra jobb bare litt mindre elegant. Mefsin er dessverre også en del av problemet som styret må ta seg av etter sesongen. En klubb som LSK må selvsagt ha folk som kan fotball i en slik rolle. Mefsin har prøvd seg og resulatet er høyst sannsynlig Obos.
                            Så du skylder faktisk på de to personene som uten skygge av tvil har levert best i hele klubben. Simon burde være uangripelig etter overgangene han har stått bak, og å få Lennartson hit, en av Skandinavias mest respekterte og meritterte trenere, var et varp av dimensjoner. Daniel Pedersen er den beste spilleren vi har hatt i klubben siden Bjørn og Ruben. Du burde skaffe deg en ny hobby, for dette skjønner du fuck all av.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1199

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Grusom B

                              Så du skylder faktisk på de to personene som uten skygge av tvil har levert best i hele klubben. Simon burde være uangripelig etter overgangene han har stått bak, og å få Lennartson hit, en av Scandinavias mest respekterte og meritterte trenere, var et varp av dimensjoner. Daniel Pedersen er den beste spilleren vi har hatt i klubben siden Bjørn og Ruben. Du burde skaffe deg en ny hobby, for dette skjønner du fuck all av.
                              Klubben har ikke rykket ned på 43 år og mannen som er nærmere en noen gang er uangripelig? Lennartson en av scandinavias mest respekterte og meriterte trenere? lol lol lol Jeg liker Lennartson men foreløpig er ingen ting bedre enn før......

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                Klubben har ikke rykket ned på 43 år og mannen som er nærmere en noen gang er uangripelig? Lennartson en av scandinavias mest respekterte og meriterte trenere? lol lol lol Jeg liker Lennartson men foreløpig er ingen ting bedre enn før......
                                Nærmere enn noen gang?? Hvor har du vært de siste ti årene? Eller kvalikken i 91(tror det var da, bodde i utlandet og var ti)? Jepp, sesongen har vært elendig, men det har å gjøre med en negativ kultur og etterslep fra de nevnte siste ti årene. Ingen kan fikse alt på så kort tid som han har fått på seg, ærlig talt, men jammen har han utrettet mye allerede. Se på signeringene han har gjort så langt, uten Smarason og DAP hadde vi vært klare for OBOS for lenge siden. Smarason er god TL-klasse(ikke mer, men hadde vi hatt ham hele sesongen hadde vi vært på trygg grunn for lengst) som bindeledd og giftig foran kassa, DAP er lett blant topp fem midtbanespillere i serien. At han ikke scorer mål er så utrolig tåpelig å trekke frem all den tid det ikke er jobben til en primært balanserende midtbanespiller.

                                At du ikke vet hvilken status Lennartson har er ditt problem, men herre min hatt for et motargument. Tre lols trumfer bare alt, assa. Problemene våre er av kompleks kollektiv psykologisk natur som hverken du eller jeg forstår oss godt nok på til å redegjøre for, kombinert med en kronisk mangel på spillere med spisskvaliteter. Vi har én kreativ og teknisk god kant som kan skape ting på egenhånd(KØ, som har hatt skadetrøbbel og ikke er helt klar enda, men vist i glimt at også han var en glimrende signering), og åpnet sesongen uten noen som kunne balansere laget og binde lagdelene sammen. Alt kan ikke løses over natta, men det sistnevnte ble tatt fatt i med stor handlekraft så snart muligheten var der, altså i sommervinduet. Du kan ikke forvente at vi skal være som storklubbene som løser aller problemer med å kaste en lommebok etter det, og når det ikke funker så finner vi bare en ny lommebok og kaster den også. Vi er en relativt liten klubb, økonomisk sett også i norsk målestokk, Ting tar tid, men om vi klarer oss og ingen gjør noe overilt, så er jeg helt overbevist om at neste sesong blir noe helt annet enn i år. Caller topp seks her og nå.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • stian84
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Dec 2015
                                  • 20

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Du burde skaffe deg en ny hobby, for dette skjønner du fuck all av.
                                  Haha, skikkelig toppkommentator.

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1199

                                    #97
                                    Hvis noen har analyse verktøy så vil jeg gjerne se hvem som løper mest av DAP og Mathew. For å si som Ståle Sobakken, DAP er bare god når han er godt trent, en ganske diplomatisk måte å si at det har han ikke vært på lenge, og jeg synes han jukser for mye defensivt ennå og lar Mathew løpe mer enn han hadde trengt.
                                    Last edited by maxpayne; 06.11.2018, 01:27.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av stian84

                                      Haha, skikkelig toppkommentator.
                                      Og moderator. Haha.

                                      Dermed: moderatormelding(og en liten presang i innboksen din)

                                      Du er ny her og vet tydeligvis lite om mye, men dette er usaklig spam og avsporing som ikke har noen plass på forumet. Argumenter for synspunktene dine, ikke sleng ut spydige tullingmeldinger ingen er interessert i.

                                      Til resten av dere: jepp, det gjelder dere også.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Hvis noen har analyse verktøy så vil jeg gjerne se hvem som løper mest av DAP og Mathew. For å si som Ståle Sobakken, DAP er bare god når han er godt trent og for meg så synes jeg han jukser for mye defensivt ennå og lar Mathew løpe mer enn han hadde trengt.
                                        Ok, det er en veldig interessant påstand. Jeg kan ikke si meg enig, ettersom det jeg ser forteller meg at han rydder opp i ekstremt mye og er veldig sterk i posisjoneringen sin. Solbakken sa vel ikke nøyaktig det heller, han sa at han var veldig bra når han var i form, ikke at han BARE er god når han er topptrent. Det er vesentlig forskjell på det. Mathew har vært opp og ned i hele år. Bra mot Ranheim, dårlig i dag. Han er fortsatt en ung fyr langt hjemmefra, og det er ikke så rart at han er ustabil. At han skal være stabilt dårligere med DAP ved siden av seg virker i beste fall usannsynlig.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1199

                                          Opprinnelig skrevet av Grusom B

                                          Ok, det er en veldig interessant påstand. Jeg kan ikke si meg enig, ettersom det jeg ser forteller meg at han rydder opp i ekstremt mye og er veldig sterk i posisjoneringen sin. Solbakken sa vel ikke nøyaktig det heller, han sa at han var veldig bra når han var i form, ikke at han BARE er god når han er topptrent. Det er vesentlig forskjell på det. Mathew har vært opp og ned i hele år. Bra mot Ranheim, dårlig i dag. Han er fortsatt en ung fyr langt hjemmefra, og det er ikke så rart at han er ustabil. At han skal være stabilt dårligere med DAP ved siden av seg virker i beste fall usannsynlig.
                                          At DAP er en meget fotballklok mann er jeg helt enig i, men jeg synes til tider at han stoler vel mye på dette. Vi snakker norsk tippeliga her og ikke dansk superliga der motstanderen gjerne tar seg tid til å titte på klokka og høre fuglekvitter før neste angrep starter....

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎