Kamptråd: Lillestrøm SK - Kristiansund BK, lørdag 24.11.18 kl 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2252

    Kamptråd: Lillestrøm SK - Kristiansund BK, lørdag 24.11.18 kl 18

    Dette er nedrykkstråden 2018!

    Ên kamp igjen, èn ting gjelder. Og det er seier.
    Skal vi ha gjort oss fortjent til å spille i ES 19, er det nå det må gjøres.
    Alternativet er katastrofalt, sier Lauritsen.
    Det er bare å tenke seg. Vi mister Smara og Dan. Nye spillere blir ikke lett å signe etc etc etc ...
    Og ikke minst! Tenk på all hets og håning fra kollegaer som heier på vif, bart og andre
    drittlag. Det blir uutholdelig!

    Det er mange teorier på hvordan vi klarer oss, men en ting er sikkert, med seier er vi sikre.
    Jeg er sikker på at vi klarer det og at vi kanskje til og med avslutter med kalasseier!
    Hvorfor!? KBK er ferdig for iår. De har sikret 5.plassen. Uansett resultat mot oss.
    Om ikke hele laget havna på fylla allerede etter forrige serierunde skal de til pers imorgen
    når det er landskamp. Ikke faen og de klarer å holde fokus i 13 dager mot en kamp som ikke
    betyr noenting (trur ikke på lave skuldre)
    Derfor, om vi skulle tape og rykke ned, er det ikke annet enn fortjent. Ikke at det er noen trøst.
    Men da er vi ihvertfall ikke bedre. Nå har vi skyldt på uflaks og stang ut i to år, men det er ve
    bare de mest overtroiske som tror at det kun handler om utur.

    Vi har hatt kniven på strupen tidligere og landet med begge beina. Var selv på kvalkampen mot
    Bryne i 1990, da vi spilte 0-0 borte for så å vinne 2-0 hjemme. Det var 3 elementer som var
    spesielt med den kampen. Tom Lund var trener. rbk skulle spille cupfinale dagen etter og toget
    med trøndersupportere passerte Åråsen under kampen, på lav hastighet atpåtil.
    For det tredje hadde flere av det såkalt apeberget menget seg med Bryne fansen for å heie
    LSK ned. vif rykket direkte ned dette året.

    2008 var Henning Berg redningsmannen. Vi slår bart 4-2 og holder plassen.

    2016 kom som sagt Arne inn og reddet oss. Det begynte med tap, men så kom den ekstremt viktige
    borteseieren mot Stabæk, men ingenting var sikret før siste serierunde der Martin hamret inn 1-0!

    2018 er det Jørgen Lennartson som blir redningsmannen. Han forventer fullt trøkk på tribunen. 10.000
    og samme stemning som mot vif. Det blir det neppe. Men et tent LSK kjører over et et KBK i feriemodus.
    Erling, Kippe, Smara, Krogstad og Lehne Olsen setter måla. I den rekkefølgen!

    Og deilig at det er lørdagskamp slik at ES19 kan feires ettertrykkelig!


  • Roll75
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 834

    #2
    Kristiansund er dessverre et mye bedre lag enn oss, ikke minst nå i høst. Hvis de gidder å spille fotball, så er vi ille ute. Håpet er jo at de ikke gidder det. Så får vi se om alle hos oss gidder. Jeg frykter en ny U.

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      #3
      Billettsalget har begynt å få fart på seg. Over 5000 solgte med 3 døgn igjen.

      Onsdag ettermiddag rundet vi 5000 billetter mot Kristiansund, kampen der alt handler om å vinne for Kristoffer Ødemarksbakken (22). Han bruker ikke én kalori på resultatene i Haugesund - Start og Stabæk - Strømsgodset.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2252

        #4
        Opprinnelig skrevet av Roll75
        Kristiansund er dessverre et mye bedre lag enn oss, ikke minst nå i høst. Hvis de gidder å spille fotball, så er vi ille ute. Håpet er jo at de ikke gidder det. Så får vi se om alle hos oss gidder. Jeg frykter en ny U.
        "Mye bedre" er å ta hardt i. Men tabellen ljuger ikke, selvsagt. Men ingen tvil hva motivasjon har å si. Det er så se på hvor lite ES lag trenger å senke seg mot OBOS og 2.div lag før det plutselig er ganske jevnt. Og nå skal KBK late som om de har den rette instillingen etter 13d i fullstendig limbo. Jeg må si meg imponert om de evner å spille like bra som de har gjort de siste månedene med dette utgangspunktet. I en normal/perfekt verden, er det dette som skal utgjøre forskjellen i vårt favør til lørdag.

        Kommentar

        • AB40
          Medlem
          Hoffnarr
          • Aug 2015
          • 47

          #5
          Opprinnelig skrevet av kunden

          "Mye bedre" er å ta hardt i. Men tabellen ljuger ikke, selvsagt. Men ingen tvil hva motivasjon har å si. Det er så se på hvor lite ES lag trenger å senke seg mot OBOS og 2.div lag før det plutselig er ganske jevnt. Og nå skal KBK late som om de har den rette instillingen etter 13d i fullstendig limbo. Jeg må si meg imponert om de evner å spille like bra som de har gjort de siste månedene med dette utgangspunktet. I en normal/perfekt verden, er det dette som skal utgjøre forskjellen i vårt favør til lørdag.
          Helt enig i det du sier og håper de møter litt umotivert opp mot et forhåpentligvis heltent LSK.
          Det jeg derimot frykter er at de etter en helt meningsløs ferie, spiller med stor glede og lave skuldre og vi dermed får kjørt oss.
          Denne kampen gir meg en klump i magen ettersom den landslagspausen gjør at vi ikke aner hva vi kan forvente av våre motstandere og våre nedrykksrivaler sine motstandere

          Kommentar

          • Roll75
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 834

            #6
            Opprinnelig skrevet av kunden

            "Mye bedre" er å ta hardt i. Men tabellen ljuger ikke, selvsagt. Men ingen tvil hva motivasjon har å si. Det er så se på hvor lite ES lag trenger å senke seg mot OBOS og 2.div lag før det plutselig er ganske jevnt. Og nå skal KBK late som om de har den rette instillingen etter 13d i fullstendig limbo. Jeg må si meg imponert om de evner å spille like bra som de har gjort de siste månedene med dette utgangspunktet. I en normal/perfekt verden, er det dette som skal utgjøre forskjellen i vårt favør til lørdag.
            Jeg ser jo selvfølgelig også at motstaderlagets situasjon kan slå heldig ut for oss i denne kampen, men det kan også slå litt andre veien. Frykter høye skuldre hos oss. Men for en kamp dette er når man ser hva den betyr for oss. Det er nå eller aldri!!!

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2252

              #7
              For å anti-jinxe dette så har vi vært i en lignende situasjon tidligere med motsatt fortegn.
              Siste serierunde i 1978 da vi kjempet hode ved hode med Start om seriegullet for å kunne ta vårt tredje strake seriemesterskap.
              Vi ledet på mye bedre målforskjell og trengte kun å slå vif (hvis resultat hadde (heller) ingen betydning).
              Da jeg kom på stadion, som liten sneip i 2.omg, stod det 1-1. vif-supporterne som stod der KFL står idag, og da de putta 1-2 og 1-3 sang de en egen versjon av B/Gs "B/G superlag ...". Som jeg ikke vil gjengi her.
              Start vant og tok seriegullet. Antagelig mitt mest traumatiske fotballøyeblikk (ille var det også da vi tapte seriegullet atter en gang i siste serierunde mot bart i 85, men ikke i nærheten, og mitt vif-hat var sementert)
              Dog hadde kampen et annet element bortsett fra at det var et derby. Vi hadde "rappet" et par spillere fra slummen og at vi var kongene på haugen som alle ville slå.

              Kommentar

              • OlaG
                Oversetterdrone
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 865

                #8
                Herrebrøden i VG melder i direktesendingen på VGTV at Krogstad og Ødemarksbakken starter på kant, og at Amundsen er tilbake på stopperplass. Knudtzon på benk.

                Kommentar

                • Fotball24/7
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2008
                  • 262

                  #9
                  Dette kommer til å bli mer spennende enn hva godt er. Har så fryktelig dårlig følelse og ser for meg et kampforløp der vi presser og alt ser positivt ut før Kristiansund får 1-0 etter ca halvspilt 1. omgang. Det beste vi kan håpe på er uavgjort, men tipper tap 1-2. Vi vinner ikke denne kampen, så vi må dessverre som i resten av år, håpe på hjelp fra andre lag. Beklager så mye negativitet men dette laget holder dessverre ikke mål og har for mange svake spillere. Bare å ta nok øl før kampen....
                  Dette er en ball

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5089

                    #10
                    Våknet kvalm, småsvett og generelt redd. Dette blir en grusom dag!

                    For å sitere Ivar Hoff: Det er et helvete å være glad i en klubb.

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      #11
                      Svein Oddvar Moen dommer i dag. Grusomme tall med han selvfølgelig. 15 sesonger med få seire .6-4-17 på siste 27. Så igjen ,her må vi greie oss selv

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3308

                        #12
                        500 satt på X2 til 2.45 i odds. Gratis penger dette.

                        Kommentar

                        • Kristian
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 689

                          #13
                          Lillestrøm kommer til å valse over allerede ferieklare fiskere. Tipper 3-0.

                          Kommentar

                          • Stan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 1055

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kristian
                            Lillestrøm kommer til å valse over allerede ferieklare fiskere. Tipper 3-0.
                            Tviler jeg sterkt på. Kristiansund har borteseier mot både Stabæk (0-1) og VIF (0-2) på de fem siste. Dette er ingen walkover!

                            Kommentar

                            • Oldtimer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2011
                              • 316

                              #15
                              Får ikke gått, vises den noe sted? Tør muligens se

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2252

                                #16
                                O'Reillys har mange nok TVer. Det samme med Sport33, om noe færre, men de kan nok unnvære en av skjermene. Feks ta den rett ved baren så slipper du forlate barkrakken for påfyll/medisinering.
                                Andys i Stortingsgt var LSK friendly, den ene bartenderen var fugl, men har ikke vært der på åresvis.
                                Så har du O'Learys, selvsagt.
                                Shamrock, muligens, hvis det ikke er isko/ikaros alene-uten-verge-kveld.
                                Pokalen på Vulkan kan også være en mulighet. Er neppe et sted enga-folk velger, men kan være endel folk rundtom i landet som vil se laga sine der, pga hotella.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9329

                                  #17
                                  Estlandsk keeper på KBK istedenfor McDermott!

                                  Hvordan er nivået?! Spiller han som vår, har vi en sjanse.

                                  Kommentar

                                  • Tjodleif
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2017
                                    • 848

                                    #18
                                    Vi spiller 80 sek bak Start og 22 sek bak Stabæk.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6074

                                      #19
                                      Ødemarksbakken inn for Knudzen gir håp.

                                      Kommentar

                                      • Oldtimer
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2011
                                        • 316

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av kunden
                                        O'Reillys har mange nok TVer. Det samme med Sport33, om noe færre, men de kan nok unnvære en av skjermene. Feks ta den rett ved baren så slipper du forlate barkrakken for påfyll/medisinering.
                                        Andys i Stortingsgt var LSK friendly, den ene bartenderen var fugl, men har ikke vært der på åresvis.
                                        Så har du O'Learys, selvsagt.
                                        Shamrock, muligens, hvis det ikke er isko/ikaros alene-uten-verge-kveld.
                                        Pokalen på Vulkan kan også være en mulighet. Er neppe et sted enga-folk velger, men kan være endel folk rundtom i landet som vil se laga sine der, pga hotella.
                                        Takk, kjenner de fleste, LSK er vanligvis ikke favoritten. O'Reillys pleier å være sikrest, men tenkte på å få sett hjemme i dag
                                        Eurosport sender jo glimt fra alle

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎